Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier nog een met dr jogginpak aan!

2. Niet meer actief

en ikke doe ook mee! Al zit die nu ook al best strak van boven haha

3. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    hahaha ja de winterjas! Daar zat ik van de week ook ineens aan te denken. Weet echt niet hoe ik dat moet gaan doen. Maar een dikke gebreide buikband misschien, zodat de buik tussen de knopen door mag "piepen", hihihi. Heb nog geen idee. Wil er eigenlijk ook niet een aanschaffen, volgend jaar kun je die dan niet meer aan, hmmm....

4. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    heb afgelopen week een uitdraai gekregen van de mogelijkheden voor mijn ouderschapsverlof. Pffff weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen.
    1. totaal ouderschapsverlof; maar dan moet ik anderhalve week voor de zomervakantie weer beginnen (4 dagen werken). En dan zou ik na de zomervakantie 2,5 dag gaan werken.

2. vanaf (indicatie) 26 maart 3 dagen werken en 1 dag ouderschapsverlof (dan kan ik er tot december 2008 gebruik van maken)

3. vanaf (indicatie) 26 maart 1,5 dag werken en 1 dag ouderschapsverlof (dan kan ik er tot november 2008 gebruik van maken).

Optie 2 valt voor mij al wel af. Ik twijfel eigenlijk tussen 1 en 3.
    Ik wist trouwens niet eens dat het ouderschapsverlof voor 75 % betaald wordt! ahhh dat is al weer een meevaller, dacht dat het onbetaald was.
    Dat is meteen ook een nadeel van optie 1, omdat ik dan meer ouderschapsverlof opneem dan ik naderhand ga werken, dus moet ik dat "teveel" terugbetalen. Niet echt handig lijkt me.
    Nu ik zo aan het ratelen ben geloof ikd at ik er al wel uitben, hahahaha. Ik denk dat het optie 3 gaat worden.
    Weten jullie al hoe jullie het straks gaan doen?

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tjemig wat een gedoe zeg, die kinderwagen! Het systeem is natuurlijk prachtig, maar volgens mij gaat het nooit passen. Kofferbak vol, want het eerste half jaar moet de wieg mee, kind in de maxi cosi, waar moet de hond dan? Kind voorin dan maar denk ik en hond en ik op de achterbank. Kan je elke keer de achterbank stofzuigen achteraf...
    Het gaat me echt een beetje duizelen zeg! Volgens mij moet ik me er maar op instellen dat alles de eerste tijd gewoon veel langzamer gaat, tot ik er een beetje aan gewend ben.

Ben echt hartstikke moe nu, vroeg naar bed vanavond!

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    guppie welke auto hebben jullie? Mark zegt ook elke keer gaat niet lukken met de hond en reiswieg straks... hij wil de Ford Focus station gaan aanschaffen we hebben nu een Skoda fabia combi . Ik riep altijd ach man dat kan makkelijk maar ga ook steeds meer twijfelen nu hoor....

7. Niet meer actief

Wij hebben ons er nog niet echt in verdiept, maar mijn man wilt de eerste maand op maandag thuis blijven of alleen s'morgens werken want ik werk op maandag s'middags. Maar wij dachten dus ook dat het onbetaald is! Hoe zit het dan met die 75%? Of is dat alleen voor de moeder als die het opneemt?

8. Niet meer actief

Wij hebben een stationwagon en een erg klein hondje die straks samen met de kleine achterin gaat. De hond zit dan wel vast in een tuigje. (wordt binnenkort toch verplicht)
    En de kleine gaat dus mee in de maxicosi en ik denk dat de wieg er nog wel bij kan maar weet niet of die altijd mee gaat....

Ow en de hond zit wel vaker achterin, en dan leggen we er een plaid in en als je die daarna uitklopt valt het wel mee met de haren hoor. (bij ons tenminste)

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ligt aan je werkgever.. overheidsinstellingen betalen vaak 75% door.. mijn werkgever helaas niet dus ik neem het ook niet op

10. Niet meer actief

Oke op die manier, dan moeten we dat maar eens gaan navragen!

11. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    klopt, ik werk ook bij een overheidsinstelling, maar die hebben de vergoeding van ouderschapsverlof van 75% doorbetaald teruggedraaid naar 50%. Jammer, maar nog steeds super vind ik!

ik ga na mijn zwangerschapsverlof 9 uur minder werken. i kblijf dan 27 uur werken. En omdat dit mijn tweede kindje is kan ik van kind 1 én van kind2 ouderschapsverlof opnemen. Dat is dus 2x 1 heel jaar. Lekker hoor! Zit er nu al naar uit te kijken! :D

Ik voel mijn ukkie vandaag eigenlijk helemala niet bewegen. Gelukkig heb ik een dopler, anders zou ik me echt ineens weer zorgen maken. En ik moet nog zooooo lang wachten tot de 20 weken echo! (pas op 24 september, dat duurt nog 3 hele weken!). hoop dat alles goed is! gelukkig mag ik al vroeg (08.45 uur) dus dan zit ik mezelf daar niet over op te fokken grijns.

Ik ben gelukkig nog niet aangekomen, maar nog steeds 2 kg lichter dan voor mijn zwangerschap. nu heb ik overgewicht hoor, dus kan helemaal gene kwaad grijns. Mijn buik begint al echt te groeien, heb ook een foto gemaakt, maar de kaartlezer in de pc is stuk, dus krijg em niet op mijn pc. volgt nog wel!

verder zijn mijn man en vader druk bezig met de kinderkamer. mijn dochter (nu 2.5) slaapt nog op de toekomstige babykamer. verder heb ik een stiefzoontje (zoon van mijn man) die eens per 2 weken komt. Hij had ook een eigen kamer. Maar meer kamers hebben we niet. dus nu komt mijn dochter samen met mijn stiefzoontje op 1 kamer (onze oude slaapkamer). wij zijn al verhuisd naar mijn stiefzoontjes kamer (snappen jullie het nog haahhaha) en nu zijn paps en manlief bezig met de kamer van zoon en dochter. Het wordt harstikke leuk! verf is al gebeurd, nu dinsdag behang erop (boven oranje, onderin oranje met kleurige bloemen) en dan donderdag het stapelbed, de kledingkast en de opbergmeubeltjes erin. wordt hartstikke gaaf! en dan kan ik eindelijk de babykamer gaan opruimen, poetsen, kleertjes uitzoeken etc. Hopelijk horen we bij de 20 weken echo wat het is, dan weet ik ook of ik de babykleertjes van mijn kleine meiske nog een keer kan gebruiken.... zou super zijn!

dus ook hier zijn we druk aan de slag!

oh ja, en het wippertje heb ik een aantal weken geleden bij de prenatal gekocht (mijn oude was stuk). afgeprijsd van 60 voor 25 euro. kijk, dat zijn nog eens leuke prijzen toch?

moeten er komende week nog meiden voor de 20 weken echo eigenlijk?

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hihi! Nee hoor, geen tweeling op komst hier! Maar wel al een zoontje dat nog in de kinderwagen moet. Dan heb je dus een peutertje en en baby, en die kunnen samen mooi in een tweelingwagen...! Vandaar.... Dus nee, geen spectaculaire scoops hoor! ;)

13. anita1975

anita1975 Niet meer actief

nou hier een overzichtje van wie wat moet deze week...

Little hope - 3 september - 20 weken echo 9.00 uur
    Suuzje - 3 september - Extra 20 weken echo

AnneLiesje - 3 september - Controle vk

Berna - 3 september – Extra echo
    Linda1980 - 4 september - 20 weken echo 9.00 uur
    Suuzje - 5 september - 20 weken echo

Kristy - 5 september - Controle vk
    Roxyrox - 6 september - 20 weken echo

Geraldine1986 - 7 september – Tweede pretecho

Pacific - 7 september - 20 weken echo

hoop ook dat alles goed is bij jullie en voor die gene die het egslacht willen weten het ook te horen krijgen.

marije, ik denk ook dat optie 3 een goede keuze zal zijn.ik hoef hier niet over na te denken wnat werk niet zoveel. heb het druk genoeg met 4 kindjes straks.

marij, lekker goedkoop zo'n wipstoeltje, die heb ik ook nog niet maar ga er nog ff over na denken...mijn dochtertje is een ker omgekipet met dat ding.

nou ik ga me maar eens douchen geloof ik....

gr anita

14. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    O ja dat over die winterjassen: je kunt natuurlijk gewoon je normale winterjas gebruiken en hem dan open laten, en een hele grote leuke sjaal erbij. Heb ik bij mijn zoontje gedaan!
    Nu heb ik wel een 'positiewinterjas', van Mamalicious. Ik heb wel eens mooiere jassen gezien dan deze, maar hij kan op zich best, en hij is lekker ruim en kan dus goed dicht! (hoop ik tenminste!)

15. anita1975

anita1975 Niet meer actief

nou ja als mijn jas niet dicht kan doe ik wel een trui aan haha of een fleece vest eronder op maat ....
    ik ga geen nieuwe jas kopen, ik denk dat mijne wel dicht kan nog trouwens.

16. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Meiden wat hebben jullie enorm gekletst gister en vandaag!

Ik heb even bijgelezen maar het is te veel om allemaal op te reageren. Maar over een winterjas zat ik toevallig ook dit weekend te denken. Ik heb ook nog een idee hoe ik dat ga doen. Heb ook geen zin er veel geld aan uit te geven.

Ik ben nog helemaal in de wolken van de 20-weken echo van afgelopen vrijdag. Was echt 100% overtuigd dat ik een meissie in mijn buik had maar het is een mannetje. De eerste 10 seconden was ik helemaal verbaasd maar ik ben nu zoooooooo verliefd op ons kereltje! Gisteren even zitten neuzen naar stoere jongenskleding en het kamertje wordt ook lekker stoer. Ook al volop jongensnamen aan het bedenken en Ger wilde graag het wipstoeltje van Spijker (automerk) en die kan ie nu ook kopen!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Moonie jouw man ook al zo'n race-fanaat? haha

winterjas hmm doe de oude van Mark wel aan haha of inderdaad dikke trui of een grote sjawl ofzo..

mij kennende koop ik er uiteindelijk toch nog 1 haha

18. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    YEP!
    Ik vind het ook wel leuk hoor... dat scheelt.

Heeft jouw man die wipstoeltjes nog niet ontdekt dan?

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik begin me toch weldruk te maken over de echo, wat nou als ze iets verkeerds zien? een waterhoofd of een hazenlip..... of maak ik me druk om niks?

20. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik had precies hetzelfde! Achteraf gelukkig voor niks!

Mijn man had er totaal geen last van dus toen we klaar waren en opgelucht terug in de auto zaten zei ik tegen hem:
    "Ik lees heel veel op het forum. En hoe meer je leest hoe meer je weet en dus hoe meer angst!"

Ik heb wel gemerkt dat die kleine last heeft gehad van mijn spanningen want 's avonds begon ie ineens enorm druk te bewegen. En nu voel ik hem ieder dag heel erg goed :)

Deel Deze Pagina