Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    sterretjes hier ook de placenta VW maar niet in de buurt van de uitgang konden ze op de externe echo zien dus geen probleem

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nou, bij ons zag je hem duidelijk met het wurmpje aanwezig!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bij mij zag je heel duidelijk de schaamlipjes, het kon echt geen jongetje zijn. Gelukkig had ik op het forum een beetje vergelijkingsmateriaal gezien ;)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hebben jullie trouwens al gezien dat sommigen van ons al heel dicht bij de 100 dagen zitten? nog een maandje en dan hoeven de meesten van ons nog maar minder dan 100 dagen :)

5. ProudMum

ja het gaat hard nu he?

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja ik vind het ook snel gaan ineens hoor gelukkig maar hoor kan niet wachten!

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ik zat vanmiddag met een vriendin op msn en ze vroeg natuurlijk hoe het ging. Toen typte ik dat ik nog maar 10 weken hoef te werken.........en terwijl ik het schreef bedacht ik me dat het eigenlijk nog maar heel kort is. En dat terwijl mijn leidinggevende de komende weken op vakantie is (tot 2 okt) en dat ze na haar vakantie wel naar een vervanger voor mij gaat kijken, dan mag ze na haar vakantie daar wel fulltime aan gaan werken denk ik................nou ja haar probleem hoor, ik kan me er niet te druk om maken, wel jammer voor mijn clienten want die vragen zich steeds af wie er in mijn plaats komt.

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Zo hehe hier ben ik ook weer even.

Nieuwe laptop geinstalleerd dus is even wennen nu.

Van de jas kan ik zo gauw geen foto plaatsen maar als je op mamalicious.com kijkt bij collectie en dan is er maar 1 parka en dat is hem dus. Ben er zooo blij mee.

Verder eigenlijk niet zoveel te melden.

Vooral dit nieuwe apparaat aan het uittesten ;)

Wat zijn er toch veel jongetjes in januari....denk toch echt dat degene die het niet weten wilden vaak meisjes krijgen ;)

Linda, hoe is het nu met jullie?

9. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Sorry, niet de puf om op jullie verhalen te reageren, heb wel alles braaf gelezen hoor! Morgen ben ik jarig en dan wil ik het huis spik en span hebben. Ik moet morgen alleen boven een stofdoekje mee te nemen de kamers in, stofzuigen en de douche doen. Om 10.30 komt de eerste en het gaat de hele dag door, erg gezellig altijd, maar daarna ben ik denk ik op!

10. Niet meer actief

Ik ben er ook maar even snel om me even "af te melden" :p
    Morgen vertrekken we naar Griekenland! Dus tot over 9 dagen!
    Niet teveel schrijven hoor want anders moet ik er een dag voor uit trekken om alles bij te lezen haha.

Gr mss79

11. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    mss 79, fijne vakantie meid! zijn de bosbranden alweer over in griekenland? geniet van je vakantie!

San, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! fijne dag morgen en ja, je zal morgenavond wel gaar zijn, maar wél erg gezellig zo'n dag!

Moon, ik las dat jij ook wat minder werkt? Ik ben 9 uur minder gaan werken en ik hou het nu wel vol, alleen ben en blijf ik nog wel moe. ik ga vandaag expres wat later naar bed in de hoop dat ik nu eens in 1x een hele nacht kan slapen! dat lijkt me nu zo heerlijk!

Verder weinig nieuws. behalve dat ikvanmorgen ineens gekriebel in mijn buik voelde en naar beneden keek en daar naast mijn navel ineens van alles zag bubbelen onderhuids! dat was ons kleintje! super hoor! ik denk dus dat mijn placenta echt niet aan de voorkant ligt dit keer, en dat was bij mijn vorige wel zo, dus erg leuk! ik vermoed dati k dit kindje dan ook veel beter ga voelen bewegen. leuk!

Meliske, logisch dat je angsten hebt! je hebt ook nogal wat meegemaakt, het komt steeds dichterbij, de zwangercshapsduur waarbij je danischa bent verloren. Ik zou om die reden gewoon de vk bellen als je je zorgen maakt, gewoon om gerustgesteld te wordne. die spanning is al erg genoeg!

ter geruststelling, bij deze zwangerschapstermijn is het normaal om je kindje nog niet elke dag te voelen .het kindje heeft nog zoveel ruimte dat hij in alle posities kan gaan liggen. en als hij naar je rug trappelt voel je niks. misschien toch een beetje houvast? en ja, langleve de angelsound! I know!

12. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    mss79, een heel fijne vakantie hoor! Lekker genieten daar in het griekse zonneke.

Nou, ff over de echo's. Ik had al voordat de gyneacoloog het vertelde, gezien dat het een jochie is! Hihihi was echt een duidelijke MUFFIN. hihihi hoe kom je erop?

Meliske, he wat rot dat je je zo'n zorgen maakt meis! Je hoorde het al van meer, maar ook ik voel ons kereltje niet heel erg veel. Ben ook erg blij met de angelsound hoor. Als ik het niet vertrouw, luister ik gewoon weer ff. Lieve meid, ik hoop dat je werk je zorgen even naar de achtergrond doen verdwijnen! Maar hopen dat je heeeeeeeel snel die vervelende, spannende week voorbij zult zijn. Houd moed en luister nu maar lekker wat vaker hoor! Volgens mijn VK kan dat helemaal geen kwaad! Sterkte lieverd, ik denk aan je. En spui je zorgen maar lekker hier hoor, lucht alleen maar op.

Ohhhh ik heb weer eens een geweldige actie gemaakt vandaag. Het is maar goed dat ze me hier in de winkel kennen, ik schaamde me echt dood. Ik ben bij de kruidvat en moet tandpasta hebben. Alsof ik nog nooit in de winkel was geweest (kom er elke week!) heb ik de hele winkel afgezocht naar die troep! Kon het echt niet vinden (hoezo dom?) Dus ik loop naar de verkoopster toe en vraag naar de tandpasta "Uhhhh Marij, je staat ervoor!" Ohhh het gaat weer lekker vandaag. Ik ga naar de kassa. We lachen nog om mijn domme actie, ze stopt mijn aankopen in een tasje, ik pak het aan en loop weg "nou, bedankt he! Goed weekend!". "Uhhh Marij, dat is dan 27 euro....." Ahhhhhhhhhhhhhhh ik was de winkel al bijna uit en vergat dus gewoon te betalen!
    Gelukkig was het niet heel erg druk op dat moment en weten die meiden daar echt wel dat ik niet zo de winkel uitloop, zoja dan weten ze me ook nog wel te wonen, hihi Ohh ik krijg steeds meer van die idiote dingen.
    Gisteren gaf ik gym, we waren aan het volleyballen. Ik klap in mijn handen "Jongens, even bal vast en luister even..." Duurt natuurlijk even voordat iedereen luistert... "Uhhhhh, ik weet niet meer wat ik wilde zeggen, ga maar lekker verder!" Hahaha die kinderen zaten me aan te kijken of ik niet helemaal goed bij mijn hoofd was (ben ik natuurlijk ook niet helemaal op het moment!)

Nou weer een heel verhaal, dus ik zal er maar een eindje aan breien.....

13. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    San alvast van harte gefeliciteerd meid en een heel fijne dag voor morgen! Knuf Marije

14. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    San hele fijne verjaardag morgen en succes met alle drukte.
    Mss geniet van je vakantie, ga je naar 1 van de eilanden of het vaste land?
    Wat leuk Marij dat je de kleine zelfs kan zien bewegen!

Wij hebben morgen een spelletjesdag met 10 mensen, we zijn nogal gek van bordspellen.
    Meestal wordt dat niet zo erg vroeg voor we stoppen, gelukkig zondag niets staan.

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lieve meiden, nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden!

ik heb op me werk mijn kleine meid af en toe gevoelt..niet zoveel als andere dagen, maar wel genoeg om me een beetje gerust te stellen.

ik ga nu lekker slapen, ben doodmoe!
    slaap lekker allemaal!
    en nogmaals bedankt!
    jullie zijn toppers!

16. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier ben ik ook weer eens even. Zoals jullie wel zien aan de belachelijke tijd dat ik dit stukje schrijf heb ik weer eens een nacht dat ik niet kan slapen. Word er af en toe echt moedeloos van. Warme douche genomen, warme melk (nou ja: chocomel) gedronken, laatste uur geen tv meer gekeken, maar niks helpt. Vroeg net al aan mijn vriend of ie me ff knock out wou slaan voor een paar uur. Iedere dag is het hetzelfde liedje en slaap ik niet meer dan 3 uur op een nacht. Heb de laatste dagen hier dan ook wel meegelezen, maar geen puf gehad om werkelijk ook nog te reageren. Hier dus een poging (en sorry voor als ik nog mensen ben vergeten)

@Meliske: Fijn dat je je meid op je werk af en toe nog hebt gevoeld. Het gaat vast prima met haar hoor! Misschien is dit weer een voorteken van een groeispurtje. We lopen bijna gelijk en ik voel ons kindje de laatste 2 dagen ook niet zoveel meer als eerst. Vandaag zelfs ook maar 1x net na het eten. Ik sla dan ook altijd gelijk in de stress, maar waarschijnlijk liggen ze op het moment gewoon te slapen om zich voor te bereiden op hun volgende ontwikkeling. Of ze liggen naar je rug te trappelen dat je het niet merkt. En natuurlijk gewoon de verloskundige bellen als je het niet vertrouwt. Zij zullen ook wel begrijpen dat juist deze tijd extra spannend is voor jou!

@Citroentje: lekker nog maar 10 weekjes werken. Gelukkig gaan de weken supersnel en heb je dus al bijna verlof. Aftellen maar....

@missfrodo: leuk zo'n nieuwe laptop! Wij wilden het hier ook niet weten, maar ben zo in de overtuiging dat het toch echt een jochie gaat worden dat ik zelfs bij de hema al echte jongenskleertjes heb gekocht. Nou maar afwachten of mijn gevoel juist is... Denk trouwens wel dat er tussen de verrassingspakketten onder ons ook wel meisjes moeten zitten hoor. De jongens staan nu wel heel erg voor. Moeten ze straks later gaan ruzieen om een meisje te krijgen :D

@San: fijne verjaardag morgen (nou ja... uuuh straks :) )

@mss79: Fijne vakantie! Hoop dat je lekker weer hebt en geen bosbranden!

@marije78: Wat een acties had je zeg! Heerlijk! Doet me zo beseffen dat ik niet de enige ben. Mijn geheugen is op het moment ook echt een zeef en de simpelste woorden zijn al een probleem om ze mijn mond uit te laten rollen. Van de week aten we een keer patat. Had er zo'n trek in. Lekkere mexicano met pindasaus erbij genomen. Heb er nog geen hap van gegeten laat ik hem al weer op de grond vallen. Alles onder de pindasaus. Meubels die hier al jaren op dezelfde plek staan lijken nu ineens iedere keer voor mijn voeten te gaan lopen. Ik stoot me om de haverklap. Met boodschappen doen vergeet ik de helft terwijl ik toch echt een lijstje bij me heb (waar ik op vergeet te kijken). Zo kan ik nog wel even doorgaan.... :oops:

@00Marij: heerlijk gevoel is dat gekriebel in je buik he! Zou fijn zijn als je je beebje nu wat vaker zou gaan voelen. En dat je het al kan zien bewegen is helemaal te gek!

@pacific: veel plezier met je spelletjesdag morgen. Altijd gezellig om bordspellen te spelen. Wat zijn jullie lekker met een grote groep.

Hier buiten het weinig slapen weinig nieuws. Merk dat mijn borsten nu wat droger beginnen te worden, dus zal binnenkort eens creme kopen en lekker gaan smeren. Die schilfertjes erop zien er niet uit!

Vandaag kwam de postbode trouwens de doos van de Etos langs brengen. Ik had voordat ik op vakantie ging een uitnodiging gehad dat ik hem op kon halen, maar ook dat natuurlijk helemaal vergeten (hoe erg kun je zijn?). Wel aardig dat je hem dan toch nog thuis gestuurd krijgt. Ben nu benieuwd wanneer ik die van het kruidvat en de prenatal op kan halen...

Wie van jullie wil thuis gaan bevallen en wie poliklinisch? Hier wordt het een poliklinische bevalling (is wel een veilig idee met zo'n eerste zwangerschap waarbij je niet weet wat je kunt verwachten). Volgende maand is er dan ook zo'n dag in het ziekenhuis dat je kan kijken hoe dan alles in zijn werk gaat en vertellen ze nog wat over borstvoeding geven. Ik kom nooit in een zieknhuis en al helemaal niet op een kraamafdeling, dus het lijkt me erg interessant! Heb al wel gehoord dat je snel moet bellen anders zitten ze vol, dus dat ga ik maandag maar gelijk doen. Gaan jullie ook van te voren kijken?

Zo, het is een heel verhaal geworden. Sorry voor iedereen die ik nu ben vergeten. Ik heb echt alles gelezen, maar mijn geheugen wil niet meer zo, zeker niet op dit tijdstip!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    San van harte met je verjaardag fijne dag!

Meliske fijn dat je wat gerustgesteld bent!

Ik ga voor een thuisbevalling. Lekker eigen douche eigen bedje lijkt me veel relaxter. Ben wel naar de info avond geweest bij ons ziekenhuis en heeft mijn mening alleen nog maar meer bevestigt. Ik hou gewoon niet van ziekenhuizen kille steriele bedoeling dus ik hoop thuis te mogen bevallen. Maar ja als het niet kan kan het niet he

18. ProudMum

joehoe, hier een die thuis wil bevallen.
    laat mij maar lekker in mijn eigen omgeving bevallen, lijkt mij veel meer relaxed dan dat iedereen om je heen staat. bovendien ben ik in 5 min bij het ziekenhuis, dus daar maak ik me ook niet druk over.

19. ProudMum

z zeggen dat het thuis schoner is qua bactierien dan t ziekenhuis!

20. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    marije heb me rot gelachen om je verhaal haha! Zo herkenbaar. De kids inde klsa bij mij zijn inmiddels gewend dat ik regelmatig wat probeer te gaan zeggen maar dan vergeten ben wat ik ook alweer zou gaan vertellen.

Deel Deze Pagina