Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Hallo,

Kom ook weer even buurten.

Heb mijn niet verdiept in flesvoeding omdat we borstvoeding willen geven.
    Maar lijkt mij slim om een merk te nemen wat makkelijk verkrijgbaar is.
    Kreeg ook al de tip om ondanks de borstvoedingsplannen te zorgen dat ik een bus in huis heb voor het geval dat het niet goed gaat.

Vanmiddag even bij mijn ouders langs om de pc te brengen en te installeren. Verder lekker rustig aan.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zat me al af te vragen of ik ook flessen, fleswarmers en dat soort spullen in huis moet halen. Als het even lukt wil ik tot een half jaar borstvoeding geven, en als het bevalt natuurlijk.

Flesvoeding zelf haal ik niet in huis. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en als ik midden in de nacht beval hebben ze daar ook wel voeding. De 24 uurs apotheek zit in dat ziekenhuis.

3. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik wil de eerste paar maanden ook borstvoeding gaan geven, maar ik haal van te voren nog niks in huis voor als het niet mocht lukken. Bij de nacht/weekendapotheek kun je altijd nog iets halen en het duurt sowieso een paar dagen voor je voeding pas echt op gang komt en dus je weet of het gaat lukken of niet.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik haal niks in huis zorg wel dat ik een kolf heb ( wil bv geven) mocht zelfs dat niet lukken wat me onwaarschijnljk lijkt heeft de kraamverzorgster altijd wel wat bij zich....

Van vriendinnen hoor ik dat frisolac het minst stinkt haha

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    toevallig heb ik gister een kolf, flessenverwarmer, flessensterilisator in huis gehaald :)
    altijd makkelijk voor de vakantie volgende jaar ;)

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hoi
    ik zit al n poosje op t forum maar lees nu pas dit topic.
    vraag me niet waarom nu pas haha zeker niet opgelet :D

maar ben dus ook in jan.uitgerekend (6 jan)
    ik zal eens wat foto's in mn album zetten....krijgen donderdag t kamertje binnen.(mnd eerder dan we dachten maar vindt t totaal niet erg :D )

mn vriend heeft van de wk ook duidelijk schopjes gevoeld een paar keer....zo lief!
    t beweegt af en toe enorm hihi...echt leuk...
    we hebben nu bijna alles in huis...

stomme vraag misschien,maar wat is een pyama bij n baby?zo'n pakje met armpjes en beentjes eraan?
    wat ik al zei misschien n rare vraag maar ben nieuw erin hihi en weet nog niet van alles je wat wanneer aantrekt :oops:
    ik heb verschillende pakjes van truitjes met broekjes...en wat vestjes en een jasje
    je koopt al snel teveel merk ik hihi er vanuit gaande dat je nog t een en ander krijgt....
    elke keer als we wat liefs zien zijn we geneigd t te kopen...
    nu kopen we wel wat meer in een grotere maat ...heb je toch nodig..

7. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    welkom inkie! Ik heb als pyjama van die pakjes gekocht met armpjes, beentjes en sokjes. Weet het eigenlijk ook niet zo goed. Ik hoor van velen om me heen dat je juist beter kleine maatjes kunt kopen zelf, omdat je vaak wat grotere maatjes krijgt van de visite.
    Verder zie ik het ook wel, maar ik heb er inderdaad ook last van dat ik allemaal dingen "moet" kopen, hahaha

Wten jullie al wat het is, een jongen/ meisje? Hebben jullie ook al de 20-wkn echo gehad?

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Net na lang peinzen en overdenken besloten dat we gewoon kadotip en dan zo'n envelopje op het kaartje zetten.
    Hadden eerst een rijmpje maar dat paste niet op de kaart dus dan maar zo.
    Is toch eigenlijk ook niet zo heel raar.

Welkom Inkie! Enne mooie buikfoto's heb je in je album.

Als pyama hebben wij inderdaad ook van die pakjes aaneen, dus met voetjes en mouwtjes enzo. Leek mij het meest pratische. Maar als het warm is denk ik dat een romper op zich ook voldoende zal zijn, zeker na de eerste week. In het begin schijnen baby's zelf hun temperatuur nog niet te kunnen regelen dus dan is het belangrijker.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb een paar pakjes uit een geheel met voetjes eraan. Wil ze niet alleen als pyama gebruiken, ook gewoon overdag. Maar dan alleen voor de eerste dagen. Ik hoor van veel mensen dat die pakjes makkelijk zijn de eerste 10 dagen.

Berna, koop jij ook geen flessen? Ik weet echt niet wat handig is. Ik vind het zonde om te kopen zonder te gebruiken, maar misschien is het wel nodig.

Ergens staat het idee van Bv in een fles me ook wel aan, ook wel zo leuk voor Rinaldo als hij eens de fles kan geven. Maar dan wel kolven idd.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    pff weet ik niet wil de eerste weken nog niet aan een fles of speen wennen om zo moeilijkheden te voorkomen maar misschien wel een kleine flesje voor de zekerheid voor de afgekolfde melk pff wat een gedoe allemaal... kunnen die mannen dit niet allemaal regelen en wij lekker zwanger zijn? haha

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het ook een gedoe hoor.
    Ik wil idd ook de eerste weken geen flesjes oid. Als het echt goed gaat lijkt het me wel handig. Moet er nog maar eens goed over nadenken!

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik heb 8 en 15 november 2x een ochtend borstvoedingscursus dus ga ik dat maar eens vragen denk ik zo...

13. 12309

12309 Niet meer actief

Bedankt voor de felicitaties! Ik ben hier weer gruwelijk verwend! Naast de verjaardagscadeautjes hadden de meesten ook wel iets voor de baby! Van mijn schoonouders krijg ik het dekentje Coco Rups van Baby dump. Die komt eind nov. Ik ga beneden zuigen en dweilen, de meeste bende is al weg!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ow natuurlijk die cursussen komen er ook nog aan. Was ik alweer vergeten. :oops:
    Ben benieuwd wanneer ik op moet draven, heb nu al zin hahaha

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

er is mij verteld dat je als je borstvoeding geeft altijd 2 flesjes in huis moet halen. mocht bv niet lukken kan je direct de fles geven. maarja, of dat nou echt nodig is vraag ik mij ook wel weer af.

als pyama hebben wij baby pyamatjes. gewoon te koop bij zeeman en kruidvat enzo.

die pakjes aan elkaar heten ook wel boxpakjes. daar hebben wij er een stuk of 4 van. verder 2 joggingpakjes en verder losse truitjes en broekjes die je kan combineren.

que flesvoeding tiwijfel ik zelf tussen Friso en Kruidvat <het huismerk>

zal zo de folder van aankomende week uitpluizen voor jullie... volgens mij was zwitsal in de aanbieding

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik had flink steken vanmiddag. Bandenpijn denk ik, want het is alweer over. Ook flinke rugpijn, dus die boswandeling is achteraf toch niet zo goed bevallen... :(

17. ProudMum

vervelend guppie, maar heb je het wel naar je zin gehad?

18. ProudMum

Kruidvat aanbiedingen deze week

:idea: Fisher Price stapel en rol bekertjes. vanaf 6 maanden voor 7.99

:idea: Zwitsal lotiondoekjes, 6 pakken voor 9.69

:idea: Zwitsal babyverzorging 2e halve prijs. alleen de 400 ml varianten!

:idea: Wegwerp washandjes. 5 pakken a 10 stuks voor 3.49

19. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Bedankt voor de tips weer Roxanne!

Guppie ik ken het.. vandaag 2 uur gewandeld met de hond... heb pijn in mijn kont joh en ook de banden voel ik goed.. ben net lekker in bad geweest om te relaxen vond de kleine ook wel leuk want mijn buik bewoog de hele tijd!

Ik heb een pyamaatje bij de hema gekocht denk dat ik die dan alleen 's nachts aan doe en overdag kan ie gewoon in de boxpakjes enzo in bed liggen hoor

20. ProudMum

ben ik ook van plan berna

Deel Deze Pagina