Sterkte Annelies pff busybus morgen onder de 100 dagen dus ik ook deze week schiet ook best op he? Ben wel opgelucht dat ik donderdag op 26 weken zit..
Anneliesje: veel plezier Linda: ik was ook niet van plan om haar straks op de buik te leggen, maar vind het wel een geruststellende gedachte dat als ze op haar buik draait wel kan blijven ademen. Ik denk dat ik hem maar gewoon hou. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb dan in ieder geval voor mijn gevoel wel alles eraan gedaan.... Ik ga voor de verandering nog maar eens een wasje draaien (doe ik pas 4 dagen )
Zo denk ik er inderdaad ook over Suuzje, ik hou hem ook gewoon denk ik. @AnneLiesje: pfff sterkte! Zou er ook weinig zin in hebben denk ik...
Hallootjes! Marij: Ik duim hoor, veel plezier met gluren naar je kleintje! Meliske: Joepie, fijn dat alles er goed uit ziet! Nou moet je me toch ff die NX en dingen over je baarmoeder enzo uitleggen hoor Over de aerosleep, ik denk dat ik 'm toch ga aanschaffen, want tuurlijk leg ik de kleine niet op haar buikje, maar stel dat... Net wat Linda zegt eigenlijk. Er is niet bewezen dat ie schadelijk of onschadelijk is. De stichting heeft wel gelijk hierin, net als het stukje over de Purflo-matras. Melissa, onder dit stukje tekst kun je op Website klikken, of de link naar de lijst Ik ga zo werken, blergh!
En dan nog ff een vraagje voor de ervaren moeders, kan zijn dat ik het al een keer gevraagd heb hoor... Rompertjes heb je zonder mouwen, met een klein mouwtje en met lange mouwen. Rompertjes draag je toch altijd ergens onder of niet? Rompertjes zonder mouwen lijken me dan namelijk het makkelijkste.
Hoogte fundus = hoogte van de baarmoeder, gemeten vanaf vaste punten, het schaambot(S) en de navel(N) en het xyphoid(X) = puntje wat je onder aan je borstbeen voelt. Cm/symf. Geeft de hoogte van de baarmoeder in cm weer. dus 1/4NX betekent dat de baarmoeder op een hoogte van 1/4 ligt, tussen je navel en het puntje onder je borstbeen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=12105
Linda, klopt, in principe draag je rompers altijd ergens onder. Maar in de winter is het wel fijn om je kleintje rompers met lange mouwen aan te doen (vind ik zelf althans). Zeker bij hele kleintjes in de winter. En ook vooral bij van dat 'tussenin' weer, dat je geen echte trui of vest aan gaat doen maar wel een longsleeve zeg maar. Dat is dan net iets warmer met een romper met lange mouwen eronder!
poe ik kan niet meer......ben nu al kapot en moet nog middag en vergadering uitzingen...grrrrr Voor het matrasje, moet zeggen dat wij er gewoon 1 van de ikea hebben hoor, niet al te gek gedaan. Als ik overal zo verschrikkelijk op ga letten wordt ik gek controlfreak zenuwachtig en doodsbang dat er ook maar iets kan gebeuren, want bijna niets kan als je er onderzoek naar gaat doen..... Ach ja. Ik ga eten misschien knap ik daar van op.
Meliske, fijn dat alles goed was! Marije, veel plezier bij je echo! ik ben ook net terug van de gynaecoloog. Alles was weer prima! Ons mannetje lag lekker met zijn hoofdje naar beneden. Mijn buikje was flink zei de gynaecoloog voor 23 weken en 3 dagen. Ze hebben ook een inwendige echo gedaan om naar de baarmoedermond te kijken, maar die zag er perfect uit (was 4,5 cm, schijnt heel goed te zijn, ik heb geen idee hoor!), was natuurlijk nog goed gesloten. We konden ook duidelijk mijn andere kant zien, nog een baarmoedermond en een lege baarmoeder. Mijn placenta lag ook goed, ben weer gerustgesteld. Mijn hb was 7,2 en bloeddruk was ok. Ik hoef pas weer over 5 weken terug te komen (i.v.m. vakantie gyn, eigen vakantie), maar alles gaat toch goed dus dat is geen probleem. Nou ik moet zo nog een halve dag werken, Tot vanavond!
Hallo meiden, Ik schrijf hier eigenlijk niet zo vaak, maar heb een vraag aan jullie. Ik ben momenteel 23 weken zwanger en voel de baby nog niet. Mijn placenta ligt wel aan de voorkant, maar ik word toch een beetje onzeker. Zijn er nog meer meiden die de baby nog niet voelen of de baby pas heel laat voelden?
Hoi prinses, Ik voel de baby inmiddels wel, het voelt nog een beetje als plopjes, maar die zijn er iedere dag dus dat moet de kleine wel zijn. De vk vroeg me de laatste keer of ik het voelde, maar zei dat het nog wel kan zijn dat je het nog niet voelt. De meeste vrouwen gaan het volgens mij rond deze tijd voelen en hoef je het pas vanaf week 28 iedere dag te voelen... Voel je echt nog helemaal niets of twijfel je wel over iets wat je voelt? Groetjes, Linda
Anita fijn dat het allemaal goed was princes je hoeft het pas vanaf week 28 echt te voelen he maar kan me voorstellen dat het je onzeker maakt.. placenta aan de voorkant kan wel de oorzaak zijn voel je echt helemaal niks ook niet als je ontspannen in bed of bad ligt en je legt je handen op je buik? geen plopjes of raar gevoel?
Ik heb haar niet meer gesproken, maar zie op haar MSN staan dat ze 4-okt de eerste uitslagen krijgen...
hoi hoi, marij veel plezier vandaag bij de echo. moppie en meliske wat fijn dat alles weer goed was. anneliesje ik hoop voor je dat de uurtjes voorbij vliegen marieke werkse linda mijn zoontje heeft veel rompertjes zonder mouwtjes gedragen.denk dat het net is wat jouw gevoel zegt en wanneer de kleine geboren is. denk dat als dit mannetje kouwedlijk is ik toch wat rompertjes met korte mouw haal,de lange mouwen vind ik zo'n gedoe met die kleine teere armpjes. aninta wat fijn dat alles weer in orde was. nog 15 weekjes \/ mijn mannetje heeft een heel mooi gedicht over de kleine geschreven.had tranen in mijn ogen bij het lezen.hij kan niet wachten op het moment dat ie de kleine vast mag houden.de woordenwisselingen laten m ook niet koud,gelukkig maar.