ja dat is waar busy, dat heb ik ook wel, dat ik echt hoop dat het geen keizersnee wordt. vorige keer ben ik heel veel bloed verloren, en nu hoop ik ook echt dat dat nu niet zo is. en ik lekker vlug na de bevalling naar huis mag.
goeiemorgen meiden! ik zit nog op mijn wolkje 8) IK begin ook erg veel zin te krijgen dat de kleine er straks is. maar hoe het eruit moet komen, tja, daar denk ik nog maar niet zoveel aan haha, ik block het nog! grijns. is ook afhankelijk van hoe het verder gaat, als ik toch gewoon mag bevallen (kleine kans) dan moet ik wel even slikken denk ik. ik bedoel, een keizersnede is NIET leuk, maar ik weet wel wat dat is. ik heb nog nooit een wee gehad, en hoor alleen maar nare verhalen van vriendinnen, dus volgens mij mis ik daar ook niet zoveel aan. maar ik denk dat ik tegen die tijd wel helemaal klaar ben om ertegenaan te gaan en mijn kindje te kunnen zien... volgens mij als je suiker hebt kun je dat met een dieet redelijk opvangen. mocht dat niet helpen, dan moet je insuline spuiten. je loopt inderdaad het risico dat je ene groot kindje krijgt, maar als het goed is kijken ze dat van te voren goed na als je suiker hebt hoor. en ze kunnen je bekken meten om te kijken of je kindje gaat passen of niet! Nog niet teveel zorgen maken hoor, ze houden je dan gewoon extra in de gaten, en dat is wel een veilig idee denk ik? roxyrox, beterschap joh! vervelend dat je4 je zo naar voelt! marieke, ik lig steeds in een deuk om jouw joga verhalen. het zou echt niks voor mij zijn nee grijns. samen bevallen is wel gezellig! heb ik vorige keer gedaan, vond het wel leuk! vooral ook om achteraf met al je baby's elkaar weer eens te zien. en je kreeg ook goede tips over hoe je bevalling te doen en wat je partner kan doen om je te helpen, ontspanningsoefeningen enzo (alhoewel, die heb je niet meer nodig met al jouw joga ervaring )
Bang voor de bevalling ben ik niet, ondanks dat 2 vriendinnen een slechte bevalling achter de rug hebben. Er is er nog nooit één blijven zitten Ben alleen vreselijk nieuwsgierig naar ons kleine mannetje!
Hebben jullie ook zoveel last van maagzuur? Ik werd er vannacht echt gek van. Alles wat ik normaal probeerde om het te verhelpen hielp voor geen meter (linkerzij gaan liggen, slokje cola, melk drinken, vanillevla). Gebruikt iemand van jullie rennies oid? En hoeveel mag je daar dan van hebben?
goedemorgen, bang voor de bevalling ben ik ook niet, maar het duurt allemaal zo lang. Maar dat hebben de meeste hier. gister voelde ik me weer een beetje raar, de ene keer koud dan weer warm, moe. heb smiddags op de bank gelegen en om 10 uur lag ik alweer op bed. pfff.... de kleine was gisteravond wel druk in de weer, gelukkig. Maar toch denk ik vaak dat er iets mis is. En hoe dat kan...?
Ik was net ff op internet aan het zoeken naar of ik bavarois mocht eten, want ik had gehoord dat dat niet mocht en er staat hier héle lekkere taart, maar daar zit bavarois in. Lees idd dat je bavarois beter kunt laten staan (we hebben ook nog keus uit andere taart, dus dat is niet erg hahaha). Maar nu lees ik ook dat je producten waar kaneel in zit beter kunt laten staan, bijvoorbeeld ook ontbijtkoek en.... pepernoten! Ik eet iedere dag ontbijtkoek en ook pepernoten heb ik al héél veel gegeten. Hetzelfde geldt trouwens voor speculaas. Ze zeggen dat je het beter kunt laten staan, omdat nog niet bekend is of een bepaalde stof in kaneel goed is tijdens de zwangerschap (zou misschien kankerverwekkend zijn). Ik moet zeggen dat ik dit zelf een beetje te ver vind gaan, je kunt wel overal op gaan letten, maar daar word ik eerlijk gezegd een beetje gek van... Vroeger wisten ze dat toch ook allemaal niet? En als je echt alle regeltjes gaat volgen, mag je niets meer hebben! Wat vinden jullie?
oh Marij, gefeliciteerd met jullie knulletje en leuk dat je nog een keer mag zeg! zou ik ook niet erg vinden. geniet ervan meid en indd nu jongens kleren gaan kopen, kan ik ook weer doen he....had ook alleen maar meisjes kleren. Dat van mijn zoontje (nu 9 jaar) heb ik niet meer.
nou dat vind ik ook erg ver gaan linda hoor.... en dan te bedenken dat ik afgelopen tijd veel bavarois gebakjes heb gehad bij de bakker weg. Ik zou me er niet zo druk over maken. en kaneel kankerverwekkend tijdens de zwangerschap, lekker vaag waarom dan wel en anders niet.... Zo kan je bijna niks meer eten. Ik eet ook gewoon leverworst (lekker op stukje brood) en smeerkaas en brie hoor. Ik denk maar zo vroeger wisten we die dingen ook allemaal niet.
nou momenteel valt het mee, al heb ik wel sinds gister iets van rare smaak in mijn keel hangen. Heb rennies in mijn tas zitten maar nog niks gebruikt. heb bij mijn vorige zwangerschappen een lekker drankje van de huisarts gehad.
kaneel kan schadelijk zijn maar dan moet je een heel potje opeten pff die kleine hoeveelheden daar hoef je je niet druk om te maken hoor tegenwoordig mag echt niks meer
marij, lekker op je wolkje blijven zitten busy, hier ook veel last van maagzuur. Ik doe nu savonds na 8 uur niks anders meer drinken als water en echt niks eten/snoepen. Dat lijkt wel te helpen. ook kreeg ik van de week van iemand thee (die zij niet lustte) dus ik dacht, ken het zeker proberen. Gisteravond 2 kopjes van die thee en echt nul komma nul maagzuur gehad. misschien ook wel logisch, want rennies bijv. is toch pepermunt smaak. deze thee heet Minty Morocco. misschien kun je het ook proberen. anita, fijn dat de kleine lekker druk was gister! is toch een heel geruststellend gevoel he. linda, je mag producten met kaneel wel hebben, alleen niet TEveel. dus je mag echt wel peperkoek en pepernoten en zo, alleen niet 2 zakken pepernoten per dag
groot gelijk ik ben op het moment echt helemaal aan de chocola, de chocoladele-letters vliegen er door hier
haha melis, mijn vriend zei gisteravond toen we bij de winkel waren, heb je geen zin in chocola, ik zeg hoezo, nou dat kan toch als je zwanger bent, dan kan je toch meer zin hebben in chocola....(zal ie vast gehoord of gelezen hebben) nou ik zeg ikke juist niet. heb gister weer stoepkrijtjes gehaald.... heb nog geen chocoletters in huis
oh ja, er zijn natuurlijk weer chocoladeletters. haha, het is al bijna december! nog ff en onze kindjes zijn er, leuk he! linda, ik eet gewoon (bijna) alles waar ik zin in heb, soms zelfs filet (maar alleen superverse van de slager, en echt af en toe, soms kan ik me gewoon niet inhouden). Ik eet mijn hele leven al rauw vlees, en heb ook mijn hele leven al katten. kan me niet voorstellen dat ik nog geen toxoplasmose heb gehad. eigenlijk word ik gewoon knettergek van alles wat je niet mag. ik drink natuurlijk niet enzo, maar met eten neem ik het met een grote korrel zout. Ik vind het allemaal maar overdreven. Ik let wel op, maar blijf wel relativeren. ik heb ook niet echt een drang naar bepaald snoep ofzo. het enige waar ik echt van watertand is patat! haha. dat mag dan ook lekker elke week van mezelf. en nu zei mijn schoonzus (ook zwanger) dat in frituur bepaalde stoffe nvrijkomen die slecht zijn voor je kindje. Je kan dus echt niks meer eten geloof ik. ik vind het allemaal wel dierbaar, ik eet lekker elke week een patatje met! 8)
Oh frietjes eet ik ook iedere week hoor! Zaterdag is altijd frietdag bij mn ouders en af en toe eten we doordeweeks ook nog weleens friet. Als je idd gaat lezen op verschillende sites en boekjes dan mag je echt niets meer!
Ik heb soms ook behoorlijke maagzuur maar dan neem ik gewoon 2 rennies tegelijk en dan is het zo weg!