Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    marij, 1250 gram? dat is klein! wel de zwangerschap uitgedragen? en loopt dit kindje nu op schema?

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Moonie, ik ben weg van het behang op je kamertje! Dat bos, echt geweldig! Waar heb je het gekocht?

3. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    moonie, leuk kamertje ja! dat fotobehang maakt het echt gaaf!

melissa en anita, in mij nvorige zwangerschap functioneerde mijn placenta niet meer goed. daardoor bleef mijn dochtertje hangen met haar groei op iets van 27 weken. met 28 weken werd ik met een groeiachterstand bij haar opgneomen in het ziekenhuis. drie keer daags aan de ctg en wekelijks echo's om haar conditie in de gaten te houden. met precies 36 weken viel haar hartslag weg, zodat ze met een spoedkeizersnede geboren is. het is een wonder dat ze nog 7 weken in mijn buik heeft kunnen overleven! ze woog 1250 gram, maar omdat ze toch nog zolang in mijn baarmoeder heeft kunnen rijpen, heeft ze, behalve haar gewicht, heel weinig problemen gehad. ze heeft wel een maand in het zkh gelegen ivm dat ze moest bijgroeien, maar ik mocht haar met 2 kilo mee naar huis nemen! ze heeft binnen een jaar haar groeiachterstand volledig ingehaald (erg bijzonder zei de kinderarts). ze is sindsdien helemaal gezond verklaard! ik merk er dan ook niks van dat ze te vroeg en zo ontzettend klein geboren was. ze is helemaal bij en een superpientere tante!

niet zozeer het gewicht, maar vooral de zwangerschapsduur is belangrijk. onze kindjes zijn nu al helemaal af in onze buik, maar alle organen moeten nog rijpen. hoe rijper de organen hoe beter de overlevingskansen.

gelukkig is alles goed gekomen, maar jullie begrijpen vast wel dat ik de komende periode erg spannend ga vinden!

4. anita1975

anita1975 Niet meer actief

nou kan het me voorstellen marij, 2 kilo is ook niks.
    Ben blij dat je er nu niks aan merkt en ze weer helemaal bij is met gewicht.

hoop dat deze kleine jongen lekker blijft groeien bij je.

Trouwens is er een oorzaak gevonden waarom je placenta niet goed meer functioneerde...?

gr anita

5. anita1975

anita1975 Niet meer actief

Melis,

Hoe is het met jou gegaan vandaag? je laatste dagje vrij maar ook een nare dag eigenlijk wel voor je.
    Voel je je kleine meisje nog lekker veel bewegen?

liefs Anita

6. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Mooie kamer moonie!
    Echt heel mooi dat posterbehang!

7. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Anita, wat rot dat je ruzie hebt gehad met je vriend, hoop dat het ondertussen weer is bijgelegd.

Meliske wat fijn dat alles nog lekker okidoki is en dat je nog een echo krijgt over 3 weken. Doen ze dat voor de geruststelling? Houd je taai meid, geen makkelijke week voor je!

AnitadeJong, fijn dat de echo zo goed was. Heelrijk om weer even aan de binnenkant van je buik te kunnen kijken he?

He roxy, hoop dat je snel weer opknapt na dat geweldige voedsel, bah!

Marij, wat fijn om te horen dat alles goed was. En natuurlijk van harte met jullie zoon! Heerlijk he, kun je wel een boek over schrijven he? Genieten dus, fijn dat je al zo snel nog een keer mag, ik mag pas over 6 weken terugkomen voor een "herkeuring". :(

Melissa ik doe ook de yoga-cursus. Vanavond maar een keer overgeslagen, heb elke avond wat deze week. Wordt me veel te veel.

Stiertje van harte met jullie meid!

WAUW moonie! Echt helemaal super. Dat behang ook, erg gaaf!

JOEHOE, heb weer 20 pagina's bijgelezen. Jeetje mina, hebben jullie niet wat beters te doen? :p
    Heb niet op alles gereageerd, want eigenlijk wil ik al een uur naar bed, maar wilde eerst dit ff aflezen.
    Hier gaat het allemaal prima, kamertje bijna af, op het bedje en een plankje na. Wel heb ik onwijs last van mijn onderrug. Ben net een oudwijf. Vanmiddag schrok ik wel even. Ik had allemaal grote witte vlokken in mijn urine. Mijn moeder was helemaal over de zeik. "NU BELLEN, NEE IK BEL WEL!" Lekker opbeurend mams. Nou heb ik gewoon zelf gebeld, en gelukkig is het niets. Wel moet ik in de gaten houden of ik niet te vaak harde buiken heb en geen vocht verlies tussen de plassessies door. Nou dat heb ik eigenlijk niet, dus ik ben wel weer gerustgesteld.
    NU ga ik echt naar bed, want ik ben kadoek!

Toedels,

liefs Marije

8. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Guppie, als ik 'sochtends moet lopen moet ik vaak al om 7 uur/kwart over 7 weg nu ik zo langzaam ga en dat zie ik niet zitten..
    Maar is wel goed geweest om in ieder geval 1 loop te scrappen want kon vandaag een stuk beter uit bed komen, nou ja hoef vandaag ook pas om kwart over 11 te beginnen maar toch.

Marij, jeetje wat een klein meisje was die van jou maar wel goed om te horen dat ze er helemaal bovenop is gekomen. Kan mij voorstellen dat de komende periode erg spannend is.

Prenatal heeft weer hele leuke spulletjes zag ik in het boekje. Kregen gisteren van mijn moeder een slaapzakje met het nieuwe boekje en dan wordt je hebberig ;)

Moonie, ook ik wil graag weten waar je dat fotobehang vandaan hebt. Vind het erg gaaf.

Goed hopelijk ben ik niemand vergeten. Straks even snel naar Kruidvat voor het werk en dan wandel ik vanavond nog wel even binnen hier.

9. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Bedankt voor de complimenten op ons beebkamertje :p

Voor degene die vroegen naar het fotobehang. Ik heb het besteld via www.kleurmijninterieur.nl

Wil alleen wel waarschuwen dat het een ontzettende rotklus is het mooi op de wand te krijgen! (wij hebben na 3 banen echt op het punt gestaan alles er weer af te trekken maar na een nachtje slapen is het gelukkig helemaal goed gekomen)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

heb even bijgelezen. moet zo naar het werk toe. maar had gisteren de puf niet meer om online te komen.

de HA heeft gezegt dat ik het rustiger aan moet doen, want met 22 weken harde buiken hebben schijnt niet goed te zijn. denk dat ik maar om een extra afspraak vraag bij de vk, want mijn HA was niet echt duidelijk. (rustiger aan, ja wat en hoe? hoeveel uur mag ik werken? dat moest ik maar met de VK bespreken) wel vroeg hij wanneer hij op de koffie met beschuit mocht komen en dat hij me er goed uit vond zien.

Marij gefeliciteerd met je jongetje!

nou, dames ik ga! misschien tot vanavond en anders tot morgen!

11. Niet meer actief

San: wij zijn samen zielig ;)
    Wat leuk dat je vriendin ook zwanger is! Een hele goede vriendin van me is ook zwanger, 6 weekjes verder dan ik. En het is zo leuk om samen zwanger te zijn!

Moonie: mooi kamertje! Mooi behang! En wat een schattige schoentjes! Die ga ik ook eens halen!

Anita: fijn dat het niks was!

Guppie: dat had ik laatst ook dat mn buik zo strak stond. Je wilt dan zo graag even alles los schudden, maar dat gaat niet haha.
    Wij hebben ook een schommelstoel. Een hele oude, uit de familie. Lijkt me wel een fijne stoel om borstvoeding in te geven.

Marij: goh dat is ook niet niks geweest dan je vorige zwangerschap!

Roxy: minder gaan werken is dan waarschijnlijk wel verstandig! Zal die bedrijfsleidster blij mee zijn of niet ;) (Moet jij niets om geven hoor!)

Wij hebben nog helemaal niet zoveel kleertjes en zo. Roy vind het daar allemaal nog wat te vroeg voor geloof ik. En hij vind het toch ook wel leuk om dat allemaal mee uit te zoeken... Maar ik kan me steeds moeilijker inhouden om allerlei dingetjes te kopen hoor!

12. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    :idea: Linda: Ken het probleem! Ik kan me ook bijna niet inhouden als ik wat leuks zie maar weet ook dat Ger graag mee wil. Alleen hij is de hele week werken en ik ben halve dagen thuis, dus dat valt niet mee... Maar a.s. zaterdag gaan we samen even de stad in :)

13. Niet meer actief

Maar Roy wil in ieder geval nog wachten totdat de verbouwing klaar is (ze beginnen 8 oktober)... Zucht ;) En volgens mij gaat ie ook niet echt graag een hele dag mee winkelen... Hij denkt dat we het allemaal wel krijgen van paps en mams ;) Mannen!

14. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Wij krijgen ook veel van paps en mams maar zelf shoppen is ook errug leuk toch :D

Ik zou hem toch maar een keertje proberen over te halen...

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: san, wat leuk dat je vriendin ook zwanger is!

:idea: marij, wat goed van je dochtertje dat ze were helemaal bij is en ook geen achterstand heeft! wat een kleintje moet ze zijn geweest!

:idea: anita, ik ben vandaag ook nog een dagje vrij ;)
    Vandaag was waarschijnlijk de dag dat Danischa* is overleden...echt spannende dagen nu...

:idea: marije, fijn dat je gerust gesteld bent. Hopelijk waren de witte vlokken eenmalig. toch goed in de gaten houden he ;)

:idea: missfrodo, bedankt voor de tip van de prenatal! misschien ga ik vandaag nog is kijken.

:idea: roxyrox, lekker aan jezelf denken. Je VK zal je vast adviseren om minder te gaan werken.

:idea: linda, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om je in te houden met kleertjes kopen, het is ook zoooo leuk om te doen!

16. Niet meer actief

Oh Meliske dat zal een rare dag voor je zijn vandaag dan... Veel sterkte meissie! En als je ff iets kwijt wilt, gewoon spuien hier hè!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    sterkte vandaag meliske

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    onder de 100 dagen!

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Mijn vriend had het vanmorgen ook echt moeilijk.
    Was vanacht pas om half 4 in slaap gevallen en had veel liggen denken aan Danischa*
    En op zich ging het met mij wel, maar als ik hem dan zo verdrietig zie, gaat dat bij mij door merg en been... :cry:

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oo kan ik me voorstellen Meliske je vriend zo zien is echt zo moeilijk

Deel Deze Pagina