he Linda en Lapeldoorn, van harte gefeliciteerd! Gaaf hé! Een positieve test ! En tuurlijk blijft het dit keer goed gaan. En Anneliesje, hoe is het gegaan, jullie echo?
@mamasu:ik snap heel erg goed hoe je je voelt.ik denk dat ik ook pas op een roze wolk zit vanaf het moment dat de echo positief is.de dagen lijken wel te kruipen.ik ben wel blij maar er hangt toch een klein wolkje boven.nog even meid. alle nieuwe zwangere meiden: van harte geniet er lekker van! anneliesje,al terug van je echo? liefs kristy
jeetje ik baal hier van ik ben 7weken en ik ben de laatste die een echo krijgt ik heb meteen gebeld omdat ik graag een vroege echo wil.. ik snap het niet... kan je ook bellen dat je eerder wilt? Liefs, Geraldine
au au au kep zoooon hoofdpijn.... hebben jullie trucjes waar ie van overgaat? Nu ik geen paracetamol mag snik.
mijn moeder nam wel eens een pepermuntje. er schijnen ook droppels te zijn die je op je slapen kan doen,ruikt ook naan pepermunt.homeopatisch. veel van ons krijgen vroeg een echo i.v.m. een MK. bij mijn zoontje kreeg ik pas de erste echo met 13 weken.nu doen ze het vaak rond de 10 weken om beter in te schatten hoever je bent. nog ff volhouden geraldine
Uhm volgens mij mag nou juist paracetamol (als enige pijnstiller) wel tijdens de zwangerschap hoor! Maar check het natuurlijk nog even goed in de bijsluiter. Ik heb het volgens mij ooit ergens gelezen, en na mijn bevalling van mijn zoontje mocht ik het ook, en ik gaf toen borstvoeding (dan mag er ook weinig). Helemaal zeker weet ik het dus ook niet! Ja dat zijn allemaal van die dingen waar je nu over na moet denken he... Ik ben ook nogal verkouden op het moment en heb laatst zonder erover na te denken van die neusspray van Otrivin gebruikt. Las ik daarna dat dat niet mag! Ik balen natuurlijk, maar ik kon het niet meer terugdraaien. Nu druppel ik heel braaf fysiologische zoutoplossing, dat mag nog wel gelukkig....
ik heb in december 2 miskramen gehad van een 2ling en ik ben nu zo onsettend zenuwachtig.. dus ik vind eigelijk ook dat ik er recht op heb.. Misschien bel ik de gyn wel ff morgen.. Liefs, Geraldine
Hoi Kristy, zo te horen heb jij ook een mk gehad! Wat is dat een rotgebeurtenis he? Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik daar zoveel verdriet van zou hebben. Wanneer gebeurde het bij jou? Ik had in januari een echo met 9 weken, maar bleek een missed abortion te zijn. Volop zwangerschapsverschijnselen dus (misselijk en moe), geen krampje of druppeltje bloedverlies, maar toch was het vruchtje al een paar weken gestopt met groeien. Uiteindelijk een curettage gehad. Ja dan word je wel heel ongerust dat dat weer gebeurt....
dat heb ik ook gehad in december met allebij (was in verwachting van een 2ling) ook met 9weken een echo gehad en bleek er alleen maar vruchtzakjes te hebben.. daarom ben ik nu ook zo onzeker! zit op 12/13 weken als ik de 1e echo krijg Heel appart
Nou hier vanmorgen voor het eerst bij de verloskundige geweest, mocht meteen gaan liggen voor de 1e echo. Wat gaaaaaf om te zien zeg, we zagen gelukkig meteen het hartje goed kloppen dat was dus reuze fijn. Verder moesten we nog wat vraagjes beantwoorden en mag ik over 4 weken weer terug komen. Kus suiske
He Geraldine, ik zou zeker even bellen of je niet eerder mag.... Die onzekerheid is echt killing! Maar je wil natuurlijk ook weer niet te vroeg. Ik had mijn eerste echo nl. rond 6 weken en er was toen wel een vruchtzakje te zien met een stipje erin maar nog geen hartactiviteit. Toen zeiden ze dat het nog te vroeg kon zijn om iets te zien, en moest 2 weken later terugkomen... en was het dus foute boel! Wat rot dat jij dat ook hebt meegemaakt, met een 2-ling zelfs. Wel veel hier op het januariforum met dezelfde ervaring volgens mij he? Kunnen we elkaar in ieder geval oppeppen als het nodig is... Sterkte hoor!
ja idd dat wel gelukkig Maar ik ga denk ik morgen wel ff de gyn bellen want bij mijn verloskundigen hebben ze geen inwendige echo apparaat! want hier kan ik niet goed meer tegen! Bedankt! Liefs, Geraldine
Dag dames, Daar ben ik weer! Alles is goed, het hartje klopte (wel heel traag, maar dat schijnt de 1e 3 dagen normaal te zijn! Het lag mooi hoog in de baarmoeder! Ben zo blij dat alles goed is! Heerlijk, heb ook gevraagd of de kans dat het mis gaat nu kleiner is en die is inderdaad een stuk kleiner nu! En over 2 weken mag ik alweer komen En voor de nieuwe mama's gefeliciteerd!
hey anneliesje,super meid. lekker voelt dat om je kleine voor het eerst te zien. nog even en dan mag ik ook. @mamasu: ik heb begin feb.een MK gehad. de kleine groeide niet goeden moest een MK in gedachten houden.na een week was het zover. ik probeer wel te genieten en ben ook echt blij maar helemaal genieten,denk dat dat pas lukt met een positieve echo. had jij ook toen veel meer last van kwaaltjes dan nu? liefs kristy
Hey ik kom me nu ook eindelijk aanmelden, na een weekje van onzekerheid. Zal ff me verhaal vertellen. Vorige week dinsdag voelde ik me een beetje grieperig, heel vaag in iedergeval. Ik dacht ik doe even een test (3 dagen voor Nod) en hij werd positief en best wel een dikke streep, zie album. Maar wel voor Nod dus er kon nog vanalles fout gaan. De 2 dagen daarop ook iedere dag een test gedaan en wel positief maar streepje werd lichter. Op de dag dat ik ongi zou worden had ik 's ochtends eerst wat bloed dus ik dacht ongi. Bleef alleen bij de ochtend en zaterdag ochtend ook weer wat bloed. Gisteren voor de zekerheid toch nog getest en weer positief, 2 dagen na Nod. Dus ik ga me hier voorzichtig aanmelden. Ga deze week nog een keer een Clear Blue test doen.
Haai Loesjuh, welkom hier! Wanneer ben je uitgerekend enzo, dan kan de lijst even aangevuld worden Suiske en Anneliesje, wat fijn dat jullie de kleine al hebben gezien! Heerlijk zeg, geniet ervan Vanaf wanneer wordt er geen inwendige echo meer gedaan? Weet iemand dat? Over een uur komt MvM, kan ik weer testen, spannend!
Bedankt voor de felicitaties, ben helemaal happy! Gaat allemaal goed, ben alleen zoooo moe! Las een aantal verhalen over miskraam 2ling, had ik ook en ik schrok hoe snel je al om dat ongeboren leven gaat geven en hoeveel pijn het doet! Goed hier gaat is super, woensdag naar de gyneacoloog, we zullen zien. By the way ik ga niet op vakantie maar heb volgende week wel een week vrij, maar goed zitten nog steeds midden in een verbouwing!
Hoi Marieke, Bedankt dat je me op de lijst hebt gezet. Even de missende info: ik ben 26 en dit is ons 1e kindje! Ik kan echt weinig op mn buik hebben, hebben jullie daar ook last van? Het liefst ga ik gewoon naakt op de bank zitten haha maar das ook zo wat hè? Groetjes!