Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 12309

12309 Niet meer actief

berna: lekker dat de wagen binnen is!
    mss79: mooi dat alles in orde is. Lijkt me ook lastig om rustig aan te moeten doen, ligt niet direct in mijn aard en in de jouwe denk ik ook niet!
    frodo: beverwijk is heel anders dan alkmaar ja. Ik ben er nog niet uit wanneer ik naar beverwijk ga deze week. Had je zin om mee te gaan?
    ik ga denk ik donderdag of vrijdag.
    annelies: zeker schrikken als iem al met 28 weken het kindje heeft gehad. Wat een kleintje is het dan nog! En dat te bedenken dat volgens schatting onze uk al 857 gram is. Een vriendin vroeg aan me hoe ik de kleine zo snel liet groeien en wat ik voor extra powervoer at....
    Mijn antwoord: kruidnootjes! Even lekker melig doen! Ik verwacht ook wel een groot kindje. Jeroen was 9 pond (au) en ik was 7 pond.
    Vannavond komt een andere vriendin onze junior bewonderen op de dvd, lekker een meidenavond!
    Ik heb een lijst gemaakt van alle babykleertjes, zodat ik precies weet hoeveel broeken etc ik in welke maat heb. Je moet toch wat doen als je vrij bent.....

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    San, ik ben ook van de lijstjes op het moment! Schrijf de raarste dingen op.
    Zo ben ik een lijstje aan het maken voor wat er direct na de bevalling moet gebeuren en de adressen voor de kaartjes.

Guppie, leuk joh, ik ben benieuwd naar de foto's

Ik wil ook de kamer inrichten! Mark zou eigenlijk deze week de muur af stucen dan kon ik het van het weekend witten en de week erna inrichten. Maar Mark is ziek aan het worden :cry:
    Ben hem heel goed aan het verzorgen nu ;) Alles voor de babykamer!

3. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Nog even snel voordat ik op de bank duik met boek (Tess Gerritsen is zo spannend).

San als je vrijdag gaat is er wel wat te combineren ;) Donderdag niet dan moet ik werken.

Ik maak ook altijd lijstjes, maar ja dat deed ik eigenlijk altijd al en zeker als er zoveel moet gebeuren.

Begin trouwens verkouden te worden, hoop maar dat het daar bij blijft :(

Berna das fijn dat de wagen er is!

AnneLiesje, volgens mij verkoopt een grotere Etos dat wel, die Neutral bedoel ik dan he.

Geraldine, sterkte.

Enne hoe hoog moet het bed inclusief matras zijn en hebben ze klossen in verschillende hoogtes :(

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Miss Frodo, ik heb gelezen 70 cm, maar heb ook weleens 80 cm gehoord.
    Lekker vroeg je bed in vanavond! Niet ziek worden hoor.

5. Niet meer actief

Haai!

Hoe is het hier? Allemaal druk aan het strijken en met de kamertjes bezig, leuk joh! :D

Vandaag van een collega haar bekkenband geleend en ze kon het niet laten, had een lief rompertje gehaald voor de kleine meid.
    Ik ben al zo gruwelijk verwend door mijn collega's, zo lief :D

Bijzondere tijd het zwanger zijn, ik geniet!

Ik hoop wel dat Meliske wat van zich laat horen....

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Jeetje Annelies, iemand in je groep bevallen met 28 weken... Pff heftig hoor. Laten onze kindjes allemaal maar lekker nog een paar maanden zitten!
    San, bij mij werd het kindje laatst bij de pretecho ook al op ruim 800 gram geschat, en ik was toen... even denken, ruim 25 weken zwanger geloof ik. Wees er maar blij mee hoor, een flink kindje is vaak al een stuk sterker bij de geboorte en dat is alleen maar mooi meegenomen!
    En trouwens het blijft een schatting. Je hoort zo vaak verhalen over dat een schatting niet eens in de buurt komt van het werkelijke gewicht... Dus we zullen het wel merken, toch?

7. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    He meiden,

geraldine, wat ontzettend oneerlijk zeg, van je collega/ vriend. Sterkte hoor!

Ik ben vandaag ook het kraampakket gekregen van de ONVZ. Zat ook babyverzorging van natralis in en een knuffelaapje. Ook heb ik de blije doos opgehaald van de prenatal. Had daar eigenlijk meer van verwacht (hoezo zeur?) Natuurlijk kon ik daar niet zomaar de deur uitlopen zonder weer iets leuks in te slaan.... *grin*

We hebben vandaag de herhaling van de 20-weken echo gehad. Pffff wat ben ik helemaal opgelucht. Ons ventje, of grote vent zal ik maar zeggen, doet het heel erg goed. Ik lig 3 WEKEN! voor op schema. Hij is al 1300 gram en nog iets. Ik schrok dus wel even net, toen ik las dat er iemand (sorry weet even niet meer wie) met in de 800 gr. was. Grote griebels, wat krijg ik dan wel niet voor een reus! Maar alles is gelukkig helemaal goed. Zijn pielemans is al 1,5 cm, hahahaha. We hebben nu ook een dvd gekregen en een hele leuke portretfoto )alleen jammer dat de gynaecoloog er zonogdig een gezichtje op moest tekenen, grrrrr. Zal hem in mijn album zetten. Nou meiden ik ga weer....

Toedels

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    @Marije: hier was de kleine vorige week bij de groeiecho (27w6d) ook al 1290 gram. Mijn vriend en ik waren allebei maar 7 pond bij de geboorte dus ben ook benieuwd wat er van gaat komen. Ze zei dat het ook kon zijn dat ie net een groeispurtje had gemaakt (schijnt wel weer te zijn rond deze tijd). En jongens schijnen ook zwaarder te zijn als meisjes. Tja... we wachten het maar rustig af!

Kwam vandaag tijdens het boodschappen doen een oud-collegaatje tegen. Ze vroeg hoe lang ik nog moest. Ik schrok er zelf van toen ik moest zeggen nog 11 weekjes! Tijd gaat echt snel hoor! Nog even en we hebben allemaal ons kleine frummeltje in de wieg liggen ipv dat we ermee rond moeten lopen :D

Ben ook nog steeds benieuwd hoe het met Meliske gaat. Hoop dat ze het allemaal nog een beetje trekt!

Hier trouwens af moeten zeggen voor de meeting, omdat mijn vriend het niet verantwoord vond om zo'n hele dag in mijn eentje weg te gaan terwijl ik de laatste tijd snel harde buiken heb. Utrecht ligt voor mij ook niet helemaal makkelijk. Ben dan gauw anderhalf uur onderweg. Vind het ook erg jammer, maar beebje gaat echt voor.....

9. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Is de kleine bij jullie op het moment ook meer aan het schuiven dan aan het trappelen? Het is de laatste 2 weken meer alsof er iets langs de binnenkant van mijn buikwand gaat. Lag net in bed op mijn zij en toen kwam er ineens een bobbeltje over mijn hand voorbij. Denk dat het misschien een handje of een voetje was, maar ik zat gelijk rechtop in bed! Wat een raar gevoel! :D

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi allemaal!

Als de babydoos in jou filiaal niet voorradig is mag je hem ook in een ander filiaal afhalen hoor! we zijn een filiaal bedrijf, en daar mogen ze niet moeilijk om doen!

Marije, Zat er bij jou geen omslagdoek bij? die zat verstopt onder de rand van de curverbox. volgens mij hebben wij dezelfde namelijk.

Mijn armen doen zeer, komt van het bloedprikken denk ik. heb er nog nooit last van gehad maar vannacht was het wel heel erg!

11. Niet meer actief

AnneLiesje: 28 weken zwangerschap al bevallen joh... Hopen dat het allemaal goedgaat!
    Bij ons is 30 oktober de partneravond van de yoga, ben benieuwd haha.
    Ik zou Mark idd maar goed verzorgen nu ;)

Guppie: ben benieuwd naar de foto's!

Marije: fijn dat de echo goed was! En erg leuke informatie dat zn pielemans al 1,5 cm groot is :D

Heb bij de april mama's ook nog even geïnformeerd of ze iets van Meliske gehoord hebben, maar ook daar hebben ze niets gehoord...

De verbouwing schiet lekker op bij ons thuis trouwens! Ziet er erg mooi uit!

Gisteren tijdens de yoga de eerste pufoefeningen gehad... :) :) :)

12. kroonj

kroonj Lid

15 mei 2007
    50
    0
    0
    Chemisch Laborante
    Mijdrecht
    Hoi Dames,

Gisteren zijn we weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. De kleine ligt met het hoofdje naar beneden, maar is nog niet ingedaald.

Ik moets ook bloed prikken om de rhesus nogmaals te bepalen en of ik al anti stoffen heb.

Voor de lijst:
    Volgende afspraak bij de verloskundige is 5 november en ik ben nu 10 kg aangekomen :( .

Vrijdag word ik weer een jaartje ouder (29 al weer). Met mijn ouders hebben we een kinderwagen uitgezocht en die wordt donderdag geleverd :D. Ik ben erg benieuwd.
    Verder hebben we alles wel in huis en ik ben ook al begonnen met het wassen van de baby spullen. Alles is wel erg klein hoor, maar aan de andere kant ook wel weer erg groot want die grote moet uit mijn buik komen !

Groetjes,
    Jessica

13. Niet meer actief

Ja haha Jessica, baby's zien er altijd zo lief, schattig en nog zo klein uit.... Maar als je het uit moet poepen, is het ineens best groot hahaha

14. ProudMum

Pff, Linda vind je het erg dat ik daar nog even niet over nadenk?

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hoi dames,

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de kamertjes die weer af zijn. Altijd leuk om te zien hoe een ander het doet.

Ik las iets over baby's die schuiven ipv schoppen. Ons kindje is precies op een week tijd erg groot geworden want ik voelde het eerst altijd enkel helemaal onderin maar nu krijg ik harde schoppen ter hoogte van mijn lever. Gisteren was het erg grappig: aan de rechterkant van mijn buik zat steeds een harde bol. Ik denk dat dat het kontje was, hihi. Volgende week dinsdag zullen we kunnen zien hoe het nu ligt, want dan moet ik weer naar de gyn (een andere gyn, want de mijne moet nu ongeveer bevallen).

Morgen ga ik voor het eerst naar de osteopaat/fysiotherapeut vanwege mijn lage rugpijn. Ik heb al een kromme rug (scoliose) en de zwangerschap zorgt nu voor overbelasting. Die fysiotherapeut werkt in het gynaecologisch centrum waar ik ook moet zijn als ik naar de vroedvrouw ga, dus dat is wel handig.

Verder voel ik me wel rot de laatste 2 dagen. Eergisteren aan de telefoon heb ik (alweer) ruzie gehad met mijn moeder. Het ging over de maxicosi: mijn zus heeft er ons één geleend maar zij had die zelf al 2dehands gekocht en dus weten wij niet of er ooit al iets mee gebeurd is. Mijn vriend en ik zijn erg van de veiligheidsvoorschriften navolgen, dus wij willen een nieuwe kopen. Dan zit mijn moeder heel erg te zeuren van: "vind je hem niet mooi genoeg", "ze zitten er maar zo lang in", "je kunt je geld beter aan iets anders uitgeven"...Met als gevolg dat ik echt heel kwaad word. Wij moeten vaak meer dan 300km rijden naar mijn schoonouders, dus ik vind een veilige en comfortabele maxicosi geen overbodige luxe. Maar in de ogen van mijn ouders zijn wij dan snobs die niet tevreden zijn met geleende spulletjes.
    Hetzelfde geldt voor de 4 enorme dozen met kleertjes die mijn zus hier heeft gezet. Daar zitten best wel eens leuke dingen bij maar ook veel dingen die niet meer in de mode zijn, of gevlekt ofzo. Als ik dat dan zeg tegen mijn moeder is het meteen: "ben je niet blij ermee?" AAAAh, ik word er soms zo kwaad van.
    Het is natuurlijk enorm duur, een kindje krijgen. En wij hebben de pech dat ik al lange tijd geen werk heb. Maar toch, je kunt toch niet gaan besparen op veiligheid. En het is toch normaal dat ik zelf ook nieuwe kleertjes wil kopen...

Sorry voor dit gezeur zo vroeg op de ochtend, moest er even uit.

een fijne dag allemaal!

16. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen,

zondag hebben wij lekker helemaal niets gedaan en gisteren had ik het zo op mijn heupen ...ik moest gewoon aan de schoonmaak!hoezo nesteldrang :D heb iedereen aan het werk gezet en vandaag nog iets en dan is echt alles blinkend schoon :D
    zo lekker kunnen we verder lekker rustig aan doen ook als mijn mannetje straks een maand thuis is(gaat nog steeds door :whistle: )kunnen we lekker van ons gezinnetje genieten ;)

ik reageer vast nu niet op iedereen(lees maar 5 pagina's terug)

ff over het strijken,ik strijk hier ook alleen het hoognodige.de babyspulletjes wil ik wel mooi en glad hebben maar verder haal ikm zoveel mogelijk uit de droger en kan je het lekker warm opvouwen.ideaal ;)

geraldine wat vreselijk van je collega/vriend.zo jong nog en op zijn verjaardag :cry: .doe ff rustig aan meid.

mss79 lekker rustig aan doen straks hoor.je krijgt niet voor niets verlof voor je bevalling.geniet nog even straks ben je vreselijk druk ;)

wat scheren betrefd ik probeer om om mijn buik heen te kijken en doe gewoon op mijn gevoel verder.wil het daaronder wel lekker fris hebben.ook makkelijk als er hechtingen gezet worden.ik scheer met zo'n zeepblokje die om het mesje heen zit,ideaal.

anita wat makkelijk dat je moeder jullie kraamhulp is.

bedden verhogen tot minimaal 75-80cm vanaf 36 weken wilt mijn vk dit graag zo hebben.is voor hun ook makkelijk voor tijdens de bevalling

guppie ik ben ook wel benieud naar de foto's

marije wat jammer dat er een gezichtje op je echo is getekend!
    denk dat ik er wel boos om was geworden

linda bij de bevalling gaan je oerinstincten werken hoor en komt je kindje er echt wel. :D
    mijn eerste bevalling was met een vacuümpomp na 29uur hard werken en toen hij eruit was was ik alle pijn en de vermoeidheid vergeten.zo mooi om je wondertje vast te mogen houden na al die tijd en zo onvoorstelbaar dat zo'n kleintje in je geleeft heeft.
    ik had het wel meteen over een nr2 :oops: terwijl mijn placenta er nog uit moest.

meiden,ik ga wat doen.zal proberen wat aan te waaien vandaag.

doei doei

17. ProudMum

Juni, jij moet doen wat jou goed voelt! en tuurlijk wil je zelf ook eigen kleertjes kopen! laat de rest lekker kletsen want uitendelijk bepaal jij nog altijd waar jij je kindje in vervoerd en hoe jij je kindje kleedt!

18. ProudMum

hahaha heb gisteren Mike verteld hoe hij het bed moest verhogen. als je hem zag kijken had je in een deuk gelegen. normaal is hij degene die dingen aan mij uitlegt

19. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    juni ik raegeer nog even op jou.
    toen ik zwanger was van mijn zoontje was ik alleenstaand.
    ook ik heb 2e hands spulletjes gehad maar dan meer de dingen die je snel niet meer gebruikte.
    de wagen en de maxi-cosi had ik ook nieuw hoor en de kleertjes allemaal.
    ook al moet je op de centjes letten iets nieuws kopen en wat jouw smaak is moet kunnen hoor.alles hoeft niet zo duur maar wel leuk.
    ik lag ook telkens met mijn moeder overhoop zelfs na de bevalling nog ivm met zoontje.

meid geniet van je kleintje en doe lekker wat jullie zelf willen.

20. ProudMum

denk trouwens dat ik over een week of 4 het bed al verhoog. merk het aan mijn rug met in en uitstappen dat het niet zo soepel meer gaat.

Deel Deze Pagina