Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    mijn schoonvader is hier bijna elke dag.kan het prima met hem vinden.hij is ook de enige ouder die nog in levende lijve bij ons is.
    vanaf volgende week gaat hij doordeweeks ook boodschapjes doen omdat ik onderin mijn buik steken heb als ik heb lopen sjouwen.
    bij miijn vorige zwangerschap deden mijn ouders dit omdat ik met 6 manden ook lichamelijke klachten had.

2. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    goh dat klinkt als een hele liever schoonvader kristy!

Mijn schoonvader is ook wel aardig, maar mijn schoonmoeder! echt waar, ik durf te wedden dat jullie met open mond zouden staan! ik baal er vreselijk van, wordt helemaal woest als ze niet lief zijn naar mijn man en pik het echt niet meer als mijn schoonmoeder rot dingen tegen me zegt. Ik zeg haar dan dat ze of lief kan doen, of beter weg kan gaan. Mijn man en zijn vader negeren haar rotopmerkingen en vinden dat ik dat ook moet doen. maar dat kan ik niet! je gaat geen rotopmerkingen maken tegen mij, dan vlieg je maar op! :evil: Ja, ik ben van me af gaan bijten. sindsdien hou ik het beter vol. ze zijn hier altijd welkom vanwege het feit dat het mijn mans ouders zijn, maar ik doe zelf bijna geen moeite meer om contact te onderhouden (ookal voel ik me daarschuldig over want ik heb geleerd om voor de lieve vrede te kiezen, maar dat kan ik gewoon niet meer).

anyway, zij zijn helemaal niet geinteresseerd in mijn zwangerschap. alleen maar in het resultaat (kind) en dan ook alleen als het drie jaar of ouder is geloof ik...

nou is mijn dochter gek op mijn schoonvader, dus dat maakt wel veel goed. maar mijn schoonmoeder.... grrrr :evil:

dus marieke, je bent niet de enige hoor meid! en ik vind mezelf altijd erg gastvrij en tolerant. maar genoeg is genoeg...

anyway, jullie zijn echt een stelletje kletskippies. ik ben nu alweer kwijt wat er geschreven is en door wie.....

oh ja, Geraldine, ik droom ook vreselijk. over bevallingen, scheiding, en weet ik veel wat meer. volgens mij komt dat door hormonen, had het bij mijn vorige zwangerschap ook. ik wordt zelfs huilend wakker en dan moet mijn man mij troosten voordat ik dat nare gevoel weer van me af kan schudden. ik kan er later wel om lachen, ik weet dat het komt door de zwangerschap. Ik zie overigens nog niet echt op tegen de bevalling. het wordt ws weer een keizersnede, en ik weet nu wat me te wachten staat. bij mijn dochter was ik echt in paniek (had ik nog nooit gehad, wat vreselijk was dat toch!) maar nu weet ik wat er komt, dat scheelt heel veel. Wel ben ik momenteel erg bezig met hoe de zwangerschap enzo de vorige keer verliep. verwerking denk ik. het was toen ook allemaal zo spannend en marjolijn was er bijna niet meer geweest. maar het is goed gekomen en daar hoop ik nu ook weer op!

mijn dochter zit voor een nieuwe dora, dus ik ga nog ff verder internetten hier.... tot later!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Geraldine en Kristy fijn dat jullie nog wel leuke schoonouders/schoonvader hebben!
    Gelukkig maken mijn ouders het ook dubbel en dwars goed, die kan ik elke dag wel over de vloer hebben!

Mijn familie toont ook niet echt interesse, terwijl dit de eerste beeb van mijn generatie is. Heb begin dec nog een feest en dan zullen ze opeens wel heel geintresseerd zijn denk ik. Bleh heb er nu al geen zin in!

Marij, waarom wordt het bij jou waarschijnlijk weer een ks?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb iets heeeeeeel doms gedaan. Ik heb een van mijn strakste normale broeken gepast om te zien of mijn kont ook dikker is geworden. Nou... dat is ie :(:(:(

5. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Shit, ik had een heel lang bericht getypt en toen wiste ik het per ongeluk :x

Even kort dan maar:
    -het kamertje staat er, maar we moeten nog wat schilderijtjes enzo ophangen. Foto's volgen later.
    -ik herken me wel in de verhalen over ergernissen over schoonouders. Wij hebben hen altijd te logeren als ze komen (ze wonen ver weg).
    -ik zag een paar mooie buiken!

Morgen moet ik om 9.30u bij de gyn zijn voor een echo. Ik zie er al naar uit om ons kleintje nog eens te zien, om te weten hoe ze nu ligt en of ze goed op schema ligt.

groetjes
    juni

6. Niet meer actief

Hihihi, leuk al die (schoon)familie verhalen!
    En zo herkenbaar....

De bevalling, aan de ene kant kijk ik er zo naar uit, eindelijk m'n kindje zien, ruiken, voelen, knuffen....
    Maar aan de andere kant.... Wat staat me te wachten? Hoe ga ik ermee om? Ik weet dat ik het kan, maar hoe....
    Ach, komt wel goed!

Ik ben net druk geweest met bovenkastjes soppen in de keuken en nou moeten de onderkastjes nog, alle deurtjes en de vitrinekastjes. Pfffffffff!
    Dat doe ik dus mooi een andere keer :rolleyes:

7. Niet meer actief

Hier een buikfoto van mij, net gemaakt!
    Heb op mn pufclubje de kleinste buik en ook mn vk zegt dat ik een bescheiden buikje heb...Valt best mee toch?

8. Niet meer actief

oh ja tijdje geleden las ik iets over thuistesten van blaasontsteking? Dat je van die testjes op internet kan kopen? Wie is dat ook alweer? En zou ik de site mogen hebben?
    Lijkt me erg handig! Hoef ik niet steeds als ik weer twijfel naar de HA...

9. 12309

12309 Niet meer actief

mss79: bescheiden buikje lekker toch?
    Geraldine: ik denk niet teveel na over de bevalling. Het is uiteindelijk een biologisch proces en ik vertrouw op mijn eigen lichaam. Wat erin is gegaan moet er ook weer uit! De nieuwsgierigheid en liefde voor de kleine uk wint het van de onzekere gevoelens!
    Ik heb vannacht weer naar gedroomd. Ik droomde dat Boris (hondje) helemaal open gebeten was door een maltezer. Met een dikke buik en helemaal onder het bloed ben ik met Boris in mijn armen naar huis gehold om met de auto naar de Eerste hulp te gaan.
    Toen ik wakker werd, ben ik meteen naar de hondenmand gehold en gelukkig was er met mijn kleine mannetje niks aan de hand....

10. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    mss, ik vind dat je een heel mooi buikje hebt! gelukkig zegt het formaat buikje niks over je kindje hoor! mijn schoonzus is zelf heel slank, heeft maatje 34 ofzo, en is nu 17 weken zwanger. je ziet nog helemaal niks aan haar! maar haar baby groeit prima.

Ik ben daarentegen een volle dame zeg maar, en mijn buikje was al snel rond. mijn baby groeit ook goed, maar de vorige keer had ik ook zo'n soort buikje, en ik had een heel klein kindje. Het zegt dus helemaal niets!

leuk rokje heb je aan trouwens!

oh marieke, vreselijk dat gesop he! ik heb net op de babykamer de kastjes schoongemaakt en de kleertjes erin gelegd. het lijkt heel veel, maar heb van maat 50 t/m 68 (wat ik nog had van mijn dochter wat unisex is) erin gelegd. leuk leuk leuk!

Nu nog de grotere maatjes uitzoeken, en in doosjes doen. ik heb niet zoveel unisex maar alles bijelkaar toch wel. en als ik het nu goed uitzoek hoef ik het later niet meer te doen! handig!

Juni, fijn dath et kamertje staat! en morgen naar de gyn, heel veel plezier en succes gewenst! maken ze een groei echo?

guppie, dat zei ik toch. hahaha. je hele lichaam verandert. maar naderhand komt het meeste echt weer goed hoor. hahahaha, hoe kom je erbij om je oude broeken te passen! dat is vragen om complexen!

bij mij wordt het ws een keizersnede omdat ik door een stofwisselingsafwijking extra risico's loop in de zwangerschap op het hellpsyndroom, pre-eclampsie en slecht werkende placenta's met risico op loslating. mijn vorige zwangerschap was daardoor erg complex en de verwachting is dat het nu weliswaar beter zal gaan, maar probleemloos zal het zeer waarschijnlijk niet worden. vandaar dat ze er vanuit gaan dat ik nu weer een keizersnede zal krijgen. (omdat het kindje dan geen gewone bevalling kan doorstaan). hoe het loopt is natuurlijk afwachten. hopelijk valt het dit keer mee!

11. Niet meer actief

hihi dank je, ja rokje past nog steeds! Is stretch dus dat scheelt...
    Idd de vk zei ook al dat je maat van je buik niks over de "maat" van de baby zegt....
    Mn moeder had bijna geen buik en zegt dat ik nu zelfs een grotere buik heb dan toen zij 38 weken was haha

Owww die dromen ook he! Hier nog 1 hoor! Droomde van de week dat de kleine met 1 oog werd geboren :S waar een oog moet zitten zat een zwart een gat...
    En droomde vannacht dat we een zwart kindje krijgen :S

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mss79 ik vind het een prachtig buikje! fijn toch juist dat het nog niet zo in de weg zit!

Marij, dat klinkt heftig zeg. Gelukkig gaat je zwangerschap nu dan beter. Dan is het ook maar goed dat de mogelijkheid van een ks er is!

Hier is het grote nestelen begonnen, we waren helemaal niet tevreden met hoe de woonkamer eruit zag met box, dus alles moest anders. Meteen ook alles schoon en fris en het staat weer mooi. Ben ook doorgegaan naar de keuken, lekker gesopt maar wel gestopt nu hoor. Morgen gaan we wel weer verder!

13. Niet meer actief

Mss79, mooi buikje hoor :D
    Dat van die testen was ik, het is alleen wel een professionele test, maar op zich goed te doen. Het is dus geen test van: ja/nee blaasontsteking zeg maar ;)
    http://www.daxtrio.nl/

Marij, spannend zeg, hoop je zelf wel op een natuurlijke bevalling, of zit dat er echt niet in?

Guppie, leuk he dat soppen en inrichten enzo :D Maar niet teveel doen hoor, want dan gaat je bekken echtwel protesteren vanavond!

Hier net heerlijk boerenkool gehad met worst, jammie :p

14. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ook ik heb morgen een afspraak met de vk om 10.00 uur.

schoonmoeders, ik kan de mijne wel wurgen, gelukkig hebben we geen contact meer met haar anders had ik het misschien ook nog gedaan. haha

ik ben nu precies 10 kilo aangekomen.

xxx

15. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ohja ik zag nog een aantal mooie buikjes en mooie kamertjes voorbij komen. super.

16. Niet meer actief

Mariekepieke bedankt voor de site, staat in favo's zal van de week eens kijken....

We hebben net de box neergezet! Ik zei tegen mn man voor de gein "goh zullen we de box neerzetten?" en hij rende bijna naar zolder haha

Wel een flink karwei, we hebben een ronde en de speilen moet je er 1 voor 1 indraaien en dan van onder nog een keer met een bout....
    Dinsdag krijgen we dus eindelijk na 9 maanden de bank en dan kan ik verder met het gezellig maken van de woonkamer...
    Zal even een foto van de box in album zetten.

17. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    mooie box zeg mss! die brede bovenkant ziet er erg leuk uit!

Mariekepieke, ik hoop natuurlijk wel op een gewone bevalling. Als ik het voor het zeggen heb hoop ik op een kindje van 5 a 6 pond, natuurlijke bevalling (met ruggeprik.... he ja, als ik het voor het zeggen heb hahahaha) en dan de volgende dag samen naar huis! dat zou fantastisch zijn!

mijn dochter heeft een maand in het zkh gelegen na haar geboorte, en ik ben momenteel erg bezig met die tijd. Ik zit veel foto's te kijken en de tranen lopen dan weer over mijn wangen. Terwijl ik die tijd helemaal niet heb hoeven huilen, maar ik was zo ontzettend van de wereld toen. als ik nu terug kijk vond ik het een tijd van overleven, niet alleen voor mijn dochter maar ook voor mij... toen ik haar na de bevalling voor het eerst zag (3 uur later pas) herkende ik haar godzijdank. maar dat kwam ook omdat ik veel over haar had gedroomd. over deze baby heb ik nog helemaal niet gedroomd. ik hoop dat mocht het weer hetzelfde gaan, ik hem ook zal herkennen als ik hem voor het eerst zie als hij in de couveuse zou liggen... Het mooiste moment in mijn leven was de dag dat ze mee naar huis mocht. Ze was toen eindelijk gezond en eindelijk van ons! ik weet nog dat we haar smiddag mee naar huis namen, haar in haar wiegje in de kamer hadden gelegd, en elkaar aankeken..... "wat nu?" op onze gezichten haha. Eindelijk rust! eindelijk geen stress meer, eindelijk geen witte jassen meer om ons heen en eindelijk eindelijk niet meer 3x per dag naar het zkh maar samen met zijn drietjes zijn.... zucht. Krijg weer kippevel als ik eraan denk! Hoe dan ook, de komende maanden zal een tijd van verwerken zijn voor ons denk ik. Hopelijk is deze zwangerschap minder gecompliceerd en ook een stukje helend....

anyway, het blijft gewoon onzeker hoe het verdere verloop van deze zwangerschap zal zijn. maar ik hoop wel!

moppie, jij ook veel plezier en succes morgen bij de vk!

mmmmh, boerenkool met worst! dat ik ga ik volgende week ook maar weer eens maken. vind ik zalig! wij hebben nasi gegeten vanavond. Morgen eten we denk ik iets van ehm..... gebakken aardappeltjes ofzo. nou ja, nog maar even bedenken (heb geen zin in gebakken aardappeltjes... hahaha)

gatver, weekend alweer voorbij. morgen weer werken! heb geen zin meer! mijn baan is echt de leukste van de wereld, maar eigenlijk wil ik alleen nog maar cocoonen in mijn huis! Ben echt een lui varken! 8)

18. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Ik kan niet slapen, ben klaarwakker.... Helaas gaat morgen om 6.30 de wekker weer, zucht.... We gaan maar weer een poging wagen...........

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

goedemorgen allemaal!

heb even snel bijgelezen van gisteren! wat kunnen jullie kletsen!

Ik hoop dat als ik straks op mijn werk kom al een hoop is uitgepakt, anders moet ik morgen terug op mijn vrije dag om daar boodschappen te doen. kan ik het beter vanavond al meenemen toch?

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Anita, gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Lisa Louise! :D :p

Deel Deze Pagina