Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    berna, doe rustig aan meid, misschien toch even mee langs de HA?

linda, hihi nee hoor maak me nog niet druk, hihi
    misschien heb je de laatste tijd erg harde ontlasting? zou kunnen dat je misschien een aambei heb? als je zeker weet dat het niet van voor komt, zou ik nog even een paar daagjes wachten en even aankijken.

2. Niet meer actief

Hallo dames,

Welkom meesa, klets lekker mee!

Juni, fijn dat alles weer in orde was.

Ik ga me toch opgeven voor een curcusavond borstvoeding geven, lijkt me toch wel handig, ik zit nog zo erg te twijfelen, ik wil wel maar als het problemen geeft, dan stop ik er acuut mee, misschien kunnen hun toch tips geven op zo'n avond.

Ik ga om 16.00 direct even naar de kapper toe, alles gaat er weer af, lekker kort maar weer.

Nou zo weer werken, pfffff, last van mijn rug! auwww (ach, tis maar 2 uurtjes, ga wel zittend werk zoeken, of ik verstop me in het magazijn)

3. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    meesa welkom hier
    lefbekkie welkom terug

ik ben bij de vk gewesst. ik heb maandag ochtend een extra echo.
    mijn buik is nu 33cm 9 cm gegroeid sinds de vorige keer.
    ik krijg de echo omdat de vk de baby veel te groot vond voor het aantal weken dat ik zwanger ben. dus nu gaan ze maandag in het ziekenhuis de lengte van de baby en het gewicht opnieuw bepalen. en aan de hand daarvan wordt er een nieuwe uitgerekende datum vastgesteld.
    de kans is heel groot dat ik een december mama ga worden. waarschijnlijk gaat het ook een geplande keizersnee worden. omdat de baby te hard groeit en ze zijn bang dat ik hem er anders niet uit ga krijgen. maar ik hoef me er geen zorgen om te maken. mijn suiker en ijzer zijn goed. alleen moet ik dan waarschijnlijk voortaan elke week op controle gaan komen om bloeddruk en suiker extra in de gaten te houden. ons kindje ligt nog steeds in de stuit. maar kan nog veranderen.

gisteren de wipstoel beneden gezet en de kinderwagen in elkaar gezet en opgemaakt. vind het wel fijn om alles nu op tijd klaar te hebben.

nichtje van mijn man is ook al 1 week geleden uitgeteld maar nog steeds geen kleintje. we zitten al met smart te wachten op een telefoontje en kaartje. maar de baby wil ook niet komen.

juni fijn dat alles bij jou goed was bij de vk.

meliske fijn bijna 30 weken wat gaat de tijd nu hard he
    lefbekkie succes met de echo morgen

ook ik heb nog niks gehoord van de kraamzorg. afgelopen vrijdag zijn ze aan de deur geweest met mijn kraampakket, maar was niet thuis, nu komen ze morgen weer terug, maar ben er dan weer niet. en anders wordt het pakket weer teruggestuurd. raar he. ik heb het toch nodig.
    bij hun mag je het niet op het postkantoor ophalen. dat doen ze niet. nou ja anders maar vragen of ze het bij mijn ouders willen afgeven.

is er nog meer iemand bij de cz verzekerd? en hebben jullie het pakket al ontvangen?

meliske wat fijn die 20 uur extra kraamzorg.

was weer een heel verhaal.

xxx

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Meliske: misschien dat het onze iets aan de kleine kant is en het jouwe iets groter maar dat het allebei toch nog gemiddeld is. Ik zou er niet mee inzitten. Ze kunnen beter niet te licht zijn he. Ik ben zelf ook maar klein en erg slank (1,60 m), dus het zal wel geen heel groot kindje worden denk ik.

5. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Moppie: lijkt me alleen maar leuk om een decembermama te worden, dan heb je je kindje al vroeger in je armen!

6. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ja das waar juni dat vind ik ook. maar het komt nu wel steeds dichterbij

spannend hoor

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    anitadejong, doe het rustig aan hoor met je rug!

moppie, dan is je buik zeker flink gegeroeid zeg!
    misschien heb je wel gewoon veel vruchtwater waardoor je buik zo groot is?

juni, ow ik zit er zeker niet mee, maar omdat ze bij mij tijdens de echo zeiden dat met 29 de baby moet zitten tussen de 1400 en 1700 gram...
    en op internet lees ik weer iets anders...
    ben nu echt benieuwd hoe het echt zit...

8. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    he meliske ja dat zou ook kunnen maar ze voelde aan de baby zelf dat hij te groot was. ben wel benieuwd

mijn uitgerekende datum is net zo wisselvallig als het weer.

9. kroonj

kroonj Lid

15 mei 2007
    50
    0
    0
    Chemisch Laborante
    Mijdrecht
    Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik een jaartje ouder geworden :oops: . Van mijn ouders mocht ik een kinderwagen uitzoeken. Mijn vader vond ook dat ik de maxi cosi en een wieg moest hebben. Dus dat hebben we ook uitgezocht :D .

Alles werd donderdag geleverd erg mooi.
    We hebben de Quinni speedi met de dreami in het zwart en de maxi cosi in het limonade (groen) :D .
    Dus wij waren erg blij toen het binnen was...
    s'Avonds belde mijn moeder van uit spanje dat mijn vader nog een kleinigheidje bij zich zou hebben! Nog meer kado's ik was al zo verwend.
    Toen hij kwam aan lopen had zijn vriendin inderdaad een klein kado bij haar (een foto lijstje, ik dacht al gelukkig ze hebben niet te gek gedaan) Maar toen kwam mijn vader met een Maxi cosi priori :confused: .
    Dat hadden ze nou ook weer niet hoeven doen, maar ik ben er natuurlijk wel erg blij mee en we zullen er ook erg veel gebruik van maken.

Mijn schoonouders hadden ook al zo'n leuk kado, hun hadden een mobiel voor boven het bedje met lampjes, geluid enz en natuurlijk ook een afstandsbediening :confused: . We hebben hem even getest en hij projecteerd de visjes over het hele plafond in de slaapkamer :D .

In mijn album zal ik even de afbeeldingen zetten.

Ik zag ook dat iemand vroeg hoeveel dekenjes we hadden voor op het bedje en wieg.
    Wij hebben voor elk 2 moltons, 3 ondelakens, 4 lakentjes en 2 dekens. misschien wat overdreven maar ik doe alleen de was als het goekoop stroom is (s'nachts of in het weekeinde) en ik maak geen gebruik van de droger (dan worden de spullen snel lelijk) dus dan moet je wel wat op vorraad hebben en het is ook wel leuk om zo af en toe te kunnen wisselen. toch?

Ik zag trouwens ook een paar mooie buiken voorbij komen ik zal vanavond ook nog even een foto maken. Ik wordt al steeds vaker aagesproken met "zo dat gaat ook niet lang meer duren" of "was je nog niet met velof". Erg grappig maar ik moet nog 7 weken werken en nog 11 weken tot de uitgrekende datum. Dus er zal nog wel meer buik bij komen.

Groetjes,
    Jessica

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    jessica, gefeliciteerd met je verjaardag! je bent weer lekker verwent door je ouders! leuk!

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jessica nog van harte en je bent zeker goed verwend zeg!
    ik heb 1-11 intake van de kraamzorg

Vanavond weer zwangerschapsbegeleiding heb er gewoon zin in haha vind het best leuk

12. Niet meer actief

Jessica nog gefeliciteerd met je verjaardag! En je bent inderdaad goed verwend zeg! Dat mobiel is heel mooi, we waren nog naar een leuke op zoek, maar ik denk dat ik nu gevonden heb, nu nog op zoek naar de winkel die m verkoopt.

Hebben jullie trouwens allemaal een mobiel boven het bedje? Ik was meer van plan om het mobiel bij de box te hangen...

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    heb hem wel boven het bedje ja maar wil er ook 1 boven de box

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wow jessica, mooi mobiel zeg! van welke winkel? ? ? ;)

berna, alvast veel plezier vanavond!

linda, ik heb een mobiel boven het bedje en de box.

15. kroonj

kroonj Lid

15 mei 2007
    50
    0
    0
    Chemisch Laborante
    Mijdrecht
    Hoi Meliske,

Ik kwam de mobiel tegen op deze internet site:
    http://www.hetrietje.nl/index1.html

Het is de : Fisher-Price muziekmobiel ocean wonders.

Ik zag alleen dat hij niet goedkoop is € 59,- :confused: .

Groetjes,
    Jessica

16. kroonj

kroonj Lid

15 mei 2007
    50
    0
    0
    Chemisch Laborante
    Mijdrecht
  17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    leuk cadeautje om te vragen met kerst ;)
    bedankt voor het zoeken ;)

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    aaahhhh ben zo wanhopig van de pijn... Mijn vk zei er niet echt wat van, behalve dat het vervelend is.
    Ik hoop dat de fysio er straks iets zinnigs over kan zeggen. Werken was een ramp! :cry:

Met de beeb was wel alles goed, mooi gegroeid. Bloeddruk was goed en heb geen zwangerschapssuiker. Heb de rhesus prik gehad (auwie). Ze konden goed voelen dat de beeb minder ruimte begint te krijgen. Kon ik ook al een beetje aan mijn zien.

Voor de lijst;
    12 nov heb ik weer controle en goeiecho!

19. Writer

Writer Niet meer actief

JEETJE wat gaat het snel hier , ik hou het niet meer bij haha
    maar lekker drukke topic dus , moet wat vaker kijken

jessica gefeliciteerd met je verjaardag das pas lekker verwennen he geniet ervan
    heb zelf ook geen kraam intak gehad moet nog komen denk ik

tja mij rug ja ,volgens verlos mag ik naar fysio maar ja dat word volgens mij dus niet vergoed kost uur 30 euro ,ga kijken of beter word anders moet het maar he

dochter heeft vriendinntje meegenomen ,zijn lekker ana het spelen hier

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Succes bij de fysio guppie fijn dat alles oke was

Meesa de eerste 7 of 9 behandelingen zitten in het basispakket geoof ik...

Deel Deze Pagina