rug en (ik denk) bekken. Ik heb de verzekering al gebeld en ze vergoeden alleen chronische klachten, dit is tijdelijk en door zwangerschap veroorzaakt, dus geen vergoeding. Ik kan het zelf wel missen, maar vind het ergens niet kloppen.
och meid wat erg , ik heb dus ook zo ontzettend last van mij rug pijn, en denk ook dat ze niet vergoeden , jammer dat ze niet vergoeden vind ik ook niet kloppen hoor , ik ga ook achter aan , want tja anders moet ik zel betalen vind ik best duur ,we betalen al zo veel per maand echt pffff sterkte meis ik weet hoe pijnelijk het kan zijn , ik ben nu achter pc en heb na 5 minuten zitten al last van ,s'vonds weet ik geen houding te nemen alles doet auwww
Guppie: jammer van je rug. Hopelijk wordt het nog beter. Fijn dat alles goed was bij de VK. Jessica: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een leuke cadeaus heb je gehad.
guppie, wat balen dat je VK er niet echt gehoor aan gaf het klopt idd dat nee dat je alles zelf moet betalen. Dat spoort mensen ook niet echt aan om iets aan lichamelijk klachten te doen. Ik vraag me echt wel is af waarom we per maand zoveel moeten dokken aan die verzekeringen... meesa, wat leuk dat je dochtertje een vriendinnetje te spelen heeft! Balen dat het ook bij jou niet vergoed wordt!
nou meliska ik snap dus ook niet waarom we in godsnaam zo veel moeten betalen ieder maand als dat soort dingen niet vergoed worden , vroeger was toch anders ,na bevalling van dochter had ik ook last van rug ,toen werd vergoed en we betaalde toen minder dan nu beetje oneerlijk hoor maar goed wat kan je aan doen ,nu hebben ze 20 weken echo vergoed ,nou vind ik ook blangerijk maar als je last heb van rug moet je maar zelf kijken hoe je doet :x heel raar , ik ga maar wat rusten voor dat ik met eten begin anders red ik het niet met mij rug
je heb helemaal gelijk meesa, helaas doen we er niks aan meiden ik ben werken! ben om 22.15 uur weer thuis, dus misschien kom ik dan nog effe online! anders tot morgen! doei doei!
Joehoe! 30 weken vandaag! Meesa: welkom en leuk weer een jongen erbij! Meliske: ik heb van de week opgezocht wanneer de kraam contact op zou nemen en hier doen ze dat pas in de 8e maand, het kan dus nog wel, anders gewoon even bellen voor de zekerheid. Ooh ik zie dat je het al gevonden hebt, enneh geniet van je extra uren kraamzorg! En werk ze. Lefbekkie: de pijn die je omschrijft herken ik wel een beetje, bij mij zei de vk lichte bekkenklachten....toch maar even navragen dus. Moppie: jeetje zeg, ben benieuwd hoe het afloopt. Ik ben bij CZ verzekerd en heb mijn kraampakket nu 2 weken in huis, vond het een beetje tegenvallen na de verhalen hier maar ja ihet hoognodige zit erin en ik heb ook alleen maar een basis verzekering en een aanvullende jongeren verzekering dus betaal ook niet zoveel (is trouwens nog genoeg vind ik) kroonj: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wij hebben vanavond weer een bijeenkomst samen bevallen, vind het wel interresant en we hebben een leuke groep, de 1e verwacht hun kindje al eind nov...is dus maar de vraag of ze de cursus af kunnen maken. Verder weer veel last van steken in mijn bil en heup, van de fysio wel tips gekregen hoe op te staan en trap te lopen maar ja verder weinig aan te doen. Ik krijg trouwens wel de 1e 9 behandelingen vergoed gewoon via de basisverzekering hoor! (las dat er 2 meiden niets vergoed kregen?)
Gefeliciteerd met je 30-wkn Citroentje! Word nu nieuwsgierig naar dat kraampakket van CZ, ik ben ook bij CZ verzekerd... En ook gewoon basis met aanvullende jongeren verzekering.
Hier in Vlaanderen krijg je per jaar 18 beurten fysiotherapie gedeeltelijk vergoed. Ik betaal nu bij de osteopaat 40 euro per keer maar krijg daar per keer 18 euro van terug (uiteindelijk is het dus best nog duur als je vaak moet gaan). Echo's worden hier bijna volledig vergoed door het ziekenfonds. De drukproef van het geboortekaartje is vanmiddag aangekomen en het ziet er erg goed uit! De enveloppen hebben we nu ook al. Hier in België is het trouwens de gewoonte om doopsuiker te geven. Doet in Nederland niemand dat? Aangezien mijn vriend Nederlander is gaan we ook beschuit met muisjes doen, en doopsuiker. Alleen is die doopsuiker wel nog weer een hele kost erbij. Kindjes krijgen is duur...
IK heb vanavond de eerste keer zwangerschapsbegeleiding/gym Ben benieuwd! MEiden fijne avond gewenst!
Dank je Kan het wel verklappen als je wil? Ik weet niet of er meiden zijn die misschien niet willen weten wat er in zit.....anders via pb? Lexie: succes vanavond Juni: doopsuiker..bedoel je dan een bedankje na het kraambezoek? Dat doen wij wel, maar wij maken ze zelf, scheelt veel in de kosten maar we houden het wel simpel hoor.
Ik zet het gewoon hier neer, degene die het niet wil weten moet nu niet verder lezen.... Het CZ kraampakket: Het 'medische' deel: 2 kraammatrassen 1 matrasbeschermer 2 doosjes zestientjes (gaasjes voor naveltje) 5 steriele gaasjes 10x10cm 1 navelklem 2 1/2 pak kraamverband 8 onderleggers 2 heeeele sexy strech broekjes 2 flesjes alcohol rolletje tape je moet dit voor een thuisbevalling dus nog wel aanvullen met het 1 en ander. en als extraatjes (en dat is wat ik vond tegenvallen maar ja je kunt niet alles hebben) Zetje zebra knuffel boekje hoe je de leukste ouders kunt zijn