Hallo allemaal, Jessica nog gefeliciteerd met je verjaardag! flink verwend zag ik al! Nou ik ben lekker naar de kapper geweest, zal een foto in mijn album zetten, ben er zo blij mee, heerlijk, alleen normaal is mijn haar zwart en nu mijn originele haarkleur (peper/zout), marco heeft liever dat ik het nu niet verf. Ik ga ook even mijn babysite updaten. Iedereen fijne avond verder bij de cursussen. Ik zag ook weer een goede controle voorbij komen. Een aantal schiet al weer aardig op naar de 30 weken, heerlijk zeg.
ben terug gekomen van de fysio met nog meer pijn. Heb dus bekkeninstabiliteit en best aardig ook. Ik hoef nog geen bedrust te nemen, maar ik moet wel een oplossing zoeken voor mijn uren die niet lekker lopen. Ga morgen maar eens over praten op mijn werk. Ik baal echt als een stekker, maar kan er ook niet veel meer aan doen. Aan de rugpijn kan de fysio niet veel doen, moet in prettige houdingen blijven zitten, dat betekent dat ik mijn bureaustoel maar overal heen moet slepen haha! Citroentje gefeliciteerd met je 30 weken!
Even snel een teken van leven! Moet nog 20 pagina's bij lezen, maar dat doe ik morgen, net naar vk geweest. Alles was prima, was maar 0,5kg aangekomen, bloeddruk 140/65, beebje nog wel in stuit maar heeft nog ruimte genoeg om te draaien. Ik heb een mooi huisje zei de vk. Zo en nu weer door naar yoga, eventjes relaxen.... Beetje druk geweest de laatste dagen. Tot morgen
guppie, wat vervelend dat je b.i. hebt! ik zou zeker met je werk gaan praten. neem het echt serieus anders hou je er ook na je zwangerschap last van. er is maar 1 remedie, dat is bevallen .en dat wil je nu echt nog niet haha. wat je kunt doen is alles in een bejaardentempo (dus langzaam! voorzichtig bewegingen starten en op je houding letten als je gaat zitten of gaat opstaan). sterkte meid! Ik had bij de eerste ook flinke b.i. klachten en kwam toen volledig thuis te zitten. vanaf dat moment had ik er stukken minder last van. Nu heb ik gelukkig nog geen serieuze klachten.
anneliesje, fijn dat je controle goed was! veel plezier bij joga! ik stond vanmorgen op de weegschaal, weer een kilo afgevallen! snap er niks van, eet goed, buik is groot en groeit goed, maar de weegschaal groeit niet mee. nou kan dat geen kwaad, ik heb echt zat reserves van mijzelf, maar wel vreemd hoor. dat zou dan betekenen dat ik ergens anders aan het afvallen ben, maar ik zie niet waar! nou ja, als ik aan het einde weer vocht vast zou houden, zit het er zo weer aan (weet ik uit ervaring van de vorige keer). Ik klaag in elk geval niet! 8) Ik ga morgenmiddag toch maar eens Naviva bellen (kraamzorg) ik heb weliswaar een telefonicshe indicatie gehad, maar nog geen bevestiging ontvangen. vreemd hoor, jullie al wel? straks hebben ze het niet goed verwerkt?
marij, ik zou wel even bellen morgen met de kraamzorg, voor je eigen geruststelling! guppie, nog rustiger aan doen maar! wel heel vervelend die bekkeninstabiliteit, ik ga denk ik ook die kant op
kraampakket binnen met een schattige verzorgingstas van nijntje! Jammer dat we die net zelf gekocht hadden maar goed. meiden fijne avond nog ik kijk morgen nog wel even ben kapot!
Zo, lijst is weer bijgewerkt, heb even geen zin om op iedereen te reageren.... Ik heb trouwens voor de wagen en ledikant elk 2 dekens, 2 lakens, en 2 hoeslakens. Voor de wagen ook 2 molton hoeslakens en voor het ledikant 1 laken extra. Hier nog geen kraampakket gehad, maar moet er voor de 19e november wel zijn. Las iets over Naviva, wij hebben 1 november de intake. Ik ben benieuwd. Meiden met b.i. echt, rust nemen helpt en oefeningen doen! Ik merk nu al dat het wat beter gaat! Gewoon braaf zijn dus! Meesa, welkom! Nog 1 week en dan hebben we het kamertje! Duimen jullie dat er niet gebeld gaat worden door Babydump? Ga nu ff een was doen, blergh!
Guppie ik was al bang dat je dit bericht zou krijgen.. jouw klachten lijken zoveel op die van mij. Ik zou zo vroeg mogelijk stoppen met werken en het dus echt rustig aan doen, niet teveel schoonmaken thuis laat stofzuigen en boodschappen aan Rinaldo over en korte rondjes met de hond. Het is moeilijk ik stond gisteren ook halverwege het park te janken ( en ik jank nooit!) omdat ik niet meer verder kon... straks kan alles weer als je nu je rust neemt. Ik vond het op het werk zo moeilijk om aan tegeven maar nu na een week ben ik er blij om en merk dat 5 uur per dag max is en misschien zelfs nog wel te veel. Sterkte en luister naar je lichaam ( doe het voor je kleine meid!) Marieke ik ga voor je duimen hoor! Kan me voorstellen dat je er met smart op zit te wachten. Pufcursus was leerzaam voornamelijk over bekkenbodemspier enzo gehad.. die van mij is waarschijnlijk erg sterk ( ik plas 2 a 3 keer per dag) dus moet vaker toegeven als ik aandrang heb om te plassen enzo haha ik vergeet altijd te plassen. Verder heb ik behoorlijk last in mijn schaamstreek om het zo maar even te zeggen.. zou dit al door het indalen kunnen komen?
Ik ben fysiotherapeut. Vanuit je basispakket krijg je voor chronische behandelingen vanaf nummer 10 een vergoeding, de eerste 9 dus niet. Verder zit fysiotherapie in de aanvullende verzekering. Maar het is heel erg verschillend welke verzekering je hebt en welk aanvullend pakket. ( van 6 tot onbeperkt)
Hier ook even snel een teken van leven van mij. Ben de laatste tijd nog maar zo weinig online dat ik moeite heb om het allemaal bij te houden hier..... Even een paar korte reacties op wat ik heel snel even heb doorgelezen: Er was iemand jarig geweest (jessica?). Nog gefeliciteerd en wat fijn dat je zo verwend bent. Leuke mobiel ook! Meliske, hier woog de kleine met de groeiecho met 27w6d 1290 gram. Ik kreeg een groeiecho omdat ze dachten dat het kindje groot zou zijn, maar dit bleek niet zo te zijn. Mijn buik was toen ook al 32 cm. Ze hebben geen idee waarom mijn buik zo hard groeit. Ik probeer me er voor de rest ook geen zorgen over te maken, maar af en toe doe je dit onbewust wel. Ik krijg trouwens ook veel opmerkingen als: zo jij staat op springen! Vond dit eerst wel leuk dat je zo goed kon zien dat ik zwanger was, maar ben de laatste 2 weken toch weer wat wijdere kleding aan het aantrekken. Kan het even allemaal niet meer zo hebben (hormoontjes?) Meesa: welkom! Kraampakket is hier nu ook een week of 2/3 binnen. Zat inderdaad niks bijzonders in, maar wel makkelijk dat je er een krijgt. Kraamzorg heeft hier ook nog geen contact opgenomen. Ze zouden geloof ik tussen de 32 weken en 34 of 36 weken bellen. Maak me er nu dus nog niet al te druk om! Marij: afgevallen..... lijkt me heerlijk! Hier zit er al dik 16 kilo aan. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt. Ik snoep bijna niet en eet zo gezond mogelijk. Voor iedereen met bi-klachten: ik weet niet precies hoe dit voelt. Heb zelf alleen last van mijn onderrug, maar het lijkt me erg vervelend, dus veel sterkte! Nog eventjes en de bi maakt plaats voor een klein wondertje....... Anitadejong: heerlijk zo'n bezoekje aan de kapper! Juni:hier geen doopsuiker of bedankjes na het kraambezoek. Wel over nagedacht, maar toch besloten het niet te doen..... Hebben jullie ook weer een beetje last van een soort ongi-gevoel? Ik heb het nu een halve week denk ik. Voelt een beetje net als op het begin van de zwangerschap, wat zo doortrekt naar je liezen. Is dit ook al een teken van indalen of is dit gewoon groeien? Vanavond hing ik op de bank met mijn hand op mijn buik. Ik voelde toen ineens iets hards voorbij komen van een paar centimeter (leek een soort balletje of zo). Zou dit een voetje geweest kunnen zijn? En af en toe een paar snelle tikjes in mijn buik. Dacht eerst dat dit misschien de hik was, maar het houdt na een half minuutje of minuutje alweer op. Iemand enig idee?
Ja dat heb ik ook al heel het weekend en nu vanaaf weer.. Ongi krampen... en moeite met bukken en opkomen... Misschien komt het door het indalen? ik weet het ook niet... Verder nog steeds last van dromen Liefs, geraldine
Citroentje: hmmm dat valt idd een beetje tegen! Anita: leuk kapsel hoor! Guppie: das heel vervelend! Goed rusten hoor! Ben benieuwd wat je vandaag op je werk afspreekt. AnneLiesje: komt de vk bij jou thuis? Marij: Das raar idd dat je afvalt! Marieke: dat zou wat zijn als Babydump nu niet op komt dagen... Berna: dat klinkt echt heel naar zeg die bekkeninstabiliteit... Veel sterkte ermee! Voel me niet zo lekker vandaag... Denk dat ik maar eens mn bureau goed op ga ruimen, zodat ik de rest van de week misschien eens 'lekker' ziek thuis blijf...
citroentje, wow je bent volgens mij de eerste hoor die de 30 weken heeft bereitk! juni, over de doopsuiker...ik heb er wel van gehoord, maar wat het inhoud? nee wij doen er niet aan. lexie, hoe was de zwangerschapsgym? anitadejong, leuk je nieuwe look! Mooi hoor! guppie, wat vervelend dat je nu echt bekkeninstabiliteit heb, maar wel fijn dat het beestje nu een naam heeft en je weet waar je aan toe bent. Doe het rustig aan, dan heb je nog kans dat het minder word...tenminste zo was het bij mijn collega ook. anneliesje, fijn dat alles goed was bij de VK! marij, wij hebben per email een bevestiging gekregen, ik zou idd even bellen, voor het geval er iets fout is gegaan. Niet erg toch dat je afvalt, wou dat dat bij mij ook zo was... marieke, ik duim zeker voor je! Ze zullen nu toch niet NOG een keer verzetten? berna, hier ook iemand die veel last heeft in die buurt. Lefbekkie heeft het ook al. Ik denk idd dat het toch al een voorbode is van het indalen. Lefbekkie vraagt het vandaag even aan haar VK. busybusy, haha ja dat zullen wel de hormoontjes zijn die harde bal di je voelde, was misschien een hakje, of een elleboogje, dat heb ik nog nooit gevoelt, lijkt me heel leuk! linda, beterschap meid! doe het rustig aan hoor! [-X missfrodo, wow jij vandaag 30 weken! Gefeliciteerd! Ik moet vanavond nog een avaondje werken...pfff mijn 4de dag...ik trek dat echt niet meer. En nu vroegen ze ook nog of ik om 16 uur wilde beginnen ipv 17 uur...zo stom als ik ben zeg ik ook nog ja. Nou ja misschien kan ik dan wel iets eerder als 22 uur ontsnappen Verder gaat het met mij prima! De kleine is super druk vandaag! Heerlijk! Ik hou ZOveel van die kleine!
Goed om te horen dat het goed met je gaat Meliske! Ik zou ook ja zeggen als ze me zouden vragen eerder te beginnen, ja is zo snel gezegd hè...
ja idd, en dan achteraf zooveel spijt hebben.... maarja, voor ik het weet lig ik vanavond weer in mijn bedje en ben ik weer een paar dagen vrij Ik hoef met vandaag erbij nog maar 13 dagen in totaal te werken tot mijn verlof heerlijk!
Meliske, dank je wel ja vandaag 30 weken, wat klinkt dat ver... Citroentje, ik vraag mij af wanneer je bent uitgerekend, je loopt 1 dag voor op mij en ik ben 1 januari uitgerekend. Heeft 1 van ons een verkeerde banner Door al die afspraken van jullie met de kraamzorg raakte in even in paniek want hier ook nog geen afspraak. Net maar even gekeken in de papieren. Ik blijk Samenzorg Kraamzorg te hebben (iemand mee bekend?) en ze nemen 4 tot 8 weken voor de uitgerekende datum contact op. Geen paniek dus meer hier. Gisterenavond de eerste pufles gehad, tenminste de eerste keer dat we op zwangerschapsgym gepuft hebben. Verder veel bekkenuitleg gekregen. Best nuttig. Ik merk dat ik vanaf de middag meer last heb van mijn Ischias, trekt door beide billen tegenwoordig en door mijn bovenbenen, is niet fijn maar doe maar gewoon rustig aan en veel meer kan ik ook niet doen denk ik. Schijnt ook voor een deel te komen doordat je bekken week wordt. Morgenochtend naar de VK, ben benieuwd of ik dan die rhesusprik krijg, heb er de laatste keer niets over gehoord maar dacht dat dat in je 30ste week moest gebeuren. Oh voor de lijst ik ben 12 kilo aangekomen inmiddels. Juni, hier geen doopsuikers, doe wel gewoon beschuit met muisjes Guppie, rustig aan met de BI.
missfrodo, hihi dat dacht ik ook al...dat 1 van jullie banners niet klopt... volgens mij klopt de jouwe wel...of anders klopt de mijne ook niet....of citroentje is 31 december uitgetelt... hihi dat we daar nu pas achter komen als we als bijna op het eind zijn Hoe vaak is die pufcursus?