@geraldine: een vriendin van mij begon ook met 7 wkn een buikje te krijgen. Inmiddels is ze 11 weken en zij kan haar buikje echt niet meer verbergen!
Ik krijg ook al een buikje, vind het wel leuk hoor! Alleen is het nog niet de bedoeling dat iedereen het al ziet. Heb nu lekkere lage spijkerbroek aan die zit het lekkerst, en 's avonds lekker joggingbroek aan!
Yep dat wilde ik inderdaad ook nog zeggen! Haring mag wel! Gerookte zalm die voorverpakt is, dat mag niet (wat ik erg jammer vind trouwens). Op www.voedingscentrum.nl staat een heel mooi lijstje met dingen die niet mogen of juist wel moeten... Heel handig!
nou je mag best weten.. ik ben een meid die altijd spijkerbroeken aan had maar die hoef ik echt niet meer uit mn kast te pakken ik heb nu broeken aan van een jaar geleden (ben namelijk 20 kilo afgevallen) en heb ook al positie broeken.. maar tis inderdaad wel heel leuk! maar ik wou liever wat langer wachten tot ik los barst bij iedereen.. mijn smoes is dat ik weer ben aangekomen
Jeetje kan me echt niet voorstellen dat t mogelijk is dat er bij mij over een paar weekjes al een buik verschijnt... kan me die dingen zooo moeilijk voorstellen. net als zwangerschapsbhs etc! maar de tijd zal het leren. Heb altijd al aanleg om aan te komen dus ik vrees dat dat nu ook wel zo zal zijn.
Caruli heeft voor mij gependeld. En die is uitgekomen dus! Nou ja, of t een meisje is, weten we over 8 maanden pas..
Ik denk dat Caruli op het moment niet pendelt, als je wilt weten wie ze is, kun je even bij vruchtbaarheidsbehandelingen kijken, zij heeft daar een eigen topic!
http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... assen+met/ Dit mag allemaal niet! Er staat nog veel meer informatie op over eten tijdens de zwangerschap, maar dit is wel handig om te hebben. Er is altijd zoveel onduidelijkheid over de verboden dingen!
Volgens mij is dat iets wat pas later in de zwangerschap niet meer mag. Dat heeft volgens mij te maken met je buikspieren. Doordat je buik dikker wordt worden die spieren opzij geschoven. Hoe het precies zit weet ik ook niet maar buikspieroefeningen mochten ook niet om die reden volgens mij. (nou deed ik die toch al niet dus voor mij is dat niet echt een probleem, haha!)
Heb dit stukje even gekopieerd van de Arbo site hoop dat je er iets aan hebt: Tillen Wat mag wel en wat niet? Tijdens hele zwangerschap: bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen Laatste drie maanden zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen - dagelijks niet meer dan eenmaal per uur Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in één handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo. Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild. Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag niet vaker dan vijf keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.
Ach zwaar tillen.... Als je thuis een kindje van 1,5 van 11 kilo hebt rondlopen heb je weinig keus qua tillen! En zo zijn er natuurlijk hele volksstammen die al een kindje hebben. Dus daar zou ik me maar niet al te druk om maken hoor!