Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goed zo, ik ben trots op je! En dan ga je lekker helemaal niets doen de komende dagen!
    En wat er ook nog bij komt, nu is het nog maar 5/6 weken. Als je na je bevalling er nog last van heb zijn ze je veel langer kwijt.

(Waarom weet ik voor andere toch altijd wel wat ze moeten doen :( )

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    anneliesje, jeetje wat een verhaal. ik heb gereageerd!

guppie, groot gelijk dat je je ziekmeld meid, denk aan jezelf en die kleine!

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Jullie zijn lief :D

Ben echt blij met dit forum, hier kun je alles kwijt en er is altijd wel iemand die je begrijpt en een lieve opmerking voor je heeft!

4. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    guppie denk echt aan jezelf nu hoor.
    je loopt continu door maar er is een grens hoor.
    en ik sluit me helemaal aan bij anneliesje.

anneliesje ik heb je topic nog niet gelezen,ga ik zo doen.denk jij ook aan jezelf meid.ook jij moet straks voor de kleine zorgen ;)

morgenavond lekker weg.heb het meeste al ingepakt.
    ff een weekendje er tussenuit.lekker in bikini mijn buik showen :) :)
    ik zal wel meer in het zwembad zitten dan in het park zelf maar heb de rest er al voor gewaarschuwd en die hebben alle begrip.
    l

dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken.

5. Niet meer actief

Ja Anneliesje, echt heerlijk zo'n forum! :thumup:
    En wat een *%&$(%)( streek van je werk zeg, bah!

Guppie, ziekmelden! Helemaal eens met AnneLiesje, strax wil je echt wel mobiel zijn en zelf tutten met je meisje!

Joyce, ownee, abces! Wees maar blij dat ze opengaan bij jou....
    Die van mij zit er nog steeds, vet ingekapseld en ben vandaag maar ff naar de huisarts geweest (bang voor insnijden natuurlijk :( )
    Maar ze zegt, er zit zo weinig in, heeft helemaal geen zin om in te snijden (sorry meiden voor dit pussige verhaal...) dus krijg nu lokaal antibioticum.
    Hopelijk gaat ie nu weg! Blergh!

Annika, meid, zo veel aan jou gedacht, aan jullie verlies! Ben op je site geweest en vind jullie zo dapper! Fijn dat je hier weer bent :)

Vandaag is mijn kraampakket bezorgd bij de buren, ik ff opgehaald. Nog even over de vk's gehad (zij had zelfde praktijk) en zij vond die kenau dus helemaal geweldig.... :confused:
    Nou, smaken verschillen, ik wil haar er echt niet bij hebben hoor.
    Lefbekkie, gewoon aangeven hoor van die invaller, dat was jij toch?

Leuk pakket trouwens, met zo'n knuffelspuugdoekgeval erbij, hahaha!

Vanavond weer Samen Bevallen, ben benieuwd!

6. anita1975

anita1975 Niet meer actief

hey guppie, denk aan je zelf en goed dat je je ziek meld, het gaat hier omjou en de kleine....

anneliesje ik lees morgen ff je verhaal, heb nu niet zo heel veel tijd meer...

melis, waren de frietjes lekker...?
    ik moet zo werken en daar zijn ook lekkere frietjes

kraampakket moet ik ook nog ophalen trouwens maar wacht nog wel ff...er zat trouwens een rugzak in...met een kleine er aan vast...alleen de kleur vond ik niet mooi, oranje met blauw en geel ofzo...
    als ik ff w8 zit er misshcien wat anders in....

oh en de intake, ze kunnen bellen 4 tot 6 weken voor de bevalling en ik krijg 44 uur.

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Guppie: inderdaad zoals al gezegd is gewoon ziek melden en aan jezelf en je kleintje denken hoor!

Annika: Goed dat je er weer bent, voor mij niet confronterend hoor, ik hoop in ieder geval voor jezelf ook niet. Ik wil thuis bevallen en zoals het er nu allemaal uitziet gaat dat ook lukken, alles gaat op wat lichamelijke klachten na goed.

Marieke: ik zou persoonlijk niet aan bortsvoeding beginnen als je al stiekum hoopt dat het niet lukt, mocht het inderdaad niet lukken dan heb je toch al een aantal dagen lopen stressen en dat is voor beide niet goed, iemand had het zo mooi omschreven hier weet even niet wie. Ik heb ook lang getwijfeld of ik mijn kindje dan toch niks tekort deed en het is inderdaad zo dat borstvoeding wel de beste voeding voor je kindje is maar ik ben zelf ook met de fles groot gebracht en heb er geen nadelen van hoor. De opmerkingen van je omgeving maken het vaak moeilijker om echt de keuze te maken om meteen voor fles te gaan maar je moet deze keuze maken zonder iemand anders zijn mening erbij te nemen. Degene die bv gaan geven of fel voorstander zijn, lees dit aub niet verkeerd want ieder mag van mij zijn mening hebben en uiten maar de beslissing maak je uiteindelijk zelf.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Guppie zo zat ik 2 weken geleden... sluizen open ja het is genoeg zo meid je hebt 6 maanden lang prima gefunctioneerd en je een bikkel getoond maar het kan niet meer.. rust een week uit kijk hoe je je daarna voelt.. Je werkgever heb je niet de rest van je leven je kindje wel

9. Niet meer actief

Tnx Citroentje voor je antwoord en de rest van de meiden natuurlijk ook!
    Jullie horen wel wat ik besluit, natuurlijk, ben hier practisch iedere dag....

Ik was Marij helemaal vergeten! Wat heerlijk dat je zo'n goeie echo hebt gehad! Geniet maar lekker van je knulletje :D

Nu ff ijs eten en dan naar de cursus, doei doei!

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hey meiden ik ben er weer!

moest net warme choco proeven, deze kwam uit de senseo. hij is nog niet op de markt maar errug lekker!

11. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hier een stralende marij! :D :D :D

GUPPIE ZIEKMELDEN!
    (ja, ik schreeuw het uit!). als je sluisdeuren opengaan heb je niet alleen maar alles gegeven, maar heb je meer dan alles gegeven. En meid, ik wéét dat het moeilijk is, want je wil geen stereotype zijn, en je vindt dat je niet ziek bent want zwanger zijn is immers geen ziekte, en wat zullen ze wel denken, jij wilde immers een kindje, daar heeft je baas niet om gevraagd, en wie gaat al jouw werk doen, dan zadel je daar collega's mee op, en... en.... en...... Maar lieve schat, zoals jij nu tegen jezelf aanloopt, zo liep ik ook tegen mij zelf op. genoeg is genoeg. Ondanks alles, ondanks dat je een bikkel bent, onmisbaar en al, sterk en stoer, toch moet je nu toegeven aan je lijf. Zwanger zijn is topsport (zegt mijn gyn) voor je lijf en je lijf kan niet meer. Kappen met dat werk! lullig voor je baas máár zonder vrouwen geen kinderen. zonder kinderen geen wereld. zonder wereld geen bedrijf. simpel! luister naar je lijf! en je zult zien dat je over een aantal dagen je hart en je hoofd op 1 lijn hebt. Echt, ik weet het uit ervaring! en geloof me, als er 1 iemand is die gek op het werk is en zich reuzeverantwoordelijk én zelfs onmisbaar voelt, dan ben ik het. Tank een week bij, kijk of je eventueel (ja, echt eventueel) daarna nog een paar uurtjes per dag er kunt zijn, maar kies voor je lijf! voor je kindje en voor jezelf! doen hoor! Met je kindje en jezelf moet je de rest van je leve ndoor, met je baas niet! als je een leukere betere baan vindt ga je ook weg, en als het bedrijf failliet gaat sta je ook op straat. JE baas is een voorbijganger. je kindje en je eigen lijf blijven de rest van je leven! Knuffel voor jou!

anneliesje, ik ga zo op zwanger zijn en werk lezen. wat hebben ze je geflikt? ben helemala strijdbaar, dus je ziet me zo op je topic! ;)

Mariekepieke, als je naar jezelf luistert, zonder al die omgevingsinvloeden, zonder borstvoedingsmaffia die je aangeeft dat het enige goede wat je kunt doen borstvoeding geven is, wat zegt je hart dan? Ik weet dat borstvoeding geven heel fijn kan zijn, maar de andere kant van de medaille is dat het ook erg veel van je vraagt. Het moet eerst op gang komen, je kindje wil soms erg vaak aan de borst, je kan het niet aan iemand anders overlaten en je bent al zo moe. je vraagt je af of je kindje wel genoeg krijgt, waar komen de krampjes vandaan, pakt ze wel goed, krijg je geen borstonsteking, stuwing weet ik veel. moet je gaan kolven, wat doej e als je kind wil drinken en je hebt de visite net binnen gelaten etc..... aan de andere kant, bv is altijd bij de hand, je kind krijgt in beginsel alles wat het nodig heeft, het kan een enorme overweldigende ervaring zijn.

mij niet gezien overigens. Dan maar strijd met de borstvoedingsmaffia. bij de eerste kwam het niet op gang (omstandigheden waren ook erg naar omdat ze in de couveuse lag) en het heeft me zoveel tranen gekost. Ik wil dat niet meer, ook niet als de omstandigheden nu anders zijn. Mijn leven staat al genoeg op de kop als er een klein ukkie bijkomt, dan vind ik het erg fijn als mijn man ook nachtvoedingen kan geven en ik kan doorslapen, als ik mijn lijf weer terug heb, en als ik zeker weet dat mijn kindje genoeg krijgt... Mijn eigen ervaring is dat het nogal wat doorzettingsvermogen vraagt om e.e.a. goed op gang te krijgen en je kindje te leren goed te happen. Godzijdank voor een goed alternatief als flesvoeding! ik ben er enorm groot mee gewordne, mijn dochter is binnen een jaar van een enorm kleintje naar een gewoon gemiddeld kindje gegaan, kortom, niks mis mee! Luister naar je hart, los van maffia's en anti's en kies wat JIJ wil!

zo, ik zat op mijn (s)preekstoel (sorry!). ;) 8) '

zometeen babyboom! leuk!

12. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Zo ben er ook weer.
    Hele dag gewerkt en nu dus op.
    Wel alles gelezen maar even geen puf om overal op te reageren, sorry.

Annika, tuurlijk mag je hier blijven posten. Ik vind je erg dapper en sterk dat je nu al weer op het forum bent.

Wat herken dat ziekmeld dilemma en ook ik weet een ander, GUPPIE ZIEKMELDEN, altijd goed te vertellen dat ze moeten stoppen maar zelf.....
    Ik denk steeds maar ach het is nog maar 3 weken en ik werk al minder uren dan normaal, terwijl ik eigenlijk liever zou stoppen. Blijft moeilijk om eraan toe te geven merk ik.

AnneLiesje, ik ga morgen je topic lezen ben nu echt te moe sorry.

Las nog een eng steekverhaal :( Moet je zo'n ding in huis hebben of hoor je dat bij je kraamintake ofzo :(

De rest komt morgen wel.

13. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Poeh, wat is er veel geschreven zeg! Ik ben net weer op de been na een migraine-aanval. Sinds het begin van mijn zwangerschap had ik geen last meer gehad van migraine, maar nu moest ik vandaag een les geven (een soort gastcollege op mijn ex-werk) en op de weg naar huis kreeg ik migraine, wat dus betekent dat ik spanning had gehad en dat die toen weggevallen was, want dan krijg ik altijd migraine. Maar in je zwangerschap staan je bloedvaten meer open waardoor je er minder last van hebt. Maar vandaag dus toch.

Marij: wat goed dat de echo helemaal goed was!

Over poepen tijdens het persen: ik ga dus in het ziekenhuis bevallen en daar krijg je standaard een lavement voordien (maar je mag het ook weigeren). Maar het lijkt mij wel fijn, de zekerheid dat je dan niet meer kunt poepen tijdens de bevalling. Het duurt dan trouwens een paar dagen voor je ontlasting weer op gang komt, dus als je geknipt bent is het misschien ook wel fijn als je niet direct weer naar de wc moet.

Kerst, daar heb ik ook zo'n zin in! Ik vind het ook heerlijk dat het buiten zo koud is geworden omdat dat me er steeds aan doet denken dat we een winterkindje krijgen.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het lijkt me allebei niks; een lavement of ontlasting meepersen.

ach ik zie wel, het moet er toch op een of andere manier uit!

ik ga babyboom kijken op bed!

tot morgen dames!

15. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    nog een erg leuke link voor een ieder die toch zo'n ding wil aanschaffen:

http://www.draagdoek.nl

Ik heb net een onwijs gave draagdoek besteld! (had bij mijn vorige ook een, maar die heb ik uitgeleend aan een oud collega en nooit meer teruggekregen :cry: Die ik nu heb besteld is echter veel leuker! eentje met petrolkleur en een tussenstuk in regenboogstof.... + bijpassend mutsje! gaaaaf)

ik ga ook babyboomen! tot later!

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Dit keer was babyboom wel interessant maar ook erg triest.

Heb vandaag een boekje gekregen van een vriendin; baby-gami gaat over babywrapping echt grappig!

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat zijn jullie allemaal lief. Ik krijg van Rinaldo ook de hele tijd strengen gezichten, omdat ik het dan weer eens uitgil van de pijn als ik op wil staan.
    Ik wilde al bijna zeggen dat ik morgen wel ga werken, maar ik ga lekker niet. Jullie hebben ook gelijk.

Ik heb wel babyboom gekeken, maar moest om de haverklap janken. En dat terwijl ik dus echt geen jank typje ben... Heb nu ik jullie antwoorden gelezen heb alweer tranen in mn ogen, ja dan ben je wel te ver gegaan.

Ben zo blij dat jullie er zijn en dat jullie begrijpen hoe het voel. Ik ben zo bang voor de oordelen van de "buitenwereld".

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik heb 2 weken geleden net zo gezeten en ik wilde het ook niet maar ben nu zo blij dat ik die stap heb genomen. Het geeft meer rust en ik zit weer wat lekkerder in mijn vel.
    Snap dat je bang bent voor oordelen. Dat komt misschien omdat je er zelf ook altijd vrij hard in bent geweest en je een hekel hebt aan mensen die profiteren en de kantjes er vanaf lopen. (net als ik)
    Maar dit is gewoon echt een objectief iets wat alleen maar erger kan worden als je er niks aan doet!
    Sterkte!

19. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedenavond dames.

Wat zijn jullie nog steeds stelletje kletskousen.
    Ik weet eigenlijk niet zoveel te schrijven.
    behalve dat ik mijn zeer geliefde schoonzus weer heb gezien vandaag en zit gelijk weer in een down humeur, maar dan lees ik jullie lieve berichtje weer maakt toch een hoop goed.

ik wens jullie allemaal fijna nacht toe.

Dikke kus Annika en een vlinderkusjes voor jullie kleintjes van mijn ventje

20. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    he annika,

wat is er precies met je schoonzus waardoor je het zo moeilijk vindt om met haar geconfronteerd te worden? (ik vind haar ook een bitch, maar dat is omdat ze niet op de crematie van jullie zoontje is geweest en ik snap zowiezo dat het moeilijk is dat ze een week verder zwanger is dan jij had moeten zijn nu). meid, keer je naar de mensen waar je een arm van krijgt, waar je troost en begrip krijgt, en laat je schoonzus vooral lekker links liggen!

guppie, thuis blijven he! denk om jezelf. je zult het zien, over een paar dagen trek je bij! ik had in mijn vorige zwangerschap behoorlijk wat bekkenklachten, en vanaf het moment dat ik plat moest in het zkh was het nagenoeg weg..... dat zegt wel genoeg denk ik!

Deel Deze Pagina