haring mag hoor mss 79, wel van de viskraam ik heb er ook zin in.. is wel de enige rauwe vis die mag, hollandse nieuwe nemen natuurlijk Skat wat vreselijk naar voor je, veel sterkte meid
sorry zag dat je al antwoord op j haring had gekregen.. meiden ben zo dood moe als ik thuis kom.. ga zo weer lekker mijn bedje in.. het is pas dinsdag moet nog de hele week. anneliesje ik heb ook al een buikjem bet als jou ongeveer. strakke broeken zitten echt verrot
mj, ja dat van die broeken ken ik! Ik ga ook weer even liggen, heb net iets te gek gedaan. We hebben paar weken geleden gras gezaaid in de tuin, maar was nu te lang om te maaien. Ik dacht dus goh ff kijken of het met de snoeischaar wel lukt. En toen heb ik dus ons stuk gras op m'n hurken met de snoeischaar geknipt. En nu dus helemaal draaierig en duizilig, goeie actie van mezelf. Kan niet eens een glas drinken vast houden zo ben ik aan het trillen.
Dames, ben vandaag naar de huisarts geweest. op aanraden van hem heb ik maar vast kraamzorg aangevraagd. Dit omdat ik in een "grote stad" woon en ze anders geen zorg kunnen garanderen. in november nemen zij met mij contact op voor een intake. ik heb recht op 44 uur kraamzorg. dat lijkt me best veel! vind het wel lekker dat het allemaal al geregeld is. Vandaag vragenlijst van de VK binnen gahad. ook een flyer over de nekplooimeting. Wie laat die uitvoeren van jullie? ik twijfel een beetje
Wij hebben ook al alles geregeld hoor! En ook 44 uur krijgen we. Das standaard als je thuis gaat bevallen. Wij twijfelen ook of we de nekploometing doen of niet, aan de ene kant denk k van tja waarom eigenlijk? Stel dat de uitslag negatief is? Is het kindje dan minder gewenst? Bij ons niet! Daarom denk ik dat we het toch niet doen.... Het enige voordeel wat ik ervan zie, is dat de "klap"dan minder groot is bij de bevalling, zodat je je er op voor kunt bereiden.
Talitha, hoe gaat het nu met je? : Die nekplooimeting is een kansberekening, stel dat ie vegroot is, dan nog hoeft het kindje geen afwijkingen te hebben. Dan ben je misschien onnodig ongerust. Wij doen het niet, bij de 20 weken echo wordt heel veel duidelijk toch? Ik ga wel advies aan de vk vragen, die hebben toch de ervaring. Ik en mannetje willen (op dit moment, kan altijd veranderen) in zks bevallen. Gewoon een prettig idee ofzo. Wie heeft dit nog meer?
nou ik heb moeders voor moeders hier gehad en ik heb gekozen voor het boek.. verder gaat het weer helemaal ok met me geen bloed meer veloren en vandaag voel ik me weet top fit Wisten jullie dat je wel gewoon brie mag hebben (zit geen rauwe melk in) trouwens rouwe melk kaasjes kun je maar heel weinig vinden in nl.. zag ik in een blad staan dus ik ga er zo maar een toastje tegen aan gooien btw wij willen ook in het zh bevallen Liefs, Geraldine
@ Mariekepieke: lief dat je ernaar vraagt! Heb vanavond geen bloedverlies meer gehad. Voel me op zich goed. Ga morgenochtend gelijk de huisarts bellen, want ik vind deze onzekerheid echt niet fijn.
Tegen mij zeiden ze dat je alleen in het ziekenhuis mag bevallen als er een medische reden is. Het mag ook wel als je het zelf wilt maar dan zijn de kosten voor jou! En die zitten al gauw tegen de 800euro aan! Je mag naar naar het ziekenhuis als je 8cm ontsluitng hebt en je moet 2 uur na de bevallng weer weg.... Mijn keus was en blijft thuis bevallen, en hoop dat dit zo kan blijven....
mijn keus is in het ziekenhuis te bevallen, want ik heb n hele medische achtergrond, en durf t niet aan om thuis te bevallen... wel jammer mja... leek me wel mooi gewoon thuis...
he little hope, wat is je medische achtergrond dan? als ik zo vrij mag zijn om te vragen 8) Ik zal ook in het zkh bevallen. De 1e was een keizersnede, dus dan automatisch in het zkh. En ook ik heb een medische achtergrond waardoor ik in het High risk protocol val. Ik zal zeer regelmatig controles en echo's krijgen om alles in de gaten te houden. en ik ben vandaag aan de bloedverdunners gegaan in de hoop dat de placenta beter ontwikkeld wordt (mijn dochter had een groeiachterstand en is met 1250 gram geboren). Ik denk zelf dat het weer een keizersnee zal worden, maar goed dat moeten we maar afwachten.... eerst afstrepen naar de echo. Ik zag dat vrijdag alweer 5 meiden voor een echo mogen! spannend hoor! ben erg benieuwt hoever iedereen precies is en hoop dat alle echo's superknipperlichtjes laten zien! Talitha, wat fijn dat je bloedverlies weer over is. Hopen dat het zo blijft! en goed dat je de ha gaat bellen, ms kan hij je eerder doorsturen voor een echo? Geraldine, ik wist inderdaad dat je wel gewoon brie mag hebben. Ik wist weer niet dat je geen rauwe vis mocht. Ik heb zoveel zin in Sushi! Mijn borsten groeien als kool! ik keek perongeluk in de spiegel vanmorgen en schrok me dood! mijn tepels zijn alweer aan het groeien en mijn borsten in zijn geheel dus ook! gelukkig weinig last van misselijkheid, af en toe een vlaag, en als ik net gegeten heb wordt ik wat misselijk. bleh! maar ik ben blij met al deze kwalen, want het geeft me een gevoel van zekerheid, dat er in elk geval nog flink HCG in mijn lijf aanwezig is.... en zo moet het ook!
Tja ik hoef me gelukkig niet meer druk te maken over een eigen bijdrage; ik heb een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen ivm keizersnee bij vorige bevalling! Maar ik geloof dat ik anders ook wel voor een zkh-bevalling zou gaan hoor. Toch prettig idee vind ik zelf. En ik zag iemand die schreef dat je rond de 800 euro zelf moet betalen maar ik dacht toch dat dat wel minder was hoor... Zo rond de 250 euro ofzo. Is nog steeds niet niks natuurlijk. Maar je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Bevallen doe je toch geen 100x in je leven en als je liever in het zkh bevalt zou ik toch niet over die kosten vallen.
heb ik weer hoor... pfff Heb ik toch een teken beet op mn rug kan ik morgen weer naar de dokter ik heb ook altijd wat Liefs, Geraldine
Hoi Guppie, ik sta inderdaad ook voor de klas en met dat koken wil ik ook nog wel eens wat proeven, nou gisteren dus niet. Daarnaast hou ik gewoonlijk al niet van vis hoor, maar nu was het wel heel erg. Vind nu die hele week wel zwaar. Ik ga trouwens vandaag mijn baas vertellen. Heb er nachtmerries van maar goed. Gisteren kwam er namelijk een collega met de vraag omdat hij het vermoedde (gezien mijn mega groeiende buik) Vind het een beetje lullig als erover geroddeld wordt en de directeur het zo hoort dus ik trek de stoute schoenen wel aan. Vanmiddag intake bij de vk. Spannend hoor! en 19 juni weer een echo! Echt helemaal leuk! Goed ik ga weer want de kids komen straks ook weer, Succes vandaag!
ey mensen. hoe is het mij jullie? hier zo ontzettend misselijk echt zo vreselijk. kan ook alleen maar janken. ben echt zo super onzeker. veel liefs Annika