Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    moby, meid maak je niet druk hoor!
    Je bent 28 weken en heb nog ruim 10 weken de tijd om vanalles te doen!
    Als je de meubeltjes al in huis heb, ben je eigenlijk zo klaar met het kamertje.
    Misschien een idee om ieder weekend samen met je vriend/man iets in huis schoon te maken?
    Mijn vriend en ik doen dat ook.
    iedere zaterdag maken we samen iets schoon.
    bijv de klerenkast.
    of de zolder.
    de keuken.
    zo gaan we het hele huis door.
    Maak je niet te druk, het komt allemaal goed!

2. Niet meer actief

Moby: Ik heb eigenlijk ook geen idee, heb nog geen intake gehad. Maar andere meiden al wel dacht ik dus even geduld, misschien kunnen die je verder helpen....

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mss79, jeetje dan heeft je VK wel heel hard geduwt...
    doe het maar rustig aan vandaag!

4. Niet meer actief

nou ze heeft juist getrokken.... Omdat de baby al best laagt ligt met het hoofdje en ik een kleine buik heb (bijna plat als ik lig) Probeerde ze vanaf mn liezen omhoog te duwen om zo het hoofdje te voelen zal maar zeggen. Moeilijk uit te leggen haha

5. Niet meer actief

ze stopte trouwens wel meteen hoor toen ik zei dat het pijn deed.....

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hahaha ok.
    verder alles goed bij de VK?

ik ga volgende week maar is bellen met de kraamzorg.
    heb nog steeds niks gehoord, terwijl een collega van mij, 2 dagen minder ver is, als ik, en die hebben ze al gebeld voor een afpraak :(

7. Niet meer actief

ja verder alles goed, moest ook bloedprikken en krijg daar vrijdag de uitslag van.
    Wel heb ik nog steeds erg veel harde buiken, ook als ik niks doe dus moet nu standaard om de 2 weken mn urine na laten kijken.

Ik ben bij CZ verzekerd en heb ook nog niks gehoord maar gister even opgezocht en ze nemen contact op vanaf 8 maanden zwangerschap.

Kraampakket wel al week of 3 binnen

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wanneer halen jullie eigenlijk de beschuiten in huis?
    wij willen zaterdag naar de sligro gaan om van alles te gaan inkopen.
    zoals keukenrollen, wcpapier, koffie, senseo, en van die dingen die je langkan bewaren.
    Dan hebben we dat op vooraad en hoeven we dat voorlopig niet te halen.
    maar nou dacht ik eraan om misschien ook vast beschuiten en muisjes in te slaan...
    of zouden die beschuiten dan niet meer te eten zijn in januari...

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!
    het kraampakket heb ik ook al een paar weken in huis.
    ik wacht nog even af en dan maar even bellen ;) misschien hebben ze het druk met mensen die in januari zijn uitgetelt :)

10. Niet meer actief

Nou ik ken er idd best veel die in jan uitgerekend zijn! maar of ze ook allemaal bij de CZ zitten? haha

Goh nog niet eens aan gedacht, beschuit enzo te halen.... De kleur muisjes kunnen wij toch pas halen als het er is. Maar anders kijk je ff naar de datum op het beschuit, volgens mij kan je dat best lang bewaren hoor.

11. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja he volgens mij ook, en helemaal als de verpakking gewoon dicht zit.
    ik heb graag alles op tijd af en in huis.
    wordt er helemaal zenuwachtig van als ik nog veel moet doen op het eind.
    misschien komt het omdat ik zelf sterk het gevoel heb dat de kleine te vroeg komt. zo rond de 37 weken...

12. Niet meer actief

dat heb ik sinds gister ook! Omdat het al best laag ligt, terwijl de VK zegt dat dit er niks mee te maken heeft....Eerst dacht ik juist dat het later zou komen.

Daarom gister dus ook begonnen met wassen haha
    En heb ook maar een vluchtkoffer gemaakt, terwijl we toch echt thuis willen bevallen.....

Wel voorzichtig he met die beschuiten anders zijn ze in jan allemaal kapot haha

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    dus ik ben niet de enige! ach ja vanaf 37 weken mag je thuis bevallen he, dus als de kleine dan komt is er niks aan de hand.
    Laat maar komen tegen die tijd!
    das al vlug! al over 5 weken bij mij, bij jou 6! das toch echt zo!

haha ja idd zou lullig zijn als alle beschuiten dan doormidden zijn...

owja vluchtkoffer...wat moet er allemaal in....
    1 pakje voor de kleine....2? of meer? ? ?
    pff effe kijken of ik iets kan vinden op internet.

14. Niet meer actief

ik heb gezocht (op het forum) onder vluchtkoffer en een lijstje gevonden van iemand en uitgeprint....

15. Niet meer actief

Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc)
    Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
    Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher)
    T-shirt om in te bevallen
    Druivensuiker snoepjes voor extra energie
    Nachtkleding
    Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
    Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent).
    Pantoffels/slippers
    Badjas
    Eventueel: reservebril
    Eventueel een voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat).
    Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok)
    Eventueel wat tijdschriften of een boek

Voor je kindje:

Maxicosi
    Autostoeltje
    Rompertjes
    Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste foto’s van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis).
    Sokjes
    2 mutsjes
    Speentje
    Omslagdoekje
    Deken voor over maxi-cosi
    Eventueel: warmwaterkruik
    Eventueel: jasje

Voor je partner:

Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld rhesusnegatief bent, identificatiepapieren)
    Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden)
    Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis)
    Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes
    Eventueel: videocamera
    Eventueel: parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart (als je je mobieltje niet mag gebruiken)
    Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt
    TIP!
    Het heeft weinig met het vluchtkoffertje te maken; maar rijd tegen de uitgerekende datum liever niet te lang door met een bijna lege tank. Je wilt tenslotte niet zonder benzine komen te staan op weg naar het ziekenhuis...

Dat is m, heb niet alles overgnomen hoor!

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ok bedankt!
    heb em meteen opgeslagen!
    over 2 weken gaan wij het bebykamertje poetsen en kleertjes wassen, box en kinderwagen beneden zetten, dan ga ik meteen die tas klaar maken.

pakje maat 40...dat heb ik niet hoor...maja zo klein zal ze niet zijn waarschijnlijk ;)

17. Niet meer actief

Ik heb ook vanaf maat 50 ze VK zegt wel dat we een "fijntje" krijgen maar heb toch het meeste in 56 gekocht, dan sla ik het evt wel een keertje om.

De box hebben we al 2 weken staan haha verder moeten we ook alles nog doen. Matras voor de wieg is besteld want moest op maat gemaakt worden en komt over een week of 2,5
    En over 4 weken verlof dus dan wil ik alles afmaken, anders heb ik in mn verlof niks meer te doen....

18. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Jeetje wat een megalijst.
    Ik heb echt niet alles dubbel of zelfs helemaal niet.
    Hoe doen jullie dat? Alles dubbel aanschaffen?
    Of speciaal aanschaffen?

19. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meliske jij kan straks echt lekker lang genieten van jullie meisje.wat een hoop uren heb je,lekker
    ik heb al 2 rollen beschuit en 2 doosjes blauwe muisjes in huis :oops:

moby ze komen alleen dingetjes met je doornemen verder hoef je nog niets klaar te hebben.

mss79 dan is je vk wel hardhandig geweest :confused:
    waarom moest ze het hoofdje voelen?

bij mij staat de vluchttas ook klaar maar zoveel heb ik er niet in hoor.
    heb het lijstje van mn vk afgewerkt en klaar alles in de luiertas.
    weet zelf ook nu een beetje wat ik kan verwachten.wil als het nodig is pas zo laat mogelijk naar het ziekenhuis

20. Niet meer actief

Ik heb ook niet alles hoor! En van somige dingen zoals toiletspullen heb ik mini's, maar die heb ik eigenlijk altijd in huis haha
    En ik pak ook echt niet alles in wat erop staat alleen een hoognodige de rest kan altijd later nog.

Deel Deze Pagina