Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    dan ga ik daar van de week effe kijken bedankt voor de tip.

doen jullie ook bedankjes of niet?

2. Niet meer actief

Nou ben ik vandaag wel naar de Burger King geweest ;)
    Die van vorige week is wel meer van schuin-opzij genomen en die van vandaag van opzij. Scheelt misschien wel iets....
    Nu ga ik theeleuten, doegie!

Ps. ik doe geen bedankjes denk ik (je bedoelt voor de kraamvisite toch?)

3. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ja klopt voor de kraamvisite

4. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Goede avond dames!
    Ik dacht, ik kom er gezellig bij!
    Ik moet zo rond 16 Januari bevallen en ik heb nu het gevoel dat die laatste weken mij voorbij vliegen, het gaat zo razendsnel!

Heel stom misschien, ik weet dat het zeer doet maar......ik kan niet wachten tot het zover is!
    Voor mij is dit mijn tweede en laatste (geplande) kind.

5. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Zo, de kinderkamer staat, heerlijk! Morgen haalt manlief de wagen uit de doos en nu kan ik beginnen met wassen! Ik geef geen bedankjes voor het kraambezoek, heb nog veel sintermaartensnoep over, het was echt naar weer voor de kinderen. Nu kan het bezoek lekker snoepen als het op tafel staat (minimarsjes e.d.).
    Badderen jullie straks de kleine in de kamer of in de douche? persoonlijk lijkt mij het makkelijker om in de douche het badje neer te zetten en dan in de badcape en daarna op het aankleedkussen in de babykamer. Volgens mijn moeder koelt de kleine dan veel af.
    Dinsdag gaan we naar de voorlichting in het ziekenhuis, ben benieuwd. Morgen weer zwangerschapsgym.

6. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Mijn zoontje werd in zijn kamertje gebadderd maar dat heeft de kraamverzorgster zo gedaan destijds...
    Waarschijnlijk omdat de temperatuur in het kamertje vaak warmer is dan die van de badkamer?
    Gemakkelijker vond ik het absoluut niet aangezien ik met een emmertje heen en weer moest lopen voor het legen en vullen.
    Ik zou het ook het liefst in de douche doen hoor! ;)

Mijn zoontje is nu anderhalf en schuift zometeen door naar een nieuwe kamer, deze staat al een tijdje voor hem klaar.
    Dus aan de babykamer hoef ik niets te doen verders.
    Via internet hebben we vorige week een wiegje gekocht, een oudje!
    Deze word van de week geschuurt en geschilderd en komt bij ons op de slaapkamer de eerste maanden. Dit vanwege de nachtvoedingen maar ook opdat mijn zoontje zijn zo min mogelijk gestoord word in zijn normale slaapritme want er zal de komende tijd al meer dan genoeg voor hem veranderen he? ;)

Ook hier moeten de kleertjes nog gewassen worden en het 1 en ander moet nog worden klaargelegd maar ik heb nu wel zo'n beetje alles in huis gelukkig!

Mijn zoontje kwam 10 dagen eerder dan verwacht, stom stom stom maar ik had toen nog geen beschuit met muisjes of enige versiering in huis dus ik zorg nu wel dat ik deze spulletjes eind van deze week in huis heb!Zelfs kruiken had ik nog niet en hij kwam op zondag! Gelukkig kon ik deze even lenen bij de buurvrouw verderop die 4 weken na mij uitgerekend was. Dus van kruiken heb ik er ook al 2 klaarstaan nu! ;)

Wagens en zo heb ik nog wel maar toen ik net zwanger was van deze 2e beeb heb ik via internet een nieuwe tandemwagen gekocht via een veiling op ebay.
    Dit zodat ik zometeen toch mobiel blijf met 2 kleintjes.
    De beeb komt dan achterin te liggen in een reiswieg en mijn zoontje gaat dan voorin!

De geboorte kaartjes zijn binnen bij de drukker en de enveloppen zijn geschreven. Ik moet van de week alleen nog even een proefdrukje inleveren en dan is dat ook helemaal geregeld!

Dan ben ik er bijna.....alleen nog wat extra verzorgingsspullen halen, gewoon als voorraadje en nog 2 kleine flessen, ik ga voor b.v. maar je weet maar nooit toch?

Euh......ben ik nog iets vergeten? :)

7. anita1975

anita1975 Niet meer actief

HOI Marlou,

een heel verhaal joh, maar welkom hier, ik ben ook op 16 januari uitgerekend, dit word mijn 4e kindje, ook al is het niet gepland, het is welkom. Ook al is het in het begun moeilijk geweest.
    Alles is hier ook klaar, beschuit en versiering moet ik nog wel halen maar dat doe ik zo snel mogelijk.

Ik heb mijn geboorte kaartjes zelf gemaakt en laat het afdrukken door de drukkerij....heb al een mail gestuurd over de enveloppen wanneer ik die zou kunnen krijgen.

San, leuk dat het klaar is, nu kan je alles afmaken. Leuk hoor.
    Oh en badderen ja ik denk eerst beneden, net wat de kraamhulp doet maar kan ook zo boven zijn op eigen kamertje of in de douche...

bedankjes doe ik hier ook niet trouwens....

8. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik zag weer een paar mooie buiken voorbij komen.

wij gaan badderen in de badkamer omdat er in de babykamer geen plaats voor is en we hebben daar ook laminaat, dus niet zo slim met dat water.

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Leuk hoor Harry Potter! Ik heb hem in het Engels gelezen en ik weet dus al hoe het afloopt.... Ik was helemaal weemoedig toen ik hem uithad omdat er nu niet meer het vooruitzicht is van weer een nieuw deel. Vond hem wel erg goed trouwens dus ik ben een beetje jaloers dat jullie hem nog helemaal gaan lezen!
    Ga zo weer eens mijn bedje inrollen. Hopelijk vannacht niet zo'n rugpijn/heuppijn...
    Trusten dames!

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb harry potter ook via bol.com besteld, maar geen mail gehad...
    Denk ook dat ik het laat liggen, maar heb met mijn vrije middagen ook wel tijd over. Ik lees zo snel normaal gesproken, maar ben nu veel onrustiger.

Morgen nog maar even langs mijn moeder, net mijn vader gesproken en het gaat niet echt goed. Vind het zo sneu...

11. anita1975

sterkte morgen bij je moeder guppie.

12. Niet meer actief

guppie, sterkte!

ik heb net de ziekenhuistas klaargemaakt!
    ga nu slapen, ben best wel moe

Trusten voor iedereen, die dit nog leest

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Berna, bij Jamin kan je de blauw witte hartjes ook scheppen. ze zijn dan met pepermunt smaak en iets kleiner dan de normale vruchtenhartjes <die gekleurde>

Bij Prenatal betaal je iets van 2 euro of 2,50 per zakje.

14. ProudMum

AnitaJ, Het komt voor jou nu heel erg dichtbij he? Ben je al zenuwachtig?

15. ProudMum

Guppie, veel sterkte meis!

16. ProudMum

Yes! Woensdag is de proefdruk klaar!

17. Niet meer actief

Lexie: ik had afgelopen vrijdagavond weer dat ik ineens zat te huilen, maar tegelijkertijd moest lachen omdat ik om niets huilde hahaha, vind Roy ook wel grappig geloof ik.

Mamasu: bedankt voor de tip over de maxicosi! Dat wist ik niet. Dus toch maar een wipstoeltje aanschaffen! Mooi buikje heb je trouwens!

Berna1981: hoe was het personeelsfeest? Ik lees al dat het heel leuk was!
    Soms is dat wel lekker als de hond ff weg is hè? Maar ik mis hem ook meteen hoor!

Kristy: erg herkenbaar dat je mannetje gewoon wil gaan werken ;) Die van mij is vandaag ook weer gewoon aan het werk gegaan.

Marieke: vind je dat niet eng dat je oma langskomt in je droom?
    Dat van die naam hebben wij precies hetzelfde gedaan hahaha. Ik schrok er zelf ook van!
    Mooi wiegje en mooi buikje!

Guppie: oh wat sneu voor je moeder! Ga maar lekker veel leuks met dr doen, dat zal dr goed doen.

Niempie: mijn voedingskussen is van .... Hahaha en nu kom ik er dus niet meer op...

Anitadejong: als je niet 100% achter borstvoeding staat, vind ik het een goed besluit van je dat je geen borstvoeding gaat geven!
    Mooi buikje!

Marieke: perineumolie?

Marije: hahaha grappig dat je tegen Edwin hebt gezegd dat dat setje met 50% korting was!

Moppie: hier geen bedankjes.

Mamalou: welkom!

San: badderen gaat hier op het kamertje gebeuren. Badkamer is véél te klein. We gaan nog verbouwen en dan krijgen we een hele grote badkamer, maar ik denk dat dat niet meer gebeurt voor de kleine er is ;)

18. ProudMum

Perineumolie.
    De belangrijkste voorbereiding op de bevalling is een regelmatige massage van het perineum (de streek tussen de uitwendige geslachtsorganen en de anus). Gebleken is dat door deze massage met b.v. Perineum olie de kans op bevalling zonder een knip groter is.
    De massage van het perineum moet ervoor zorgen dat het zacht en flexibel wordt, zodat het hoofdje van de baby erdoor kan glijden zonder dat de moeder ingeknipt hoeft te worden. Uiteraard zijn kleine scheurtjes in het perineum niet altijd te vermijden, maar deze helen veel sneller en probleemlozer dan een knip.
    Bestanddelen zijn St. Janskruid maceraat, Turkse roos, Tarwekiemolie, Scharlei.

19. anita1975

Ja indd Anita, je hebt je tas al ingepakt, heb je een voor gevoel nu, ook omdat de gyn heeft gezegd dat het wel 32 weken kan worden.

pfff wat een nacht weer zeg, ik was steeds wakker en toen de wekker van mijn vriend ging maakte hij ook nog eens lawaai bij het zoeken naar zijn werkkleren....dus ik was om 6 uur klaas wakker en geen oog meer dicht gedaan.
    heb hem later ff via sms bedankt....:(
    Trouwens donderdag heb ik nog het 1 en ander toegelicht over mijn briefje wat ik had geschreven....ja hij snapte me wel en ik heb ook gezeg dat sommige dingen wel anders kunnen, zoals dat hij zijn was wel op kan ruimen, dus ff in de wasmand gooien als hij schone aan doet....ja kon hij wel doen,.....nou NOG niet hoor het ligt er weer....ik ruim het nu ook niet weer op.
    En zo ook het kraampakket.....zet hij het in de gang maar hij kan het net zo goed ff naar boven sjouwen toch....
    ik erger me dood aan die dingen....elke zondag moet hij voetballen....en ja hij zet die tas in de gang neer....gatsie gooi die rommel in de was....
    dat zei ik hem donderdag ook...hij zou het wel in de was doen, ik zei al nou hij staat er zondag nog... en ja indd zondag zat nog het vieze spul in zijn tas...EIGEN SCHULD denk ik dan....

sorry voor mijn geklaag weer zo op maandagmorgen....

ik ga lekker mijn eigen dingen doen en probeer me er maar niet meer aan te storen, ik hoop echt dat hij het nu gaat zien wat ik bedoel.

straks een afspraak hier thuis. vanmiddag kwart voor 4 moet ik op school zijn voor Peter en vanavond om 6 uur moet mariët weer majorette lopen....

maar ik kom wel ff tussen door hoor....
    moet ook nog een wasmand met babykleertjes opvouwen, komt net uit de droger....

20. ProudMum

Anita, ik laat Mike zijn tas gewoon staan! Als hij hem zondag nodig heeft moet ie er zelf maar voor zorgen dat ales op tijd in de wasmand ligt en niet pas op zaterdag avond! Geloof me, na 2 keer zijn spullen niet op tijd schoon te hebben zorgt ie er wel voor dat zijn tas netjes word leeggemaakt!

Deel Deze Pagina