Succes bij de vk AnneLiesje! Ben benieuwd wat ze zegt, vooral over die pijnen van vannacht! En ik denk dat ze op mn werk wel dingen zonder mij moeten gaan regelen... Als ik er niet ben, moeten ze wat toch? Maar goed, we zien het wel weer na mn verlof hoor!
Blegh, heb de griep nu dus ook te pakken. Gisteren bijna hele dag op de wc doorgebracht. Vandaag gelukkig minder, maar nog wel zooooo slap. Ben dus ook maar thuisgebleven. Morgen is mijn vrije dag, dus ik hoop dat ik woensdag weer kan werken (is toch maar een halve dag dan). Dat over het verspreken ken ik wel ja. Als mensen hier bijvoorbeeld het babykamertje zien, zeggen ze allemaal "oh dat wordt vast een jongen". Dan ligt het dus op mijn lippen om te zeggen "als het een meisje zou zijn zou het er net zo uitzien". Maar dat probeer ik maar anders te brengen "het was al bepaald voordat we het geslacht wisten". Wat betreft de naam krijg ik nu wel meer moeite. Ik merk dat ik zelf al veel met hem aan de praat ben en ook zijn naam gebruik. Edwin zegt altijd al wel, doe dat nou niet. Maar bij mijn ouders heet ie "Benny", want dat past dan wel goed bij de honden Banjer, Binkie en Bobby (gein natuurlijk). De naam moet dus wel met een B beginnen, hahaha. Ach ja, ik kan er wel een verhaal omheen draaien, maar mijn moeder wet de naam toch al, zonder dat ik het verteld heb. Blijf er maar omheen draaien, maar weet toch wel dat het niet helpt. Wij gaan trouwens in de badkamer badderen. Vind het zo'n gesmeer op de babykamer en een gesleep met water zie ik ook niet zo zitten. De kamers liggen recht tegenover elkaar, dus wat dat afkoelen betreft zal het ook wel meevallen. oehhhh ik merk wel dat ik helemaal niets te klagen heb over mijn mannetje! Ik schaam me er bijna voor, maar hij doet dus bijna alles alleen hier in huis op het moment..... En als ik al eens een poging tot stofzuigen doe, dan grijpt hij dat ding bijna uit mijn handen. Zo kende ik hem ook nooit, want voordat ik zwanger was deed ik dus alles alleen. Nou ja, ik geniet er maar van dan he... zal straks wel weer veranderen. Woensdag moet ik weer naar de VK, ben benieuwd wanneer we weer een echo krijgen..... Moet nu trouwens gewoon om de 3 weken en vanaf week 34 om de 2 weken. Ik voel kruimeltje ook heel wisselend hoor. Heb ook dagen dat ik bijna niets voel, heel frustrerend. Maar er zijn ook dagen dat ik denk "JONGEN, NU EVEN NIET!" zoals gisteren dus....hmpf.... Vandaag voel ik hem wel heel regelmatig, maar heb niet het idee dat ie harder gaat schoppen ofzo... inderdaad het lijkt meer op rollen, drukken, schuiven.... Nou ik ga weer plat dames.... Guppie, nog sterkte met je moeder trouwens, rot om haar zo te moeten zien hoor! Liefs Marije
zou lefbekkie niet vandaag alle uitslagen krijgen? zit ook steeds aan haar te denken! Ik ben vrijdag weer bij de gyn geweest. ze hebben alles gecheckt. ukkie weegt nu ongeveer 1300 gram, dat is een mijlpaal want zwaarder dan mijn dochter was bij haar geboorte! Wel blijft het buikje nu 2 weken achter in groei. dat kan een teken zijn dat de groei langzaamaan vertraging gaat oplopen. a.s. maandag 09-11 dus opnieuw een uitgebreide groeiecho en een dopler onderzoek (doorbloeding baarmoeder en placenta). De gyn gaf duidelijk aan dat als er ook maar iets minder wordt ik direct zal worden opgenomen. Gelukkig was mijn bloeddruk nu nog goed en ook was er voldoende vruchtwater te zien. Het blijft spannend! als ik een tijd niet kom, dan weten jullie alvast waarom! Verder gaf de gyn aan dat ons kindje met 36 wekn echt gehaald gaat worden, tenzij alles voorspoedig blijft gaan. ZE gaf aan dat dan het kindje omgedraaid moet zijn (ligt nu in stuit), geen groeiachterstand mag hebben, voldoende vruchtwater moet hebben, goede doorbloeding van de placenta, geen verhoogde bloeddruk bij mij en al mijn bloed- en urinewaardes moeten nog goed zijn. dan zou ik mogen doorlopen totdat de baby zichzelf aandient. De kans acht zij zeer klein. Ik reken er dan ook niet meer op, zeker niet nu het buikje steeds meer gaat achterlopen. hopelijk kan ik een opname voorkomen, maar maandag weet ik meer! verder doen wij het badderen in de badkamer beneden. boven hebben we geen badkamer. Anita, hopelijk houdt je baarmoeder het nog even vol! een prematuur kindje is, hoewel het gelukkig heel vaak gewoon goed gaat, toch best zwaar voor jou. kindje in het ziekenhuis terwijl jij al naar huis mag. pfff, daar zit ik best weer tegenaan te hikken! nou ja, het belangrijkst is dat het kindje gezond is en hopelijk heel snel naar huis kan!
Oh ik heb trouwens het boek "pap en mam vertel eens over mij" gekocht. Echt een aanrader! Ik had mijn moeder vorig jaar het boek "Mam, vertel eens over mij" gegeven. Ooit krijg ik dat dus eens volgeschreven terug. Dit boek wat ik nu voor ons mannetje heb gekocht kun je dus invullen vanaf de zwangerschap en gaat door tot ongeveer de puberteit. Het zijn erg leuke en beknopte vragen die gewoon leuk zijn om te weten als je later groot bent.
Tjee Marij, wat spannend weer zeg! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig loopt en dat je pukkie lekker mag blijven zitten tot ie zelf wil komen. Sterkte hoor. Ben ook zo benieuwd naar lefbekkie, weet zo niet wanneer ze de uitslagen kreeg, volgens mij vrijdag?
dank je wel marije! wat een leuk boek lijkt dat zeg! ik heb mijn moeder toen het boek oma vertel eens gegeven, zodat ze het kan invullen voor mijn dochter. Maar zo'n mama vertel eens is ook leuk! misschien ga ik dat invullen voor mijn zoontje, dat zou leuk zijn! goede tip dus!
Marij, ik hoop ook dat de kleine nog even in mijn buik mag blijven hoor! het ligt ook niet echt aan de kleine, maar in mijn geval aan mijn lichaam dus daar kunnen we echt niets aan doen, de te kleine baarmoeder blijft een feit. (helaas!) Maar voor jou is het ook wel weer spannend zeg! ik hoop dat alles nog voorspoedig zal verlopen.
wat kunnen die mannen ook zielig zijn als ze ziek zijn net kleine kinderen.heb er hier nu eentje thuis.dacht het weekend nogdat het wel gezellig zou zijn als hij maandag thuis bleef.... zelf had ik vorige week ook de griep maar het huishouden ging gewoon door en mijn zoontje kon ook gewoon zijn nodige aandacht krijgen.eigenlijk zijn wij vrouwen gewoon bikkels. mamalou welkom hier,gezellig san wat fijn dat het kamertje klaar is.vandaag de wagen te voorschijn gehaald.komt zo steeds dichter bij hè ik heb een keukenblok in de beebkamer dus wassen we de kleine lekker in zijn kamertje.anders zou ik voor de badkamer gaan desnoods met het kleedkussen op de grond,deed ik ook bij mijn zoontje in de stacaravan.lekker warm anita1975 lekker zijn zooi laten liggen oor.werkt echt voor even een ergenis maar daar moet je even doorheen marlous fijne dag morgen guppie fijn dat de kleine gedraaid is.zal wel een opluchting zijn marije beterschap meid.het duurt een paar dagen,althans bij mij wel. heb hier ook van het weekend duidelijk gemaakt dat ik geen goed gevoel heb over het huishouden als ik er niet ben of plat moet liggen.alle kleine dingetjes ziet verder niemand en iets uit hunzelf doen ook niet.ben soms net een brandweer(doe dit,doe dat)ze zullen er verandering in brengen,nou ben benieuwd. de kleine voel ik ook vaak schuiven in mijn buik en nu dat ie gedraaid is heb ik ook met regelmaat een voetje te pakken. vannacht ook ongi krampen gehad tot achter in mijn rug.tja het is het begin van het einde van de zwangerschap.nog 2 maandjes ongeveer \/ meiden allemaal een fijne avond. ik ga proberen me niet te ergeren aan dat grote kleine zieke kind doei doei
Linda, nee, vind het niet eng, ze is er gewoon vaak, hoort dan bij die droom. Ik zou het super eng vinden als ik haar echt zag zeg maar, geestverschijning ofzo, brrrr Roxy, heb het flesje inderdaad bij de Etos gehaald is van Weleda, 8 euro nogwat, niet goedkoop, maar als ik daar een knip enzo mee kan voorkomen.... Graag! MissFrodo, laatste week, wat heerlijk Anneliesje, getsie meid, wat minder zeg die buikpijn, en 's nachts kun je daar ook al vaak minder mee dealen. Ik denk dat we gaan badderen in de badkamer, even kijken of het past allemaal.... Berna ik hoop dat je kleintje met het koppie naar beneden ligt! Guppie, wat heerlijk dat ze gedraaid is! Ik hoop dat ik dat de 29e ook kan zeggen.... Anitadejong, spannend hoor! Marije, beterschap! Marij, voor jou is het ook al zo spannend, duimen dat je een opname kunt voorkomen! Nog 3 hele weken werken en dan verlof, ow, ik heb er zo'n zin in Zitten jullie ook zo vaak aan je buik? Ik heb het niet eens altijd in de gaten....
Volgens mij hoor ik hier thuis Ik ben 21 januari uitgerekend van onze eerste en het is een jongen 8) Precies wat we voorspeld hadden vanaf het moment dat we een positieve test in handen hadden Ik ga trouwens om de week naar de vroedvrouw, nou al! Nog 3 keer geloof ik en dan wil ze me elke week zien.
Hoi Present,welkom hier! Waarom moet jij al iedere week als ik vragen mag? Marieke, ik zie echt tegen het knippen/uitscheuren op! Las op internet dat je ook al eerder mee kon beginnen. en dat je het ook inwenig moest gebruiken lijkt mij niet toch?
vandaag naar de vk geweest. alles was goed. ik ga ook om de week naar de vk. dat is de regel bij onze vk praktijk.
Roxy, volgens mij kun je het ook aan het begin van je vagina masseren, maar ik zal het eens nalezen voor je in de bijsluiter. Hier staat ook wel wat info: http://www.weleda.nl/index.php?id=219 Alle beetje helpen he.... Wil ook niet aan knippen/scheuren denken Volgens mij heb ik 3 nieuwe mama's voorbij zien komen, welkom hier!
Hallo meiden! Ik wil me graag bij jullie aansluiten als dat nog mag! Zag de bevallingslijst voorbij komen in het show je kinderkamer topic, en ik vond het erg leuk, dus vandaar. groet, Liza
mijn badje is ook bijna klaar! nog ff forummen, en dan lekker badderen! (echt een uitkomst als je een dikke buik hebt, alleen kan mijn buik niet meer helemaal onderwater, terwijl ik toch echt een groot bad heb! 8) ) Marieke, ws weet je oma dat, en is dit haar manier om te laten merken dat ze op je past (door in je dromen te verschijnen). nieuwe mama's, ook wat mij betreft welkom! ikke ga ook in bad! tot later,of tot morgen!
welkom Liza, klets gezellig mee... nou meiden ik ben ook moe, ga zo ook maar op bed, heb wel ff bij gelezenmaar ga niet reageren, sorry.....morgen weer oke? moest vanavond met mariët mee die moest optocht lopen voor sint maarten. Daarna heeft Lisa nog ff liedje gezongen, zo lief: sint maarten, koeien heppe staarten, meisjes heppe rokje aan daar komt lisa aan dat zong ze, nou best knap toch. trouwens heel raa zaterdag hebben ze hier in het dorp gelopen, en zelfs gister ook nog in de stad waar mijn zusje woont, hier vlakbij maar dat ging meer uit van de kerk en vandaag weer in ander dorp. Ja lisa had nog niet gelopen, dus omdat mariet met majorette moest kon lisa mooi ff mee. en ik heb ruim een uur gelopen....pfff... citroentje, ja ik was het die om de 4 weken moest, erg hoor. maar moet volgende week woensdag heen en zal mij benieuwen of het dan 3 of 2 weken zijn. marij (of marije) hoop dat het allemaal goed gaat en de kleine nog ff kan blijven zitten.... hey meiden spreek jullie morgen weer..