Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Even snel:

Heb net een uur in het ziekenhuis aan de ctg gelegen, was gelukkig allemaal goed. Moet morgen bellen voor een extra groei echo, de vk vind mijn buik en de kleine zo als ze voelt aan de kleine kant. Er zit weinig groei in denkt ze.
    Buikpijnen kon ze niet verklaren, indalingspijn is meer menstruatie achtig. Dit kunnen ook darmen oid zijn. Moet het in de gaten houden en niet meer zo lang doorlopen. Kreeg in het zh ook al op mijn kop dat ik gelijk moet bellen als ik weer zo weinig leven voel en niet het hele weekend ermee doorlopen.
    De kleine lag gelukkig wel goed met hoofdje naar beneden.
    Bloeddruk en ijzergehalte waren ook prima (140/60 en 8.0)

Morgen vrij genomen, even rustig aan doen.

Trusten allemaal!

2. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    En weer een paar nieuwe mama's. Welkom!

Hier ook al om de week naar de verloskundige. Heb nu helemaal het idee dat alles supersnel gaat.

Perineumolie kun je vanaf 34 weken gebruiken toch? Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik ook zo'n flesje zal gaan halen.

Hier ga ik ook regelmatig even in bad. Krijg ook altijd een koude buik ervan, omdat ie ook niet meer onder water past. Draai me dan altijd maar ff op mijn buik steunend op mijn onderarmen (liever koude billen dan een koude buik :D) Beeb is altijd erg rustig in bad, maar zodra ik daarna weer op de bank zit of in bed lig komt er protest. Erg leuk!

Morgen weer naar de verloskundige. Ben benieuwd hoeveel kilo er nu weer bij zit (buik groeit echt met de dag) en of bloeddruk in orde gaat zijn. En de belangrijkste vraag van allemaal: ben benieuwd hoe beebje ligt... 's avonds naar het ziekenhuis voor de info-avond dus ik weet niet zeker of ik morgen nog online ben.

3. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Jeetje Anneliesje, doe inderdaad maar rustig aan! Gelukkig was op de ctg alles goed

4. anita1975

anita1975 Niet meer actief

anneliesje rustig aan hoor, hoop dat je zo snel mogelijk voor een echo kan, of willen ze die morgen gelijk maken?

busy succes morgen bij de vk

5. Niet meer actief

Anneliesje, rustig aan doen maar!

6. Niet meer actief

Hee Anneliesje, wat is dat nou?! In het zks.... Schrik!
    Nu rustig aan doen hoor en hopelijk kun je morgen al terecht voor de echo.
    Voel je je wat rustiger nou? Ik hoop het meid :)

Bad was lekker, kleine kreeg spontaan de hik, maar die koude buik he :rolleyes: Ff snel de douche erna aan en vervolgens knetterhard je knie stoten, nou ja, toch was het lekker....

Die olie kun je vanaf 34 weken gebruiken ja.
    Succes busy bij de vk!

Lizab, als je op onze lijst wil, pb me dan even of zet even je gegevens in een berichtje hier, dan zet ik je erbij!
    Dit geldt trouwens ook voor de andere nieuwe dames!

Marij, heb geen idee, maar vind het wel erg apart dat ze er zo vaak is, nou was/is ze ook erg bijzonder voor mij. Nou ja, lang verhaal, maar laten we het erop houden dat ik haar erg mis!
    Ik zeg altijd: er is meer tussen hemel en aarde....

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Anneliesje rustig aan he!

En hier ook elke keer koude buik in bad hihi

Slaap lekker allemaal!

8. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    welkom nieuwe mama's!

Gatsie Anneliesje, doe maar rustig aan hoor. Geen nare verhalen meer hoor. Hoop dat je snel een echo krijgt en dat jullie pukkie het goed maakt.

Hier ook een koude buik in bad, maar ik gebruik dan altijd de douchekop om hem warm te houden. Bad stroomt toch niet over..... Is wel wat duurder even, maar normaal gesproken ga ik ook nooit in bad, dus dat compenseerd wel he, hahahaha. En zo lang houd ik het toch niet vol in bad (zere rug).
    Nou meiden ik ga weer op bed (voor de hoeveelste keer vandaag?) Hoop dat ik nog een beetje kan slapen.
    Trusten!

9. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Trusten voor degene die op bed gaan!

Ook ik kom net uit bad, heb wat last van oefenweeen de afgelopen dagen, niet echt fijn. Het is hier nu kwart over 4 en manlief komt straks thuis en heeft beloofd chinees mee te nemen (jammie) dus ik hoef geen aardappels te schillen vandaag :whistle:

Vraagje, misschien een beetje raar, maar ik heb nog nooit gemerkt dat de kleine de hik heeft? :(
    Hij is wel heel actief aldoor en vind het ook leuk om mama lekker te schoppen, mijn navel extra naar buiten te duwen als papa's hand erop ligt (die reactie moet ik toch echt een keer filmen :p )

Hebben jullie "plopnavels" trouwens?

10. anita1975

anita1975 Niet meer actief

wat een verschil in tijd he....chinees lekker hoor...
    ik merk ook niet dat de kleine de hik heeft, soms gaat het wel snel heen en weer bij mij....
    en mijn navel, is weg haha die zie je bijna niet eens

ik heb net ff dokument "een kwetsbaar begin gekeken" is een 3 delige documentaire over babies op de neontalogie.... vorige week gemist maar ga volgende week wel weer kijken...
    best wel zzielig, maar ook hoe sommige er boven op komen.

nou ik ga op bedje....

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

goedemorgen dames,

anneliesje, doe je rustig aan?

Anita, je kan de herhaling van vorige week bekijken op uitzending gemist.nl

Present, hier geen plopnavel! vind het er wel grappig uit zien.

JOEHOE! 30 weken vandaag!

12. ProudMum

ik ga zo even naar Wibra toe, even hoeslakens halen en een waterdichte molton voor op bed.

tot straks

13. 12309

12309 Niet meer actief

nieuwe mama's welkom!
    Annelies: dat is schrikken hoe is het nu?
    kristy: heb al 2 wassen gedraaid voor de uk (er ligt nog zeker 1 a 2 te wachten qua nieuw spul en ik heb nog 1,5 vuilniszak van mijn zus :oops:
    Ik kwam alleen achter dat ik volgens mij een onderdeel mis van de kinderwagen, dus maar fijn weer bellen met babydump. We hebben nl een waardebon voor de maxicosi, maar volgens mij moet ik de adapter wel krijgen.
    Vanmiddag gaan we de geboortekaartjes bestellen.
    De baby is hier rustiger. Ik merk dat de baby vader plaagt. Zo gauw manlief zijn hand op mijn buik legt is ie stil en daarna begint ie zodra de hand weer weg is... Wel heel lief is dat de baby echt tegen mijn handen aan zit te schopppen zo lief.... Als de baby links ligt en ik wil op mijn linkerzij slapen begint de uk net zo hard te schoppen totdat ik anders lig.
    Ik merk dat als ik met mijn gedachten bij de beeb ben ik vaak even een klein schopje krijg. Best maf, lijkt wel om mij gerust te stellen....
    Morgen prikken bij de vk.
    Ik heb nog niks van de blijde doos gehoord. Meiden succes vandaag!

14. 12309

12309 Niet meer actief

Een vriendin heeft trouwens een paar dagen geleden een tweeling gekregen. Ik wil gauw op visite. De eerste foto's zagen er zo lief uit.... smelt.........

15. ProudMum

ooh een tweeling!

Hier geen tweelingmama's toch?

16. Niet meer actief

Goedemorgen,

Ben er vroeg bij vandaag!
    Guus (onze maltezer) moet zo naar de trimsalon, vandaar zo vroeg.
    Daarna weer werken, blehhh, ben het zat......
    Dinsdag is een extreme drukke dag op het werk, veel staand werk.

Ga zo ook even een bakkie koffie drinken bij mijn moeder, kunnen we even het kraamintake gesprek doen, hahaha.

Nog even een rare vraag misschien, maar als je kindje indaalt, zou je buik dan ook ietsje naar beneden zakken?

17. ProudMum

is geen rare vraag hoor! daar zat ik ook aan te denken! lijkt mij van wel...
    straks even op google neuzen hihi :)

18. Niet meer actief

nou ik ga!
    doei doei

19. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen,

zag 2 nieuwe mama's voorbij komen.
    welkom!we krijgen echt een babyboom in januari :D

een plopnavel heb ik nog niet,heb nog een heel klien deukje.

bij de geboorte van mijn zoontje ben ik ingeknipt maar ik heb nergens last van gehad. :D dus ik kijk niet op tegen het knippen.het scheelde toen wel dat alles kaal is van onder :oops: ,dat zei mijn vk toendertijds.
    misschien dat er hier meer mama's zijn bij wie de knip meeviel zodat de anderen er minder tegenop zien ;)

heb gisteren 3 nieuwe pakjes op marktplaats gekocht en een shirtje :oops: ik zou het niet meer doen maar voor €17,50 excl.verzenden...kon het echt niet laten. :oops:

maanetje is weer aan het werk want anders kwamen ze in de knoop.gisteren heeft ie mijn gemopper hier denk ik gemerkt want hij was meteen een stuk liever en heeft zelfs op de bank geslapen zodat ik ook rustig kon slapen.

annelisje doe jij lekker rustig aan vandaag ;)

morgen naar de vk.denk dat mijn ijzer wel omhoog gegaan is :D

fijne dag allemaal

20. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0
    Ik ben in het ziekenhuis geknipt dit ivm vacuumpomp. In mijn geval hebben dus ook ze verdoofd. Zowel verdoving geven en de knip gebeuren tijdens een wee....en op zo'n moment ervaar je dat niet echt hoor! Ik heb daar ook geen angst voor op dit moment.

Ik hoop op dit moment alleen maar dat die kleine er nu wel op tijd uitkomt en niet weer een inleiding krijg. Lijkt me leuk "spontaan" te bevallen.

Deel Deze Pagina