Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    geen rare vraag hoor ;)
    Voor zover ik weet zakt dan ook je buik, en als je veel last van
    maagzuur heb, wordt dat schijnbaar ook veel minder.

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    anneliesje, jeetje meid, wat schrikken!
    heb je al gebeld voor de groeiecho?
    Hopelijk groeit je beebie toch lekker en is het gewoon vals alarm! Ik duim voor je!

3. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0

Euhhhh dat heb ik ook ervaren, ben ervan overtuigd dat ik daarom ook zo keurig weer gehecht ben toendertijd! :oops:
    Sorry " eerste keer moeders-meiden" voor deze details....... :(

4. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Goedemorgen,

Gisteren partneravond gehad van de gym, was wel informatief vond Jan al is hij best wel bang voor de bevalling. Mij pijn te zien hebben en dan niets te kunnen doen lijkt hem niet echt fijn. Verder is hij erg bang dat hij emotioneel gaat worden als de kleine eruit is, heb al gezegd dat dat een normale reactie is maar toch...wel lief hoor hij was een van de weinige mannen daar die zich in bevallen had verdiept, de meeste hadden zoiets van tja zal wel..

Nieuwe mama's welkom! Wordt hier steeds gezelliger en drukker.

Zijn er dames waarbij de kleine in stuit ligt en waar de kleine laat gedraaid is? Wil graag weten of je dat voelt als je zover bent in je zwangerschap, lijkt mij van wel maar....

Heb ook af en toe het idee dat madam aan het indalen is maar is dat niet erg vroeg al?

Zie net ook dat er een extra reden is om Jan met scheermesje naar 'beneden' te sturen :) alles voor een mooie hechting.

Anneliesje, Guppie en Anita, volgens mij ging het om jullie 3, veel rust houden en hopelijk blijft de kleine nog netje even lekker binnen zitten.

Weet iemand al wat van Lefbekkie?

Hier wel een beetje een plopnavel maar nog niet helemaal.

Zo maar even een bakkie doen en dan naar het werk.

5. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    hihihi, fijn om te weten dat we als "Skin-bothems" de bevalling in "moeten". Alleen maar fijn hoor, geen rare details. Denk dat iedereen daar bewust/ onbewust wel een beetje mee bezig is nu de laatste weken.

Volgens mijn moeder voel je ook nauwelijks tot niets van de knip. Ik vind het wel een naar idee, maar zie er niet echt tegenop, omdat ik wel geloof dat je door die weeën helemaal niet "voelt" dat je geknipt wordt. Overigens zou je ook makkelijker en mooier gehecht kunnen worden als je geknipt bent ipv ingescheurd. Weet niet of dat waar is, maar kan me er wel iets bij voorstellen.
    Verder is het wel waar dat je buik ook zakt als de baby indaalt. Dat heeft mijn VK al gezegd. Je krijgt dan inderdaad bovenin weer meer ruimte, dus minder last van je ribben en zuurbranden e.d.

Ga nu naar de prenatal...... oeps...... dit keer om de babydoos voor een collega op te halen. Neeeeeee, geen smoesje....echt waar! Neem mams maar mee, want ik weet niet of ik me kan beheersen. Straks kom ik weer thuis met een mega-duur pakje van mexx, wat dan toevallig weer voor 50 % korting was, hahahaha

Nou, weet niet of ik nog terug ben hier vandaag, want we hebben vanmiddag hypotheek gesprek....oef.... periode loopt af en moeten dus verlengen...rente enorm gestegen....oef....(geen dure mexx pakjes dus meer! grrr)

Ook ga ik nog even langs de drukker voor een proefdruk, dan boodschappen doen en vanavond komt een collega de babykamer bewonderen.....
    Dusss.... ik denk dat ik jullie morgen wel weer spreek.

Liefs Marije

6. Niet meer actief

Present: welkom! Ik ben ook 21-jan uitgerekend.

lizab: welkom!

AnneLiesje: oei dat klinkt best ernstig! Rustig aan meis en hou ons op de hoogte!

Heb maar even heel snel bijgelezen meiden! Beetje hectisch op mn werk en moet zo naar ons kantoor in Vianen.

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Anneliesje heel veel succes vandaag, ik hoop dat alles goed is!
    Marij en Anita ik hoop dat jullie wondertjes nog even blijven zitten en nog wat groeien, wat een spannende tijd voor jullie zeg!
    Roxyrox 30 weken gefeliciteerd!

Liza, Present en Mamalou welkom! Helemaal gezellig!

Ik weet niet zeker of het met indalen te maken heeft dat je buik zakt maar dat je buik gaat zakken is een feit. Had dat ook met de eerste, ik denk haast wel dat het er wat mee te maken heeft.

Missfrodo leuk dat je mannetje zo betrokken is helemaal geweldig! Werkse straks.

Hier ook nog geen plopnavel :)

8. vivianbraak

Marije bij mijn 1e ben ik ook ingeknipt ik heb er ook niks van gevoeld ze toen het tijdens een wee en die was volgens mij gewoon pijnlijker lol!

9. anita1975

anita1975 Niet meer actief

rustig aan linda...

pfff ik kan maar niet wakker worden vandaag...heb trouwens goed geslapen, maar was om 7 uur uit bed en dat ging wat te snel. Nog ff op de bank gelegen...moet me zo maar omkleden en wat gaan doen denk ik.

10. vivianbraak

Anita neem lekker een kopje koffie en een douche misschien dat, dat wat helpt.

11. anita1975

anita1975 Niet meer actief

nou koffie lust ik niet maar denk wel dat ik ff onder de douche stap...
    neem eerst wel een bakje thee dan...hihi

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    morgen meiden
    nou gisteren ook gym gehad en ging het ook nog ff over inknippen en ze zeiden dat je er echt niets van voelt als het in een wee is en anders verdoven ze het. Ik zorg ook maar dat het glad is van onder haha
    Verder hebben we heeeeel even gepuft nou ja weten we iig hoe het moet. Ze zei al dat ze dit met de partneravond de mannen niet zou laten doen, gelukkig maar haha.
    KLeine zit in de weg hier achter bureau hij duwt zo hard tegen mijn ribben aan maar ja zijn het zijn voeten of is het zijn hoofd?

13. Niet meer actief

Haha Berna, ze zouden bij ons bij de partneravond ook de mannen niet laten puffen en dat hebben ze ook niet gedaan, maar wij (de vrouwen) moesten wel puffen. Haha Roy kon zn lach echt moeilijk inhouden!

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    haha nou ik ben benieuwd dan 26ste is onze partneravond hihi

15. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goedmorgen,

Morgen om 8.30 kan ik terecht voor de echo! Probeer ik vandaag rustig aan te doen, denk ga even lekker met de hondjes naar buiten kom ik die bouvier tegen die ze al 2x heeft aangevallen, grrr dat was net even teveel, mijn hart zat in mijn keel en begon gelijk te huilen. En gelijk weer last van buik. Nu maar even lekker op de bank met een boekje!

Hier ook geen plopnavel, maar hij is wel minder diep dan normaal.

Linda, zwaai je nog even naar mijn collega's ;)

Berna, hier hoefde de mannen ook niet mee te puffen! Er is hoop!

Inknippen enzo ben ik eigenlijk niet bang voor... Ik laat de bevalling maar een beetje over me heen komen denk ik.

16. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hier nog een Harry Potter fan! Alleen mijn man heeft het boek voor kerst gevraagd, dus voor mij nog ff geduld…

Alle nieuwe mama’s welkom!

Anitadejong wauw mooie buik heb je!

Marieke schattig toch, zo’n wiegje. Het is dat wij daar op onze slaapkamer gewoon geen ruimte voor hebben…

Moppie 1982 ik doe ook geen bedankjes…

San 0976 ik ben van plan de kleine in de badkamer te badderen en idd in de badcape richting babykamer te gaan voor het afdrogen en aankleden. Lijkt me anders zo’n gesleep met het badje. En de badkamer is ook sneller verwarmd (kleinere ruimte)
    Oh een tweeling! Wel megadruk lijkt me, maar ook bijzonder. Volgens mij zakt je buik wel iets naar beneden ja, als je kindje indaalt.

Guppie hoe was het bij je moeder?

Anita 1975 pff vermoeiend dat je vriend zijn eigen zooi niet opruimt! Maar idd gewoon laten liggen lijkt mij de beste optie. Als hij dan geen schone kleren meer heeft weet ie waar het van komt.

Missfrodo leuk dus, de partneravond. Ik doe aan zw.schapsyoga en binnenkort hebben wij ook een partneravond. Ik ben benieuwd, lijkt me wel gezellig.

Anneliesje gelukkig dat de ctg goed was. En nu idd erg kalm aan doen, kan je kleintje weer volop groeien!

Citroentje dat heb ik ook, zo’n harde bal net onder mijn ribben, en volgens mij is dat idd een kontje :D

Gisteren de groei-echo gehad. Onze jongen ligt een week voor op schema. Hij heeft ook mijn hoeveelheid vruchtwater opgemeten en dit was ook ruim. Dat wijst allemaal idd op diabetes. Morgen heb ik gesprek met uitslag e.d. Wel was de echoscopist geweldig! Heel uitgebreid en hij heeft zelfs nog even 3d gedaan :p Daar heb ik een fotootje van meegekregen en wauw wat een verschil met 4 weken geleden (pretecho). Super om te zien!

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik schaam me dood, heb net weer een pakje gekocht bij H&M. Donkerbruim broekje, beige shirtje erop en een bruin beige gestreepte spencer erover......

18. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Roxy, ben blij dat ie hier niet in de buurt zit! Had anders ook niet goed gekomen. En als jij het leuk vind?

Niempie, krijg je morgen de uitslag of je idd zw suiker hebt? Wel fijn om te zien denk ik dat jullie knul het zo goed doet!

19. Niet meer actief

hallo allemaal,

onze hond is weer mooi geknipt, ziet er weer zo schattig uit! (das een voordeel van een maltezer, hij verhaart echt niet! maar moet daarentegen wel om de zoveel maand naar de kapper)

Marije, wij hebben ook net de rente weer vast laten zetten (liep ook af), wij hebben nu 4.3 voor 10 jaar, zijn we er weer 10 jaar vanaf.

Voor inknippen ben ik ook niet bang, ik ga dat sowieso krijgen, want bij mij gaan ze het hele tussenschotje doorknippen (tussen de baarmoeders), ik heb gevraagd hoe het was en de gyn zei dat ze het in een wee doen en je er niks van voelt. Ik moest het vergelijken met het vliesje tussen je vingers (zo dun materiaal).

Nou ik ga werken!

20. Niet meer actief

Anneliesje, rustig aan doen vandaag en ik begrijp dat je schrok met je hond. zou ik ook hebben.

Roxy, foei weer wat gekocht! nee geintje, schattig zo'n spencer zeg!

Deel Deze Pagina