Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

eeuh ja klopt is ook wel zo! maar we hadden een koopstop ingelast :oops:

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Roxyrox het zijn de hormonen hou het daar maar op ;) Wij zouden ook niet meer kopen maar soms kan ik me gewoon niet beheersen :)

Ik heb een vraagje hoe denken jullie over de kraamhulp? Ik denk zelf dat ik heel moeilijk dingen uit handen kan geven.. Ik heb er bij wijze van spreken al moeiete mee als mijn moeder hier een afwasje doet :oops: Ik geloof dat ik er niet zo goed tegen ga kunnen als ze in mijn kastjes zit en mijn spullen aan het opruimen is :oops: Ben ik de enige met dit gevoel of zijn er nog meer? Van de eerste heb ik de kraamweek doorgebracht in een kraamhotel dus had ik dat probleem niet...

3. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    vivian je kraamhulp is zeg maar een week en als je haar de eerste dagen wat meer uurtjes laat draaien dan doe je de laatste dagen minder.kan je de eerste dagen er echt voor de kleine zijn ;) .het is wel fijn hoor de eerste dagen een kraamhulp maar zodra je op krachten bent tja...

roxy ik heb 3 setjes en een shirt gekocht.had al zo lang niets gekocht moest ff.zo af en toe iets tastbaars moet kunnen hoor ;)

4. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Anneliesje, morgen idd de uitslag. Eigenlijk weet ik het al, maar het is meer spannend over hoe het nu gaat lopen. Dieet, medicijnen, insuline? En natuurlijk waar ik onder behandeling blijf. Ik ga het liefst weer naar de vk, is toch veel persoonlijker :D
    Maar onze knul even zien was wel super ja, en helemaal weten dat het wel goed zit daarbinnen, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Anitadejong ieh klinkt eng wat ze van plan zijn! Maargoed als hij zegt dat het net als inknippen is zal het wel meevallen. Het is meer het idee denk ik.

Vivian ik heb dat ook wel denk ik, maar ik ben er wel mee bezig dat ik me er echt bij neer moet leggen en dat het er nou eenmaal bij hoort dat een vreemde in je huis en je (keuken) kastjes komt... Ik denk dat je echt wel van je rust moet genieten in de kraamweek en proberen je in de watten te laten leggen. Iemand zei tegen me: de kraamweek maak je niet al te vaak in je leven mee en is heel bijzonder, dus maak gebruik van de kraamhulp!

Roxyrox tja ik ken het gevoel :oops: Je wordt ook zo hebberig in zo'n winkel he? Alles is leuk en schattig...

5. vivianbraak

Ik denk dat ik mij er ook maar beter bij neer kan leggen.

Niempje heb ik wat gemist? Dieet, insuline? Ik heb er niks over gelezen..

6. ProudMum

ik word veel te hebberig in die winkels!
    ik ga zo ook echt vermijden tijdens mijn verlof!

Zoveel zal de kraamhulp niet in mijn kasjes zitten hoor! Mike is 14 dagen na de geboorte thuis, maar persoonlijk heb ik er niet echt moeite mee. wel wil ik alles opgeruimd hebben. alles uitsoppen en netjes terug leggen. daar ben ik nu maar vast mee begonnen want straks heb ik er misschien geen zin meer in!

7. ProudMum

volgens mij start je met een dieet niempie. dat is wat ik op het internet heb gelezen

8. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ja een dieet zal het sowieso zijn, maar het ligt eraan in welke mate je het hebt of je ook medicijnen of insuline moet.

@Vivian: (hoogst) waarschijnlijk heb ik zwangerschapsdiabetes, morgen dus gesprek van hoe en wat...

9. vivianbraak

Niempie wat spannend! Ik daar echt overheen gelezen, sterkte morgen!

10. ProudMum

ik ga voor je duimen dat het bij een dieet blijft

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    vivan lijkt me ook lastig met die kraamhulp hoor... vind het ook lastig dingen uit handen te geven, maar waar ik nog het meest bang voor ben is dat ik in het zkh komt en mijn schoonmoeder wel even bij ons thuis gaat zorgen dat alles in orde komt en Mark zijn eten krijgt enzo... zucht.. dan zou ik daar dus niet rustig liggen dus als het zover komt zal ik Mark even goed instrueren dat ie dat NIET toe moet staan :oops:

12. vivianbraak

Berna hahaha ja dat is waarschijnlijk nog erger dan maar de kraamhulp!

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ben net terug van de vk, bloeddruk, hartslag enz was weer goed. Wel was mijn buik en dus de kleine flink gegroeid maar verder niks om me druk over te maken, ik zorg gewoon goed voor onze uk volgens de vk, mooi om te horen!

Over 2 weken weer terug dus voor het lijstje 27 nov controle vk dan gaan we het over de bevalling hebben. Dan gaat Luc mee want hij wil straks bij de bevalling de kleine aanpakken als het hoofdje geboren is en op mijn buik leggen, we weten al dat alles goed gaat dit ook kan dus wel spannend, heeft hij ook een belangrijke taak bij de bevalling.

Wij hebben trouwens bij samen bevallen dat de mannen wel mee moeten puffen.......maar dan is het zodat ze ons kunnen ondersteunen
    als het even niet meer lukt, dan is het makkelijker als je dat samen kunt doen, hij vind het zelf ook wel nuttig want dan weet hij tenminste zelf ook wat ik moet doen als ik moet zuchten / puffen hij kan dan het ritme aangeven zodat ik alleen maar mee hoef te doen zeg maar.
    Verder hebben we het gisteren gehad over het 1e uur met je kindje, en de taak van de kraamhulp als die bij je komt tijdens de bevalling en ze duiken dus blijkbaar in no-time in je kastjes (overal, dus ook badkamer, keuken, babykamer evt slaapkamer) om snel alle spullen klaar te kunnen leggen, glaasje water te halen, washandje aan te geven enz. Ik ben er ook niet zo blij mee maar heb besloten me er maar bij neer te leggen, beter dan tijdens het persen uit te moeten leggen waar alles ligt, heb ik geen behoefte aan denk ik op dat moment, ik zorg wel dat alles gewoon schoon en netjes is.

Anneliesje: rustig aan hoor, goed dat je thuis bent gebleven en succes met de echo morgen!

Niempie: succes morgen.

Roxy: leuk toch al dat kopen alleen jammer dat ze het maar zo kort aan kunnen he?
    Ik heb nog een waardebon van H&M liggen........heb me tot nu toe nog in kunnen houden en heb dus de hele bon nog, heb ik wat te doen in mijn verlof. Ik wil eigenlijk niet teveel kopen omdat je ook nog zoveel krijgt maar we hebben nog niet erg veel (5 setjes maat 50/56 en 3 setjes maat 62) dus er kan nog wel wat bij.

14. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Bedankt meiden!

Berna haha ik zie het al voor me, zou hier ook niet echt goed gaan...

15. ProudMum

hihi berna, gewoon mark bij zijn moeder thuis laten eten en daar de was heen brengen! ;) Heb je haar ook niet in huis!

Heeft ze de sleutel?

16. anita1975

anita1975 Niet meer actief

niempje, succes morgen hoop dat het mee valt....

meiden ik ben ff douchen en bij komen en heb weer heel wat te lezen :)
    maar de kraamhulp ja die duikt de kasten maar in, Roland weet toch niks te vinden, en mijn kasten zijn netjes haha....
    maar ik ga nog zo'n opbergbak met deksel halen (niet te groot) bij de Xenos en daar doe ik dan alvast de nuttige dingen in, zeepje, washandje, spuggdoekje, pamperdoekjes, pampertjes, nou ja en wat nog meer hihi....vind ik wel handig...kan het lekker op de tafel staan dan en heb je alles bij de hand.

wie was er bij de vk geweest? fijn dat alles goed was...

trouwens ik hoor jullie allemaal over een groeiecho...nou ja bijna allemaal. Is dat normaal of doet niet iedere vk dat?
    ben ook wel benieuwd eigenlijk.

17. anita1975

anita1975 Niet meer actief

oh roxy, weer wat gekocht, soms kan je het ook niet laten hangen he, en als je het laat hangen heb je later nog weer spijt ook haha....

18. ProudMum

Daarom heb ik het maar meegenomen, als mike het niks vind breng ik het zo terug!

Citroentje, het is idd jammer dat ze het zo kort aan hebben.... daarom hadden wij een koopstop, anders hebben we zoveel + wat je nog krijgt enzo en dan ligt de helft nog ongedragen in de kast!

dit was dus echt het laatste hoor wat ik koop!

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Anita, de groei-echo heb ik gehad door het vermoeden van zwangerschapsdiabetes. Dan heb je meer kans op een groot kindje en dat houden ze dan extra in de gaten. Is wel een leuk extraatje hoor, als ze het met een beetje nieuwere apparatuur doen. De vorige groei-echo (1,5 week geleden) was met een oud apparaat en was erg onduidelijk. :(

20. ProudMum

ik wil ook een groei echo! :) :)

krijg hem toch niet, alles is elke keer goed. ( nouja, dat kan natuurlijk ook zijn voordelen hebben besef ik me nu....)

Deel Deze Pagina