haha, van die commode, hoe komt ze er bij, geinig! roxy, ik begrijp dat het wel moeilijk is, dat ze je kleine ventje niet meer meemaken. ik ga zo ook even dat programma kijken, kwetsbaar begin, ben toch wel nieuwsgierig geworden.
Mijn oma wist het wel gelukkig, maar is 3 dagen a de 1e echo overleden. Heb haar wel de echo laten zien!
Hee busy, Kom jij toevallig uit Assen? Ik heb vanavond ook info avond in het ziekenhuis. Daarvoor nog even naar zwangerschapsklasje.. Hier hebben we super lekker gegeten. Varkenshaas met gebakken aardappeltjes en een ceaser salad. Het weer is ook hier echt vies. Koud en nat. Bah.. Hebben hier ook heerlijk de openhaard aan staan.
goedenmiddag Dames Bedankt voor het welkom allen We hebben hier geen kraamhulp, dus dat wordt nog wat voor manlief. Veel mantelzorg na de bevalling door ouders, scoonouders en ga zo maar door. Wij wonen echter helemaal niet in de buurt van familie, gelukkig komt mijn moeder na de bevalling overvliegen om te helpen, maar stiekem vind ik het wel heel eng. Ik bedoel, je bevalt en hup, 1 of 2 dagen later naar huis zonder enige opvang aldaar enz. Ik las iets over zwangerschapsdiabetes? Ze hebben bij mij 2 weken geleden ook een test gedaan, de uitslag was 141, het mag maximaal 140 zijn. Grote paniek en nu willen ze dat ik de lange test onderga die inhoudt dat ik een halve dag in het ziekenhuis mag vertoeven en dat ze elk uur bloed trekken. Ik heb nog geen afspraak oid gemaakt, ik wil eerst met mijn VK overleggen hoe en wat. Qua groei ben ik nog maar 8 pond aangekomen en ook mijn buik zit qua metingen allemaal goed. volgende week heb ik een echo, dus dan maar even aan de echoarts vragen of de knul ook extra goot is ofzo? Daarbij adviseerden ze me over de telefoon om 325 mg ijzertabeletten te slikken, met als gevolg dat ik nu hardstikke verstopt ben en veel pijn (incluis aambeien ) heb. De apotheker schrok toen ik vertelde dat ze me zo vanuit het niets op 325 mg gooiden, gaf me 65 mg mee en vertelde me meteen te stoppen met 325, tot ontlasting weer normaal was en dan voorzichtig op te bouwen vanaf 65 mg. U snapt dat ik donderdag een hartig woordje te spreken heb met mijn VK
present, wat leuk om te lezen hoe het bij jou zo anders gaat dan in nederland, sommige dingen zijn zo anders. van die kraamzorg is wel jammer, maar wel fijn dat je moeder direct overkomt als je kindje geboren is. Wat een foutje van die ijzertabletten zeg, lastig van die verstopping nu
Ik ook al 12! Getsie, heb ik op iedereen gereageerd, doe ik iets verkeerd, tekst weg Nog ff kort.... Roxy, ik laat het je weten als ik het gelezen heb Busy, owjee, jij ook al, gelukkig mocht je snel naar huis! Lefbekkie? Meid, hoest nou met jou en je kleintje? Vannacht last gehad van m'n darmen, werd gek van m'n lijf, en kleintje maar schoppen.... Hihi.... Ons katertje vindt de box ineens erg leuk, heb er maar folie ingelegd, nu is ie beledigd....
Meiden, ik vind jullie echt schatten. In deze emotionele staat is het zo lekker om mn verhaal kwijt te kunnen! Hebben jullie dat ook, dat je soms wat minder goed kan relativeren? Ik ga lekker douchen en mn bed in, tot morgen!
He dames, zo een paar aan de CTG gelegen! Gelukkig ziet tot nu toe alles er goed uit. Ben ook benieuwd hoe het met Lefbekkie is. Anneliesje succes morgen! Present en andere nieuwe mama's welkom! Leuk dat je in de USA woont; kun je toch gewoon lekker hier meekletsen! En ik vind het ook wel leuk om te lezen hoe dingen daar net weer anders zijn dan hier. Hier gaat alles goed. Mijn zoontje is wel megaverkouden en daardoor een beetje zielig en huilerig. Weigerde ook zelf de trap op te klimmen na het boodschappen doen (we wonen op een bovenwoning)... Dus ik hem met mijn dikke buik omhoog gesjouwd... Hij weegt toch tegen de 13 kilo inmiddels, dus dat advies van 'niet zwaar tillen als je zwanger bent' lukt dus niet helemaal hier... Het kleine ukje in mijn buik heeft een beetje een rustig dagje geloof ik. Heb haar wel een paar keer gevoel maar toch niet heel erg veel. Vind dat altijd wel vervelend, maar ja ze heeft ook haar rust nodig denk ik dan maar! Morgen hopelijk weer meer geschop. (terwijl ik dit typ krijg ik trouwens wat geruststellende schopjes! Fijn hoor!) Slaap lekker alvast, ik duik zo mijn bedje weer in....
guppie, ik vindt het heerlijk inderdaad om hier lekker je verhaal neer te kunnen zetten. Juist omdat je elkaar niet persoonlijk kent, is het soms toch makkelijker om even je ei kwijt te kunnen. Ik vindt het ook altijd zo lief van ons dat we hier aan elkaar denken, geeft een goed gevoel, bijv. als er niemand om je heen is. Hier pept iemand je wel weer op.
Guppie, relativeren is met die extra hormonen ook best lastig voor mij Zal er wel bij horen, gewoon hier spuien.... Roxy, let op Die olie masseer je tot 3 a 4 cm. in je schede en daarna masseer je je perineum. Staat helemaal uitgelegd hoe je het zelf kunt doen, of je partner. Hihi, succes! Ik ga het zeker doen.... Hier alweer rommelende darmen....
Hoi! hier hadden we vannavond ook voorlichting in het ziekenhuis. De geboortekaartjes zijn besteld, lekker gevoel... Ik voel me nog steeds super en geniet van elke dag zwangerschap. Morgen de prik (ik ben een beetje een pieperd, hoop dat ze me zacht prikken....). Gelukkig liggen mijn aders goed. Op het bloedaftappunt (naam even kwijt...) worden ze meestal helemaal lyrisch, oh mevrouw wat een heerlijke aders om te doen.... Ik sta daardoor gelukkig snel weer buiten. Ooit bij een operatie heeft een zuster 3x geprobeerd een infuus aan te leggen. Bij de derde mislukte poging snauwde of het soms haar eerste dag was... Daarna liep ze weg en kreeg ik een ander (het was ook haar 1e dag, achteraf best sneu....). Lefbekkie: we denken aan jullie!
Hihi, dat is nog eens een apart compliment! Ik heb dus het tegenovergestelde. Ik schijn ongeveer onmogelijk te prikken te zijn. Bij de (spoed!)ks van mijn zoontje raakte de verpleegkundige die het infuus moest plaatsen zowat in paniek omdat het maar niet lukte. Gelukkig kwam toen de zeer ervaren gynaecoloog en die bleef rustig en zette het infuus in 1 keer. Maar daar schijnen dus nog grote verschillen in te zitten!
He meiden, ben ik toch nog even..... kan het ook niet laten om zo laat op de avond toch nog even te spieken. Ben inderdaad net als jullie erg benieuwd hoe het met lefbekkie gaat. MEID WE DENKEN ENORM AAN JE! EN HOPEN DAT ALLES GOED GAAT MET JOU EN DE KLEINE! Hoop dat je snel van je laat horen als je daartoe in staat bent..... kuzzie... Meliske, kan me voorstellen dat het straks helemaal dubbel zal zijn, vooral omdat de geboortes van je beide meiden zo kort op elkaar zullen zijn qua datum. Ook dat het nu weer spannend wordt, naar het einde toe. Nu heb ik elke keer al heel sterk die twijfel gehad als er weer een echo aan zit te komen.... dus bij jou (en bij Marij00 trouwens ook!) kan ik me die ongerustheid helemaal voorstellen. Houd je taai allebei he! Denk aan jullie hoor... Guppie, wat vervelend dat je vader zo reageerde. Hij bedoeld het natuurlijk goed, maar kan me heeeeeel goed voorstellen dat jij je daar erg onprettig bij voelt. Zou ik ook echt hebben. Hoop dat je moeder straks weer een oppepper krijgt van jullie wondertje. Sterkte hoor. Reageer ff niet op iedereen... want ik wil eigenlijk ook naar bed nu...hmpf... doe morgen weer een poging ... Bij de prenatal ging het dus weer ontzettend fout. Neem mijn moeder dus ook niet meer mee, want die zorgt ervoor dat ik alleen nog maar meer koop... hahahaha. Kan beter Edwin meenemen de volgende keer (die eigenlijk niet meer moet komen). Maar hij heeft wel een erg leuk cadeautje van me gekregen..... niet lachen hoor...... een truitje voor de kleine met de tekst "papa's kanjer", met daarbij een bijpassend broekje, mutsje en slofjes..... hahahaha wel een goeie vond ikzelf, nu heb ik eigenlijk toch die leuke kleertjes, maar wel "speciaal voor Edwin" uitgezocht. Ohohoh wat ben ik toch echoïstisch af en toe. Maar hij vond het wel erg leuk (straalde echt! Leuk om te zien he dames, die aanstaande vaders? *Zwijmel*) De geboortekaartjes heb ik al thuis! ahhhhhh dat had ik helemaal niet verwacht. Vrijdag is de proefdruk klaar "is dat vroeg genoeg mevrouw?" euhhhhhh, nou voor mij wel hoor, hahahaha Ik kon namelijk de omslag al meenemen omdat deze niet bedrukt hoeft te worden. Daar moeten dan nog de petjes opgeplakt worden met 3d-tape, dus dat kan ik mooi zelf doen. Lees: ik vind het ook moeilijk om dingen uit handen te geven, dus ben blij dat ik het zelf nog mag doen.... Straks hoeft Edwin dan alleen de inlegvellen er nog maar in te schuiven. Was hij zelf ook wel blij mee (gelukkig maar *schaam*) Verder was het hypotheekgesprek nog niet echt verhelderend. Het ziet ernaar uit dat we niet zo gek veel omhoog gaan qua rente, dus schade valt denk ik nog wel mee. Maar we krijgen voorstel zo snel mogelijk over de mail. Nou nu ga ik echt stoppen, want ik kwebbel zo weer verder. Morgenmiddag moet ik weet naar de VK, ben wel erg benieuwd hoor..... Later! Liefs Marije
vandaag is de proefdruk klaar! Nu is mike alleen vergeten het formulier mee te nemen dus kan hij hem volgens mij niet ophalen of wel?
hihihi heb ik ook weer! Mijn moeder gaat binnenkort een vakantie boeken voor in het nieuwe jaar, tenminste die speculaties kon ik lezen op Hyves, tussen mijn moeder en haar vriend. Dus hij had gevraagd; wanneer wil je gaan? Zegt ze; Na de feestdagen! Was ze heel mijn uitgerekende datum vergeten hahahahaha! Dus ik smsen; lekker hoor, vakantie na de feestdagen! Wil ook mee! Maar is het ook uit te stellen tot na de geboorte? Belt ze me direct op: Sorry Sorry, maar het klinkt nog zo ver weg! Tuurlijk ben ik bij je bevalling! hahahahahahaha, lekkere muts is mijn moeder ook he?
Present: oh joh dat jullie geen kraamhulp hebben! En wat raar idd dat ze je meteen zoveel mg geven! En 8 pond is heel weinig idd! Hier 11 kilo. Marieke: niet fijn die rommelende darmen... Gisteren weer yoga gehad. We hebben het nu over persen gehad, volgende week mag Roy mee persen hahaha dat gaat ie echt niets vinden! En oh ja, ik heb gisteren ook contact met de aarde gemaakt Gisteren was het ff wel wat zweveriger. Oh ja, we hebben trouwens ondertussen al 7 muizen gevangen En ik hoor er nog meer, dus we zijn er nog niet...