Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Guppie, jij zit toch ook bij Avero Achmea? Kreeg jij je 20weken echo vergoed?
    Die echo kost 94,40 en ze willen bij mij maar 25,10 euro vergoeden :confused:
    (Ik word gek van die ^R&%$*$ verzekering!)

Hier vieren we kerst trouwens lekker samen! :D

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nee hoor, dat hoeft hier niet. Mijn schoonmoeder leeft niet meer, mijn schoonvader gaat ieder jaar naar zijn zus op 1e kerstdag. Hij doet weinig aan kerst, het is dat hij MOET komen van zijn zus.Mike is wat dat betreft aan zijn lot over gelaten al die jaren.

Mijn moeder viert dit jaar voor het eerst kerst met haar vriend bij zijn ouders, bovendien houd mijn moeder niet van het verplichte gedoe.

Bovendien vind ik zelf ook dat het niet iets verplicht moet zijn. net als steevast ieder jaar fondue of gourmetten. hier eten we elk jaar wat anders!

Vind dat het wel leuk moet blijven allemaal.

Mijn moeders vriend woont in Belgie, het is de bedoeling dat zij daar ook gaat wonen. de afstand tussen Utrecht en Poppel is een uurtje rijden ongeveer, dat vind ik nog wel te doen eigenlijk. (alleen niet tegen de uitgerekende datum...)

3. ProudMum

20 weken echo werd bij mij ook vergoed. alleen zit ik bij Menzis

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik dacht dat de 20 weken echo sowieso vanaf 1-1-2006 werd vergoed?

mijn schoonouders willen ook het liefst dat we elke kerst komen maar dat doen we niet hoor ene jaar wel andere jaar niet of dat we op kerstavond even langskomen ofzo en dit jaar hebben ze pech. Mijn ouders doen er niet moeilijk over als we niet komen. Het moet geen verplicting zijn. Oud en nieuw vind ik echt iets om met vrienden te vieren dat vieren we eigenlijk nooit met onze ouders

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    JOEHOE!
    na een lange laatste werkdag heb ik toch echt verlof!

Wij hebben geen plannen met kerst en oud en nieuw, ben de 1e uitgerekend dus we zien het wel.

Fijn dat alles toch redelijk positief is bij Lefbekkie!

6. ProudMum

Lekker gaan genieten Citroentje!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marieke, heb niks gehoord van die 20 weken echo, normaal sturen ze wel een overzichtje van wat ze vergoedt hebben, dus ik ben benieuwd!

Ik weet nog niet wat we met kerst en nieuwjaar gaan doen. Wij mij betreft ook lekker thuis, heb weinig zin in familiegedoe.

We moeten zo naar de borstvoedingvoorlichtingsavond (wat een woord) maar we hebben een beetje ruzie, bah! Heb even geen zin om toe te geven, maar boos doen is niet mijn sterkste punt...

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Wij gaan met kerst naar mijn ouders en naar mijn schoonouders, vind het juist hartstikke gezellig om met kerst bij ze te zijn.
    Oud en nieuw zijn we ook bij vrienden, normaal hebben we hier een clubje zitten, maar dat zie ik dit jaar niet zitten 2 weken voor DE datum.

Guppie, vervelend ruzie, hoop dat je toch wat opsteekt van de cursus.

Roxy, ik ben trots op je, niets nieuws gekocht!

Marij, wat geweldig dat alles zo goed is met je.

Marieke, raar van die echo, dacht ook dat ie in het basispakket zat?

Citroentje, joehoe verlof! Geniet ervan.

Juni, logisch toch dat je geen 300km wil rijden als je bijna bent uitgerekend, maar blijven je schoonouders na de bevalling ook logeren dan?
    En een sluitlaken euh wat is dat?

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: roxy, hier ook, net als berna, niet veel bijzonders met kerst en oud en nieuw, hooguit naar mijn ouders, maar die wonen met de auto 2 minuten verderop ;) MAAR GELUKKIG EEN JAARTJE SCHOONOUDERS OVERSLAAN :whistle: :whistle: :whistle: :)

:idea: marieke, ai das niet zo leuk nieuws! gecondoleerd!

:idea: juni, nee hier niet van plan een sluitlaken te dragen, maar wat niet iskan misschien nog komen ;)

:idea: citroentje, geniet van je verlof meid!

:idea: guppie, hopelijk is het toch nog leuk en informatief bij de borstvoedingvoorlichtingsavond. Is jullie ruzie inmiddels bijgelegd?

:idea: anneliesje, idd lekker je LATEN verwennen met oud en nieuw ;) nu heb je een goede reden :)

10. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Plannen voor kerst en oud/nieuw? Nee denk dat we gewoon lekker saampjes zijn dan.
    2De kerstdag is de dag waarop we ons eerste afspraakje ooit hadden en dus een speciale dag voor ons.
    Meestal doen we eerste kerstdag iets bij de ouders maar denk dat we dat dit jaar maar niet doen, niet zo'n zin in vlak voor de datum.
    Met oud/nieuw doen we eigenlijk nooit wat en dat is dit jaar ook niet hadig denk ik met 1 januari als uitgerekende dag.

Sluitlaken? Wordt dat nog gebruikt dan? Das toch wat de vroeger ook deden?

Citroentje lekker hoor verlof, ik alleen morgen nog ;)

20 Weken echo wordt dacht ik door alle verzekeraars vergoed want zit in het basispakket, toch?

Guppie, wat een rotmoment voor ruzie hopelijk kun je het even van je afzetten tijdens de cursus.

11. Niet meer actief

Nou, heb me er even in verdiept, en ik denk dat degene die mijn declaratie beoordeeld heeft, niet op heeft zitten letten.
    Er staat namelijk als omschrijving op het uitkeringsformulier prenatale intake/counseling. En niet echo. Op de site van Avero staat ook dat ie in het basispakket zit, en dat is ook zo vanaf 2006. En dat terwijl ik er nog bij heb gezet dat het om de 20weken echo ging.
    Heb ik weer :rolleyes: Grrrrrrr, morgen gaan we er achteraan! Ik kan daar nu echt veel slechter tegen, wie had het ookalweer over relativeren ;)

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    oww dat ben ik weer vergeten.

Toen straks, rond een uur of zes, kreeg ik krampen en steken en pijn in mijn buik! soooo ik dacht het zal toch nog niet begonnen zijn :confused:

ikke snel wat eten naar binnen gewerkt en het bad aan gezet. ondertussen kwamen en gingen de krampen. ben ik lekker even in bad gaan zitten, met best warm water, ik dacht als het niet minder wordt bel ik daarna de VK, maar na een half uurtje bad, werden de krampen, pijn steeds lichter en een daarna helemaal weg....

Wat zou het zijn geweest?
    weeen geloof ik niet, voelt toch wel anders achteraf.
    misschien indalen? of gewoon oefenwee-tjes?

13. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Melis, kan het niet zijn dat het je darmen waren? Dat kan nu ook goed.

14. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Dat had ik vannacht en uiteindelijk liepen mijn darmen leeg en toen was het ook meteen beter.

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    kan best oefenweeën zijn hoor Meliske maar das helemaal niet raar... of indalingsweeën dat kan ook nog.. zolang het minder wordt als je ontspant is het goed!

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nee darmen is het absoluut niet.
    Ik heb altijd (ook als ik niet zwanger ben) last van een soort van obstipatie.
    Ik kan dan een hele week niet, en dan ineens krijg ik hele erge krampen en ben ik flink aan de dunne en dan is het weer klaar voor een week.
    dit waren echt mijn darmen niet.

ik vind het wel spannend hoor, als ik denk dat het oefenweeen zijn, ook al kan het nog lang duren. Het idee dat het weeen zijn...
    nou ja moeilijk te beschrijven, jullie begrijpen me vast ;)

17. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    iehks meliske, ik zou daar wel van schrikken! het is nog te vroeg voor weeen! het kunnen natuurlijk oefenweeen zijn geweest of indalingsweeen. ik heb geen idee hoe weeen voelen trouwens (heb nooit een wee gehad ondanks mijn dochter haha) maar misschien is het toch handig om toch even de vk te bellen morgen? al is het maar voor je eigen geruststelling?

Ik schrik ook van alles wat anders is dan ik ken trouwens. Ik wordt nu al twee nachten en ook een keer smiddags wakker van een enorme pijnlijke buik. mijn buik is dan echt keihard, niet normaal meer! ik krepeer dan van de pijn, het is dan niet alleen maar mijn baarmoeder lijkt het wel, maar echt mijn hele buik die knoeperd hard is. Zijn dit "normale" harde buiken? waarom krijg ik die dan in mijn slaap? ik word nml wakker van de pijn. normaal heb je toch harde buiken als je te druk bent enzo? het duurt ook echt even voor het weggaat, krijg echt de neiging om dubbel te klappen dan, maar ja, dat gaat niet want er zit een buik in de weg...

wat is dit? ga het maandag wel ff vragen aan de gyn. vind het zo onwijs raar dat het komt als ik lig te pitten! iemand ervaring mee?

marieke, verzekeringen.... aargh!

wij gaan trouwens met kerst naar mijn ouders (wonen half uurtje rijden verderop) en eerste kerstdag met vrienden (wonen 5 huizen verder). ik ga lekker rustig aan doen, maar vind het voor de kinderen (mijn stiefzoontje komt ook) wel erg gezellig om toch iets leuks te gaan doen.

met oud en nieuw geen plannen. ik ga ervan uit dat onze uk er dan al is! (en hopelijk ook al thuis is)

18. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Zijn er hier trouwens meer dames met aambeien?
    Soory niet zo smakelijk maar tja ik heb ze nou eenmaal.
    Gelukkig geen pijn ofzo maar echt lekker vind ik het niet.
    Ik heb op aanraden Curanal besteld dat schijn heel goed te werken, niet alleen tegen pijn/jeuk maar dat zorgt dat ze wegtrekken zeg maar.
    Iemand ervaring ermee?

19. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Marij gaat het weg met diepe buikademing?

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    marij, hihi ik schrik normaal ook, maar was nu heel rustig. ik kijk het even aan, het is nu over, als het vanacht ook weg blijft, zal het wel oefenen of indalen zijn ;)
    als het terugkomt bel ik de VK.

Deel Deze Pagina