Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    He meiden, ben ik ook weer. Kon gisteren weer niet op de site...grrr moest alweer zooooooveel bijlezen. Weet niet of ik op iedereen kan reageren (je weet wel...vergiet... maar doe mijn best hoor)

Raar verhaal inderdaad van Thunder Angel. Hoop maar dat het allemaal goed is en niet weer zo'n spastisch, achterlijk bedacht verhaal, grrr

De hormoontjes beginnen hier ook steeds meer te gieren hoor. Tranen vloeien regelmatig. Kan ook echt niemand zien huilen, want ik jank dubbel zo hard mee. Best genant eigenlijk. Mijn collega vertelde me vorige week dat ze het zo moeilijk had met het verlies van haar dochtertje (voor de zomervakantie overleden, had ik jullie toen wel verteld). Natuurlijk moest ze huilen, maar ik deed wel dubbel zo hard mee. Ze vond het zo vervelend voor me. Nou ja! Dat vind ik dus weer vervelend voor haar. We moesten er ook nog wel even om lachen samen. Stomme horMONSTERS (wie noemde ze ook al weer zo?)

Meliske, wat fijn dat de echo weer zo goed was! Prachtige foto trouwens! Ben zo blij voor jullie!

Marij, fijn dat je nu lekker rustig aan kunt doen zeg, geniet er maar goed van.

Nieuwe mama's welkom hoor. Lekker meekletsen!

Wij sturen hier ook weinig kerstkaarten dit jaar. Alleen naar een paar vrienden die ook een leuk, spannend jaar tegemoet gaan, om ze heel veel geluk te wensen. Verder zien we hier het geboortekaartje ook maar een keer als kerstkaart, hihi

Gister op de yoga hoorden we dat de eerste van onze groep al is bevallen! Met 33 weken! Een tweeling, dat wel, maar toch vrij vroeg. Alles is gelukkig wel goed. 2 meiden (demi en noa). Ineens had ik ook zoiets van.... oh jee... het komt nu echt dichtbij.

Mijn mannetje noemt zichzelf al steeds "papa". Ook om er aan te wennen denk ik...hahaha. "Oh laat papa dat maar even doen, dan kan mama even zitten" Aaaaahhhh schatje is het ook.

Nou ik weet zeker dat ik de helft niet heb beantwoord, maar ik moet snel koken want mijn mams is jarig, dus nog ff "borreltje" drinken vanavond.

Ik kijk trouwens helemaal niet uit naar mijn verlof, krijg er steeds meer moeite mee om de boel achter te moeten laten. Wel kijk ik uit naar het in bed kunnen blijven liggen smorgens, maar het werk en mijn collega's vind ik zo ontzettend leuk....snif..snif.. Ik hoef nog maar 8 dagen...... 4 december is mijn laatste dag.....

Nou tot morgen wordt het denk ik....
    Liefs Marije

2. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    oh ja, dat wilde ik nog ff zeggen. Over het hartje horen met de dopler/ angelsound. De VK zei vorige week nog dat ze daarmee kon horen hoe het kindje lag. Ik dacht dat ie rechts lag en zij dacht links. Toen ze ging luisteren zei ze "jij hebt gelijk". Dus ik vroeg hoe ze dat wist. Als je een kloppend "woesj" geluid hoort is dat de navelstreng en als je een heel duidelijk kloppen hoort is dat het ruggetje. Wel leuk om te weten vond ik. Ik kon het verschil ook duidelijk horen. Moet je maar eens proberen als je dat leuk vindt...
    Nou nu ga ik echt, hihii

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Och die horMonsters....hou op schei uit.
    Meneer LEx heeft zich vandaag om mij bescheurt. We waren samen bezig goede tekst te vinden voor op het kaartje, die maken we nl zelf.
    Anyway, ik kan dus niet dat soort gedichtjes lezen zonder dat de tranen over mn wangen rollen, laat staan hardop voorlezen!
    HIj had me een lol....pfff mannen. Ik zou hem wel eens willen zien als hij last heeft van hormonsters, HA!

Idd vaag verhaal van die thunderangel... Zij is overigens niet de enige die erg om aandacht verlegen zit. Er is nog 1 persoon die wel erg nadrukkelijk aanwezig is op dit forum vind ik. :rolleyes: Username beginnend met Mi eindigt op oppie. En nee Moppie ik bedoel jou niet hoor!
    Maar goed, dat moet iedereen van zichzelf weten denk ik dan maar.

4. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    Idd vaag verhaal van die thunderangel... Zij is overigens niet de enige die erg om aandacht verlegen zit. Er is nog 1 persoon die wel erg nadrukkelijk aanwezig is op dit forum vind ik. :rolleyes: Username beginnend met Mi eindigt op oppie. En nee Moppie ik bedoel jou niet hoor!
    Maar goed, dat moet iedereen van zichzelf weten denk ik dan maar.[/quote]

ok ik schrok al, ik dacht ik ben toch altijd vrij rustig :D

5. Niet meer actief

Ik zie geen verhaal van thunderangel?

6. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    wij gaan wel kerstkaarten versturen. heb ze zelfs al klaar ligge. erg he.

meliske ik kan jouw echo niet zien

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Marije, die andere was me ook al op gevallen ja, irritant vind ik zulke mensen. We slepen je wel door je verlof heen hoor! En gefeliciteerd met je moeder!

Moppie, je bent er snel bij met de kerstkaarten!

We hebben net besloten om toch maar een "standaard"geboortekaartje te doen, Mark was zelf iets aan het tekenen, maar hij is bang dat ie het niet red. Morgen dus de drukker bellen om wat boeken mee te nemen!

Marieke, bij zwangerschap staat 1 van haar verhalen...

Lexie, dat ken ik ja, ik kan ook niet meer tegen die sentimentele dingen, ach die hormonstertjes zullen vast wel weg gaan!

8. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Wij gaan volgende week weer voor een 3D echo en hier laten we een klein aantal kerstkaarten van laten maken voor familie. (gewoon afdruk via tntpost.nl ofzo hoor)
    Misschien een id voor anderen?

Geboortekaartjes... zucht! We hadden het gedichtje al vrij snel voor elkaar, maar welk kaartje we wilden wisten we niet. Ik heb nu nog 3 kaartjes op de lijst staan, volgende week de knoop doorhakken!

Morgen is het hier Thanksgiving en mijn man heeft een heerlijk lang weekend, dus ik zal het hier niet bijhouden. Dames doe allemaal rustig aan, geniet lekker van de trapjes, schopjes, hikjes, en al dat soort dingen meer... Tot na het weekend!

9. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    roxy, ik heb ook een hekel aan kip snijden, maar ik heb DE oplossing. Knippen ipv snijden! ja echt waar! je kan zelfs bevroren kip met je keukenschaar knippen, maar ook ontdooide kipfilet. en het is zo klaar! wel daarna je schaar afwassen ivm bacterien he! :D

present, wat leuk een 3 d echo! veel plezier alvast, ook met thanksgiving!

Marieke, doet je pootje nog steeds pijn? das minder!

mijn eerste verlofdag zit erop. vanmorgen had ik nog het gevoel dat ik zeeen van tijd had, maar vanmiddag heb ik van 2 tot 5 geslapen. maar goed dat ik mijn wekker had gezet, anders had ik doorgeslapen en had mijn arme dochter alleen gestaan op het KDV :oops: :oops: :oops: das wel zielig! :confused: :oops:

ben wel duf al de hele avond. niks geen gezellige muts op de bank vanavond, maar gewoon weer die moeie muts..... zucht. ;) Mijn arme ventje!

hahahaha LINDA, die man van jou! ik moest enorm lachen! het is echt zo he, mannen komen echt van Mars!

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zo ben ik ook weer even...

Vandaag controle gehad bij de gyn, plus een echo om de baarmoedermond te meten (kon dus beebje zelf niet goed zien, alleen het koppie een heel klein stukje!). Baarmoedermond was nog goed, bloeddruk en hartslagje van ons ukje gelukkig ook, alleen de gyn vond mijn buik wel heeeeeel erg groot. Ze zei dat ze me zo op 35 weken had geschat als ze niet op haar kaart die 32 weken had zien staan.
    Dat wordt dus volgende week een dagje bloedprikken voor suiker, en de dag daarna weer een groeiecho en extra controle!
    Omdat ik bij mijn zoontje al een ks heb gehad, ben ik nu een beetje bang dat ik een grotere kans maak op weer een ks als het kindje zo groot is. Dat zou ik wel heel jammer vinden, vooral vanwege het lange herstel achteraf! Als het zo is, is er niks aan te doen maar ik zou toch graag op de natuurlijke manier bevallen. Maar ja, we zullen zien! Volgende week hoor ik mee.

Gelukkig hoef ik alleen vrijdag en maandag nog te werken en dan heb ik verlof! Heerlijk vooruitzicht.

Ben trouwens blij te lezen dat bij de meesten de traantjes wat losser zitten; heb ik dus ook last van!

Voor de lijst: 27 november test op zwangerschapssuiker, 28 november groeiecho en controle gynaecoloog.
    Linda: Shopaholic en baby is erg grappig! Heb helemaal in een deuk gelegen om sommige stukjes.

Meliske, fijn dat alles er goed uitziet! Lief voetje hoor op de foto!

11. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hee kletskousjes, ben eindelijk klaar voor vandaag. Begin geloof ik toch een klein beetje last van nesteldrang te krijgen. Vandaag de babykamer onder handen genomen, 4 wassen gedraaid en gevouwen en de babykleertjes die gewassen zijn opgehangen (durf ik niet in de droger te doen). Verder nog 2x afgewassen (afwas van gister en van vandaag), uitgebreid gekookt, planten water gegeven, gestofzuigd en onze slaapkamer een beurt gegeven. Ben nu een beetje op voor vandaag. Ook niet gek om bijna half 1 :rolleyes:
    Morgen denk ik een rustdagje inlassen en dan vrijdag de keuken en de badkamer en wc.

Heb net wel alles doorgelezen, maar geloof dat niet echt veel is blijven hangen. Hier een poging:

Zag een lief voetje voorbijkomen van de kleine van Meliske. Wow! Als ik dat zo zie wil ik ook wel weer een echo! Voetje leek inderdaad best groot. Hebben ze het ook opgemeten?

Mamasu: jammer dat je je beebje niet zo heel goed kon zien bij de echo, maar toch fijn dat je weer een glimp hebt kunnen opvangen van het koppie! Ik zal voor je duimen dat je deze keer wel op de natuurlijke manier mag bevallen. Hoelang duurde je herstel de vorige keer met ks? En moet je dan echt 5 dgn in zh blijven?

Steeds meer die al bijna verlof hebben. Dames, geniet ervan!

Roxy: hier ook een hekel aan kip snijden. Hier ligt in de supermarkt wel eens voorgesneden stukjes. Het is wel iets duurder, maar het is het me toch iedere keer weer waard merk ik als ik dan toch een keer zelf moet snijden omdat de voorgesneden stukjes op zijn! Vind het zo'n plakbende die onder je nagels en tussen je nagelriemen gaat zitten. Bah!

Marij: ga volgende keer het knippen ook maar eens proberen denk ik!

Traantjes zitten hier ook losser als normaal. Weet niet meer wie het schreef, maar ik had het ook toen ik de geboortegedichtjes voorlas aan mijn vriend dat er een grote brok in mijn keel zat en er af en toe een traantje over mijn wangen liepen. Heb het ook zo erg met dat liedje van Marco Borsato van Slaap maar. Heb het nu al duizenden keren gehoord, maar bij het tweede coupletje als hij zingt van dat ie een signaal heeft gekregen van die kleine die naar het leven schopt rollen de tranen hier automatisch. Tja... hormonen... wat doe je eraan!

Marij: Een middagdutje gedaan van 3 uur :) Je zal het wel nodig hebben gehad. Is wel goed voor je beebje. Die groeit er juist goed van! Wel weer minder dat je 's avonds dan ook zo duf bent. Het hoort erbij.

Weet niet meer wie het was maar iemand had van een collega het boek shopaholic en baby gehad. Lijkt me erg leuk om te lezen! En lief dat je het hebt gehad!

Hier gaan we trouwens geen kerstkaarten versturen. Paar weken later valt er bij iedereen een geboortekaartje in de bus. Wilde daar eerst nog een klein kaartje bij doen met kerst en nieuwjaarsgroet, maar ik ga het toch maar niet doen. Volgend jaar weer, en dan een met een foto van de kleine. Wil dit jaar de kerstboom ook wat langer laten staan als de kleine er nog niet is. Zodra hij/zij is geboren hem/haar in een mandje leggen onder de kerstboom met een mooie rode strik eromheen en dan een foto maken. Lijkt me erg leuk voor in het album!

Kleine is hier vandaag erg onrustig. Komt misschien wel omdat mama vandaag zo onrustig is... :rolleyes: Dacht dat die kleintjes in slaap vielen als mama druk bezig was omdat ze het lekker vinden om heen en weer gewiegd te worden. Die van ons is natuurlijk weer dwars! :p

Pfff. weet het nu ff niet meer. Ik wens jullie dan ook maar welterusten (volgens mij slaapt iedereen al ;) )

12. Niet meer actief

Present: wat een leuk idee om kerstkaarten te maken van je 3d echo!

Mamasu: hopen dat je geen zwangerschapssuiker hebt! En ik zal ook voor je duimen dat je gewoon op de natuurlijke manier mag bevallen!

Ik zit toch nog steeds een beetje met dat gesprek met die HRM-manager van gisteren in mn maag... Hij zei op een gegeven moment dat ik goed moest beseffen dat je zodra je 4 dagen of minder ging werken, je dan eenmaal bij sommige dingen niet betrokken wordt. Vind het achteraf echt een beetje zo overkomen alsof je ineens een 'mindere' werknemer bent omdat je moeder bent geworden of met zwangerschapsverlof bent gegaan... Ga het er in ieder geval ook nog maar eens met de directeur hier over hebben (daar werk ik het meeste voor). En ik denk dat ik mn verlof eerder op ga nemen. Heb het ff helemaal gehad moet ik zeggen...

13. Niet meer actief

Oh ja, weet iemand wat voor informatie je allemaal krijgt op zo'n borstvoedingsavond? Ik heb die avond vanavond, maar die duurt tot 22:15 uur en dat vind ik een beetje laat. Voel me vandaag sowieso al zo moe... Is het nuttig zo'n avond?

14. Niet meer actief

Zo geregeld ;)

Voor de lijst: mn zwangerschapsverlof gaat 17-dec in. Met de vrije dagen die ik nog heb staan, komt dat neer op nog 11 daagjes werken :D

15. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goed geregeld linda, bij ons zijn ze ook zo, als je niet meer full time werkt tel je niet meer mee. Je had toch misschien ook wat anders? Oja die bv avond vond ik echt heel nuttig, dacht dat ik alles al wist, maar heb er veel van opgestoken!

Mamasu, lijkt erop dat alles goed is! Weer ks zou jammer zijn zeg.

Present, fijne thanksgiving!

Krijg steeds meer moeite om om 7uur mijn bedje uit tekomen, vanochtend weer een kwartier te laat!

16. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hey goedemorgen meiden,

Sorry ik ga eventjes niet op iedereen reageren, er is te veel om terug te lezen :oops:

Hier gaat alles zijn gangetje, die bult die ik heb in mn keel komt van een...

speekselklierontsteking... (hoe krijgen ze het verzonnen :confused: )

ze kunnen er niks aan doen omdat ik dus zwanger ben... je ziet me dus al lopen met een dik gezicht, wat met de dag erger word :evil:
    Ik heb er voor de rest weinig last van, het is alleen lastig... (maja wat is dat tegenwoordig niet tijdens de zwangerschap hihi, sorry ff klagen hihi... het leed dat zwanger zijn heet!)

Zag net dat er bij iemand in het yoga-klasje al bevallen is... Bij ons op de cursus dus ook, met 33 weken... wel was haar zoontje zwaar voor de zwangerschapsduur... 3100 gram... (wat had dat moeten wezen als ie 40 weken was blijven zitten) moeder en zoon zijn ook al na 4 of 5 dagen thuis gekomen omdat het zo goed ging met de kleine!

Ik duik nu lekker eventjes onder de douch :)

Ik spreek jullie snellies weer!

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Joyce, speeksel klier ontsteking, wat een naam! Sterkte meid. Konden ze niet zeggen hoe lang het ging duren? Verder alles goed?

18. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Nope, helaas konden ze me dat niet zeggen... het is afwachten of ie dikker word (wat nu nog wel steeds het geval is) of dat ie minder gaat worden...
    het enige wat ie me vertelde is dat veel kinderen met de BOF het hebben... Ik dus meteen in de stress, maar hij heeft me gerust gesteld hihi :D

Voor de rest alles lekker hier, veel bij mama geweest nu Arjan op oefening was... daar moest nog erg veel opgeruimd worden (ze is in het huis van oma blijven wonen nu oma naar het bejaardenhuis is...) echt wat kunnen die mensen toch een ZOOI verzamelen hee... alleen uit 1 kastje al een grofvuilzak vol rotzooi...

Vandaag hier maar weer eens aan de slag... (nesteldrang rules hihi)

En hoe issie met jou meissie?

19. Niet meer actief

Speekselklierontsteking... Sterkte ermee!

Ja AnneLiesje ik heb misschien idd ook wat anders, maar had eigenlijk besloten dat ik het hier hartstikke goed heb haha, maar mn gevoel is nu weer verandert hahaha. Met dat andere bedrijf zou ik na mn bevalling een keer contact opnemen, dus we zien het allemaal wel.

Echt belachelijk dat je ineens niet meer mee zou tellen als je niet meer fulltime werkt. Dat had ik echt niet verwacht hier. En zeker niet omdat ik zelfs 32 uur wil blijven werken, ben er dus gewoon 4 dagen!

20. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier is de nesteldrang ook in volle gang! Alles moet schoon, netjes en afgewerkt zijn!
    Kleintje is gelukkig weer lekker druk in de buik, dat is zo'n geruststelling!
    En volgende week weer een echo. Vind het wel een beetje spannend allemaal.

Deel Deze Pagina