Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Fijn AnneLiesje dat ie weer lekker druk is!

2. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    fijn om te horen dat je kleintje weer lekker bewegelijk is meid! en idd blijft toch spannend he zo met die echo's en alles!
    Hopelijk blijft alles goed gaan meissie! ik blijf voor je duimen in ieder geval!

Nu gaat ik echt douchen hier (nog steeds niet gedaan *schaam*)

Dikke kus lieverds!

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi Linda,

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet maar volgens mij is het wel heel nuttig hoor! Als je de energie kunt opbrengen zou ik het toch proberen als ik jou was.
    Ik heb bij mijn zoontje destijds niet zo'n voorlichtingsavond kunnen doen (was al volgeboekt) en zat met enorm veel vragen toen ik eenmaal begon met bv. Dus als je voor bv wilt gaan is het denk ik wel een aanrader hoor!

Schijndelsvolk: een speekselklierontsteking (krijg het woord amper getypt!), hoe krijg je het voor elkaar? Balen hoor! Hopelijk wordt het gauw weer beter!

4. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Hey mamasu, ik ben er gelukkig niet ziek van... (voel er weinig van momenteel alleen dat het warm is en dat de huid trekt) en hoe je het oploopt?
    Vraag het me niet... (gaat nu toch eens ff op google zoeken hihi)

5. Niet meer actief

Joyce, veel sterkte met je ontsteking, ik hoop dat het wel een beetje afzakt, want anders loop je helemaal met zo'n opgezwollen wang.

Linda, fijn dat je verlof eerder ingaat!

mamasu, fijn dat de controle gisteren weer goed was!

Busy, leuk idee om je kindje onder de kerstboom te fotograferen, en dan als kerstkaart bijv. voor volgend jaar!

Hier net lekker gedouched, toen ik met mijn rug onder de kraan zat, bewoog de kleine niet en toen ik met mijn buik onder de kraan zat ging hij elke keer schoppen/bewegen, zo schattig! de kleine is al lekker beweeglijk vandaag, nou ik ga weer!

Werken.... snik, snik (ah, nog even)

6. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    handig google ;) (voor diegene die het boeiend vinden hihi)

Een speekselklierontsteking uit zich meestal door een pijnlijke zwelling in de wang en mondbodem en gaat soms met koorts gepaard.
    Het wordt voornamelijk uitgelokt door onvoldoende speekselproductie, zodat er taai speeksel wordt aangemaakt die de speekselklier afsluit.
    Het speeksel hoopt zich in de klier op en er kunnen bacteriën bij komen. Onvoldoende speeksel kan ontstaan door te weinig drinken, maar ook bepaalde medicijnen, zoals gebruikt bij de ziekte van Parkinson, antidepressiva en plastabletten, kunnen de aandoening uitlokken.
    In sommige gevallen is een speekselsteen de oorzaak.
    Dit steentje sluit de afvoergang van de speekselklier af, waardoor er ook een ontsteking kan ontstaan.
    De behandeling van een ontsteking bestaat uit veel drinken, het zuigen op zure snoepjes om de speekselproductie te bevorderen, paracetamol en soms antibiotica.
    Ook een nieuwe ontsteking is te voorkomen door veel te drinken, met name zure dranken en regelmatig op zure snoepjes te zuigen of kauwgom te kauwen
    Een speekselsteen moet soms operatief worden verwijderd. Bij een ‘gewone’ speekselklierontsteking is een operatie zelden nodig.

Euhm... 2 liter water op n dag, heel de dag kauwgom eten... en dan nog zoiets krijgen... Mmmm Zo meteen dan toch maar de zure snoepjes gaan proberen...

7. Niet meer actief

Succes met je ontsteking! Lijkt me niet zo prettig als ik dat zo allemaal lees!

linda1980: idd belachelijk dat je met 32 uur niet meer meetelt! wat een onzin..het scheelt maar 1 dagje! als je nou van 5 naar 2 dagen ofzo zou gaan, zou het nog belachelijk zijn maar goed, had ik me er iets meer van kunnen voorstellen, maar dit....vreemd hoor..

Present: Echt een super leuk idee ja die kerstkaart! een kennisje van mij had ook een foto van haar buik gebruikt bij de (ik kom ff niet meer op het woord hahah) die presentjes die je weggeeft als de kleine geboren is..had ze eraan gehangen met een stickertje erop met zijn naam en geb.datum...hebben jullie die dingetjes al? of al uitgekozen?

Hier is ie ook ontzettend beweeglijk, weet niet wat het is. heb maar een paar uur geslapen vannacht...ff eruit werd ie weer wat rustiger, maar zodra ik ga liggen....is het weer achtbaan haha, nou ja beter dat dan niks toch?

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik heb verlof!
    joehoeeee!

Linda wat lullig om dat zo te horen zeg.. ik blijf 30 uur werken maar bij ons is het gelukkig niet zo er is nog zat wat je kan doen.. misschien valt het nog wel mee straks?

Joyce daar ben je klaar mee... moet je je speeksel wat minder klieren haha

Over een uurtje naar de VK spannend... draait ie of draait ie niet?

9. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Berna succes bij de verloskundige!

Joyce vervelend zo'n ontsteking... Idd maar lekker aan de zure snoepjes :)

Anitadejong leuk he dat contact met je kleintje. Wat ik ook aan het doen ben, als die kleine aan het schoppen (of duwen) is laat ik alles voor wat het is en krijg ik zo'n wazige blik in mijn ogen, hahaha...

Nou de dagcurve was goed, en ik heb het heen en weer rijden overleefd :D Volgende week weer naar de verloskundige, is toch ff wat persoonlijker!
    Bedankt voor het duimen!

10. anita1975

anita1975 Niet meer actief

meiden, ben ik ook weer ff,
    lag gister vroeg op bed weer, had weer een bui dat ik me niet zo voelde dus dan ga ik maar slapen en moet zeggen dat ik best geslapen heb 2e nacht al na dat ik vroeg op bed ben gegaan.
    vanmorgen had ik een afspraak, die ik al bijna was vergeten. daarna kwam mijn moeder, met mijn broertje en zijn vriendin...die zijn later weer weg gegaan en mijn moeder is net weg.

zal zo de was ff opruimen en dan maar rustig zitten met een kopje thee...moet vanavond werken....!

sorry dat ik ff niet gereageerd heb hoor....komt wel weer.

11. Niet meer actief

Berna ik hoop dat ie gedraaid is!

12. Niet meer actief

Berna, en is je eigenwijsje gedraaid?

Linda, je nieuwe verlofdatum staat erop! Fijn zeg! Scheelt toch een boel!

Joyce, hm, ontstekingen zijn dol op jou zeg.... Blergh! Hopelijk ben je er snel vanaf!

Mamasu ik ga duimen voor een natuurlijke bevalling!

Kip knippen, goeie tip!
    Bij mij moet alles eraf, die witte peessliertjes en adertjes, jegh!

Busybusy, je doet je naam eer aan meid!

Hier de kapper ook weer overleefd, ben weer lekker blond en een stuk korter! Kan ik er weer 3 maand tegenaan!
    En m'n pootje is een stuk minder pijnlijk! :D

Zeg, hikt jullie kleintje ook zo veel, ik voel mijn meiske wel gemiddeld 3x per dag hikken.... Gulzig dingske! ;)

Tot laters....

13. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    missme: haha ja het is lekker als ie bewegelijk is, maar je kunt er idd ook knetter gek van worden als ie je zo heel de nacht wakker houd ;)

Berna: YEAH van harte met je verlof meissie! Ben benieuwd hoe het was bij de vk!

niempie: fijn dat de dagcurve goed was meissie, dat heb je idd weer gehad gelukkig!

anita1975: doe rustig aan meid! fijn dat het slapen al weer wat beter gaat hee!

mariekepike: idd, ag ik heb er gelukkig nu niet al teveel last van dat scheelt veel... en ja hier ook minimaal 2 x p/d de hik...
    fijn dat je pootje weer een stuk minder pijnlijk is meid!

Hier zo maar weer eventjes op bedje liggen... heb heel de dag echt geen ene r**t uitgevoerd hihihi
    ag ja morgen weer een dagje :)

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hoihoi,

Wat een dag zeg! ik wil zoveel doen maar heb nergens zin in.

Heb niet terug gelezen, vergeef me. Dat doe ik morgen allemaal maar zolang achterd de pc zitten ga ik niet redden vandaag.

Die muts van de Arbo heeft me ook nog niet gebeld. Maar wel verwachten van mij dat ik bereikbaar ben en me aan de afspraken houd. Zal het haar morgen gelijk zeggen want dit zijn geen afspraken.

15. anita1975

marieke, ik wete niet of de baby hikt hier, zal vast wel soms voel ik het wel eens snel heen en weer gaan

joyce, jij had toch die ontsteking, bah joh...sterkte ermee...

berna, verlof...geniet er lekker van hoor...

het slapen gaat gelukkig wel beter maar voel smorgens als ik wakker word ineens de pijn, die merk ik snachts niet....hoop maar dat ik de weeen wel voel straks haha :)

ik heb besloten niks te doen meer vanmiddag, moet vanavond weer werken en dat is me al lang genoeg. 5 uurtjes op de been...biertjes geven, nu staan die rot dingen ook nog op onderste plakn in de koelkast....nou ik zet er wel een krat bij in de de andere koelkast, kan ik er beter bij...
    en patatjes etc bakken...

en ik wil zondag ook nog naar beverwijk...ach gaan we dna maar wat vaker zitten hoor...iemand nog leuke tips voor waar ik kijken moet.

16. Niet meer actief

Hé meiden,

Ik ben er vandoor en ben er dinsdag denk ik pas weer. Ga lekker een weekendje weg! Tot dinsdag!

x Linda

17. anita1975

gatsie rox, kan me voorstellen dat je hier niet op zit te w88. ik dacht dat je er heen moest eigenlijk. Maar dus morgen moet je er heen...

enne meid als werken ofzo niet meer gaat blijf dan thuis. ook al is het nog maar 2 weken. Straks zit je met verlof en kan je niks meer...dat is ook niet wat je wil dacht ik.

18. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    roxyrox: nou lekker idd, pfft die mensen denken volgens mij dat ze alles kunnen maken...
    maar ohwee als wij eens te laat zijn met de telefoon oppakken... grrr

anita1975: lekker niks meer doen dan nu meid!
    Vervelend hee dat je de pijn dan voelt als je wakker word hee!

linda1980: geniet er lekker van meid! heel veel plezier!

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nee klopt heb je gelijk in! Maar het is telfonisch contat wat ik heb hoor, hoef er gelukkig niet heen moest er nog eens bij komen!

Heb me voorgenomen om morgen naar mijn werk te gaan, te helpen met de kasopmaak <is toch zittend werk> en daarna lekker naar huis te gaan.
    Vandaag was ik er ook en heb maar een beetje gezeten of rondgelopen want ik kon echt niks meer.

20. anita1975

nou dan zou ik morgen naar huis gaan en ook niet weer heen gaan, jij kan er niks aan doen dat je je zo voelt....
    je lichaam bepaalt wel voor je hoe ver je kan gaan ook ook wil je bv langer werken, als het niet lukt houd het op.
    De kleine is belangrijker en jij ook in dit geval.

Deel Deze Pagina