Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Zo geraldine, dat is schrikken zeg, rustig aan doen meid!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Geraldine rustig aan hoor!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jeetje Geraldine, dat is schrikken! Ik hoop voor je dat je vruchtwater nog een tijdje blijft zitten!

4. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Geraldine kijk uit hoor. Guppie ik herken het, je moet sommige dingen gewoon zelf overdragen, maar bedenk dat je verantwoordelijk bent voor dat kleintje in je en het is nog te vroeg voor de klein...

Dat slechte slapen is en blijft een punt zeg....grr kan niet wachten op 1 nachtje doorslapen, maar wil nog niet echt lukken. Vanmorgen voor het laatst gezongen in de band...gaat echt niet meer, heb geen longinhoud meer en het staan wordt teveel...maar eens kijken hoe we dat gaan doen na de bevalling, wil wel graag bezig blijven in de band, maar ja doen we samen..

150 euro eigen risico geld bij onze verzekering niet bij bevallingen (IZA) dus dat scheelt weer. Ik heb alleen nog steeds niets van kraamzorg gehoord....hmm zal ik ze toch zelf maar eens gaan bellen?

Goed ik ga er lekker dvd ingooien, mij te vies weer buiten.

O ja alle mensen met hond(en) en eerste kind. Ga een keer met lege wagen lopen met de hond zodat ie eraan kan wennen. Hebben wij vandaag ook gedaan en we zijn blij dat we er even flink de tijd voor hebben genomen, want is voor jezelf maar ook voor je hond best wennen...(kan ook aan onze eigenwijze schurk liggen hoor haha)

5. Niet meer actief

die 150 euro eigen risico geldt voor geen enkele verzekering bij bevallingen, als het goed is!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben net nog maar een keer in bad geweest. Ik heb best veel stekende pijn links onderin, zouden dat weer de banden zijn? Wel vervelend hoor.
    Ik begin het ook aardig zat te worden. Ik heb niet zoveel gedaan, maar ik voel me alsof het vrijdagavond is ;)

7. suusje2301

19 nov 2007
    24
    0
    0
    leiden
    he geraldine, wat een verhaal zeg. doe het rustig aan en hou die kleine en het vruchtwater maar even binnen. Zet me wel aan het denken dat een zwangere vrouw het echt rustig aan moet doen.

en guppie sterkte met de pijn. hopelijk zakt het na een badje.

ik heb net shopaholic en baby uitgelezen en zowaar zitten huilen toen ze het weer goedmaakten (Becky en Brandon). hi hi normaal ben ik niet zo emotioneel. Laatst ook op mijn werk zitten huilen. het lijkt wel een lekkende kraan die niet meer dichtkan.

oh ja als je bi hebt moet je dan oefeningen doen of juist rust houden?

suusje

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Geraldine: jeetje dat is schrikken, rustig aan doen hoor.

Guppie: denk jij ook aan jezelf? Doe het zeker rustig aan!

Suusje: ik moet juist oefeningen doen om te zorgen dat alles wel los en soepel blijft in mijn bekken, het is wel zo dat je niet tegen de pijn in moet gaan maar tot de grens zeg maar.

Busybusy: ik heb de klossen al een week in huis, je mag ze hier 3 maanden lenen en dan is de kleine er bij ons zeker wel dus heb ze maar optijd gehaald.

niempie: smakelijk alsnog.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Pff. meiden.

Ik probeer regelmatig mee te lezen, maar het gaat in zo'n snel tempo! Best lastig.

Geraldine. Voorzichtig hoor! Hopen dat je kindje nog even blijft zitten.

Guppie. Jij ook voorzichtig. Snap helemaal wat je bedoeld met het dingen overdragen etc. Succes nog.

Klossen mogen we hier met 37 weken pas halen geloof ik. Nog even wachten dus.

Verder heeft de nesteldrang hier al 1,5 week geleden toegeslagen. Ik moet alleen onze slaapkamer nog doen, en nog een paar enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven, maar verder is alles echt helemaal klaar voor de bevalling. Kan er niks aan doen, maar ben gewoonweg niet te stoppen. Alle kasten, lades, ramen etc zijn gesopt en uitgezocht. Mijn lief wordt er helemaal gek van. :)

Kindje is in ieder geval helemaal ingedaald, en heb daardoor gelukkig een stuk minder last van mijn bekken. Ook mijn fysio zei al dat dat waarschijnlijk door het indalen komt. Echt prima dus.
    Jullie kindjes ook al ingedaald? Verder last van wat voorweëen. Bah zeg.. voelt niet heel erg fijn.

Fijn weekend nog even allemaal! Voorzichtig, en geniet nog even van het zwanger zijn.

10. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ook hier krijg je de klossen pas met 37 weken zwangerschap mee, dus check effe goed na voordat je daar voor niets staat en das heel vervelend.

ook ik heb al een paar slapeloze nachten achter de rug.
    morgenvroeg weer naar de verloskundige. ik ben benieuwd of ons ukkie ook al aan het indalen is geweest. iedereen die deze week moet weer veel succes.

plassen jullie ook zo veel. ik moet er snachts zon 5 keer uit om te plassen en geen kleine plasjes maar echte flinke plassen. lijkt net of ik leegloopt. kennen jullie dit?

xxx

11. Niet meer actief

Het plassen is bij mij juist weer wat verminderd.... :( heb echt geen idee hoe dat komt, eerst ging ik er zo'n 2 x uit 's nachts om te plassen, deze week heb ik bijna de hele week elke nacht doorgeslapen...heeeeeeeeeeeeeerlijk :)
    Zal morgen eerst eens informeren dan ook voor die klossen, dat ik daar idd ook niet voor niks sta en ze ze pas uitlenen bij 37 wk.
    Ik vind het zo ontzettend spannend! hebben jullie dat ook haha, begin nu echt de zenuwen te krijgen! en ook ontzettend nieuwsgierig...
    Geraldine: de idd maar lekker rustig aan hoor! als je al vw verliest..lekker relaxen nog ff!

12. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Roxy, gefeliciteerd met je verlof! Misschien is de oorzaak niet zo, maar geniet er lekker van!

Kristy, heel veel sterkte meid, kan me heel goed indenken dat je je moeder mist.

Geraldine, dat was zeker schrikken, rustig aan he? Werk je nog wel?

Lefbekkie, hoe is het nu? Nog een tip voor de verstopping, 's ochtends theem et een scheutje melk, werkt bij mij goed!

Meliske, de vk zei tegen mij dat je tussen de 20 en 30 wk je je kleintje het meeste voelt, daarna steeds minder ivm ruimte gebrek.

Linda, hoe was je weekendje?

OVer het slapen, ik slaap nog steeds heerlijk.
    Ik voel me op het moment ook super, heb heel veel energie, geen last meer van rug en bekken en bijna verlof! Heb me eigenlijk sinds het begin van de zwangerschap niet zo goed gevoelt! En morgen lekker weer naar ons ukkie kijken.
    Ga snel nog wat werken! Nog maar 3 ochtenden om alles af te maken!

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Fijn Anneliesje dat je je zo goed voelt!
    Ik werd om 3 uur vannacht wakker met behoorlijke buikpijn( voorweeën?) Gelukkig zakte het na 5 minuten weer weg. Verder redelijk geslapen. Zo naar de Fysio en vanavond partneravond van de gym ik ben benieuwd hahaa

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: Moppie, hier idd ook veel naar de wc. als ik naar het aantal keren plassen kijk denk ik wel dat de kleine is ingedaald, maar als ik naar de hoogte van mijn buik en het maagzuur kijk, denk ik weer van niet.

:idea: anneliesje, fijn dat je je zo goed voelt meid! Bijna verlof! heerlijk!

:idea: Berna, het zouden idd voorweeen kunnen zijn.
    Ik heb het ook af en toe.

wij hebben gister de box in de kamer gezet. Eindelijk! We wilden het as zaterdag gaan doen, maar ik kon echt niet meer wachten. Wij hebben de meubels wel een beetje moeten veranderen, bijv de 2 en 3 zits bank om moeten wisselen, kast verschoven... jullie ook?

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Leuk dat ie staat Meliske!
    Wij hebben niks hoeven te verzetten hebben vorig jaar uitgebouwd dus ruimte zat hihi

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Hier staat de box ook nog niet, vind het zelf nog wat vroeg, denk rond de kerst ofzo.
    Maar hier komt ie op een leeg plek, dus ook geen verhuizingen!

17. ProudMum

JAAAAAAAAHHHHH ik heb verlof!

net de Arbo gesproken, en van de Arbo-muts mag ik niet meer werken!

Moet van de week nog 1 keer naar het werk om afscheid te nemen en dan is het klaar!

18. ProudMum

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Niks geen sorry! Super joh! Geniet er lekker van en doe rustig aan!

20. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Leuk dat sommige meiden al verlof hebben!

Over dat slechte slapen kan ik ook meepraten. Al een paar keer ben ik wakker geschrokken met hevige kramp in mijn kuit, en elke nacht lig ik tegen de ochtend steeds te woelen met pijn in mijn rug en heupen. Ik voel me weer brak.
    Weet je dat ik denk ik toch nog steeds geen harde buiken heb gehad. Mijn zus heeft het ook nooit gehad, geen voorweeën ofzo. Haar water brak gewoon en toen begonnen de weeën. Ze is 3 keer erg snel bevallen, hopelijk ik ook.

Ik moet nog een week wachten voor ik weer naar de VK kan.

Deel Deze Pagina