Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Nou dat was ik vergeten te vertellen de mannen kregen gisteren dus wel foto's te zien van een bevalling he.. :confused: ik dacht dat ze die niet zou laten zien wel dus. Wij hadden ze al gezien en ik vond ze echt vreselijk om te zien, had echt zo iets van dat hoef ik dus niet te zien he.. zegt Mark gisteren, ach ik vond de foto's wel meevallen waren erg discreet enzo hmm die staat er volgens mij nog nuchterder in dan ik haha.. maar ook hij hoeft inderdaad pas op laatste moment te kijken.,... maar mag wel kindje geboren zien worden dat wel.... wat een gedoe ook he whahaha ben bij de bevalling van mijn hond geweest en ik vond alles prachtig en niks vies en alles zo mooi natuurljk maar bij mensen is dat toch anders hihi
    Ahoewel ik ook bij de geboorte van mijn zusje was.. heb daar ook pas op het allerlaatste moment gekeken en kan me dus helemaal niks herinneren van smurrie bloed of wat dan ook... misschien maken we ons er wel veel te druk om ( onnodig)

Hier nog geen lekkende borsten droomde van de week dus ook dat ik geen BV kon geven er kwam niks uit haha...

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mike bepaalt het maar voor zichzelf of hij wil kijken en wanneer hij kijkt. Dat kan en ga ik niet bepalen voor hem. Het is natuurlijk ook zijn kindje wat geboren word en dat zie je niet zo vaak in je leven toch?

Heb hem verteld wat hij kan verwachten, en wat hij met deze info doet moet hij natuurlijk helemaal zelf weten. Bovendien, ontlasting is zo opgeruimd!

3. anita1975

anita1975 Niet meer actief

HAHA rox een campina fabriek....

maare ik heb de ramen van buiten maar ff gedaan zo net.... zijn die ook maar weer gedaan...
    ik heb het er met mariet ook over gehad of ze bij de bevalling wil zijn, ze lacht dan en ligt zo wat in een deuk haha...ja ik zeg je hoeft toch niet daar beneden te kijken... blijf gewoon bij mij staan...
    we zien ook wel.

lekkende borsten heb ik hier niet....

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat is wel lekker nuchter Roxy!

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier hoeft in principe niemand het te weten, dat de bevalling begonnen is.

We zitten wel met de hond, dus helemaal lukken gaat dat niet. Ik wil zelf 2/3 adressen regelen, zodat ik me er echt geen zorgen over ga maken als we iemand even niet te pakken krijgen.

Verder nog geen echt lekkende borsten. Af en toe zie ik wel een een opgedroogde druppel, maar verder niet. Enkel als je er op zuigt volgens manlief (bah, sorry!) Hij vindt het nogal romig. :)

WIj hebben op cursus het puffen wel al doorgesproken en geoefend. Bij ons werd verteld dat je waarschijnlijk op het moment zelf pas in kunt schatten hoeveel keer je wilt puffen. Op het hoogtepunt van de wee waarschijnlijk vaker dan aan het begin.

Verder gaan we volgende week lekker een midweekje weg met zijn 2en. Hond gaat bij mijn moeder logeren. (die woont aan de andere kant van het land), en dan gaan wij daar lekker naar center parcs. Echt heel erg veel izn in.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, bij samen bevallen gaat de cursusleidster ook vrij diep in op de bevalling. sommige dingen zou ik liever zelf niet eens willen weten.
    Wel weer fijn vind ik dat ze ook heel veel emoties benoemt, dat is voor een man niet altijd makkelijk te "raden".
    Het lijkt me voor een man ook vrij heftig om je vrouw opeens met heel veel pijn te zien.

7. ProudMum

Ik ga er niet teveel over nadenken Guppie, en Mike is toch zo eigenwijs dat hij kijkt als ik zeg dat ie niet moet kijken. Dusseh, hij doet maar! Na 6 jaar kan ik toch wel zeggen dat ik hem wel ken....

1 ding heb ik wel geroepen: De bevalling zelf hoef ik niet gefilmd!

Anita, was Mariet niet een beetje overdonderd door je vraag? Denk dat ze het een hele eer zal vinden om er bij te zijn hoor!

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja lijkt me ook en dat vertelde Mark dus ook gisteren tegen me dat ie daar zo tegenop zag .. als ik echt onhoudbare pijn zou hebben... ik zei maar tegen hem dat ie dan niet bang moest worden want je gaat tenslotte niet dood van pijn... vond ie weer te nuchter van me haha

9. anita1975

roxy, nou nee denk het niet we hebben het er wel eens over gehad, maar als ze hier het woordje sex of zo iets hoort schiet zij al in de lach...haha....
    we zien wel als ze er bij wil zijn mag het van mij.

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hoe oud is ze ook alweer Anita?

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Roxy ik bedoelde het niet verkeerd hoor! Ik dacht meteen (toen ik jou stukje las) "zo zou ik er ook wel over willen denken"...

Berna, ik zeg steeds "je bent geen slachtoffer, je hebt gekozen voor deze pijn", bij elk bandenpijntje enzovoort. Dat houden we er ook gewoon in voor de weeen!
    Mijn moeder zegt dat alleen de laatste paar cm's en de persweeen echt pijn doen, dus ik maak me om die pijn al niet eens druk meer. (dat dan weer niet ;))

12. ProudMum

Ze heeft in ieder geval tijd genoeg om zich af te vragen of ze wel of niet wilt!

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Hier ook nog geen last van lekkende (.)(.)

Mijn vriend kijkt maar of hij het wilt zien.
    De vorige keer heeft ie geloof ik ook gekeken en mijn zusje stond aan het voeteneind van het bed, dus die zag het koppie er zo uit komen.
    Mijn moeder stond eigenlijk overal, dus die heeft alles gezien ;)

Maar als je daar ligt, maak je je echt niet druk of er iemand tussen je benen kijkt hoor.

Hier worden, als het goed is alleen mijn ouders gebeld als de bevalling begint. Mijn moeder en zusje zijn er ook deze keer weer bij en mijn vader, rijd hun dan naar het zh.
    Dus ouders van mijn vriend .... die hoeven wat mij betreft niet te komen...maja denk dat we die bellen als de kleine er is.

14. ProudMum

Guppie, ik zag het ook niet als een aanval hoor! ;) :)

15. anita1975

berna mariet wordt zaterdag 11 jaar...maar met haar verstand en in haar doen en laten al ouder....

en indd ze heeft nog ff de tijd om na te denken

16. ProudMum

Meliske, hoe voel jij je nu?
    Zie je tegen de bevalling op nu?

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    @ anita; ik heb zelf een zusje van 11 die wordt eind december 12 ik denk dat zij het heel gaaf zou vinden om er bij te zijn maar weet niet of ik dat nou zou willen evt misschien op het allerallerlaatste moment.. maar denk het niet. Ik was zelf 14 toen mijn zusje werd geboren en wilde ook niet bij de bevalling zijn.. tot mijn vader mij wakker maakte toen het was begonnen ( ik had helemaal niks gehoord de verloskundige was er al hihi) en vroeg of ik er echt niet bij wilde zijn.. nou toen ben ik toch gaan kijken en vond het superbijzonder daar bij te zijn...

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    op zich voel ik me wel goed.
    Alleen ik ben nu al anderhalf jaar aan een stuk zwanger en ben het echt kits en kits beu!
    Ik wil eindelijk wel is dat gekrijs van een baby horen! en die vieze poepluiers verschonen.
    Op het moment kan ik ook echt heel boos worden als mensen zeggen...geniet er nog maar even van...ach meid, leuk toch om zwanger te zijn...
    het is ook heeeeel leuk, maar niet meer na anderhalf jaar!

De bevalling zie ik echt niet tegen op, heb er zelfs enorm veel zin in. En ik weet dat het voor de kleine beter is als ze nog even blijft zitten, maar voor mij nog liever vandaag dan morgen.

maja zal je zien dat ik tot het uiterste blijf doorlopen he, haha ;) :)

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Meliske, jij bent toch ook niet zo'n fan van je schoonouders? Weet je al hoe je dat gaat doen, mogen die gewoon later bij de baby komen kijken? Denkt je vriend daar ook zo over, of verschillen jullie van mening op dat gebied?
    Ik vind dat een super moeilijke kwestie, al weet ik wel zeker dat ik mijn schoonvader pas over de vloer wil als ik me gewoon aan kan kleden...

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    De ouders van nu valt op de mat die ga ik lekker lezen tot later!

Deel Deze Pagina