Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik denk idd dat kinderen er heel eng tegenaan kijken...bij mama tussen de benen kijken... maar ik denk dat als ze het meegemaakt hebben, ze het heel anders ervaren.

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Wij bellen de ouders van Mark als het kind is geboren wij samen hebben kunnen genieten het kindje heeft gedronken ik gedoucht ben en in een schoon bed ligt en de verloskundige naar huis is.. en als dat 's nachts is bellen we de volgende ochtend...

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Kan dan best begrijpen dat ze eruit mag van jou!
    Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun hoofd he? Die snappen het echt niet!

Wel fijn dat je niet tegen de bevalling op ziet. Kan me voorstellen dat de bevalling van Danicha* een hoop impact op je heeft gemaakt! Knap hoor dat je er dan zoveel zin in hebt!

4. ProudMum

Berna, ik wil mijn schoonvader pas zien als ik "klaar" ben, dus idd, gewassen, aangekleed, schoon bed enz enz.

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    guppie, nee ik ben zeker geen fan van mijn schoonouders, en vooral mijn schoonmoeder. Ik weet ook haast zeker als ik bevallen ben en ze komt kijken, dat ze di kleine gewoon uit mijn arm trekt, en later als de kleine in de box of in bedje ligt en ze komt langs, dat ze de kleine gewoon eruit haalt, terwijl ik vind dat als ze in de box of bedje liggen te slapen, iedereen er gewoon vanaf moet blijven, dat zal ik haar dus ook wel duidelik maken.
    Op het moment ben ik heel bang dat als ze is geboren, dat ik haar niet meer weg wil geven, dat alleen ik haar nog mag vasthouden...bang om ook haar kwijt te raken...en als dat zo zal zijn, zal mijn schoonmoeder er vrede mee moeten hebben dat ik het (nog) niet wil.
    Ook ik wil hun er idd pas bij hebben als ik kant en klaar in bed lig en de kleine eerst lekker heeft gegeten.
    Natuurlijk kan ik hun niet verbieden om hier te komen, want mijn vriend heeft wel gewoon goed contact met zin ouders.
    Ik weet ook echt nog niet hoe ik het allemaal ga oplossen, maar ik denk, dat als ze te vaak naar mijn zin hier op de stoep zal staan, ik tegen mijn vriend zal zeggen dat hij moet zeggen tegen hun dat we dat niet willen.

Soms heb ik echt van die gedachten...kregen ze maar een auto ongeluk of zow... :oops: echt heel erg om zo te denken.... ik kan er ook niks aan doen...

6. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    OH lekker Liza, even ontspannen ed voordat de kleine komt!

Hier geen andere mensen bij de bevalling, behalve mijn man en vroedvrouw.
    In de eerste instantie zouden we een "Doula" gebruiken maar de vroedvrouw vertelde dat er 2 zusters zijn om te assisteren (1 voor haar en 1 voor mij&de baby) en ik vind de kamers stiekum een beetje klein dus ik ben bang dat het snel te vol wordt voor mijn gevoel. :oops:
    De doula staat wel stand by mochten we toch van gedachten veranderen.

Mijn man ziet er ook wel tegenop, maar is er nog wat stilletjes over. Ik ga ook niet iedereen afbellen als de weeen zijn begonnen hoor.
    Afgelopen nacht was het raak qua oefenweeen, wat kunnen die krengen je al zeer doen zeg. vond het zo zielig voor mijn man die weer om half 6 op moest staan, vanavond halen we het luchtbed te voorschijn en leggen we op de babykamer voor mijn man. Dan is hij toch dichtbij en kan hij wel doorslapen, want ik blijf maar rollen en steunen en kreunen en lopen en tv aan en tv uit ect ect ect :)

Ik vind mezelf helemaal niet dik ofzo, maar krijg aldoor de opmerking "JEMIG wat ben je dik" enzo als ik een foto verstuur naar mensen, steekt me eigenlijk een beetje... :cry:
    herkennen jullie dat? (ik laadt wel even een nieuwe foto op zodat jullie kunnen zien)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Maar is dat niet bot dan? Dat je eigen ouders eerder de baby mogen zien? Ik wil persoonlijk niet anders, maar ik voel me er niet tof onder...

Ik vond nog een leuke link;
    http://www.babynamen.nl/?page=babynamen ... yoccurance

Onze naam is maar 10 keer gegeven het afgelopen jaar, en in 2006 26 keer. Tsja je moet het maar belangrijk vinden...

8. Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je het zwanger zijn voort beu bent Meliske! Ik ben het zelfs al beu hahaha.

Guppie: ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat je je schoonouders pas over de vloer wilt als je aangekleed bent. Dat heb ik zelfs al met mn eigen ouders...

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    guppie, het is wel bot... dat klopt, maar ik denk maar zo...hun doen ook bot tegen mij, ze bemoeien zich met alles...het enige wat ik vind...ik vind het lullig voor mijn vriend...maarja, ik moet bevallen en hij niet, dus is het wel logisch dat ik eerst weer lekker fris in mijn bed wil liggen voordat er andere mensen langs mijn bed staan. En mijn ouders is toch eigen.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    tja Linda ik dus ook. als ik gedoucht ben en in nette pyama en de beeb heeft gedronken mogen mijn ouders en broertje/zusje komen, maar mijn schoonvader hoef ik er dan nog niet bij hoor. Die mag een paar uur later, als ik geslapen heb en naar beneden kan (hoop dat dat zo snel al kan).

Nu ga ik echt weglopen van de PC, zit er al zolang achter!

11. Niet meer actief

Je eigen ouders is idd eigen, dat is toch heel anders.

12. ProudMum

volgens mij heeft iedereen dat met de schoonouders!

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    leuke link! onze naam is de afgelopen 12 maanden 1 keer gegeven :)

Gister stonden mijn schoonouders ineens op de stoep, komen ze binnen, het eerste wat ze zegt is, nou al de box staan?
    niet dat ze even zegt, goh leuk zo, en alles veranderd...
    stomme tr*t! GRRR

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Leuke Link.

Onze meisjes naam is de afgelopen 12 maanden 26 keer eerder gebruikt.

De jongensnaam echter al 292 keer. Ach.. ben ik niet heel verbaasd over. Het is ook een hele mooie naam.. hahahaha.

15. Present

Present Actief lid

12 nov 2007
    110
    0
    0
    USA
    Leuke link inderdaad, onze naam is 13 keer gegeven in NL over het afgelopen jaar :D

Meliske, kan me voorstellen inderdaad dat dat niet leuk is. Wij zetten dit weekend de box ook al neer hoor, het komt echt dichtbij nu! ;)

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ach.. Schoonouders.. begin er maar niet over. :-D Die van mij zijn net zo erg.

Wij wonen al sinds 1 augustus in dit huis, en ze kon het niet voor elkaar krijgen om even te komen kijken. (ze wonen op 5 min. rijden afstand) Iedere keer weer een ander smoesje, terwijl schoonvaders wekelijks iets komt drinken. uiteindelijk is ze vorige week EINDELIJK geweest.. Wel nadat we ze denk ik 50 keer uit hadden genodigd, en mijn mannetje zo boos was, dat hij voor de 3e keer al had gezegd dat als ze neit binnen een week kwam het van hem helemaal niet meer hoefde. (heeft ie ook niet volgehouden, we zijn alweer maanden verder maarja)

Overigens stond hier de box al maanden geleden. (kadotje van mijn moeder, en we vonden het wel gezellig staan)

17. ProudMum

Meliske, sorrt dat ik het zo zeg hoor maar wat een grafwijf!

Onze naam is al 132 keer gegeven vorig jaar.

18. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hoi hoi!

linda, welkom terug van vakantie! Mijn visie op werk, zwangerschap en kinderen is dat je werkgever je op GEEN ENKELE manier mag discrimineren om deze reden. Jouw werkgever doet dat wel! dat is in strijd met de wet gelijke behandeling en met het europese verdrag voor de rechten van de mens. Bovendien heb je op grond van de wet ook recht op deeltijdwerk, als je minimaal 1 jaar werkzaam bent voor je huidige werkgever. Je werkgever mag alleen maar weigeren je minder te laten werken als dat onverenigbaar is met het bedrijfsbelang. M.a.w. er moet een economische crisis ontstaan als jij 8 uurtjes minder gaat werken in je EIGEN functie, wil hij mogen weigeren. En blijkens de rechtspraak is het zeer ZELDEN zo dat er sprake is van economische belangen die minder werken tegen gaan. Dat je werkgever uberhaupt dúrft te zeggen dat je niet in je eigen functie terug mag komen omdat je 32 uur wil gaan werken! daar slaan bij mij alle stoppen van door... Ik ben stapelgek op mijn baan, wil ook minder gaa nwerken zometeen (neem eerst ouderschapsverlof, betekent 3.5 dag werken, maar daarna ga ik ook 32 uur aan de slag ipv fulltime) maar ik wil oók die geweldige baan houden. Ik zou nie tweten waarom ik mijn functie niet in een halve dag minder kan gaan doen.

ik word echt woest als ik zulke discrimerende dingen hoor. want dat is het, discriminatie. omdat jij toevallig een baarmoeder hebt en verantwoordelijk bent voor het voortbestaan van de mensheid! nee, je werkgever heeft er niet voor gekozen dat jij een kind krijgt. maar JIJ hebt er ook niet voor gekozen om als vrouw zijnde alleen in staat te zijn om kinderen te krijgen. je man kan het immers niet! al zou je het misschien zelfs wel graag willen. Ik vind dat vrouwen én mannen gelijke rechten zouden moeten hebben. en of je dan wel of geen baarmoeder hebt moet daar niet aan in de weg staan.

dus ik wil je adviseren om duidelijk te zeggen dat je terug wilt komen in je EIGEN functie. als hij dat weigert zonder aan te kunnen tonen dat het de bedrijsbelangen ernstig! schaadt, discrimineert hij jou. De wet is er niet voor niks hoor. dast is juist om te voorkomen dat vrouwen in een meer nadelige positie komen dan mannen. Dus sta op je rechten meid!

(sorry voor mijn betoog, wordt gewoon woest als ik dit soort dingen hoor! grrrr, stomme manvolk aan de top.... women rule! 8) nee gekkigheid, ik ben wel feministe, maar ik geloof niet dat vrouwen boven mannen zouden moeten staan, ik geloof namelijk in GELIJKHEID!)

19. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    zo, zal nou ff normaal berichtje plaatsen ;)

wisten jullie dat ookal wil je in het ziekenhuis bevallen, dat je toch de eerste 5 cm ontsluiting thuis moet doen? dat wist ik dus niet, i kdacht dat je bij de eerste tekenen direct naar het ziekenhuis kon gaan, maar heb van diverse thuisbevallende vriendinnen inmiddels dus gehoord dat ze pas mochten komen met 5 cm ontsluiting (tenzij langdurig gebroken vliezen of groen vruchtwater natuurlijk). als je dan toch die eerste 5 cm thuis moet doen, kan je misschien net zo goed die hele bevalling thuis afmaken?!

Ik moet zowiezo in het zkh bevallen, maar het had mij eigenlijk wel wat geleken denk ik, thuis bevallen. vooral daarna lijkt me zalig. lekker met man en kind in eigen huis. en ook weeen opvangen lijkt me fijn in je eigen huis. je kunt doen wat jij wilt, in je eigen omgeving, met je eigen bank, tv, radio, douche, bad en bed binnen handbereik. geen tlbuizen, geen onnodige medicalisering van je bevalling, na de bevalling met kindjelief op je eigen bed.... lijkt me het toppunt van genieten. maar ja, dan moet het allemaal wel goed gaan he. Ik ben van mijn dochter met een spoedks bevallen in het ziekenhuis. om 21.45 viel haar hartje weg (ik was al in het ziekenhuis, lag aan de ctg), maar ze is ook pas om 22.15 geboren (dus een half uur later, savonds). het ok personeel moest worden opgeroepen, de ok nog klaargemaakt. en dat was een redelijke spoedsituatie. dus ookal ben je in het ziekenhuis, als mijn dochter haar hartje niet terug was gekomen, was ze in mijn buik gestorven terwijl ik in het ziekenhuis was..... Misschien iets voor jullie om je overweging mee te nemen?

in het ziekenhuis hebben ze natuurlijk wél pijnstilling :D (dat alleen zou mij de doorslag geven grijns)

jeetje meiden, ik doe geen zak vandaag! heb de hele ochtend in mijn pyama tv gekeken, pas om 12 uur aangekleed. even een klein boodschapje gedaan, wat dingetjes telefonisch geregeld en folders gelezen en een sudoku gemaakt.... thats it! :oops: Ga zo de was maar eens opruimen in de kasten. en dan nieuwe wassen draaien. vanavond eten koken, en dat is dan ook gelijk alles wat ik doe vandaag. erg he! ik word een lui varken! (maar ja, meer doen geeft pijn in bekken en rug, en dan ben ik savonds weeeeer zo moe.....) zijn jullie ook zo erg? of ben ik het enige luie varken hier? 8)

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    nou onze naam is 376 keer voorgekomen ach valt nog wel mee haha

Deel Deze Pagina