Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Marij je hebt niet voor niets vrij... gewoon elke dag iets doen en verder lekker rusten. Ik heb de ramen gedaan vandaag en ga straks koken had nog veel meer willen doen maar dat kan morgen of overmorgen ook nog ;)
    Genieten.. straks krijgen we het nog druk zat!

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Onze naam is het afgelopen jaar 96 keer gegeven...

Ik wil alleen mijn man bij de bevalling, en ouders en schoonmoeder bellen als het kindje er is. Ik geloof dat mijn ouders verwachten dat ik bel als het begonnen is, maar dat zie ik niet zo zitten. Als het dan lang duurt zie ik mezelf er ook nog wel voor aan dat ik me druk ga lopen maken dat ze wel eens ongerust zouden kunnen worden :confused: :)

Meliske knap dat je zo tegenover de bevalling staat. Met hoeveel weken is Danisha* geboren? Pff en al 1,5 jaar zwanger, ik ben het nu al zo hopeloos zat af en toe...
    Lastig als je zo'n (niet goede) relatie met je schoonouders hebt! Dat is niet echt iets waar je je straks druk over wil (moeten) maken...

Ik ben ook echt benieuwd naar de eerste foto's van Emi, nou ja nog even geduld hebben :D

Hmm ik heb eigenlijk ook wel het idee dat ik eerder beval dan de uitgerekende datum. Niet echt een goede reden voor, meer een gevoel. Tegelijkertijd probeer ik wel elke keer te denken dat het net zo goed 42 weken kan worden, probeer met alles rekening te houden. Anders valt het zo tegen he :)

Bij de verloskundige was alles goed, over 2 weken terugkomen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marij wat schrijf je het weer goed op! Applausje van mij!

Ik vind het ook balen dat het zo is zoals het is met mijn schoonouders. Mijn schoonvader gaat echt niet oppassen en als ons kind ouder is gaat ze ook echt niet logeren daar, zo denken wij er samen over. Het zal mij benieuwd hoe hij daarop gaat reageren, is natuurlijk niet leuk voor hem. Niet dat wij daar nou zo moeilijk mee zijn, ik wil gewoon mijn kindje daar niet (liefst helemaal niet) alleen hebben!

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :) idd! Niks meer aan toe te voegen :)

Marij, netjes opgeschreven, ik sluit me er helemaal bij aan ;)

niempie, met 27 weken is ze geboren.
    Fijn dat alles goed was bi de VK!

guppie, echt vervelend he dat gedoe met die schoonouders. Hier gaan de kids ook niet daar logeren hoor, tenzij ze het natuurlijk persee willen, maar daar zorgt mama wel voor dat ze dat niet willen ;)

5. Niet meer actief

Haha Marij, wat verwoord je het idd weer goed allemaal! Thnx, geeft me weer kracht om het er idd nog eens goed met de directeur hier erover te hebben (werk ik voor). Was het al van plan, maar mn 'woede' was alweer een beetje gezakt. Voor mn gesprek, lees ik jou stukje nog ff door en dan ga ik het gesprek in ;)

6. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    :D Daar ben ik blij om Linda, dat je je er niet bij neerlegt! go for it!

oooh schoonouders.... grrrrrr. ik baal zo van die mensen! heb er niks mee, begrijp ze voor geen kant, en vind ze ook echt NIET lief! maar ja, het blijven de ouders van mijn man. ik heb wel besloten geen intiatief meer te nemen. ik ga niet uit mezelf daar koffiedrinken, bel niet, doe niks. maar ga wel met man mee als hij wil dat we gaan. omdat het zijn ouders zijn. en dan ga ik lief doen als ik kan, maar als ze takkeopmerkingen gaan maken zeg ik er wat van. ik laat me niet kwetsen, zeker niet door hun. dat geeft mij wel veel rust. jullie weten vast hoe mannen zijn (althans, de mijne is zo), gaat maar af en toe naar zijn ouders, belt bijna nooit en vind dat allemaal wel oke. nou, ik dus ook 8) (slecht he! jammer dan, moet ze echt niet! en geloof me, ik kan met heel veel mensen prima overweg!)

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Meliske bedankt. Vind je het vervelend als ik dingen vraag over Danisha* en je zwangerschap van haar, of heb je dan liever pb?

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nee hoor, vind het niet erg, vind het heerlijk om over haar te praten. Maar weet niet of de andere het vervelend vinden...maar dat denk ik niet...

9. Niet meer actief

Nee ik vind het niet vervelend inderdaad! Vind het heel knap van je!

10. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Nee dat denk ik ook niet.
    Wel anders bij jullie, je had natuurlijk al een babykamer (bijna) klaar en heel veel spullen enzo.
    En dan moet je zo lang wachten tot het in gebruik wordt genomen. Maar nu niet zo lang meer!

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hey doe niet zo gek joh!

12. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    meliske, ik vind het helemaal niet vervelend dat je over Danisha praat! hallo, ze is je eerste kindje! lekker over praten hoor!

lijkt me ook niks nee, anderhalf jaar zwanger en nog steeds geen kindje in je armen. kan me voorstellen dat je de laatste weken de klok vooruit wil dwingen!

meiden, ik ga toch maar ff wat doen. en vast eten klaarmaken. en genieten van het trappelende ventje in mijn buik (ik weet bijna zeker dat hij is gedraaid, want ik voel allemaal trappeltjes bovenin mijn buik! goed teken!)

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    zeker goed teken Marij had ik ook ineens en inderdaad gedraaid.. nu voel ik harde trappen bovenin en zachte onderin dus ga er vanuit dat het onderin de handjes zijn

14. anita1975

anita1975 Niet meer actief

ik vind het ook niet vervelend hoor.

krijg net een sms van Roland hij is onderweg naar huis en heeft iets voor me....ik vraag wat hij heeft, zegt ie iets leuks je ziet het straks wel. dus ik zeg leuk? ja het is voor de baby of lisa of mariet of peter of voor ons allen....ja pfffff dan weet ik het niet meer hoor...
    zou niet weten wat, geld heeft hij nooit mee naar het werk, hij zit in de bouw en raakt alles kwijt...nou nog ff geduld dus,....

anneliesje had jij je ramen niet gedaan vandaag....
    ik wou ze ook al weken doen en heb ze vanmiddag ook maar gedaan van de buitenkant...
    morgen komt mijn zusje hier en gaan we de rest soppen...douche, wc en keuken maar ff goed onder handen nemen....
    vrijdag slapfeestje hier...

15. Niet meer actief

Hallo meiden,

Veel gekletst weer vandaag!

Wat een verhalen weer over schoonouders, mijn schoonmoeder is heel lief, de vriend van mijn schoonmoeder is ook wel aardig, beetje vreemd soms (moet je met een korreltje zout nemen af en toe).

Ik moet natuurlijk gewoon in het ziekenhuis bevallen, ben benieuwd wanneer ik mag komen idd, ik mag thuisbevallling echt niet riskeren, anders keten ik mezelf vast aan een ziekenhuisbed hoor! (ik zal het bij de volgende controle eens vragen, anders simuleer ik een paar heftige weeen ;) )
    Alleen Marco is erbij, verder niemand, mijn moeder wordt wel zo snel mogelijk ingelicht, voor de hond en ze is natuurlijk de kraamhulp dus ze moet met haar werk bellen enz.
    Maar we proberen de eerste uurtjes toch samen van die kleine te genieten, en dan pas gaan we iedereen bellen. (zullen ze misschien niet leuk vinden, maar pech dan)

Vandaag voor het eerst een paar echte harde buiken gehad, vervelend gevoel.

Anita, ben benieuwd wat roland voor jullie heeft!

16. anita1975

ja dat denk ik ook berna...hier ook harde schoppen boven in en onder wat minder.... dat zijn de handjes...mijn baby ligt als het goed is nog steeds met hoofdje naar beneden. hoe houden ze het vol he zo lang op de kop haha

17. anita1975

ja veel verhalen over schoonouders, ik heb ze helaas niet, roland heeft geen contact met zijn moeder, en nu beseft hij pas dat hij dat mist...na 10 jaar geloof ik.

integendeel tot dat heb ik nog goed contact met mijn ex schoonouders....ze worden wel geen opa en oma van mijn kind maar vind het wel fijn dat ik daar nog kan komen etc

18. anita1975

trouwens nog een vraagje ik heb op mijn rechterelleboog rondom allemaal kleine plekjes die jeuken en je zou zeggen soort eczeem ozo...maar het zit alleen daar
    soms ook op mijn linkeronderarm....dat begint het ineens te jeuken en als ik er dan over heen ga verschijnen er kleine witte bultjes.
    iemand een tip wat ik hier aan kan doen.

oh Anita, vervelend die echte harde buiken, hier heb ik soms ook wel eens zo iets van au....maar gelukkig nog niet altijd..

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Oei, ik moet nog heel veel bijlezen zie ik.

Onze naam (meisje) is 0 keer gegeven. De naam die we voor een jongentje hadden 7 keer.

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hallo,

weer veel gekletst zeg, helaas nog geen foto's van Emi?

Anita: laat je weten wat je/jullie gekregen hebben?

Meliske: gewoon vertellen over Danisha* hoor! Heb er alleen maar bewondering voor.

Ik wil gewoon thuis bevallen, mijn moeder zal wel in de gaten hebben wanneer ik bezig ben we bellen nl erg veel en ik denk dat ze het wel door heeft hoe ik ook probeer het te verbergen. Mijn schoonouders wil ik ook pas aan mijn bed als ik weer lekker fris ben hoor, we hebben toch al afgesproken dat als ik 's nachts beval er niemand komt, ze moeten dan maar de volgende ochtend komen en beval ik overdag dan kunnen ze komen als wij ze uitnodigen en niet als we bellen dat ze opa en oma zijn want dat wil ik wel eerder laten weten.

Vandaag weer bij de vk geweest, we hebben het over de bevalling gehad, niet veel nieuws eigenlijk maar toch fijn het even te doen. Mag volgende week al weer terug. Alles was goed met mij en de kleine, hij ligt al 15 weken in dezelfde houding met het koppie naar beneden, rug rechts en benen links en was al ingedaald, mijn vermoeden klopt dus.
    voor de lijst: volgende afspraak vk is 4 dec om 11.50.

Vanmiddag is de intake van de kraamzorg geweest, wat een onzin zeg, even een lijstje bekijken of je alles hebt, kijk dan even mee op de babykamer dan zie je wat ik heb en dit had volgens mij ook best telefonisch gekunnen. Krijg ik van de week een brief dat ik geen 8 maar 7 dagen kraamhulp krijg vanwege de vele bevallingen in dec en jan...(jaja) maak mij nog meer wijs, ze vertelde dus vandaag ook dat het probleem meer is dat ze een tekort hebben aan kraamhulpen en inzetbare uren............nou ik werk ook in de zorg, doe dan een intake telefonisch en zet de overgebleven uren in bij de mensen thuis wanneer ze net bevallen zijn! (sorry hoor maar ik kan me zo kwaad maken om bezuinigingen in de zorg, en dus meestal in de directe zorg, en dan voor de burocratie wel uren inzetten) Nou ben het weer kwijt hoor!

Deel Deze Pagina