Ben ik weer even... Ik zou nog even met een update komen over de groeiecho en extra controle van vandaag! Het kindje schijnt echt bovenin alle curves te liggen qua groei... Echt een enorme flinkerd dus! Qua gewicht schatten ze haar nu al op zo'n 2900 gram... Ik moet zeggen dat ik daar wel even van schrok, want (heb ik al vaker geschreven, ik weet het...) mijn zoontje is dus met 34 weken geboren en woog toen ruim 2300 gram. Ook al aan de grote kant schijnt het. Maar deze beeb doet daar nog even een schepje bovenop, 2900 gram met 33 weken! Ze kunnen er geloof ik ongeveer een pond naast zitten bij een echo maar dat betekent nog steeds dat onze uk nu al minstens 2400 gram weegt. Bij de controle toch even mijn zorg hierover uitgesproken want hoe moet dat nou verder? Mijn suikerspiegel schijnt in orde te zijn. Wel hebben ze vandaag wéér bloed afgenomen om nog een keer op een andere (meer betrouwbare) manier mijn suiker te testen. De glucosedagcurve (die ik gisteren had) schijnt meer een momentopname te zijn en met deze test kunnen ze het over langere tijd bepalen. Afhankelijk daarvan even afwachten dus. Als alles qua suiker goed is mag ik over 2 weken terugkomen, gaan ze weer een groeiecho doen en dan met het team bespreken wat er het beste kan worden gedaan: weer een ks, afwachten of toch een vorm van inleiden. Dat laatste kan gevaarlijk zijn als je al een ks gehad hebt. Ik voel dus aankomen dat ik de 40 weken niet rond ga maken met dit kindje! Als het in dit tempo doorgroeit beval ik straks van een peuter... Ga dus ook maar echt letten op al mijn gesnoep van de laatste tijd. Wie weet kan ik het daar zelf ook een beetje mee binnen de perken houden als ik gezond eet. Sorry tis een lang verhaal geworden maar ik vind het ook wel fijn om het even van me af te schrijven! Oh ja ik heb Miss Frodo ook gesms-t en ze sms-te terug dat alles naar omstandigheden goed ging! Hopelijk komt ze ons dat binnenkort weer zelf op het forum vertellen. Voor de lijst: 14 december groeiecho en controle gyn
Mamasu: aan de ene kant héél fijn dat het kindje goed groeit, maar van een peuter bevallen lijkt me ook niet echt fijn nee Ben heel benieuwd naar de uitslagen van je suiker. Ik heb echt het gevoel dat er hier heel veel de 40-wkn niet vol gaan maken, waarom weet ik niet... Ik denk dat er al een heel aantal in december gaan bevallen.
kristy: nee nog niet echt hihi gewoon het idee dat het dan wel eens zou kunnen beginnen vind ik erg raar hihi maar ook wel weer speciaal lol anitadejong: ja onbeschoft he... toen ik dat dus zag heb ik meteen gezegd: zeg als jij wilt weten hoeveel ik verdien kun je me dat ook gewoon vragen hoor... kreeg ze meteen een rode kop... GRRR vind dat zo ASO! Linda: ja gelukkig wel... en heb het ook zo kunnen zetten dat ik de volgende keer ook weer de goede heb hihi (ze wilde me eerst op woensdag zetten, maar toen zag ik dat die mindere dienst had dus heb gevraagd of ik niet op donderdag mocht komen... hihi) Guppie: ja ik krijg nu zelf steeds meer het idee dat die kleine muppet van ons anders gewoon tot de 42 weken blijft zitten als er niks gedaan word... (nu al net zo eigenwijs als papa hihi) marieke: ja apart he, we komen allemaal zo dicht in de buurt hihi Ik kijk ook elke ochtend met dat idee, van zou er alweer iemand mama zijn... mamasu: dat is echt een flinkerd dan meid! Hopelijk voor je zijn ale suikers goed! Ben benieuwd wat ze willen gaan doen meid! Linda: dat idee heb ik dus ook... dat er verschillende nu aankomende maand al zullen bevallen... Hier nu lekker met het eten beginnen hihi spreek jullie morgen weer! Eet smakelijk allemaal en fijne avond!
in december bevallen zou wel leuk zijn indd...maar goed we hebben het niet voor het zeggen... mamasu alles is toch goed en je kindje groeit ook goed...mijn jongste was 4580 gram bij de geboorte... hoop dat de uitslag weer goed is. anita, ja ik zag laatst al op een foto dat jullie een aquarium hadden, maar wij hebben indd een grind bodum, wel heel fijn maar toch.... die middelen ga ik du sook niet halen, maar heb gehoord dat er ook clownsvisjes zijn die de slakjes eten en als de slakjes op zijn eten ze gewoon voer. zal eens op internet kijken....kan nou wel met zand gaan beginnen maar dan moeten mijn vissen er eerst uit....en waar moet ik er mee heen...? verder voor de meiden die controle hebben gehad fijn dat het allemaal goed was...schiet allemaal echt op nu, meesten alweer over 2 weken terug.
Mamasu, wat een verschil ik heb gisteren ook groei echo gehad en ons kleintje was 1800 gram ook met 33weken! Dat scheelt ruim een kilo... Joyce, fijn dat je het weer een beetje ziet zitten meid! Ik spiek ook altijd mee in de agenda om te kijken wie er dienst heeft haha euh verder heeft die stomme critical error mijn verhaal weer gewist... Was goed bedoelt
Lang leve kladblok hihi mocht ik die krijgen staat het altijd nog daarin hihi (dus niet voor niets gaan zitten typen hihi)
Op 31 weken werd onze uk al geschat op meer dan 1700 g. Ik weet pas volgende week maandag hie het nu met de groei staat en met het indalen, dan heb ik controle bij de VK. Daarna om de 2 weken.
Joyce, ik heb altijd de pagina dubbel open staan, maar kladblok is misschien niet zo'n verkeerd idee! Oja over indalen, daar is hier nog niets van te merken, maar is meestal toch pas later?
ik kon de hele dag niet op het forum Iemand nog meer last van gehad! Linda, ik hoop dat je gelijk gaat krijgen dat er veel in december gaan bevallen. Ik hoop dat ik dan een van die december bevallers ben en het liefst zo snel mogelijk in december. Vanmorgen belde ze eindelijk van het kraamcentrum! Volgende week donderdag komen ze langs voor een intake! Eindelijk!
ik ben er weer weg van! Ik ga lekker bij me moeder eten! Mijn vader zit in rusland, dies naar psv, en dan eten we altijd iets vettigs waar hij niet van houd! Jammie jammie! tot strakkies!
Melis Psv was gisteren al.. of blijft ie nog een dagje? Mamasu kan me voorstellen dat je even schrok ja.. ben heel benieuwd wanneer je gaat bevallen
hallo, ik kon wel de hele dag op het forum, vreemd... mamasu, goed dat je kindje zo goed groeit, is wel schrikken vergeleken bij je eerste, ben benieuwd hoe het nu verder gaat. ik heb ook het gevoel (komt vast door jullie) dat er idd veel meiden in december gaan bevallen, maar ik hoop dat we allemaal over de 36 weken heen gaan in ieder geval. anita, wij hebben 2 clownbotia's in het aquarium, misschien daardoor geen slakken, had ik niet eens aan gedacht.
Ik kom toevallig ook net uit bad. Ik wil niet in december bevallen, ik ben dan zelf jarig en mijn moeder ook (23 en 26) en wij vonden dat als kind niet bepaald leuk. Doe mij maar gewoon half/eind jan! Weet iemand trouwens hoeveel harde buiken je op een dag mag krijgen? Ik weet dat ik daarop moet letten, maar wat is eigenlijk de grens?
Mamasu ik lees net je verhaal en ik kan me voorstellen dat je best schrikt van het gewicht! Nu al rond de 5/6 pond is best flink idd! Heb je zelf ook nog wat te zeggen over de manier van bevallen? Ik kan me voorstellen dat je inleiden wat minder ziet zitten als dat risico's geeft. Aan de andere kant lijkt het me ook een lekker gevoel dat je kindje al zo mooi gegroeid is. Misschien stopt jouw kindje wel wat eerder met groeien. Ik las dat ze na 36 nog maar heel weinig aankomen. (maar ben natuurlijk geen expert...)