Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Hij is maandag vertrokken en komt vrijdag thuis, ze hebben er een paar daagjes aangeplakt om wat rond te kijken in rusland.

anita, mooie aquarium, als ik het zo zie, krijg ik weer de kriebels om de mijne op te zetten!

guppie, ik weet niet hoeveel harde buiken je mag hebben...maar niet teveel. maarja...wat is niet teveel...? ? ?

2. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Guppie toevallig heb k het gsiter aan de vk gevraagd en je mag er 20 a 30 per dag hebben. Best veel vond ik.
    Het kan iig geen kwaad. Ik heb er ook veel last van!

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Over 2 weken wordt er weer gekeken of het kindje nog steeds zo groot is naar verhouding; als dat het geval is dan gaan ze eerst met het team bespreken wat ze in mijn geval het beste vinden, en wordt dat later aan ons voorgelegd. Daar zei ze gelukkig bij dat wij daar zelf ook wel iets over te zeggen hebben.
    Ik zag een tweede ks aanvankelijk helemaal niet zitten, vooral vanwege het langere herstel achteraf. Maar de risico's van inleiden en de grotere kans dat het litteken scheurt bij een groot kind zie ik ook niet echt zitten....
    Dus nu neig ik, als het over 2 weken nog hetzelfde verhaal is, toch weer meer naar een keizersnede.
    Maar goed, eerst nog maar even afwachten dus...

4. Niet meer actief

Mamasu, zowhee, dat is wel ff schrikken lijkt me, maar aan de andere kant, kindje doet het hartstikke goed.
    Maak je maar niet teveel zorgen meid!

Hier naar Ikea geweest, valt me op dat daar altijd wel dikke buikjes rondlopen ;)
    Heb me ingehouden, ze hadden zo'n lief wikkelhanddoekje met een mutsje met schaapjes erop 8) Die kon ik niet laten liggen....

Nu lekker een bakje thee en morgen naar de vk.... Ben erg benieuwd!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Moby, bedankt! Dat zijn er inderdaad vrij veel en daar kom ik niet aan hoor!

Mamasu, kan me voorstellen dat je toch naar een ks neigt. Je kindje gaat toch voor, al lijkt me het ook vervelend dat het herstel daarna langer duurt... Kan me ook voorstellen dat je graag een keer natuurlijk wilt bevallen en na 2 keer een ks is die kans niet groot meer, toch?

6. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    pffff ben ik weer. Heb gister de laatste yogales gehad en vandaag de laatste oudergesprekken op school. Heb voor mijn gevoel nu al een beetje verlof. Morgen ga ik de laatste dingen met mijn invalster doorspreken en met de directeur en dan kan ik heerlijk genieten van de laatste dagen met de kids in de klas. (snif, snif). Ben weer helemaal de hemel ingeprezen door de ouders, dat ze me zo ontzettend zullen missen en dat ze ook graag van te voren willen weten wanneer ik de kleine op school kom showen, omdat ze ook graag even willen spieken. Ohhhh moest n al moeite doen om niet te janken, zal nog wat worden volgende week woensdag....

Morgenvroeg eerst naar de VK, ben benieuwd. Het is me vannacht echt ontzettend in mijn bil "geschoten", loop echt vreselijk mank (doet zo'n pijn!) Ik mag echt niet klagen, maar dit is echt geen pretjuhhuhuhu. (sorry moest ff hoor)

Mamasu, gatsie, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hoop dat je kleintje zich nu een beetje inhoudt en dat het een beetje een normaal gewicht heeft straks bij de geboorte zodat je normaal kan bevallen. Maar anders kan ik me heeeel goed voorstellen dat je toch het zekere voor het onzekere wilt nemen en toch voor een keizersnede gaat.
    Ik ben ook behoorlijk bang voor een peuterbaby. De VK zegt er steeds niet veel over (de grote van het kindje enzo), zal er morgen eens naar vragen.

Anita, wat een mooi aquarium hebben jullie trouwens!

Reageer ff niet op iedereen hoor, sorry, moet echt nog even de belangrijkste dingen van de oudergesprekken op papier zetten voor morgen (anders ben ik ze zeker vergeten morgen *schaam*)

Trusten voor straks en tot morgen!
    Liefs Marije

7. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    jeetje, veel gebept vandaag! ben de draad alweer helemaal kwijt :oops: :oops: sorry!

mamasu, kan me voorstellen dat je schrok! ik zou in zo'n situatie ook echt voor een ks gaan. ik zit me ook steeds af te vragen wat ik zou doen ALS ik mag kiezen (wordt 99% zeker een ks). ik weet het nie tzo goed. vond het herstel na een ks ook tegenvallen. maar ja, het risico op het knappen van de baarmoeder vind ik ook eng. en als je dan ook nog een groot kindje hebt lijkt me die keuze nog moeilijker! jouw en mijn kindje zitten echt op het uiterste. die van jou groot, die van mij klein! ik heb a.s. maandag weer een groeiecho, en ben ontzettend benieuwt hoe zwaar hij geschat wordt. laatste keer (2 weken geleden) was 1400 gram. als hij doorgroeit tot 40 weken zou hij 5 pond zijn max. en de kans dat hij eerder komt is groot. Hoop dat hij groot genoeg is om niet in de couveuse te hoeven, maar reken er eerlijk gezegd niet op...

heb vanmiddag lekker geslapen. maar liefst 4 uur! nou ja, eigenlijk 3, want lag eerst een uur wakker te liggen. ik kan zo moeilijk mijn hoofd stil krijgen overdag. hebben jullie dat niet? en als ik dan lig te malen kan ik moeilijk in slaap vallen!

guppie, heb je zoveel last van harde buiken? lijkt me vervelend!

marije, meid, als je straks eenmaal met verlof bent is het vast ook wel lekker! wel heerlijk om te lezen dat je je werk zo leuk vindt hoor!

meidne, ik duik zo weer mijn bedje in (erg he, doe niks anders als in bed liggen!) tot morgen!

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mamasu, pff das best groot he! Dan lijkt me een ks ook beter! ben benieuwd wat er over 2 weken uitkomt.

marieke, leuk he de ikea! ik kom ook altijd wel met iets terug als ik daar ben geweest

marije, auw auw! das niet fijn!

ik ga lekker naar me bedje!
    Hopelijk kan ik een beetje slapen!
    truste allemaal!

9. Niet meer actief

Ben ik nog even,
    net een oefenwee gehad, auwww...
    ik hoop dat het bij de ene blijft, maar het rommelt hier een beetje...
    Nou ik ga proberen lekker te slapen,
    slaap lekker voor iedereen!

10. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen :D

mamasu wat fijn dat ze je zo onder controle houden.
    zal best een geruststelling zijn.
    aan de ene kant is een flinke baby heel leuk,lekker met vasthouden,althans dat vond ik bij mijn eerste(9 pond)
    maar nu ik een kleine beeb krijg ben ik daar wel heel erg blij mee.
    ik zal voor je duimen dat je suikerspiegel goed is en dat alles voorspoedig zal gaan.

meliske wat zijn ze laat van het kraamcentrum.
    heb jezelf moeten bellen?

iedereen een hele fijne dag.
    ik ga de slaapkamer van mijn zoontje even veranderen.
    voor de laatste weken en voor na de bevalling kijken we voor een huishoudelijke hulp :D
    kunnen de jongens aan elkaar wennen en hebben wij ook iets meer tijd.
    een drive-inn is leuk maar best veel om bij te houden met kids en beesten

gr.kristy

11. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Goeiemorgen meiden!
    Is het bij jullie ook al zo aan het rommelen...? HEb de laatste dagen ook heel veel last van borreltjes in de buik zeg maar en gewoon harde buiken vanuit mijn rug beginnen ze nu, echt heel vervelend. Maar goed ik mag eigenlijk niet klagen, volgende week om deze tijd neem ik afscheid van de kids en kan ik eindelijk onderuit.
    Dinsdag krijgen we weer echo's en bezoek gyneacoloog, ik ben benieuwd.
    Over zh bevalling, ik moet ook komen als ik een uur lang om de vijf minuten weeen heb of als mn vliezen zijn gebroken. ze kijken of je dan genoeg ontsluiting hebt en anders kan je zelfs nog even terug gestuurd worden naar huis. Bij ons is dat laatste gelukkig geen optie aangezien we meer als half uur rijden van het vu wonen. Goed we zien het wel.
    Marije succes met de ouderavonden. Ik moet er ook nog aan geloven vanavond en dan morgen toch voor de klas(zou ADV hebben). Balen maar goed. Eerst nog even ruzie schoppen met de directeur....als ouders met een klacht komen laat je dat de desbetreffende leerkracht toch even weten of niet...is dat raar...? Volgens mij heel normaal werd er nu op ouderavond mee geconfronteerd. Ach we zien wel.
    succes vandaag

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi Meiden,

Heb gisteren en vanmorgen in de rats gezeten. Zat met mijn broertje in de bus terug naar huis en toen stond de chauffeur vol op zijn rem! Ben van mijn stoel af gegleden en zat bijna bij de chauffeur op schoot. Daarna werd mijn buik heel hard. Maar wist niet of ik op mijn buik was gevallen.
    Toen ik thuis kwam was mijn harde buik over, en gelukkig moest ik kort erna naar de VK voor controle. Toen ik binnekwam direct uitgelegd wat er gebeurd was en zij het WKZ bellen! Omdat mijn harde buik over was,ik geen vruchtwater of bloed was verloren, het hartje goed klopte en ik de kleine voelde bewegen hoefde ik niet te komen. Maar mocht ik savonds harde buiken krijgen moest ik het spoednummer bellen.

Heel de nacht heb ik mijn kleintje niet gevoeld, word naelijk regematig wakker getrapt. en vanmorgen toen ik wakker werd ook niet. dus hup, Angelsounds gepakt en hoorde gelukkig direct in de verte een hartslag! Daarna kreeg ik 2 flinke trappen dus ben voor nu eventjes gerust gesteld!

:idea: AnitaJ, vreemd he die dromen? Hoe voelt zo'n oefenwee?

:idea: Meliske, zo is mijn schoonvader dus ook he? Als er post op tafel ligt van mike maakt hij het ook gewoon open!

:idea: Joyce, Wat een fijne VK heb je zeg! Die van mij is ook zó;n schat!

:idea: Marieke, Mijn moeder heeft het callcenter van de Belastingdienst Toeslagen opgezet, dat lijkt mij persoonlijk veel leuker dan gebeld worden op een caalcenter!

:idea: Anita, Die clownvisjes zijn zoutwatervisjes las ik gister op internet. aangezien wij een zoetwater aquarium willen gaat dat voor ons niet!

Voor de lijst: 12 December 9.15 verloskundige. Bevallingspraatje<hihi, mike maakt er gelijk een vrije dag van saampjes, heerlijk!!!!!>

13. anita1975

anita1975 Niet meer actief

jee rox wat erg zeg, wat zei de bud chauddeur ervan dat je viel?
    maar gelukkig heb je de kleine vanmorgen ff gehoord en daarna voelen schoppen, maar als je het niet vertrouwd vandaag gewoon gaan bellen he.

zoutwater? dat heb ik ook niet, tenminste ik heb gewoon water uit de kraan...ik zal eens gaan kijken bij de winkel als ik in de buurt ben.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zo dames wat een verhalen weer!

Roxy kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg!

Ik heb me vanmorgen verslapen en heb sindsdien de baby nog niet zo enthousiast gevoeld als "normaal". Even afwachten dus maar...

15. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Roxy wat een schrik!

Ik heb nu net ook buikpijn.. beetje krampjes.. of het voorweeën of indalingsweeën zijn weet ik niet... gek gevoel hoor ik dacht eerst hé ik word ongesteld oneee hahaha

16. ProudMum

Dat stond er op internet, dus ik was al teleurgesteld want ik wilde graag zo'n vis!

Ja ik bel zeker als ik hem minder voel vandaag! Mijn hele lijf doet zeer van die val!

17. anita1975

anita1975 Niet meer actief

guppie ik hoop dat je de kleine snel zal gaan voelen....niks aan dan, ik heb dat ook wel eens smorgens....maar dan begint ie later ineens te schoppen...

rox ik zag dit staan net op internet.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Clownbotia

18. ProudMum

hihi ja die heb ik net ook gevonden anita! ik was in de war met zo'n "nemo"visje!

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: anitadejong, hoe is het nu? heb je nog meer weeen gehad vanacht?

:idea: kristy, ik heb idd zelf het kraamcentrum moeten bellen. Ze gaf als excuus dat de tijd zo hard ging en dat ze niet in de gaten had dat ik al zover was :( maarja kan gebeuren.

:idea: lefbekkie, hier rommelt er helaas nog niks, zou willen dat het stiekem al een beetje begon. Ben je nog steeds aan het werk :confused:

:idea: roxy, jeetje dat moet schrikken zijn geweest! Waarschijnlijk schopte de kleine niet omdat jij toch wat in de stress zat. Toen je hoorde dat het hartje klopte, was je gerust gesteld en dan gaan ze weer schoppen. Die kleintjes voelen dat allemaal aan. Gelukkig maar dat het bij flinke schrik is gebleven!

:idea: guppie, die kleine van jou denkt, mama verslapen, dan ikke ook ;)

ik heb dan eindelijk de griep ook te pakken :(
    Gelukkig heb ik het nu en niet als ik moet bevallen (hoop ik dan)
    Dalijk moet ik op visite bij een collega, die zit al bijna 2 jaar thuis ivm hernia's. Pfff heb er geen zin in, maarja als ik het nu niet doe, komt het er echt niet meer van.

20. ProudMum

Meliske, nog 5 weekjes meid!

Hij is nu heftig aanwezig dus maak me nu echt niet druk meer!

Deel Deze Pagina