anita, mooie buik! ! ! citroentje, hihi wat leuk dat je moeder het stiekem wel weet roxy, leuk he! guppie's en tetra's zijn de sterkste voor het begin van een aquarium. Ik zou er ook een paar algeneters in zetten.
thnx meliske! Zei vanmiddag tegen Anita dat ie daar maar eerst mee moest gaan oefenen, dan kan hij als het goed gaat daarna een paar dure erin laten zwemmen.
hahahaha! vraagje, las op internet dat je eerst plantjes erin doet (logisch) maar dat je pas een week nadat de plantjes erin zitten vissen erin mag doen ivm bacterien?
tegen mij is vertelt dat je eerst plantjes erin moet doen, dan idd een week wachten omdat door de plantjes het nitriet gehalte (geloof ik) in het water heel hoog wordt, en daar kunnen de vissen niet tegen, ook omdat dan het water stabieler kan worden en er idd bacterien kunnen ontstaan. Maar je heb ook in een potje bacterien die je in het water kan gooien. Maar ik geloof dat de tetra's en de guppie's er wel meteen in kunnen hoor, tegelijk met de plantjes...
dank u voor de uitleg! ja klopt, we hebben hier 2 flesjes staan met "bacteriespul". Dus zondag eerst visjes kijken en plantjes kopen, en die week erna visjes kopen!
je heb in de winkel trouwens ook van die water testen, voor de PH waarde en het nitriet gehalte van het water, die zou ik zeker ook kopen zodat je zelf regelmatig kan testen. De PH waarde van het water is ook wel belangrijk. En niet ieder visje mag in het zelfde PH gehalte.
eigenlijk best wel een hoop waar je aan moet denken! ik dacht dat het net zo makkelijk ging als goudvissen. grind erin, water vullen, plantje erin visje kopen en klaar! valt dus vies tegen hihi
Anita en Citroentje mooie buiken hoor! Vandaag alweer 34 weken, wat gaat de tijd snel zeg! Vanmorgen bij de VK geweest en we zijn weer APK-goedgekeurd Verder niet zoveel te melden. Straks babyboom kijken en dan lekker mijn bedje in. Liefs Sonja
Hallo allemaal, sonnetje, mooi dat alles weer goed was bij de Vk. Roxy, wat meliske allemaal zegt klopt idd, van die plantjes en de visjes en die ph stripjes moet je zeker kopen, das handig om zelf je water te testen. Wij hebben vandaag weer wat nieuwe plantjes gekregen, dus nu ziet het er weer picobello uit.
maar een vis die in een bak met ph 7.5 moet leven kan niet samen met een vis die in ph 6 of 6.5 moet leven toch?
Jawel hoor, zo erg nauw moet je dat niet nemen hoor! hier hebben we ook verschillende ph vissen in de bak en de ph hier = 6,8
Bij de winkel waar je de vissen koopt kunnen ze je ook goed advies geven, soms dan kies je vissen uit en zegt het personeel wel of ze samen kunnen of niet, erg handig!
ja dat is wel fijn. Maar wil ook zelf een beetje mijn huiswerk gedaan hebben als ik daar sta. niet dat ik als een domme muts overkom hihi
in het begin is het even de balans goed krijgen, maar als ie goed is, kan bijna alles erin hoor, hier tenminste wel, we hebben zeker 25-30 vissen, waarvan ongeveer 10 verschillende soorten.