Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mamasu: ik schrok er idd ook van dat borstvoedingen 8 tot 12 keer zijn! Bij ons begint vooral Roy zich af te vragen of het niet handiger is om flesvoeding te geven, maar ik heb besloten dat ik borstvoeding wel wil proberen. Als het lukt wil ik het 6 weken doen en dan af gaan bouwen, zodat we helemaal overgestapt zijn op flesvoeding als ik weer moet gaan werken.

Marije: foei foei! Rustig aan doen nu hoor!

Meliske: ja Roy gaat iedere keer mee. Omdat ie nu afgelopen maandag ook al een vrije dag had gehad i.v.m. ons weekendje weg, kon ie nu helaas niet mee. Maar mn schoonmoeder is nu mee geweest! Vond het ook wel leuk om het hartje eens te horen!

Marij: heel vervelend die korte nachten! Slaap je overdag dan nog wel wat of ook niet?

Present: leuk vandaag weer een echo!

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik heb echt flink de griep te pakken.
    Veel hoesten, wat ook op mijn stem slaat,
    hele droge keel, keelpijn,hoofdpijn van het hoesten,
    en strontverkouden, gelukkig geen koorts!

Ook heb ik een zeurend gevoel in mijn onderbuik,
    maar of dat nou wat lichte wee-tje zijn of het komt
    van de druk op mijn buik bij het hoesten...? ik denk
    het laatste helaas.

Maar weet iemand of ik iets mag innemen tegen
    het hoesten en de keelpijn?
    Ik drink regelmatig warme melk en thee met honing,
    maar dat verzacht alleen maar. De pcm zijn op het
    moment niet aan te slepen...maar verder weet ik niet
    of je ook iets anders mag pakken.

3. Niet meer actief

Meliske: hier ook heel erg verkouden, maar gelukkig wordt het al wat minder. Ik eet veel van die groene (zachte) menthol snoepjes. Begreep van mn schoonmoeder dat een hoestdrankje ook gewoon mag. Stond in de bijsluiter dat het tijdens zwangerschap wel mocht, maar niet tijdens de borstvoeding.

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    zo te lezen slaapt ook iedereen slecht hier!
    dat is een kleine troost voor ons allemaal dat je niet de enige bent ;)

joyce, have fun met de maanmannetjes :)

linda, denk dat ik straks maar is ga kijken voor een hoestdrankje en die snoepjes is ook een idee idd!

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik denk dat ik jullie slaap allemaal inpik ;) Het is dat ik moest werken maar 10 uur op een nacht red ik wel!

Ga gauw nog even wat doen, laatste uurtjes :)

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    anneliesje, wat fijn dat je nog zo goed slaapt!
    Nog ene paar uurtjes en dan verlof! heerlijk meid!

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Voor het lijstje:

Misschien is het ook leuk om bij de bevallen meiden neer te zetten met hoeveel weken ze zijn bevallen en hoe zwaar de kleine woog? En hoe de bevalling is begonnen? met gebroken vliezen, of weeen?

Of vinden jullie dat niks?

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ohhhh.... Jaloers..... Ik benijd je! Hier wordt ook steeds slechter geslapen! Vanochtend om 6 uur was ik werkelijk klaarwakker. Gelukkig heb ik dan mijn mp3-speler dus heb ik nog lekker muziekjes liggen luisteren (voor zover ik nog een houding kon vinden waarin ik het kon uithouden). Raar he; om doodmoe te zijn en het dan toch bijna als een opluchting te ervaren om op te staan!

Marij, mijn zoontje is net 2. Het lijkt me zo lastig om bv te combineren met de zorg voor een peutertje! Ik wil mijn zoontje ook niet te kort doen. Maar goed, flesvoeding kost ook tijd natuurlijk. Sowieso vraag ik me dat soms dus af: hoe moet ik straks in vredesnaam voor 2 kindertjes zorgen? Hoe doen mensen dat? Maar dat soort twijfels/angsten had ik ook bij de eerste en ook dat is goedgekomen, dus ik probeer er maar op te vertrouwen dat ook dit wel weer zal lukken!
    Weet je ook hoe het komt dat jullie ukje zo klein is nog steeds? Iets met de placente ofzo? Of zijn jullie zelf gewoon heel klein? Het gekke is nl. dat mijn man en ik allebei helemaal niet extreem groot zijn, integendeel (ik 1.68, man 1.80) dus ik vind het wel vreemd dat kindjes bij mij blijkbaar zo ontzettend goed groeien! Ergens heel fijn natuurlijk, maar TE is ook weer niet goed...

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mamasu, idd dat heb ik dus ook, ben dood en dood moe smorgens, maar ow zooooo blij om uit bed te kunnen! ben blij als het een beetje fatsoenlijke tijd is om er uit te komen.

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh ja, Meliske: balen dat je je ziek voelt... Zou die krampjes toch even in de gaten houden, je weet maar nooit... Ik ben zelf net ook erg verkouden (geweest, heb het ergste geloof ik al weer gehad!) en voor het slapen gaan een paracetamolletje helpt toch wel iets hoor. En dat mag ook best af en toe. Niet teveel natuurlijk, maar als je dan net iets beter slaapt scheelt het wel!
    Verder heb ik bij de Etos homeopathische keelpijntabletjes (Isla heten ze, kijk net op het pakje). Ze helpen lang niet zo goed als Strepsils maar is beter dan niks.
    En Otrivin voor baby's.... Tja en verder inderdaad lekker warme thee en dat soort dingen! Als je een theeleut bent heb ik nog wel een tip: van Celestial Seasonings de Honey/Vanilla/Chamomile thee, met dan nog extra honing erin. Verzacht echt de keelpijn! Ik ben er lichtelijk aan verslaafd...
    Beterschap!

11. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    goeiemorgen,

slapen doe ik prima al wordt ik wel zo af en toe wakker maar slaap dan meestal wel snel weer in.alleen 's ochtends heb ik zo'n last van mijn heupen.ach nog een paar weekjes...

suusje geniet lekker van je verlof

linda en marieke wat fijn dat alles weer goed was bij de controle.

mamasu ik twijfel ook met bv omdat hier nog een mannetje van 3 rondloopt en die mag in maart naar school.ik probeer het gewoon en anders is het echt de fles.kijk wel hoe het gaat,is toch niet van te voren te plannen ;)

present wat lekker dat je vandaag een echo hebt,geniet er maar van.

anita mooie foto en ook een mooie buik\

citroentje ook zo'n mooie buik.
    zal van de week prober een nieuwe buikfoto te maken.

roxy wat leuk een aquarium.moet kunnen hoor om daarover hier te praten.

meliske beterschap.hopelijk gaat het gauw over.

heb onze kinderwagen ook in de woonkamer gezet.zo leuk..komt ook zo lekker dichtbij nu.zal wel een foto maken van de wagen voor jullie,het is zo'n ouderwetse wagen.staat lekker dichtbij het raam zodat het mannetje er lekker in kan liggen als ie gelig ziet.
    dit weekend wordt het bed vehoogt.lekker hoor met in en uitstappen.

de wasmachine en de droger draaien hier ook op volle toeren zodat de kraamhulp het alleen bij hoeft te houden.

vandaag om 12 uur naar het consultatiebureau.krijgt mijn zoontje zijn laatste prik.heb al gezegt dat ie daarna iets leuks uit mag zoeken.ben benieuwd hoe het gaat ...

fijne dag allemaal

groetjes kristy

12. Niet meer actief

Meliske: ik vind het een goed idee om die dingen ook bij te houden!

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Marij ik sluit me helemaal bij je aan, ik wordt er ook vreselijk sjago van.. Ik wil echt niet continue klagen maar die nachten gaan me echt opbreken. Ben ontzettend moe maar kan dan toch niet slapen! :evil: Ik ben gewoon zo moe hmpffffff, maar goed het is voor een goed doel :) Klaag, klaag, klaag.......!

14. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meliske ik vindt het ook een goed idee voor de lijst.
    als marieke dat wilt doen lijkt het mij wel het beste om dan af te spreken om dit via pb te doen.of is dat niets?lijkt mij makkelijker voor haar dan

15. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    vivian je mag hier best klagen hoor.wij begrijpen het allemaal

16. Niet meer actief

Of gewoon in een kleurtje hier, want ik hou voorlopig ff de lijst bij i.p.v. Marieke...

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja indd Kristy dat is dan weer zo'n groot voordeel van zo'n forum, we zitten allemaal in het zelfde schuitje! :D

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik riep ook vanmorgen om half 5: EN NU BEN IK HET ZAT! haha
    vriendin heeft afgebeld.. aan de ene kant wel fijn kan ik me beetje opladen voor vanavond

19. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mamasu, bedankt voor de tip!

kristy, ben benieuwd naar een foto van de wagen!

vivian, klaag maar lekker hoor! Ik ben normaal ook echt niet van het klagen, maar geloof dat ik nu al 8 maanden bezig ben ;)

20. Niet meer actief

hoi hoi,
    ff een berichtje van een meelezer:) heb zoveel om te lezen hier..
    Gefeliciteerd met de bevalling! hopelijk gaat alles goed! succes iig.
    Meliske veel beterschap! het is echt van dat weer om verkouden te worden he..blegh, zou het liefst ook binnen blijven..
    present veel plezier/succes vandaag met de echo!
    Anneliesje alvast gefeliciteerd met je verlof!
    bij mij zou mijn verlof ook vandaag ingaan officieel, alleen zit ik al ff thuis..ben woensdag bij de gynaecoloog geweest omdat ik weer veel bloed verloor, maar weet nu waar het vandaan kom! Het is mijn baarmoederhals die geeft spontane bloedingen, waarschijnlijk is dat door de druk van mijn baarmoeder omdat die flink groeit, kan ook iets anders zijn...ff de uitslag van het uitstrijkje afwachten..Gelukkig kan het helemaaaal geen kwaad voor de beeb, dus eindelijk na een week of 10 heb ik een beetje rust en hoef ik me niet zo zorgen te maken dat er iets met de baby is! joepieeeee kan van mijn weekend gaan genieten:)
    Vervelend dat jullie allemaal zo slecht slapen! Ik ga eruit 's ochtends omdat ik ook last van mijn bekken en rug krijg als ik te lang lig..anders zou ik ook 10 uur op een dag slapen! kan 'smiddags ook nog slapen, dus nog ff afkloppen...

groetjes!

Deel Deze Pagina