Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Linda: ons zoontje is begin november 2 jaar geworden! Voorheen was hij absoluut nog niet toe aan plassen op potje, maar hij doet het nu al 3 dagen achter elkaar! Dus ik ben een trotse en blije mama...

Guppie en Roxy, herken jullie irritatie helemaal over mensen die absoluut geen rekening houden met het feit dat je zwanger bent. Laatst had ik nog een aanvaring met een stel pubers toen ik de tram uit wilde stappen. Dat werd mij onmogelijk gemaakt door een stel van die snotneuzen die perse al naar binnen wilden. Toen ik mezelf (ok niet al te diplomatiek, geef het toe!) naar buiten wurmde, kreeg ik gelijk een paar duwen. Ik schrok er wel van want dat kan natuurlijk ook uit de hand lopen. Ik merk dat ik ook zelf geirriteerder reageer dan ik normaal zou doen. Hormoontjes he...

Anita75, balen dat je ruzie had met je ouders... Helemaal nu je zo hoogzwanger bent!

Schijndelsvolk: spannend dat gerommel van jou! Ik hoop ook voor jou dat het maar snel mag doorzetten. Heb je snel weer controle?

Zou ook heel graag foto's willen zien van de kleine dametjes! Nou ja, we moeten nog maar even geduldig zijn. Het is ook superhectisch met een pasgeboren baby'tje, zeker als het een prematuurtje is...

Wat een rotweer vandaag he? Heb vandaag voornamelijk doorgebracht met wasjes draaien en opvouwen en lezen. Lekker suf dus. Maar na afgelopen nacht (nauwelijks een oog dicht gedaan) voelde ik me ook niet tot veel meer in staat.

Trusten alvast voor straks dames!

2. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    mmh, wij hadden dus gisteren het huis vol met mijn ouders en mijn broer + schoonzus, en niemand voelde zich echt geroepen om mij te helpen (behalve mijn man), terwijl ik echt krakkemikkig begin te lopen... vind ik ook een beetje aso! :confused: nou ja, gelukkig heb ik een lieve man die me steeds meer ontziet (en dat deed ie eerst nooit, dus het kán wel)

over de playstation, wij hebben de regel dat de tv vóór gaat... dus als iemand iets op tv wil zien, moet de xbox uit..... neemt ie dat ding maar mee naar boven en gaat ie daar spelen, als hij het echt niet kan houden. vind het zo irritant als ik niet gewoon ff lekker kan banken met de tv, omdat iemand een spelletje zit te spelen. komt hier dus nooit voor. ik zou ook zo'n regel instellen als ik jullie was.... ;)

joyce, hoop dat je snel bevalt meid, en dat je kindje het dan goed doet!

iemand vroeg waarom ik ms zou moeten blijven. ik heb wat verhoogde bloeddruk en eiwitten in mijn urine. de gyn is bang dat ik zwangerschapsvergiftiging heb. of dat mijn kindje verder in groei achterblijft en ze het allemaal goed willen bewaken. (mede gezien mijn geschiedenis met mijn dochtertje). kortom, ze zitten er bovenop. is er iets niet meer helemaal goed, dan word ik opgenomen. maar zelf denk ik niet dat het al zover is hoor.

dusi k ga ervan uit dat ik er morgen weer ben! dusseh... tot morgen meiden!

kus
    Marij

3. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Spannend Marij, succes voor morgen alvast. Ik hoop dat je weer lekker naar huis mag.

Over die waarden en normen..... sommige mensen hebben Naarden en Wormen, volgens mij..... zeggen we op school altijd over ouders die zich ook zo vreselijk onmogelijk gedragen tov hun kinderen. Ik heb me vandaag ook weer vreselijk lopen opwinden over mijn supergeweldige (NOT, van dat veel te dure babykamertje....) schoonzus. We hebben sinterklaas gevierd bij edwin zijn ouders, dus kon dat ***wijf vandaag helaas niet ontlopen. Die stomme kinderen van hun (kunnen die kinderen niet helpen, sorry) die hebben haar gewoon in de macht. Ze waarschuwen hen, maar ze doen er helemaal niets op uit. "Nee, je moet aan tafel blijven tot het eten op is" wordt als volgt op gereageerd "IK heb het toch op, en ik ga nu met de pop spelen NOU GOED!" En vervolgens mag madam gewoon van tafel om met de pop te spelen. Te gek voor woorden... Mijn schoonouders hebben de gewoonte om te bidden na het eten. Dus zij moest ook gewoon meedoen (in ieder geval stil zijn!). Zit dat stomme kind er gewoon irritant doorheen te lachen en ontzettend uit te dagen.... Nou als blikken konden doden (hihi en dat onder het bidden?!)..
    Wederom werd hier niets van gezegd. En toen kon Marije, die vreselijke vrouw van Edwin (gnigni) zich ff niet meer inhouden. Ook zit de jongste steeds achter onze Bobby aan te vangen. Ik zeg altijd dat hij zelf naar hen toe moet komen en niet achter hem aan mogen vangen. Zij zeggen dat 1 keer als ze binnenkomen "niet achter Bobby aan hoor" en tevens wordt er niet meer op gelet. Nou ik denk dat de jongste morgen wel een blauwe plek op haar bovenarm heeft. "Met MARIJE wordt NIET gesold", heb ik nog even nadrukkelijk gezegd (meer tegen haar paps en mams dan tegen haar overigens).

Nou weer genoeg geklaagd over dat ***volk.
    Ik ga ff wat leuks bedenken voor de laatste dagen met mijn superkids op school....
    Met mijn heupen gaat het echt niet beter (hoopte ik eigenlijk stiekem, dat het gewoon een spierpijn was ofzo....) Morgenvroeg direct nog de fysio eens bellen....
    Meiden tot later!

Liefs Marije

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marij, dat vind ik ook niet normaal! Mijn familie zou me echt niet laten lopen de hele tijd!

Marije, dat klinkt helemaal.... kan haast al niet anders na dat verhaal over die babykamer, maar toch... jammer van die kinderen!

Hier is het ook onrustig, heb vanavond 3 keer een wee gehad, maar gelukkig totaal geen regelmaat. Hoewel ze best zeer doen hoef ik me geen zorgen te maken. Mocht het wel doorzetten dan doen ze niks meer om het tegen te houden en gaat het kindje (mits gezond) het gewoon redden. Toch hoop ik dat ze nog even een paar weekje blijft zitten...

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Marij: succes morgen, en vervelend zo'n familie, ik herken het wel.
    Mijn schoonouders (vooral moeder) vindt dat Luc er teveel eitjes onder legt bij mij (kent iedereen die uitdrukking trouwens wel of is dit brabants?) volgens haar ben ik zwanger en niet gehandicapt........nou nee dat weet ik zelf ook wel maar als de fysio mij adviseert om geen bed meer te verschonen en met zware wasmanden te sjouwen vindt ik niet dat ik me aanstel als ik Luc vraag om de was op de zolder op te hangen. En last van je heupen oooh hadden ze vroeger toch ook geen last van.......Zo nu hou ik weer op met zeuren...

Marije: balen zo'n familie.

Guppie: spannende tijden dus voor jouw, ik hoop met je mee dat je kindje nog even blijft zitten.

Joyce: ik wil ook wel in dec bevallen hoor, over 1 1/2 week ben ik 37 weken dus dan mag het van mij ook wel.

Ben zelfs stiekum wel een beetje jaloers :oops: op de meiden die al bevallen zijn, zij kunnen al lekker knuffelen en genieten van hun kleintje.......maar ja hebben ook 'de pech' dat ze hun kindje nog niet thuis hebben..........nog maar minimaal een week wachten dus.
    Het wordt natuurlijk ook steeds spannender voor ons, zeker nu er al 2 (eigenlijk 3) bevallen zijn, het kan nu gewoon gebeuren dat maakt mij in ieder geval wel nieuwsgierig naar wat er komen gaat en hoe ons mannetje er uit ziet. :D

Ik denk trouwens dat ons kereltje goed ingedaalt is, heb veel last gehad van krampen, twijfel af en toe of het geen weeen zijn (totaal geen regelmaat dus maak me geen zorgen) en weet soms gewoon niet hoe ik moet gaan zitten, heb ook veel meer het gevoel echt op een hoofdje te zitten :confused:

6. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    oeh Guppie, ook al zo spannend. Hoop inderdaad dat je kruimeltje nog even blijft zitten.

Ik ben aan de ene kant ook een beetje jaloers op de meiden die al bevallen zijn, wil ook zo graag kennis maken met ons mannetje en lekker met hem knuffelen. Aan de andere kant lijkt het me helemaal niets om hem achter te moeten laten in het ziekenhuis..... geduld is een schone zaak he?

Nou zeg, Citroentje, wat flauw van je schoonmoeder om zo te reageren. Ik herken hier wel iets in ja (grrrr). Gelukkig weten wij wel beter, gewoon rustig aan doen, je voelt zelf het beste wat je wel en niet meer kunt (voorlopig). En dan daarnaast vind ik ook wel een beetje dat onze mannetjes ook wel een steentje bij mogen dragen aan de komst van ons kind. Wij hoeven niet alleen de lasten van een zwangerschap te dragen..... Ik vind het niets meer dan normaal dat ze nu iets harder voor ons lopen.... Laat ik het Edwin maar niet horen, want volgens mij heeft hij meer last van nesteldrang dan ik (hihi). Ik heb niets te klagen over mijn mannetje gelukkig....
    Ga nu lekker slapen (hoop ik). Tot morgen....

Liefs marije

7. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Marieke: lekker he zo je thee...
    (ik moet m wel met koffiemelk anders vind ik t nie lekker hihi)

mamasu: daar kun je ook trots op zijn meid! super dat het potje plassen goed gaat nu! en nee heb volgende week donderdag pas weer controle... dus nog andrhalve week wachten...

00marij: die van mij trapt daar helaas niet in... dat ie boven gaat spelen...
    Maar als de kleine er dadelijk is gaat het wel minder worden! dat weet ik zeker... :evil:

Ik duim voor je meid, dat alles in orde is en je er morgen weer lekker bent hier!

marije78: dat heb je leuk gezegd Naarden en Wormen hihi :D
    en ik geloof goed dat je daar dan weer even genoeg van hebt, van zo'n etters (*twijfelt wie er grotere etters zijn, papa en mama of de kids*)

Wat lijk ik dan toch streng te worden hihi :evil:

Wel balen dat je heup nog niet minder is meid, morgen (straks dus) echt de fysio bellen hoor meid!

Guppie: Dat was niet de afspraak he ;) Ik mocht nu bevallen en jullie allemaal pas in Januari he :wink hihi Hoop voor je dat het rustig blijft meid!

citroentje: Nou vooruit dan, die deal wil ik wel delen met je ;)
    (en ja ik ken de uitdrukking wel :D )
    en dat jaloerse ken ik wel een beetje hoor *schaam* :oops:

Hier dus weer wakker op een onchristelijk tijdstip :evil:
    Heb weer gruwelijke last van alles... krampen, harde buiken, rugpijn (oefen-weeën?) en ga zo maar door... Maar geen regelmaat te vinden...
    Dus baal gruwelijk... Vind vandaag best een mooie dag om te bevallen hihihi (sorry na zo'n halve nacht weer wakker zijn word ik het weer helemaal beu)

Ga zo ook maar weer proberen of het slapen (naja rusten op bed) weer wil lukken... Van de week toch maar even het bed (waar ik op ga bevallen als ik thuis mag bevallen) ophalen, dan kan ik daar altijd nog op gaan liggen, want nu is hubbie ook elke keer een halve nacht wakker van me... (komt niet ten goede aan zijn humeur)

Tot strakkies weer dames! Hopelijk slapen jullie wel allemaal lekker!

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Goedemorgen,

Joyce wat was je er weer vroeg uit meis! nu kan ik het helemaal begrijpen dat je niet kan wachten tot het begint!

Marij, goed van je meis! Al die irritaties ophopen is ook niet goed voor je kleintje!

ben het ff kwijt.....tot strakkies!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    MOrgen
    Hier ook al vroeg wakker. Werd al lekker hard geschopt door die kleine vanmorgen zucht...
    Om 11 uur naar de fysio en daarna nog maar uurtje slapen.
    Morgen nog een tentamen maar leren is erg lastig als je zwanger bent.. kan me niet goed concentreren maar ja op goed geluk anders volgend jaar weer.
    Guppie spannend dus voor je zeg met die weeën af en toe.. laat haar nog maar even zitten een week of 2/3 he?

10. ProudMum

spannend Berna!

Anneliesje, lekker verlof vandaag zag k op de lijst! Gefeliciteerd!
    Hoelaat heb je de intake?

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hallo mede-vroege vogels!

Joyce jij maakt het wel heel bont zeg, om 3:45 's nachts gaan posten hier... Ik hoop dat je nog wel een beetje hebt kunnen slapen.

Guppie, ook al (oefen/voor-)weeen? Dat is wel spannend zeg!

Citroentje
    ik snap dat je niet kan wachten om je kleine vast te houden, maar zoals je zelf ook al zegt, zo'n couveuseperiode is ook niet alles hoor... Als het even kan is het echt beter pas na minstens 37 weken te bevallen! (jij zei dat je dan nog 1,5 week moest wachten, maar je banner zegt toch nog 1 week? of vergis ik me nou?)

Marij, spannend, controle vandaag! Hopelijk is jullie kleintje goed gegroeid en hoef je niet te blijven! (is dat nou een erfelijk iets ofzo, dat jij gewoon hele kleintjes krijgt, of is het iets met de placenta?)

Marije1978 goed dat je die kinderen nog enigszins in het gareel wist te houden hoor! Iemand moet het doen toch...?

Hier een rustig dagje met mijn zoontje voor de boeg. Hopelijk valt het weer nog een beetje mee zodat we nog wel naar buiten kunnen, want een hele dag binnen is ook maar niks, zeker met zo'n kleintje! Jullie nog spannende dingen gepland?

12. Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Heb niet alles goed bijgelezen, ik heb wat gelezen over mannen, zucht ;) Die van mij had van 't weekend ineens bedacht dat ik maar op een bed beneden in de woonkamer moest gaan bevallen, maar dat zie ik dus helemaal niet zitten. Toen ik zei dat het mij leek dat ik tijdens de bevalling het meest ontspannen moest zijn, viel dat bij hem weer verkeerd haha. Goed, 't is allemaal goedgekomen hoor en ga niet in de woonkamer liggen ;)

Veel meiden last hier van gerommel en oefenweeën. Heb ik volgens mij nog helemaal geen last van. Vannacht wel voor het eerst vroeg wakker en niet meer kunnen slapen... Voel me echt brak nu. Zit niet meer zo lekker in mn vel, of mn lijf zit niet meer zo lekker in mn vel ;)

Oh ja, zo maar eens even bellen met de kraamzorg. Zit ik van 't weekend de brief te lezen van hun om te kijken wanneer ze contact opnemen, kom ik erachter dat ik alle formulieren die ik in moest vullen, wel ingevuld heb, maar niet opgestuurd... Oeps :oops:

13. anita1975

anita1975 Niet meer actief

oeps Linda, nou hoop dat het goed gaat komen met de kraamzorg....
    en bevallen in de kamer, ja ik zit er nog aan te denken, ben zelf al 2 keer bevallen in de woonkamer en beviel me wel, maar nu zit ik ook over boven te denken.

joyce, misschien zet het door meid.....

ik slaap momenteel goed, als ik ff wakker word komt dat door het draaien en de pijn die ik dan voel in mijn lies maar slaap ook zo weer...gelukkig wel.

14. anita1975

anita1975 Niet meer actief

had ik om half 10 een afspraak staan, bellen ze net af....niet dat ik het erg vind haha...

morgen de intake, zal zo de broef ff opzoeken en kijken om hoe laat ze komen...
    trouwens het is nu nog droog zal zo met Lisa maar ff naar de bakker...

15. ProudMum

oeps linda!
    Dat zal vast nog wel goed komen hoor!

gisteravond weer steken in mijn onderrug.... niet echt een lekker gevoel!

16. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Goedemorgen meiden,

Hoop ik voor jullie tenminste...
    Hier dus al die tijd nog wakker geweest...
    het blijft rommelen, maar zonder enige regelmaat GRR

Linda: das niet slim meid... Hopelijk ben je er nog op tijd mee...

Berna: suc6 bij de fysio meid!

Ik duik hier maar WEER onder de douche...
    spreek jullie strakkies nog wel eventjes

Dikke kus!

17. Niet meer actief

Wat vervelend Joyce!

18. ProudMum

het is droog hier, even boodschapjes doen!

19. Niet meer actief

Heb gebeld, ze moest wel lachen. "Tja, dan doen we bij u geen kraamzorg mevrouw!"

Ze bellen binnen nu en 2 weken voor een intake.

20. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Goeiemorgen

Joyce: als ik had geweten dat je er vannacht ook was had ik nog met je kunnen praten. Hier ook een verschrikkelijke nacht achter de rug. Ik ben om half 4 de was maar gaan doen. Daarna nog 3 uur wakker geweest en heb net nog even 2 uurtjes geslapen (totaal dus 2,5 uur). Heb nu zoooo'n koppijn!

Wat zijn er al veel mensen bij wie het rommelt zeg! Laat die beebjes allemaal nog heel eventjes zitten... In ieder geval tot de 37 weken :)

Marij: succes bij de controle vandaag! Super dat je nog zo positief bent!

Linda: dat met die formulieren van de kraamzorg had ik ook. Heb het pas opgestuurd toen ik van hun een kaartje kreeg dat ze een telefonische intake zouden doen :oops: Het is hier gelukkig helemaal goed gekomen en ze hebben er aan de telefoon niks over gezegd. Ik hoop dat dat bij jou ook is...

Anita1975: fijn dat als je wakker wordt je geen moeite hebt om weer in slaap te komen. Hier lig ik dan altijd gelijk uren wakker!

Deel Deze Pagina