Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    mss79 gaaf hoor!

Anneliesje sterkte en beterschap voor je moeder!
    Guppie fijn dat alles goed was!

Ik hoop morgen van de vk te horen dat de kleine is ingedaald en hoofd naar beneden ben nog wle eens bang dat ie teruggedraaid is maar hij schopt hard tegen mijn ribben dus zal wel niet hihi

Zo laatste les van de zwangerschapsgym ben benieuwd waar we het nog over gaan hebben... mijn vriendin gaat nog mee is morgen uitgerekend was bang dat ze de laatste les niet zou redden maar gelukkig nog wel.

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Wow, wat een mooie buik! Een echt kunstwerkje!

Ik heb nog niet alles kunnen lezen, er is zoveel gekletst vandaag! Je kunt wel zien dat er al wat meiden met verlof zijn:)

Ik sluit me aan bij Berna, ik denk ook dat ik helemaal overtijd zal gaan en dat het pas rond 16 januari ofzo geboren wordt. Ik zou wel balen, ik zou liever vóór oud en nieuw bevallen. Maar ja, je kunt maar beter uitgaan van het langste scenario. En aangezien ons meisje nog niet was ingedaald...

O ja, iemand vroeg nog of ik inwendig onderzoek kreeg. Ja, dat doen ze sinds de vorige keer. Ze voelen of er al verweking is en of er opening is. Blijkbaar kan ze dan ook voelen hoe het hoofdje van het kindje ligt.

3. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Oei Anneliesje, dat is wel schrikken van je moeder! Gelukkig is ze in goede handen. Het komt vast allemaal goed!

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mss79, gaaf zeg die buik! Echt heel mooi geworden.

Anneliesje, jeetje dat is schrikken meid. Hopelijk valt het allemaal mee! Gelukkig wordt ze nu goed in de gaten gehouden. Zal voor je duimen...

5. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hoi hoi

daar ben ik dan weer, controle bij de gyn, echo, dopler onderzoek en ctg gehad. uitslag is niet erg geweldig, ons zoontje ligt nu 2.5e week achter in groei, het vruchtwater is wat verminderd maar nog genoeg, en de werking van de placenta is niet meer optimaal. de doorbloeding in de navelstreng gaf stremming aan, gelukkig nog geen 0 flow, maar wel een stremming dus. dat betekent dat het echt minder goed gaat en de groei van ons kindje achter blijft lopen. hij is nu 1550 gram, dus maar 150 gram gegroeid in 2 weken. gelukkig groeit hij nog wel! het kindje zelf voelt zich nog prima trouwens, de ctg was goed en hij beweegt ook nog voldoende. het begint een beetje het zelfde scenario te worden als bij mijn dochter, alleen had de placenta toen al direct een 0 flow (dan zit 1 ader in de navelstreng helemaal dicht en krijgt het kindje nog maar weinig voeding).

anyway, de gyn twijfelde of ze me zou opnemen maar is gezwicht voor mijn gepleit om naar huis te mogen. ik mocht naar huis (in elk geval voorlopig) omdat ik dichtbij woon en het kindje goed voel bewegen en op voorwaarde dat ik elke dag terugkom voor een ctg. nu dus dagelijks voor een ctg naar het ziekenhuis. donderdag opnieuw een doorbloedingsonderzoek. de arts hoopt dat de doorbloeding niet ineens zwaar verslechterd, want dan gaat het kindje het moeilijk krijgen en moet hij eruit. als het langzaamaan verslechterd mag hij blijven zitten en zal hij zich waarschijnlijk goed houden ookal krijgt hij minder voeding binnen....

zodra de ctg minder wordt wordt hij gelijk gehaald. als alles blijft zoals het nu is wordt hij met 36 weken gehaald (dat is de dag na kerst). tussen nu en 3.5e week is ons kindje geboren dus.... gek idee he?!

als hij wel blijft groeien zoals nu, dan zal hij dan ongeveer 1800 gram zijn (geschat). hij moet dus evengoed in de couveuse. we hopen nu dat hij blijft zitten tot 36 weken zodat de organen wel rijp zijn. gewicht is dan minder belangrijk....

het is net alsof de film van de zwangerschap van mijn dochter opnieuw wordt afgespeeld. nu gaat elke dag tellen. denk zelf dat ik donderdag wordt opgenomen, maar vind ik wel fijn in plaats van vandaag, want kan ik nog even zelf mijn tasje klaarmaken en dingen regelen voor mijn dochtertje.

het wordt nog een zware tijd bij ons ben ik bang....... we weten gelukkig van mijn dochtertje dat alles goed kan komen. daar gaan we voor! duimen jullie voor ons?

als ik opgenomen wordt laat ik mijn man wel een berichtje plaatsen hier. vind het zowiezo lief dat jullie zo aan mij gedacht hebben vandaag....

andere meiden bij wie het rommelt, hou de uk nog maar even binnen! het zou zo fijn zijn als je bevallen bent en je kindje wel gelijk met je mee naar huis mag! geloof me ,die couveuse tijd is echt naar! je kindje aan allerlei slangetjes en toeters en bellen, en hij kan niet bij je liggen continue... dan maar 1 weekje langer doorbijten, dan mag je samen fijn naar huis! (ookal snap ik echt dat jullie de zwangerschap zat zijn, dat heb ik ook hoor.... het is nog heeeeeel eventjes doorbijten en dan is het voorbij!)

dikke knuffel
    Marij

6. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    anneliesje, sterkte met je mama meid! wat zal je geschrokken zijn! hoop dat alles stabiel is en je opgelucht kunt ademhalen! dikke knuffel van mij!

mss79, gave buik! ziet er heel mooi uit!

kom straks nog ff spieken. ga ff mijn vriendin bellen!

kus!

7. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Marij, wat jammer dat je kindje begint achter te komen in de groei. Hopelijk blijft de doorbloeding naar je placenta nog goed genog om hem mooi te doen doorgroeien tot 36 weken. Ik zal voor je duimen hoor!

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Anneliesje, wow dat is schrikken hou je rustig meis! Hoop voor je dat alles goed is!
    Mss79 Zo wat een mooie buik schildering zeg! Echt helemaal top ziet er onwijs gaaf uit!
    Marij hou je wel rustig. Spannende tijden worden het ook voor jou! Binnen nu en 3,5 week ppfff spannend! Ik hoop voor je dat de kleine nog even blijft zitten en goed groeit! Want ik ben het helemaal met je eens zo'n couvese tijd is helemaal niks! Dan maar wat langer door puffen. Maar ik begrijp dat jij daar zoiezo niet onderuit komt he? Heel veel sterkte meis!

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Marij ik ga voor je duimen dat je tot 36 weken kan uitzingen.. dat je kindje wel iets gegroeid is is toch wel positief elke 50 gram is wat he!

10. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    jullie zijn lief!

ja, elke 50 gram zijn er weer een paar! komt wel goed met ons manneke, alleen hoe goed en wanneer precies, dat is nu allemaal onduidelijk. ik hoop na de kerst, maar we zullen het zien. hij moet het doen allemaal, dus het is nu aan hem!

mamasu, jij vroeg nog waardoor dit kwam. ik heb een stofwisselingsafwijking die deze complicaties kan veroorzaken. het hoeft niet, maar het risico is wel groter hierop. daarnaast waren zowel mijn man als ik b eiden klein bij geboorte (4 pond) dus een deel is ook wel genetisch bepaald. overigens zijn we nu beiden groot en lang, dus uiteindelijk zegt het niks ;)

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

kom op kleintje van marij, nog even flink doorgroeien hoor!

12. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    He dames,

Wat wordt hier mega veel geschreven zeg :confused: kan het amper bij houden :) Maar goed als er niet veel te doen is hier is er ook geen klap aan.

:idea: Anneliesje sterkte met je moeder.

:idea: mss79 Wat ontzettend gaaf zeg die buik foto`s, echt heel mooi gemaakt.

:idea: berna1981 Suc6 bij de VK morgen, hoop dat de klene is ingedaald en nog steeds goed om ligt.

Voor iedereen die ik vergeten ben Sorry Sorry Sorry :oops:

Hier alles rustig en niets bijzonders gedaan. Ga zo lekker in bad, kom daarna hier nog wel ff neuzen.

Liefs Sonja

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga voor je duimen Marij!
    Toch fijn dat je wel naar huis mag...

Wat een ontzettend mooie beschilderde buik zag ik zeg. Heel erg mooi gedaan!

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Anneliesje: sterkte met je moeder.

Mamasu: mijn banner loopt 1 dag voor dus vandaar had ik het ruim genomen en mag ons ukkie over 1 1/2 week komen, dan ben ik zeker de 37 weken voorbij.

mss79: mooie buikschildering hoor.

Marij: ook hier wordt geduimd hoor!

15. ProudMum

ThunderAngel is 2 dagen geleden bevallen van een zoon!

Hij heet Jesse-Dean

16. Niet meer actief

Owjee, Annelies, dat is inderddaad schrikken! Brrrr!
    Hopelijk gaat het al beter met je moeder....

Guppie, dan lekker je rust nemen hoor!
    Is goed voor jullie :)
    Fijn dat de controle goed was.

Mss79, wow, wat gaaf zeg! Ik wil oohoookkkk!

Berna, kans is klein dat ie teruggedraaid is hoor.
    Vk vertelde mij dat laatst nog, stuitligging is niet zo prettig schijnt, het dakje zit nogal strak tegen het kopje aan, dus ze gaan graag duikelen. Hihi!

Goh, Marij, wat heavy ineens! Gelukkig mocht je naar huis en kun je nu even aan het idee gaan wennen en je tas enzo klaar maken.
    IK duim voor je dat je kleintje blijft zitten tot de 36e week!
    Doe rustig aan meid!

Goh, thunderangel ook al bevallen, sjee!

Hier is kleintje gezellig aan het rommelen in m'n buik!
    Vanmiddag heel relaxed een filmpje gekeken :D

17. ProudMum

wij halen de Decembermama's nog in. daar is nog niemand bevallen namelijk

18. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen