Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had net zoiets geks...
    Ik ga het ook maar gewoon vertellen; ik was op de wc en het ging niet helemaal vanzelf zeg maar, voelde ik opeens iets raars onderin mijn buik. Net alsof de beeb heel hard schopte en pijn dat het deed!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier gaat zo een strudel de oven in!

3. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Hee guppie volgens mij heb ik dat ook wel eens! Dan heb je het idee dat je te hard gedrukt hebt ofzo? Tenminste ik wel...

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Guppie, ik heb dat ook wel eens, dan zit ik te persen zeg maar en dan denkt die kleine zeker van hallo wat doe je....
    Vind het altijd maar een raar idee...

Kristy, lekker boterkoek!

Ja nu ga ik echt wat doen! Even boterhammetje eten en naar de stad! Hoop dat ik me in kan houden, mijn bank saldo bereikt dramatische laagtes..

Kom vanavond weer even spieken!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oh gelukkig jullie hebben dat ook!
    Beebje is meteen wakker, druk gespartel en de hik. Ze zal wel denken "ik kom er lekker nog niet uit" haha!

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

dat is altijd het nadeel van vrij zijn he anneliesje

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    whaha guppie ze vond je waarschijnlijk stinken haha
    Ik ken het hoor.. en ach pleur alles maar neer hier dat deed ik ook met wat mij gisteren overkwam
    haha en ik riep keihard tegen mark HIJ KOMT ERUIT whaha en hij was serieus zenuwachtig LOL

8. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Citroentje, wauw eindelijk! Van harte gefeliciteerd met jullie kereltje TIM
    Mooie naam hoor. Hoop dat jullie het allen goed maken! Geniet ze, enehhh we kijken met smart uit naar foto's!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hahaha ik moet echt smakelijk lachen.
    Ik wilde net serieus gaan voelen of er niet iets uitgekomen was. Dom!

10. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben weer iets beter te pas. Ben gister pas laat naar bed gegaan, en heb...jawel... wonder boven wonder in 1 ruk doorgeslapen tot half 8 vanmorgen. Mijn moeder heeft hier vanmorgen de badkamer gedaan en komt vanavond de rest boven afmaken.

Ik ben vanmorgen bij de VK geweest. Dat drukkende gevoel was zeer waarschijnlijk een teken dat ik me veeeeeeeeeeeeel te druk had gemaakt met mijn kerstboom (vond het zelf eigenlijk nog wel meevallen, maar niet dus *schaam*). Dit omdat ik er nu na een nachtrust helemaal geen last van heb en mijn bloeddruk helemaal prima was. Ik ben een "stabiele moeder" wat betreft de bloeddruk is nog steeds 65! (is één keer 70 geweest). Was er wel een beetje verbaasd over, maar ben allang blij hoor!
    De harde buiken waren dus het teken dat ons mannetje al naar beneden aan het kruipen is. Hij ligt al diep in de bekken (maar dat zegt nog helemaal niets volgens mijn VK, GRRRR) Hij kan zelfs nog draaien! Oei, dat hoop ik niet meer hoor.
    24 december moeten we nog een groeiecho maken. Ben zooo benieuwd. Verder weinig nieuws.

Tjonge alweer 1000 pagina's voorbij! Weet nog wel dat we de 100 passeerden, hahaha.
    17 miskramen bij de juli-mama's? Gatsie, dat is wel heel erg veel.....

Nou kruip nog even op de bank, want ondanks dat ik van 2 tot half 8 heb geslapen, ben ik erug moe. Spreek jullie later nog wel!
    Lief zijn!

LIefs Marije

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    als het zo makkelijk zou zijn he guppie

12. Niet meer actief

ik ben er ook weer, ben even met wat nieuwe foto-tjes bezig

13. Niet meer actief

Marieke (en rest), hier een foto-tje, alleen de kleuren komen niet zo goed overeen, want mijn haar is pikzwart (lijkt nu wel grijs) maar dat komt door de flitser van de camera

14. Niet meer actief

onze kerstboom!

15. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    marije rustig aan doen hoor.

lekker is dat he als je haren weer gekleurt zijn anita.
    wij hebben ook een rode boom

het huis ruikt hie heerlijk.nog 30 minuutjes afkoelen en we kunnen onze tanden erin zetten.mmmmmm

16. Niet meer actief

ik met mijn schatje, Guus!
    (hoezo ik verveel me :) )

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja hoor we gaan de 1010 wel halen Rox!!

Anita mooi je haar!
    Zag wat voorbij komen over dekentjes wassen ik heb hem wel gewassen, zie geen verschil.

Hier net een nieuwe tel. binnengekregen nokia 6300 mooie foon al zeg ik het zelf 8)

18. Niet meer actief

hier heb ik de dekentjes ook gewassen en ze zijn er keurig uitgekomen hoor!

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dames ik kwam deze net tegen maar ik weet niet hoe ik de link hier krijg dus vandaar dat ik hem maar volledig heb gekopieerd. Ik lag helemaal in een deuk!! :) :)

Geplaatst: Di Dec 11, 2007 9:54 am Onderwerp: Zwangerschapsblues..!?

--------------------------------------------------------------------------------

Tja, ik word momenteel weer herinnert aan mijn laatste weken zwanger zijn.. en zwanger zijn is best iets leuks, tot week 30 ofzo. Mits je geen gekke dingen hebt dan he?

Fantastisch vond ik het toch wel, je voelt je mooi, bijzonder, je voelt je lichaam veranderen, hormonen gieren door je lijf, je mag alles en (bijna) iedereen houdt er rekening mee, want tja, ze is zwanger!

En met een week of 20 voel je zo iets bijzonders: Allereerst: Je kunt zien dat je zwanger bent, een mooi klein buikje verschijnt! En er beweegt iets in je buik. Kleine plopjes worden kleine schopjes tot het uiteindelijk een voorbij schuivende baby is.
    Emma was wel een heel rustig kindje en ik zelf had een voorliggende placenta waardoor ik haar eigenlijk heel slecht voelde. Ik heb stiekem wel iets gemist begrijp ik nu. Dat hele drukke heb ik nooit gehad. Peet heeft ook maar een paar keer Emma heel goed gevoeld in mijn buik.
    Ook zorgt dat soms voor een paniek moment. 2 keer naar het ziekenhuis gesneld en aan de CTG gehangen. Afschuwelijk als je beseft haar helemaal niet meer te voelen. Maar goed, daar wilde ik het niet over hebben, ik dwaal af.

Week 30 gaat voorbij, nog steeds straal je, maar je leeft nu wel toe naar je verlof, want stiekem gaat je buik al iets in de weg zitten. Je kunt niet zo lang meer lopen zonder harde buiken of buiten adem te raken. En dan heb ik het nog niet gehad over je bed uitkomen of je veters strikken. Maar vooralsnog is het best leuk! Mooie ronde buik, mensen kijken allemaal blij als ze je zien met je buik en iedereen is zorgzaam en lief voor je! Heel bijzonder.

En dan is daar de dag: verlof! Godzijdank! Je bent inmiddels ruim 34 weken zwanger. Je sleept je uit bed 's ochtends en met moeite trek je jouw hippe zwanky-kleren aan. Eigenlijk past het niet meer, het trekt aan alle kanten, het zit veel te strak. Je haar is futloos (hoe kan dat nou? Tot week 30 zat het fántástisch!) Je ogen staan dof, ik bedoel nu al 2 weken slapeloze nachten omdat je op geen mogelijkheid nog normaal in je bed kan liggen en om de haverklap moet plassen omdat baby op je blaas trappelt, hakt erin hoor.
    Moedeloos stap je naar je auto en na 6 keer opnieuw inzetten om normaal je auto in te stappen, geef je het op en laat je achterover zakken en draai je zo maar je auto in.

So far so good. Laatste werkdag is geweest! Je voelt je al 10 keer beter! Je kan blijven liggen op je bed zolang je wil, je kan de hele dag lezen, slapen, wandelen, shoppen enz enz..
    Ha, fout, dat denk je! Lieve mensen, vrouwen krijgen last van nesteldrang! Met ongeveer week 36 begint de onzin, alles, maar dan ook echt alles moet schoon. Zie je het voor je, je bent opgeblazen tot een ongekend formaat, je past geen fatsoenlijke (zwankerschaps)kleren meer (want die maken ze passend tot week 30, daarna mag je er blijkbaar niet meer hip uitzien!) en dus ben je gedoemd te lopen in joggingbroek en t-shirt van je manlief, grote sokken en poesten maar. Zuchtend en steunend ga je door het huis. Maar het zal schoon worden!

Ik had nog koninginnedag tussendoor, 31 april. Ik vergeet het niet meer. Ik was ruim 37 weken zwanger. Ik moest en zou nog naar de stad gaan. Dus met manlief en vrienden in mijn kielzog liep ik dapper naar de stad. Arme ik, wat voelde ik me afschuwelijk. Ik was dik, huge, kon inmiddels helemaal niks fatsoenlijks meer aan, alleen nog iets wat voor tent door kon gaan, ik leek wel een walrus. Ik kreeg amper lucht, was volledig buiten adem en had harde buiken, niet normaal.
    Ik geloof dat we met 2 uurtjes weer thuis waren. ik heb me opgesloten in slaapkamer en geroepen er pas uit te komen als ze er zou zijn. Nu waren wij in afwachting van een keizersnede, want Emma lag dwars in mijn buik. Dus we konden ook nog eens afellen. Alleen Emma dacht daar heel anders over en diende zich met 38 weken zelf aan. Dus een spoedkeizersnede. Wat trouwens allemaal prima en perfect gelopen is.

Dit alles komt nu weer boven, nu mijn beste vriendinnetje op haar einde loopt, inmiddels 39 weken zwanger! Ik ben helemaal hyper, ik kijk de baby letterlijk haar buik uit, maar ze komt maar niet. En ook mijn beste dinnetje is het zooooo zat! En door dat ik dat nu allemaal zie, weet ik zo goed op welk punt ze zit. Ook zij straalde tot week 30, voelde zich redelijk goed tot week 35, met 37 weken was het gebeurd en nu? Laat babylief alsjeblieft gewoon komen!

Wij vrouwen hebben ook onze trots. Je hele lichaam voelt als verwoest. Het idee dat je man naar je kijkt en zou stralen bij het zien van jouw lichaam, doet je ineen krimpen: "Dat doet ie alleen maar om mij niet te kwetsen, de schat.." Is dan ook het enige wat je kan denken.
    Een kindje dragen is zo bijzonder, ik had het nooit willen missen! Maar het zou zo leuk zijn als je niet, op het moment dat het meest dierbare in je leven in zijn/haar eigen bedje ligt te slapen, als enige kan zeggen:

"Ik ben zooooo blij dat mijn buik in een eigen bed slaapt"

20. Niet meer actief

Hij is leuk ja! heel herkenbaar voor de meesten denk ik!

Deel Deze Pagina