Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik ga even idols kijken!

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    NOu zijn weer terug. Alles was goed. Bloeddruk ietsjes gesteken naar 140/75 maar nog steeds netjes. Hij is nog niet volledig ingedaald maar al wel een heel stuk. Hartslag was rond de 130 dus heel mooi.
    Even over de bevalling gehad wanneer bellen enzo. Als hij nu zou komen zou hij rond de 3200 gram wegen.. mooi gewicht dus
    volgende afspraak donderdag 20 december om 11:50

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Berna, gelukkig alles goed! Netjes hoor rond de 6 pond nu! Dus nu mag je iedere week terug?

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik moet met 36 weken elke week terug

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja ik moet nu elke week komen ja vorige keer was anderhalve week geleden en nu elke week tot de bevalling.

6. Niet meer actief

Fijn dat alles goed was Berna!

7. Niet meer actief

Mooi dat alles goed was berna!

8. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Goed dat alles goed was Berna. Als je nu zou bevallen zou je kindje toch al een heel mooi geboortegewicht hebben.

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Dat vind ik ook.. nou nog een 800 gram erbij en ik ben tevreden hoor

10. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    He meiden!

we zitten echt in een onvoorstelbaar scenario met ons eigenwijze kind! een heel positief scenario zelfs. DE gyn had verwacht dat het inmiddels minder goed zou gaan en er weinig groei meer zou zijn, weinig vruchtwater en weinig bewegingen. de ctg's iets minder zouden worden en mijn bloeddruk de pan uit zou rijzen. Nou, niks is minder waar. gisteren gingen we eerst voor de doplerecho. die was nauwelijks te meten omdat ons kleintje onwijs druk was. Hij bleef maar schoppen en draaien en wapperen met zijn handjes, echt geweldig om te zien. hij was ontzettend druk! dat is een onwijs goed teken, dan voelt hij zich nog prima. dat stelde ons ook erg gerust. uiteindelijk is het toch gelukt om te meten, en de doorbloeding was gewoon goed! geeneens een stremming gemeten. (volgens de gyn volkomen normaal, omdat het schommelt tussen geknepen en normaal. zij had alleen verwacht dat het inmiddels zou schommelen tussen geknepen en 0 flow... nie tdus!). ook de groei viel ons niks tegen. Kleintje is toch nog 200 gram gegroeid in 10 dagen! normaal gesproken groeien ze nu 250 gram per week, maar 200 gram in tien dagen is in onze situatie geweldig! hij wordt nu op 1750 gram geschat. (dat klinkt ons al enorm in de oren!) Daarna naar de ctg, die was ook weer perfect (net als gisteren) en mijn bloeddruk (was steeds onderdruk 95) is nu..... 110/80! 80 onderdruk dus! ik snapte er niks meer van! de gyn begon onwijs te lachen toen ze alle resultaten las. ze zei dat we erg taaie kindjes maken en dat ons kleintje doet wat marjolijn ook deed.... zich aanpassen en het veel langer volhouden dan iedereen denkt.

dit is supernieuws, want dat betekent dat ons kleintje nog wel door kan groeien. hij kan misschien zelfs toch de 2 kilo halen! dat zou betekenen dat hij weliswaar wel in de couveuse moet (grens ligt bij 2500 gram ongeveer en dat gaan we echt niet halen) maar dat hij als alles verder goed gaat, misschien maar een dag of 3 erin hoeft! en dat zou betekenen dat hij misschien toch al veel sneller thuis mag komen! ik ga hier onwijs op hopen natuurlijk!

de controles zijn iets versoepeld. moet nu twee x per week een ctg laten maken, 1 x per week een dopleronderzoek en elke 10 dagen een groeiecho. en elke week mijn eigen gyn zien. jeetje, ms halen we januari alsnog wel? durf er niet te hard op te hopen, maar stiekum doe ik dat toch wel! 8)

geraldine, fijn weer van je te horen! heb aan je gedacht met je bloeddruk!

meiden, is er al een mama's geopend? leuk! (ikke wil ook!). jeetje, nou moet ik 2 fora bijhouden, dat wordt nog wat! 8)

11. ProudMum

WAT EEN GOED NIEUWS!

12. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Nou ja MArij wat een supernieuws! wat zal jij een heerlijk weekend hebben!

13. Niet meer actief

Dat is idd goed nieuws Marij! Kan me voorstellen dat jullie helemaal happy zijn :D

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Wow Marij! Gefeliciteerd zeg, geniet lekker van het goede nieuws en zeg maar tegen je kleintje dat ik trots op hem ben!

15. ProudMum

staat een buikfoto in. was op de babykamer en zag m in deschaduw! gelijk een footootje van gemaakt

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Berna, mooi gewicht toch! Wil je er echt nog 800 gram bij? Ik zou met 6 pond heel gelukkig zijn!
    Jij mag wel veel vaker, ik ga de volgende keer ook pas de 20e.

Marije wat een ontzettend supernieuws! De blijdschap spat van je berichtje af, en terecht!

Ik blijf gewoon hier kletsen hoor, ik ga gewoon door tot ons topic gesloten wordt! ;)

17. Niet meer actief

Wow Marije, echt supergoed zeg, en zoveel gegroeid! :thumup:
    Echt goed nieuws!

18. Niet meer actief

Mooie foto roxy, apart zo in de schaduw zeg!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh en ik ga trouwens mijn rode strepen niet op de foto zetten hoor. Mijn moeder zag het laatst en die schrok er helemaal van...

Wil nog wel even leuk op de foto voor later, ik vind dat zelf ook zo leuk mijn moeder met dikke buik waar ik dan inzat!

20. ProudMum

was bij toeval hoor! had er anders ook niet aan gedacht

Deel Deze Pagina