Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ow Guppie, minder zeg, maar wel echt zwanger, hihi!

Ik mag ook 12 juni, ben dan volgens mijn berekening 8 weken en 3 dagen zwanger. Ben zooooo benieuwd!
    Ik liep vandaag in de stad en dan voel ik me net als anders, geen klachtjes nix en dan word ik weer onzeker.
    Sjee, je wordt wel een frusti als je zwanger bent ;)

Heb bij de hema een meegroeibh gehaald, voor weinig. Had ook een ten cate ergens gepast, nou kun je net zo goed geen bh aan, geeft bij mij echt geen ondersteuning.

Ook nog ff geneusd bij promiss positiemode, erg leuk allemaal. Kan niet wachten op de echo. Als alles goed is mag ik van mezelf shoppen! :whistle:

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mariekepieke ik heb gewoon een bh met een grotere cup maat gekocht. Ik ben zo gewend aan voorgevormde bh's dat ik die stoffen echt niet fijn vind zitten.

ik ben bij de eerste echo 9 weken en 3 dagen. Eigenlijk mocht het pas bij 10 weken, maar dan ben ik op kamp.

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    meiden misschien is deze vraag al gesteld, maar wat is de kans op een miskraam als je bij 8 weken een goede echo hebt gehad?
    of kan je dat neite zeggen

4. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    hoi MJ, als je bij 8 weken een goede echo hebt gehad, is de kans op een miskraam afgenomen tot nog maar 3%. (normaal gesproken heeft een ieder kanso p 10 tot 15 % op een miskraam.. na een goede echo dus al een stuk minder kans op een miskraam!).

hoezo, weer bloedverlies gehad? :cry: Hoop dat alles goed is met je twins meid!

Guppie, ik heb dat ook ineens ja, kan veel minder eten dan normaal, anders wordt ik misselijk. moet ook echt regelmatig eten, anders wordt ik duizelig! en ineens heb ik onwijs veel behoefte aan groenvoer en fruit! gek he, dat je lijf zo inelkaar zit? Bij mijn eerste zwangerschap viel ik daardoor alleen maar af, en was ik na mijn bevalling 5 kilo lichter dan ervoor :D Mag van mij nu best weer! :rolleyes: 8)

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    nee geen bloed meer, maar de kans om dingen te kopen is zo verleidelijk

6. Kaahtje

Kaahtje Nieuw lid

17 mei 2007
    4
    0
    0
    Hoi allemaal,

@Marij: Bij de zwangerschap van mijn dochter at ik echt alles! Chocola moest per gros worden ingekocht, zegmaar.
    Maar nu heb ik hetzelfde als jij, het moet allemaal gezond! Van de week uit eten geweest en weinig groenten (waarom zoveel vlees altijd en één hapje groenvoer in restaurants?) en heb thuis toen nog twee nectarines naar binnen zitten werken. Haha.

Verder heb ik 11 juni een afspraak bij de vk en ben dan 7 weken zwanger als het goed is.
    Ik heb er zo'n ontzettende zin in!
    Ze luisteren dan toch nog niet naar het hartje of wel?

Groetjes,K

7. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0
    Afgelopen vrijdag naar VK geweest. Bij mij luisterde ze inderdaad niet naar het hartje. Moet wel aanwezig zijn, maar moeten te vaak nog zo erg zoeken. En dan is de teleurstelling zo groot bij de moeders werd mij verteld.
    Weet dat inderdaad nog van mijn eerste zwangerschap. konden niets vinden de eerste keer nou dan haal je je inderdaad meteen van alles in je hoofd.

8. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hey dames,

Hoe is het hier? zag dat er weer een paar vreselijk mooie echo's bij gekomen zijn :D leuk hoor! lekker van genieten dames!
    Hier volgende week dinsdag intake bij de vk, die week erop een echo voor de nekplooimeting en dan weer een week later mijn echo bij de gyn... Eindelijk de laatste keer gyn :D hihi

kan iemand mij trouwens vertellen wat die dingen achter mn naam in de lijst allemaal betekenen hihi (heb even niet opgelet en kan het nu niet terug vinden) Thanks alvast!

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sterretjes, wat jammer dat je nog geen hartje hebt gehoord! Wanneer krijg je dat wel te horen dan? Weet je nu wel dat alles goed gaat?
    Ik zou echt doordrammen dan volgens mij.

Ik moet de laatste tijd heel snel huilen, hoort er ook bij zeker?
    Wij maken wel vaker sarcastische grapjes naar elkaar, maar nu kan ik daar niet meer tegen. Of bij de tv, moet me echt inhouden.

Vandaag zouden we gaan shoppen voor schoenen, maar ik heb lekker schoenen via internet besteld. Geen zin om de deur uit te gaan! Vanaf morgen weer een hele week werken, ik zie er nu al als een berg tegenop, bleh!

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja snel huilen is ook een leuke kwaal he? Heb ik ook hoor...

He, en rare voorkeuren voor eten of juist afkeer van dingen, hebben jullie daar ook al last van?
    Ik kan ineens echt watertandend smachten naar patat met, erg he? Laatst heb ik mijn mannetje erop uit gestuurd om naar MacDonalds te gaan. Doen wij normaal echt zelden of nooit maar ik had er zoooooo'n zin in!
    En ik vind normaal echt alle groenten lekker, maar paprika's vind ik ineens echt niet te pruimen! Bah.
    Koffie vind ik ook steeds minder lekker. Ik dronk al voornamelijk caffeine vrij, maar nu hoeft het voor mij eigenlijk helemaal niet meer.
    En mijn absolute verslaving op dit moment is beschuit met roomboter, aardbeien en suiker.... Mjammie! Nou ja er zijn ergere dingen om aan verslaafd te zijn, of niet?

Nou maar hopen dat het allemaal goede tekens zijn voor de echo van aanstaande dinsdag... Ik vind het zo spannend! Nog 2 nachtjes slapen...

11. Niet meer actief

Gister liepen we langs de snackbar, nou, killing! Zo'n zin in patat met dubbel mayo :p
    Maar dat hebben we van de week al gehad, dus moet nog ff wachten.

12. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb tot nu toe geen aparte eetgewoontes. Ik ben in 1,5 jaar tijd zo'n 53 kilo afgevallen. Ik wilde nl een gezonde mama worden en dat was met mijn vorige postuur echt niet. Nu ben ik dus nog steeds heel erg aan het bedenken wat ik eet. Het afvallen heb ik gedaan door veel sporten en op het eten te letten.
    Maar goed ik blijf een lekkerbekje, dus het is oppassen...
    Nog 1 week en 2 dagen en ik zit bijna bij de VK, ik vind het zo spannend....

13. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    Dag dames,

Ik ga dit weekend naar Malta en ik vraag me wat dingetjes af. Hoe doen jullie het met de zon, gewoon lekker bij het zwembad liggen of liever niet te veel zon?

Ook staat er een rit met Jeeps op het programma, dat kan toch allemaal geen kwaad of wel?

Het is mn 3e zwangerschap, maar het is 2x mis gegaan, ik ben dus enorm onzeker en voorzichtig...

x

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik zou niet teveel zonnen. je lijf word dan erg warm en je hebt kans op een zwangerschapsmasker

15. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    gewoon goed smeren lapeldoorn. Ik kan wel minder goed tegen lang in de zon zitten, werd er gister een soort beroerd van. Morgen voor het eerst naar de VK, ben benieuwd!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wauw san, wat goed zeg dat je zoveel afgevallen bent! Ik was ook lekker op gang, wilde ook wat gezonder zijn voor ik zwanger zou worden, maar toen was het al gebeurd. Ik had nog 10 kilo minder willen wegen, maar dan maar weer extra hard ertegenaan in het volgende jaar.
    Ik let daardoor ook wel goed op mijn eten.

Wij eten 1 keer in de week slecht, maar dan let ik er wel op dat ik mijn groente binnen krijg. Mijn man is aan het aankomen, dus nogal tegenstrijdig :(

lapeldoorn, ik ga niet bewust in de zon zitten. ik smeer me op zonnige dagen in met sunblok. Ik heb gelezen dat je baby de zon niet fijn vindt, maar ik weet niet of dat nu al geldt. het vruchtje zit immer nog ver in je lichaam verborgen. Ik zou voor de zekerheid de schaduw lekker opzoeken en lekker genieten!
    Ik heb ook gelezen dat je beter geen salade kunt nemen, omdat je niet kunt controleren of die schoon is, geen gesneden fruit en geen voorverpakt ijs.
    Wel lekker hoor, Malta lijkt me een prachtig eiland!

Ik voel me voor de verandering een dagje hartstikke lekker. niks doen doet me goed :)

17. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    ja, niksdoen doet mij ook goed! haha. was vanmorgen weer om 5 uur wakker, en kon niet meer slapen. om 6 uur er maar uit gegaan, en om half tien weer terug.... toen geslapen tot half een, ben een beetje bijgekomen nu. en morgen weer aan het werk! maar.... eerst de echo! ik mag om half elf... spannend! daarna ga ik gelijk werken, dus laat jullie morgenavond wat horen!

Ik heb ook af en toe waanzinnig zin in patat met! en die beschuit met aardbeien is ook heeeerlijk! verder veel groenvoer en fruit dus. haha, beter als de hele dag snoepen toch?

Lapeldoorn, volgens mij ka nhet geen enkele kwaad om met een jeep mee te gaan. je kindje zit veilig in je buik hoor, helemala verpakt in vruchtwater. zelfs de achtbaan zou nog mogen totdat je 12 weken bent, omdat pas vanaf dan je buik echt gaat groeien en de veiligheidsbeugels niet meer goed dichtkunnen. tot die tijd mag het gewoon, las ik ergens op een site waar een verloskundige hierop in was gegaan. dus gewoon doen hoor!

San, 53 kilo in 1.5 jaar! WAUW dat is veel zeg! je zal wel enorm trots o pjezlef zijn! Ik ben zelf een lange stevige dame, en ik wilde mijn conditie op peil gaan krijgen door te gaan hardlopen. maar nu ben ik dus zwanger, en heb gelezen dat het niet goed is te gaan beginnen met sporten als je zwanger bent (als je het al gewend was kan je wat minder intensief trainen, dati s geen probleem). dus heb min hardloopschoenen in de kast gezet voor volgend jaar, en probeer nu regelmatig te wandelen en te fietsen, zodat ik toch zoveel mogelijk beweging krijg! Maar mijn overgewicht zal er nog een tijdje aan blijven zitten.

Mamasu, jij nog 2 nachtjes slapen tot je echo! wat kan je daar naartoe leven he!

meiden, fijne zondag allemaal!

18. fluiter

fluiter Actief lid

21 mei 2007
    120
    0
    0
    Zo, weer lekker in ons nieuwe huis gewerkt van de week. Veel geschilderd en daar knapt het flink van op.
    Ik moet wel echt opletten dat ik gezond eet. We zitten in ieder geval 1 keer in de week bij de frietboer. Ik kom gewoon niet meer thuis, slaap er alleen maar en verder ben ik aan het werk of aan het klussen. Maar de laatste weken haal ik veel fruit. En nog even en dan is het allemaal weer normaal.

19. fluiter

fluiter Actief lid

21 mei 2007
    120
    0
    0
    O ja ik ga morgen ook maar eens bellen voor een afspraak bij de vk en echo. Ben benieuwd.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Eindelijk besloten toch weer mee te kletsen op het forum, heb er even mee gewacht omdat het de laatste keer in een MK is uitgelopen en ik wilde me er niet te veel in gooien al, in de blijdschap en de dromen enz..

Hallo dames, ik ben Lexie en na 6 jaar waarin 3 miskramen, nu voor een 4e keer zwanger. Ik ga dood van de spanning maar hoop van harte dat het nu eindelijk goed mag gaan, anders is dit waarschijnlijk toch de laatste keer, ik trek dit niet meer....
    Net op het moment dat we eigenlijk besloten hadden weer aan de pil te gaan om wat meer rust op dit vlak te krijgen, hebben we een positieve test. Gematigd blij, want ja het is al 3 x misgegaan....

Vorige MK's al in week 5 of 6 last van oud bloedverlies en in week 7 volgde dan het verliezen van het vruchtje. BIj alledrie alles natuurlijk gegaan, zonder ingrepen van gyn of vk.
    Nu dus in de 8e week en nog steeds geen bloed verlies gehad. We hebben hoop op een goede afloop, maar durven er nog niet op te vertrouwen....

Morgenmiddag om 14.30 eerste echo en we hopen dan een hartje te zien. Dat zou echt een mijlpaal betekenen, want zo ver zijn we nog nooit gekomen.
    Kortom wordt vervolgd.......

Alle Januarimamma's van harte met jullie zwangerschap, ik hoop dat we veel aan elkaar zullen hebben in de komende maanden.

Deel Deze Pagina