Mark heeft net het bed opgemeten en die komt incl. kratjes op krap 70cm, volgens kraamzorg moet het 80 zijn.Maar even navragen bij de vk. Melis, wat fijn dat het zo goed gaat met Dayenne. Linda, heel veel sterkte samen meid, ik denk aan jullie! Moppie, jammer dat het niet doorzet.
Berna ik vond het ook eng afgelopen nacht, maar ik lag vanochtend nog steeds veilig in bed hoor Het went wel denk ik... Meliske, dat is mooi zeg dat ze zoveel aangekomen is! Marieke, beterschap! ik heb weleens gelezen dat kindjes in de bm goed gedeien als je zelf ziek bent, dan kunnen ze flink groeien!
Anneliesje hier ook 70 cm ik neem toch aan dat ze niet eerst met een meetlint komt.. voor de VK moest het 70 cm zijn en de kraamhulp 75 dus zal wel goedkomen
ha meiden, meldt me ook maar weer eens een keer. lees wel steeds alles bij maar dan doen mijn handen zo'n pijn dat ik niet meer kan typen. wordt daar 's nachts dan ook van wakker en kan bijna geen auto meer rijden. ik lees allerhande kwaaltjes die ik ook heb, veel meer afscheiding, olifantenvoeten, mega ongipijn in de onderbuik en steken (bandenpijn?) en klaag klaag klaag. ik heb vandaag eindelijk alle laatste spullen in huis gehaald voor de beeb en voor mezelf (nachtpon was ook nodig). nu nog de kinderwagen en alle thuiszorgspullen (klossen, ondersteek en baarkruk) en volgens mij kan dan met kerst het feest losbarsten. wel een gek idee dat we ook nog kerstkindjes kunnen krijgen nou meiden zet hem op met de laatste loodjes en ik hoop dat de rommelende meiden snel gaan bevallen. oh ja na het lezen van jullie verhalen over schoonouders enzo ben ik echt ineens blij met de mijne. wat zit er vreselijk volk tussen zeg.... niet op de kleinkind passen enzo of in een kooi opsluiten of bemoeizucht. groeten, suus suusje
Heee allemaal, ben ik ook weer. Lekker buffetje gehad en lekker bijgekletst en geouwehoerd met collega's. Ons kerstpakket was een fietstas met aan de ene kant een picknicksetje en de andere kant een koelvak, hmpf...... (sorry klinkt ondankbaar) maar ik wordt er wel een beetje moe van, dat je waarschijnlijk als leerkracht zo graag zou moeten fietsen. Vorig jaar kregen we een fietsrouteboek enzo.... en ik fiets bijna niet, behalve hier in het dorp..... ach ja, we mogen een gegeven paard niet in de bek kijken. Een collega trouwt 25 april en die deed heel erg overdreven enthousiast "oh dit heb ik ALTIJD al graag willen hebben!" Dus nu hebben we besloten om hem al onze fietstassen te geven op zijn bruiloft, hahaha ben benieuwd hoe hij reageert dan. Morgen ga ik nog even naar het kinderkerstdiner op school (nou ja, alleen naar de musical voorafgaand) en dan kom ik er waarschijnlijk niet eerder weer dan met mijn Kruimeltje, raar idee hoor! Tjee Linda, wat spannend zeg. Hoop dat jullie snel bericht krijgen en dat het positief is natuurlijk. Wel een beetje dubbele spanning nu, denk ik, of niet? Sterkte meid! Wat een prachtig meissie, die Emi, Esther! Wat een schattig pakje zo zeg! Meliske, wat fijn dat Dayenne zo lekker groeit. Moet je vast een extra trotse mama maken, of niet? Marij, wie weet zien we elkaar inderdaad nog wel. Hoe herkennen we elkaar... aan een rode roos in het knoopsgat, hahahaha.... nou ik ga lekker op de bank. Veel te druk geweest vandaag merk ik nu wel.... Nou ja morgen lekker niets, alleen ff musical kijken om 5 uur op school. Dag meisies, tot morgen! Liefs Marije
Marije, ben nu wel benieuwd op welke school jij werkt. Ook in lemerveld? Ik heb 2 jaar op de elimschool in Hellendoorn gewerkt, dus wel een beetje bekend in die regio.
Guppie, ben blij dat ik niet de enige heeft die nog geen last heeft van nesteldrang... Echt ik zou best wat meer poetsdrang willen hebben! Dus vrijwilligers zijn ook bij ons thuis van harte welkom, haha! Kristy en Anita, wat lief dat jullie kleintjes zo meeleven. Ons zoontje zegt wel steeds: baby buik, en mama dikke buik, en geeft mijn buik kusjes, maar echt snappen doet hij het niet hoor... Is hij nog net te klein voor denk ik (net 2). Emi wat een mooi kerstmeisje ben je! Sterkte Linda, wat vervelend allemaal, al die onderzoeken... Citroentje, fijn dat het met Tim goed gaat! Zal wel druk zijn allemaal maar hopelijk kun je ook een beetje genieten... Zo hee, die Dayenne komt flink aan! Die is nu even een inhaalslag aan het maken! Fijn hoor Meliske. Mijn zus (uit Spanje) logeert nu gezellig hier en mijn zoontje vindt het helemaal geweldig. Verder nog geen gerommel in de buik, maar het feest kan ook zomaar ineens losbarsten he? We zullen het wel zien.... Slaap lekker vast allemaal!
Ik heb de hele avond erg veel buikpijn gehad, nu nog. Kunnen voorweeën zoveel pijn doen? Ik kruip nu in mijn bed, met een warm kersenpitje tegen mijn buik aan. Ik vind het toch wel een enge gedachte dat het zomaar kan beginnen. Welterusten
marije leuk idee om dat dan kadoo te doen, hihi wat zal hij opkijken zeg.... mamasu, Lisa is net 3 en echt zo meelevend ook, ook als we naar de vk gaan, mag ze op het knopje drukken voor de bloeddruk en later op de doptone... ook moet ze op de weegschaal staan omdat ik dat ook moet, haha. Ach zo lief en ze doet echt alles voor me...van de week was ik aan het opruimen en moest wat dingen van de grond hebben en die pakte ze allemaal voor me op... meiden die vannacht op klossen slapen, voorzichtig he....? ons " dressoir" staat, het is simpel maar hoe moet ik het anders noemen.... ik heb het niet geverfd maar ga het met de tijd nog wel ff lakken... het was, zagen en schroeven, passen en meten maar het is gelukt. En ik vind het heeft wel wat.... morgen ff goed afstoffen hier want van dat gezaag heb je wel stof. haha moest ff lachen hier, roland zit ff met de DS en moest een kaarsje uitblazen, hij blazen blazen en blazen, en zo gaat de DS uit (batterij leeg) haha nou meiden ik ga koesen...truste...
lexie: hier is gewoon alles, maar dan ook alles onder handen genomen... van de keuken die uitgesopt is tot de ramen en gordijnen... zelfs de zolder is opnieuw opgeruimd en ingedeeld hihi geen spinnenwebje meer te vinden... (hoezo erge last van nesteldrang hebben hihi) citroentje: geniet jij maar lekker van je kereltje meid! we snappen het echt wel als je het allemaal niet bij kunt houden! we (ik denk dat ik ook wel voor de andere dames mag spreken hihi) vinden het al hartstikke leuk dat je zo nu en dan eens komt kletsen! guppie: suc6 meid, hopelijk ben je er snel en pijnloos vanaf hoor! zal voor je duimen! meliske: zo hee, die meid van jullie doet het goed hee! ook jij lekker genieten van je meissie meid! ennuh die ramen enz wachten wel daar hoor! marieke: beterschappies meid! hoop dat je jezelf vandaag wat beter voelt meid! en puntige teentjes hihi moest er wel om lachen hihi moppie: ook jij houd het spannend merk ik wel! hopelijk zet het snel door voor je meid! vanaf morgen lekker thuis bevallen zie ik! lekker hoor! suusje: doe rustig aan meid en hopelijk zakken je kwaaltjes snel af hee... is niet echt leuk zo! marije: het is wat met die kerstpakketjes dit jaar... arjan had een pluim... op zich best leuk alleen waren allemaal van die meiden dingen die je er van kun doen... niet echt iets voor militairen vond ik... mamasu: ja idd, het kan ook zomaar ineens beginnen hihi anita1975: lief hee dat ze ook zo mee leeft met je... altijd leuk die kleintjes vind ik... wel grappig om te zien hoe die kleintjes er toch zo me bezig kunnen zijn... en je bent flink creatief geweest meid met je zagen en schroeven hihi Hier zo meteen naar de garage met de auto en daarna meteen door naar de vk... gelukkig rijd ma mee anders had ik dat nooit gered... dus denk dat ik pas tegen een uurtje of 11 weer hier ben... want dan doen we daarna meteen even een bakkie leut bij een tante van ma... Hier blijft het rommelen, maar het wil nog steeds niet doorzetten... wel verlies ik veeeeeeeeeeel meer slijm (echte stukken van de slijmprop geloof ik, afscheiding is zo dik niet) Ik ben benieuwd welke vk er zit en of ze iets willen doen voor me... Jullie horen het iig strakkies altijd nog eventjes van me! Dikke kus dames!
succes Joyce Nou eerste nacht op hoog bed overleeft haha. Sliep niet eens verkeerd. NU wel vroeg wakker probeer zo nog even terug te gaan. Vanmiddag nog even naar de kleine van mijn vriendin en verder niets op de planning
Goedemorgen dames, Nou ik werd een beetje duizelig wakker, het komt en gaat, zeg maar. Dus ik doe ff rustig aan. Meneer LEx zei al "nu mag het wel komen, het wordt nu wat ongemakkelijk allemaal". Nou van mij mag ze nog een paar weken blijven zitten, maar dat d elaatste loodjes het zwaarst wegen, is me wel duidelijk ja. Maar goed, alles voor het goede doel. Joyce, ik maak deals met meneer Lex. Hij doet bv de badkamer helemaal goed uitsoppen en dan doe ik het toilet beneden. ( een keer of 5 zo klein, zeg maar ) WErkt prima hier. Stofzuigen en dweilen mag ik al maanden neit meer van de vk, dus daar hoef ik al niet naar om te kijken. Dus ik ben meer van het opruimen van de rommeltjes en hij is voor het grote werk Maar nesteldrang komt in diverse vormen heb ik al gehoord, want ook dingen regelen ed valt daaronder. Zo hebben we de afgelopen week heel veel boodschappen gedaan waaronder beschuit en muisen en veel koffie suiker en melk ed zodat dat maar vast in huis is. En idd het klaarzoeken van dingen zoals trouwboekje ed. Hier zijn ook de enveloppen al bestickert en postzegels op gedaan. Dus tja stilzitten doe ik ook niet echt... Anders is het helemaal net alsof je maar zit te wachten, das ook niets. Nou ja fijne dag dames en ik meld me later vandaag wel weer. Ws halen we vandaag de box op, die nemen we over van een vriendin. Dus dan kunnen we die ook op gaan zetten en onze katten vast gaan trainen dat dat verboden terrein is.
oeh joyce, hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Veel plezier met je mamsie meid! Guppie, ik werk in Raalte Noord op de Vogelaar. Is een openbare school, weet niet of het je iets zegt... Hellendoorn is inderdaad dichtbij, daar moeten wij naar de verloskundige! Denk dat ze bij de buren (eind verderop) ook een kleine hebben. Ze was de 15e uitgeteld, maar we hoorden of zagen maar steeds niets. Gisteren toen ik naar het kerstdiner ging sloeg de verloskundige net bij hun de oprijlaan in. Ben benieuwd... Hier ben ik weer bevallen vannacht, hihi. Was echt een makkie! Heb het even zelf gedaan zonder iemand erbij, zelfs Edwin niet... hahaha Denk dat het komt omdat we gister wat zaten te ouwehoeren met het kerstdiner. Ik schrok ineens omdat ik wat tussen mijn benen voelde..... maar het was gewoon de tafelpoot (hoezo dom?) Dus mijn collega zegt nog, oh ik help wel even met de bevalling heb je straks een leuk kerstpakket voor Edwin als je thuiskomt. En gisteren thuis vroeg ik aan Edwin of hij het al spannend begon te vinden. Ach ja, weet ik eigenlijk niet, zegt ie. Ik vroeg hem wat ie ging doen als ik hem wakker zou maken met de mededeling dat het begonnen was. Zegt ie: dan zet ik eerst wel een bakkie kofiie! hahaha. Ik denk dat ik op die manier aan het dromen ben gegaan. Want Edwin was naar de voetbal en ik ben ondertussen bevallen (lopend!). Ben even de trap opgelopen met de baby aan de navelstreng in mijn handen om de navelklem te pakken. Toen heb ik even de navelstreng doorgeknipt (met een gewone schaar!) en hem meteen maar even in bed gelegd (tja ik was toch net boven, logisch toch, hahaha). Toen Edwin thuiskwam (zat ik doodnormaal op de bank tv te kijken) heb ik gezegd dat ie maar eens boven in het bedje moest kijken. Ik ben met hem meegelopen. En toen was ie ineens al veeeel groter (ja, kinderen groeien toch goed als ze slapen? hahaha). Ik zei tegen Edwin "de placenta moet nog wel komen, maar daar bel ik morgenvroeg de verloskundige wel over hoor, heb ik nu geen zin meer in" HAHAHAHAHA nou als het allemaal zo'n makkie gaat worden. Ik zag er al niet tegenop maar nu dus helemaal niet meer. Ik geloof trouwens ook nooit dat ons mannetje er zo uit zal zien als in mijn droom, want het was een blond mannetje (spierwit!) en wij waren allebei donker. Het had ook helemaal niets herkenbaars (ja hij leek op het zoontje van mijn nicht, die ondertussen alweer 10 jaar is!). Nou we zien het allemaal wel weer..... Later! Liefs marije
rustig aan doen Lexie! Heb ook meer de drang om dingen te regelen dan te poetsen hoor. Mag ook niet zoveel meer, dus ja, je moet de drang wel ergens in kwijt he? Hoop dat jullie de box lekker op kunnen zetten vandaag. Wij wachten trouwens nog met de box, zetten we pas neer als we het bed ook neerzetten hier in de woonkamer (verwacht rond oud en nieuw).
goedemorgen gisteren de vk nog even gebeld om dat buikpijn en buikkrampen erger werde. toch maar even gebeld voor de zekerheid. al deze klachten blijken bij indalingsween te horen. ik heb veel last van harde buiken en dat hoorde weer bij de voorweeen. was allemaal een goed teken zei ze. nou mag ik om 13.00 langs komen en dan gaan ze kijken van hoe of wat en of de buikpijn van het indalen komt of dat er iets anders aan de hand is.
Moppie en Juni, vervelend dat jullie zo'n pijn hebben. Dan kan het maar beter snel doorzetten denk ik! Lexie, blij te lezen dat nesteldrang in verschillende vormen komt. Ik heb namelijk wel dat ik nu van alles wil regelen, en nog allerlei kleine dingetjes wil kopen enzo. Joepie! Ik heb ook nesteldrang! Haha. Vannacht weer lekker een tijd wakker geweest... Mijn Ipod is echt mijn beste vriend tegenwoordig. Heerlijk om dan gewoon lekker muziek te gaan luisteren. Heeft mijn man tenminste ook geen last van me en ik word er vaak wel weer slaperig van. Straks gaan mijn zus en ik lekker de stad in, gezellig! En vanavond kerstdiner van mijn man zijn werk, in een theaterrestaurant. Lijkt me ook wel leuk. Gisteren kreeg ik bij de afhaal-Thai de vraag of ik zeker wist dat ik geen tweeling krijg... Zo grappig, want tot week 20 was er nog maar weinig te zien qua buik. Blijkbaar ben ik nu toch wel tot indrukwekkende proporties uitgedijd, haha!