Lijkt mij fijn om iets te kunnen beteken voor andere dames die vast tegen dezelfde dingen aanlopen. Zeker voor dames die ook te vroeg bevallen.
Goed hoor Miss Frodo; bij mijn zoontje, die 6 weken te vroeg werd geboren, had ik ook zoveel vragen en heeft het me zoveel moeite gekost om de bv goed op gang te laten komen! (ook al doordat ik met een ks ben bevallen, dan gaat het vaak ook moeilijker). Mijn zoontje had aan het begin ook nog geen goede zuigreflex, is dat bij Emi trouwens wel goed? Ik had me voorgenomen om het in ieder geval 1 maand vol te houden. Dat was dus eindeloos de volgende procedure: eerst baby wegen, dan proberen aan te leggen, dan afgekolfde voeding uit een flesje, daarna weer wegen om te checken hoeveel hij had gedronken, dan weer kolven. En dat iedere 3 uur, terwijl dat hele ritueel rustig anderhalf uur duurde... En toen ineens, na een maand, lukte het wel goed! Maar het was zeker geen vanzelfsprekend iets. Ik was dus ook superblij toen het uiteindelijk gewoon goed liep. Heb het 3 maanden fulltime volgehouden, tot ik werd geveld door buikgriep en dus door uitdroging ineens veel minder voeding had. Daarna nog eens 3 maanden parttime, dus zo'n beetje 's ochtends en 's avonds nog, totdat ook dat terugliep. Ik was er al met al best trots op dat ik het zo lang had volgehouden!
Mamasu in het begin heb k voornamelijk gekolft. Haar zuigreflex werkte wel maar ze had niet genoeg energie. Fijn dat het uiteindelijk toch goed op gang is gekomen bij je, jammer dat daar dan zo weinig aandacht voor is en dat ze je het zelf maar laten uitvinden. Ik herken het weeg en kolf verhaal van je, zo ging dat bij mij in het begin ook. Wegen, borst aanbieden, wegen en dan afgekolfde melk geven en dan weer kolven, heb je een fulltime job aan. Gelukkig drinkt Emi inmiddels gewoon alles zelf uit de borst dat scheelt veel al gaat daar nog steeds vrij veel tijd iniztten. Dit komt ook omdat ze nog geen vast ritme heeft en er lang over doet. Guppie, heel herkenbaar
Guppie: ik ben niet meer echt duizelig geweest, gelukkig. Kan me voorstellen dat het moeilijke dagen voor je moeder zijn! Berna: mooi buikje hoor! AnneLiesje: hoe is het met jouw moeder? MissFrodo: wat goed dat je van die voorlichtingsavonden en zo wil gaan geven! Ben pas ook naar zo'n avond geweest, maar vond deze vrouw echt teveel doordrammen op borstvoeding... Ieder zn eigen keus vind ik hoor! Roxy: witte stip in je aquarium?
lachen hoor, iedereen om me heen is als een gek aan het rennen om van alles te regelen voor de kerst enzo. manlief was vanmrogen werken, doet nu de boodschappen en haalt de proefdruk van ons kaartje op. dochterlief is op het KDV. mijn vader haalt mijn stiefzoontje op, mijn moeder doet haar kerstboodschappen, en ik? ik heb uitgeslapen tot half twaalf (slechts 1 x wakker geworden, eindelijk!) heb een uur met mijn gat in bad gelegen en zit met een onwijze relaxte glimlach op de bank omdat ik zo heerlijk aan het aftellen ben! ga zometeen maar eten koken om het goed te maken naar iedereen Berna, ik had bij mijn vorige zwangerschap ook zo'n opgeblazen hoofd. ik had het niet door, maar achteraf als ik de foto's kijk schrik ik me kapot! een geruststelling, binnen 2 weekjes na de bevalling is het echt weg! komt idd omdat je vocht vasthoudt. balen he?! maar vind je evengoed er prachtig uitzien en je hebt een hele mooi buik! Beweegt je kindje alweer wat meer? jij vroeg daar toch naar gisteren? ik voel kleintje ook minder vaak hoor, maar als je je ongerust maakt moet je echt de vk bellen, dan kan ze naar het hartje luisteren en je geruststellen! wat gaan jullie eigenlijk allemaal doen met de kerst? miss frodo, ik vraag mij af of bij te vroeg geboren kindjes (En te kleine kindjes) er een kans is dat je zonder die 24 uurs taak ook de bv op gang kunt krijgen? ik heb bij mijn dochter er zoveel tijd ingestopt, en zij lag een maand in het ziekenhuis, was er stuk van, zo vermoeiend. dat wil ik nu echt niet meer. dus ik neig steeds meer naar flesvoeding, omdat ik zo tegen die toestanden opzie met kolven, voeden, wegen etc. ons ukkie moet straks natuurlijk ook de couveuse in, hopelijk niet te lang ,maar ja, zal misschien ook geen kracht hebben om voldoende borstvoeding te nemen.... (+ ks natuurlijk, helpt ook al niet mee). kortom, ik voorzie een hoop gedoe en wil mijzelf dat geloof ik toch maar besparen! ehm, verder ben ik het kwijt! erg he! kom vanavond nog wel ff buurten! dikke kus! Marij
Ben er ook nog wel hoor, maar ff geen tijd om overal op te reageren. Alleen wel even in het bijzonder voor ANNIKA! Meid wat een fantastisch nieuws. Ik hoop dat je ondanks de afgelopen rotperiode nu een hele mooie zwangerschap voor je "gepland" staat! Heel veel geluk gewenst en we houden je in de gaten hoor! Dikke knuffel voor jou! Meiden ik ben er morgen wel een keer (tussen de kerstinkopen door). Ga morgen lekker ff met Edwin op pad, hoop dat ik het allemaal trek, heb hem al wel gewaarschuwd voor HEEL VEEL koffiepauzes hahaha Liefs marije
Hey meiden, Ben ik ook weer even snel. Annika: VAN HARTE! het is jullie echt gegund!. Meliske: fijn dat Dayenne het zo goed doet. Missfrodo: Emi doet het ook al zo goed, fijn hoor! en straks cursusleidster BV, knap hoor. Ik geef trouwens flesvoeding (en ja, de opmerkingen dat bv zoveel beter is zijn eindeloos....) ik las dat iemand het er over had dat bv kindjes tevredener zijn omdat ze naar behoefte mogen drinken. Tim mag dat ook, hij geeft zelf aan wanneer hij wil drinken als er maar min 2 uur en max 4 uur tussen de voedingen zit, dus drinkt hij 2 uur na de vorige voeding dan zal hij minder drinken dan na 4 uur. wie kreeg er nu op 3 jan een geplande keizersnee? (sorry hoor naam vergeten) echt geweldig om nu al een datum te weten, hopelijk houdt je kleintje zich tot die tijd rustig!
Hallootjes! Annika, wat gaaf zeg! wanneer ben je uitgerekend? Esther, wat leuk dat je dat gaat doen. En het lijkt mij wel goed ja om iemand als leidster te hebben die er niet zo'n 'moeten' van maakt! Berna, mooie buik! Jammer dat ik je gezicht gemist hebt! Ik zag wel dat je lang haar hebt en om de een of andere reden had ik kort haar bij je verwacht, hihihi! Meliske, fijn dat het zo goed gaat met Dayenne! Hoest nu met de krampjes? Anita, mooie buik meid! Grappig, onze buikjes lijken echt op elkaar! Ik heb vanmiddag in het zks een voorlichting gehad over daar bevallen! Leerzaam, maar wel jammer dat we niet op de verloskamers zelf mochten, dit hadden we wel verwacht. Ach, als alles goed gaat gaan we toch thuis bevallen....
witte stip betekend dat er visjes ziek zijn.... Blijkt nu dat mike iets te snel de vissen in het water heeft gedaan....
Annika wat toevallig! Afgelopen week vroeg ik me nog af hoe het met je zou gaan. En dat het wel erg moeilijk voor je moet zijn om hier te komen en nu lees ik dat je vandaag positief hebt getest Wat super voor je en hoop dat je in 2008 een gezond kindje vast mag houden!
@ Marieke wij mochten inderdaad ook de verloskamers niet zien maar ik hoop ook thuis te bevallen. Ik heb inderdaad lang haar ja hhii zo mijn rug is echt helemaal op voor vandaag wat doet ie zeer zeg bah bah. KOm er maar uit beeb!
Ha meiden, Mooie buiken hoor! Hier mochten we de verloskamers wel zien bij een voorlichting over bevallen. Vond het wel fijn, helemaal gezien het feit dat we in het ziekenhuis moeten bevallen. Fijne avond meiden!