Op internet stond er "volle maan", 24 december 2:16 u; dus ik dacht dat dat afgelopen nacht was, want komende nacht om 2:16 u is het al de 25ste. Maar misschien heb ik het mis.
zo terug van fysio en winkels wat een drama zeg geen parkeerplaats te vinden. Ik wilde meloen met ham als voorgerecht morgen maar ze hadden niet de goede meloenen nou ga echt niet nog een keer terug bekijk het maar... Heb een heel raar voorgevoel dat het niet meer lang duurt het bevallen terwijl ik geen enkel teken heb.. en nu mailde mijn moeder net ook al dat ze gedroomd had dat ik met kerst zou bevallen.. geloof daar niet in hoor maar tis toch vreemd dat we allebei dat gevoel hebben terwijl ik altijd zei dat ik wel over tijd zou lopen
dag allemaal! Marije, wat een geweldig nieuws van je vriendin! Leuk ook een babyboom, veel speelkameraadjes! Anneliesje, gefeli met je 37 weken! Marieke, mooie foto! Missfrodo, ik hoop dat Emi lekker kan slapen in de wieg! Lijkt me toch een fijner idee dat op het aankleedkussen. Wat moet het heerlijk geweest zijn om achter de kinderwagen te lopen, was je niet ontzettend trots? Roxy, je gaat ook maar door he? Naar beverwijk, ik moet er niet aan denken! Oh citroentje, jij ook al achter de kinderwagen. Ik zwijmel al weg bij het idee... Mamasu, ik zie het helemaal voor me en dat soort tafereeltjes ontroert mij ook altijd ontzettend. Ik moet ook altijd mijn tranen wegslikken als die hele kleintjes gaan zingen in de kerk ofzo... joyce, ik kan me goed voorstellen dat je op instorten staat, dit kan je geestelijk toch ook niet lang volhouden! Misschien helpt het om iets meer aan te dringen bij de vk, ze kunnen je zo toch niet de hele tijd door laten lopen? oh berna, toch krampjes! En alweer zo'n rotnacht... Ben je wel alvast in het ritme als de kleine straks 's nachts wakker wordt Wij doen geen cadeautjes met kerst, ik heb gisteren al genoeg gehad! We gaan wel lekker ontbijten, maar das dan ook het enige dit jaar! Ik vond bezoek gisteren zo slopend en iedereen bleef zo lang zitten... Kon op het einde niet meer op mijn benen staan. Eigenlijk wil ik gewoon bevallen en verder kan het me allemaal gestolen worden. (zo dat is eruit!)
Hallo allemaal, Vanochtend ben ik weer naar het ziekenhuis geweest voor controle. Nou dat was allemaal weer prima hoor! Bloeddruk was weer lekker gezakt 130/70 was het nu. Ons kleintje is al helemaal ingedaald (vorige keer nog niet) en ligt vast tussen mijn bekken, dus daar ben ik ook wel blij om. De gynaecoloog wilde me pas over 2 weken weer zien! Hij heeft ook even uitgelegd wanneer ik naar het ziekenhuis moet komen als ik ga bevallen, pas wanneer de weeen om de 5 minuten komen. (Of er moet iets anders zijn, met het vruchtwater ofzo.) Tot de 37 weken moet ik direct komen (maar das nog 4 dagen, dus daar ga ik niet van uit). Ik ga echt voor een januari kindje hoor, heb me er nu maar bij neergelegd dat ik niet eerder ga bevallen . Ook nog even de laatste spulletjes gehaald voor de kerst en verjaardag van marco. Druk in de winkels, logisch natuurlijk. Vanavond gaan we lekker gourmetten met zijn twee-tjes, onze laatste kerstavond met zijn twee , we kijken ook altijd all you need is love, vind ik altijd wel leuk .
ha meiden, meld me ook maar weer eens. Guppie nog gefeliciteerd met je verjaardag. ik kan me zo goed voorstellen dat iedereen het gehad heeft. ik zit er ook redelijk doorheen. mijn buik is in de drie weken verlof tot nu toe alweer 9 cm in omvang gegroeid en ben nu rondom 112 cm en maar 1.65m lang. als ie nog langer blijft zitten kunnen ze me wegrollen. ik dacht ben een paar dagen niet geweest Joyce zal al wel bevallen zijn en andere rommelende dames, maar nog steeds niemand meer..... vannacht hebben we allemaal de volle maan gemist....... misschien vanavond rond 0.00 echt een kerstkindje? wij doen het makkelijk met kerst, gourmetten met kant en klare schotels en ik heb schoonfamilie gevraagd zelf nog drank en taart e.d. mee te nemen. oh ja kunnen jullie nog fatsoenlijk op een stoel aan tafel zitten? Ik zit namelijk wijdbeens en dan zit mijn buik in de weg bij de tafel. lekker knoeien dus met eten. Prettige feestdagen allemaal!
Haai ladies! Hier een lui iemand, gaap! Moeten nog boodschapjes doen enzo, maar zit helemaal in te kakken hier op de bank. Vannacht heerlijk hoog geslapen. Morgen gaan we gourmetten met familie, lekker bij schoonmama, zit ik niet met de troep, yes 2e kerstdag lekker saampjes, heerlijk! Vanavond gaan we bij mijn ouders Scrooge kijken, nostalgie! 8) Ik was trouwens helemaal naar van dat nieuws van die papa en dochtertje die dood zijn gegaan nadat de slee het ravijn in was gegleden. Kan daar al slecht tegen, maar nu trek ik het helemaal slecht.... Tot later!
Berna: spannend! Guppie: laat dat kleintje van jou maar komen hoor Anita: fijn dat het allemaal goed was! Suusje: ik zit ook wijdbeens hahaha Marieke: dat verhaal van die papa en dochtertje heb ik nog helemaal niet gehoord! Jeetje wat erg...
Guppie, kan me voorstellen dat je weer even klaar bent met alle drukte en feestelijkheden! Nu lekker rustig aan doen... Juni, goh ik was ook in de veronderstelling dat het komende nacht pas volle maan zou zijn, maar wij januarimama's hebben dus massaal het bakerpraatje genegeerd! Geen vollemaansbaby's zo te merken... (volgende volle maan kan natuurlijk ook nog voor velen!) Marieke, ik had dat ook, dat ik helemaal van slag was van dat nieuws. Om zoiets afschuwelijks voor je ogen te zien gebeuren wens je echt niemand toe. Fijn Anita, dat alles er weer goed uitzag! Jij was toch degene met die hartvormige baarmoeder die waarschijnlijk te vroeg zou bevallen? Dan doe je het helemaal niet verkeerd zeg! Zo, daarstraks ook even in de 'gezellig' drukke supermarkt geweest met mijn zoontje voor de laatste kerstboodschapjes. Pfff ben blij dat ik weer thuis ben! Wat een hoop mensen zeg. En allemaal inslaan alsof de winkels de komende 2 maanden ipv 2 dagen dicht gaan.... Vannacht echt een superslechte nacht gehad! Maar ik bevind me in goed gezelschap geloof ik, he? Ik had ook steeds menstruatieachtige krampjes, dus dan ga je je toch afvragen: is dit het begin? Maar het zakte ook weer af. Zullen dus wel weer oefenweeen geweest zijn ofzo. Mijn zoontje slaapt nu dus ik duik er zo direct ook nog even in... Even een poging tot bijslapen doen! Tot later!
Ik ben echt een wrak vandaag... Mijn oom zou vanmiddag nog op bezoek komen, als ik dat nou niet wist ging ik lekker mijn bedje opzoeken. Nu nog maar even afwachten...
Mamasu: volgende volle maan is pas 23 januari geloof ik. Ik zal dus alleszins vroeger bevallen want langer dan 14 dagen laten ze je toch niet overtijd gaan. Anita: wat goed dat alles goed was bij de VK! Wij zijn weeral even naar de stad geweest. Ik kan eigenlijk nog steeds vrij verre afstanden wandelen, hoewel ik daarna op ben. We hadden gisteren een DVD-recorder gekocht (ik had nog voor 100 euro bonnen in die winkel) maar nu hadden we toch nog een kabel nodig want het lukt nog niet zo goed. Nu ga ik lekker rustig aan doen.
Hehe eindelijk kan ik weer op het forum! Kon er gister en eergister vanaf de middag niet op. Hoe is het met jullie meiden? Houden julle het nog vol zo op het eind!
Juni: de volgende volle maan zou ik wel kunnen gaan halen dan... Hoop het niet haha! Meliske: hé meis, hoe is het met jou? Hier gaat alles zn gangetje! Heb weinig klachten, dus mij hoor je niet echt klagen
Met dayenne gaat het heel goed! Ze doet het prima, ze begint nu steeds meer geluidjes te produceren, het huilen heeft ze ontdekt Zelf ben ik een beetje erg moe, heb wat moeite met het weinig slapen, maarja, dat is nu even niet anders. Ook hik ik behoorlijk tegen 19 januari aan , misschien vreet dat ook wel energie.
heel begrijpelijk meliske, die dag is ook niet niks en komt ook steeds dichterbij. Gaan jullie nog iets speciaals doen die dag? Ballonnen oplaten of iets dergelijks?
Das idd heel begrijpelijk Meliske. En dat je zelf zo moe bent ook. Je hebt twee lange zwangerschappen achter de rug en bent net moeder, alles is nog nieuw en wennen en de dag waarop jullie je eerste kindje verloren zijn komt eraan... Das niet niks allemaal meis! Probeer lekker te genieten van de geluidjes van Dayenne en rust goed uit. Dikke knuffel!