Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Ik weet niet welk niveau. Daar hebben ze het nooit over gehad. Het bleek zowel uit een urine als uit een vaginale kweek die genomen zijn toen ik in het ziekenhuis lag met voortijdige weeen. In principe is het fout als het ook uit de urinekweek blijkt.

Bij mij heeft de gyn verteld dat het kindje in principe binnen 12 uur geboren moet worden(nadat de vliezen gebroken zijn). Dus als de weeen niet direct beginnen nadat de vliezen zijn gebroken dat ze deze dus op gaan wekken. Moet jij dan ook bevallen aan een antibiotica infuus?

2. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ja ik moet ook gelijk aan de anti biotica..

bij mij bleek t ook uit een kweek en uit de urine.. mja hoe dat nou precies zit weet ik ook niet.

suc6 in ieder geval :D

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Jij ook!

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Suusje: succes hopelijk heb je je kleintje snel in je armen!

Joyce: hopelijk heeft het gewroet wat geholpen en ben je nu aan het bevallen.
    Zo niet: Toen ik bezig was met bevallen maar het niet echt wilde opschieten en ze in 1e instantie in het ziekenhuis alleen maar een ctg en echo zouden maken zou ik voor de nacht een normison kunnen krijgen, je schijnt met dit slaapmiddel dwars door de weeen heen te kunnen slapen, misschien kun je daarop aandringen bij je vk zodat je even kan bijtanken?

Fijn dat bij iedereen de controles zo goed waren. Ik las dat bij iemand de bloeddruk wat hoger was, dat was idd bij mij ook de controle voordat ik ging bevallen dus wie weet......

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb net weer een uurtje pittige voorweeen gehad, maar helaas...

Heb me maar weer netjes aangekleed voor de laatste keer samen bevallen. Het viel me op dat mijn buik opeens veel lager zit, het zwaartepunt is echt gezakt! Hebben jullie dit ook?

6. Writer

Writer Niet meer actief

hoi meiden
    nou fijn te lezen dat alles oke was bij jullie vk ,het is altijd zo spannend he ,ik mag volgende week donderdag pas weer ,tja alle de feestdagen tussen enzo nou ja heb geduld nog een weekje

vandaag geshopt ohhhh wat erg zeg dat shoppen bedoel ik ,ik kan het haast niet meer , hubbie had me afgezet in stad dus dacht nou goed kan ik lekker lang shoppen , na paar winkel was ik helemaal op en ook nog plassen , in veel winkels mocht ik niet :cry: dan heb je een zwangere vrouw en toch niet even mag vond erg vervelend , dus snel zoeken naar andere winkels en gelukkig zijn er wel winkels die speciale klanten wc hebben anders had ik wel in me broek gedaan hoor
    heb jasje voor mij kleine gekocht , allemaal korting bij c&a ,en kadotjes voor vriendin enzo , was blij dat ik klaar was ,voorlopig niet meer shoppen hoor ,had ook een kleine zuurpiet bij me ,dochter van 5 die had honger terwijl net thuis gegeten had , nee mam ik wil in stad wat eten fieeeuu en dan wou ze speelgoed ,want ze kreeg nooit wat van mij :confused: en dan ook nog hard zeggen ,ik zweerde dat mij laatste shop dat is tot na bevalling
    morgen verjaardag , vriendin woont midden in stad , dus als nog wat nodig heb kan ik even snel van te voren doen en dan bij haar uitrusten
    thuis gelijk op de bank ingestort ,in slaap gevallen voor een uurtje , daarna eitjes gebakken , en straks kleine in bed doen en heb ik weer wat rust ;)

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja hier zit alles ook een stuk lager Guppie
    jeetje jij hebt echt vaak voorweeën ik heb er echt nog geen een gehad maar heb nu wel eindelijk wat vaker harde buiken hihi
    succes bij de cursus!

8. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hier is ons beebje ook al heel erg laag gezakt. Vandaag dus ook even voorweeën gehad maar ja, jammer genoeg nu niks meer. Ik wil ook bevallen!

Meesa, wat stom dat ze je niet naar de wc lieten gaan. Ik erger er mij ook altijd aan dat er in heel weinig winkels wc's zijn voor klanten. Nu ik zwanger ben heb ik soms ook dat ik heel dringend moet plassen. Gelukkig is er altijd de Hema en de Inno (2 winkels met wc).

9. Writer

Writer Niet meer actief

berna als dat je eerste bevalling is , zeg voorweeen of harde buiken niks over bevalling hoor , ik had bij dochter geen een keer voorwee gehad ,gelijk de echte wee dus bevallen hihi

10. Writer

Writer Niet meer actief

juni , ik kan niet begrijpen dat als je een hoog zwanger vrouw ziet , haar niet naar wc laat , dat niet zomaar klanten moggen kan ik heel goed begrijpen maar hoog zwanger :( , gelukkig hier ook hema en v&d , maar ja dat moet je nog helemaal om lopen

ik wil ook bevallen haha maar na het weeken graag :D

11. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Helloooooooooo ladiesssssss,

Sjonge jonge wat is er weer veel gepost sinds vanmiddag zeg!
    Dus neem me niet kwalijk als ik niet op iedereen reageer... :oops:

@Lisab & @ Little hope: Heel veel succes straks met bevallen, hopelijk kan het ook zonder inleiding! (heb wel gehoord dat de weeen dan meestal wat heftiger zijn of heftiger beginnen, weet het niet zeker hoor...)

@ Suusje: Jeetje joh wat spannend, zet m op! Jij bent nu op een punt waar we ons geloof ik zo'n beetje allemaal op verheugen!

@ Meesa: Ronduit belachelijk dat je niet gewoon even naar het toilet kan, ze zien die toeter toch! Sorry maar als medewerker zou ik het altijd toestaan in zo'n geval!

@ Guppie: Nou volgens mij ligt mijn beebje met uitgestrekte beentjes want hoewel hij echt diep zit en vast zit met zijn hoofdje voel ik toch ook nog steeds een stel voeten in mijn maag hoor!
    Ze zeggen dat als de baby indald je iets meer lucht krijgt, maar deze was dus niet van plan het mij enigzins gemakkelijk te maken geloof ik! :confused: :)

Nou en ik ben vanmiddag dus ook bij de vlos geweest en ik kan je vertellen dat die weegschaal daar van geen kanten klopt hoor!
    Eerst val ik in 1 week 2 kilo af en nu zitten ze er weer aan! Yeh right, geloof dr geen moer van! ;)
    Maar goed, bloeddruk weer prima in orde, had ook niet anders verwacht eigenlijk! ;)

Ja en dan weer het gebruikelijke meten he...? en voelen of hij nog ingedaald zit. God, wat deed dat zeer toen ze links naast mn schaambot drukte. Zo he, ik ben dus echt al flink beurs daar beneden! :rolleyes:
    Hartje ook weer goed, meneer had lekker liggen pitten en dat begint er ineens die vlos te drukken en te voelen dus daar was ie niet heel blij mee geloof ik. Maar ja, ik vind het ook niet fijn om wakker gepord te worden dussss.... ;)

Volgende afspraak.....tatatatatatata......whats new hierzo.......jawel.......echt waar.........3 Januari! \:D/ (om 10.30)

Als ik het redt.....(k ga morgen aan de bitter lemon hahaha) ;)

12. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Oppassen met bitter lemon. Als je in google intypt kinine + bevalling kom je op een oud topic van dit forum. Daarin staat dat de kinine in bitter lemon ervoor kan zorgen dat het kindje zijn darmen overstuur geraken en dat het dan in het vruchtwater kan poepen met alle gevolgen van dien. Ik was namelijk ook eerst van plan om bitter lemon te gaan drinken, maar ik zie er toch maar vanaf...

13. Niet meer actief

Voor de lijst; 7 januari controle gyn. 9.40 uur

guppie, hier hangt mijn buik ook heel laag

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Aan de ananas dan maar. :D Overigens schijnt een goed potje sexen ook te helpen. Daar helpt mijn lief me maar al te graag aan herinneren. :)

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ja maar in het hart van ananas zou juist ook kinine zitten.

16. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Juni: Owh dat wist ik dus niet en das ook niet de bedoeling natuurlijk!
    Dan laten we die optie maar achterwege, ik ga wel touwtje springen ofzo! :)

@ Lisab: Dat van dat sexen heb ik ook gehoord maar daar ben ik eigenlijk al een tijdje niet meer echt toe in staat omdat al mn spieren vastzitten en ik nu al nogal beurs ben daar benee (oke, dat was mss meer info dan je weten wilde haha :) )

Al weet ik zeker dat manlief daar ook niks op tegen zou hebben hoor, want ik word hier regelmatig nog getreiterd met opmerkingen als: Weet je nog? En....ooit in een grijs grijs verleden.....of weet je nog wel hoe dat moet dan? ;) :) :) :)
    Gelukkig zien we er allebei de humor wel van in hoor! ;) Al heb ik somswel stiekumpjes een beetje medelijden met hem... :oops:

17. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Net terug van de VK en alles is goed!

Kleine mannetje is helemaal ingedaald en wordt geschat op 6 pond als ie binnen 3 weken wordt geboren. Bloeddruk 120/80 en zijn hartje klinkt keurig regelmatig.

Voor de lijst: afspraak VK 10 januari om 20.45 uur

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier nog min. 1x per 2 dagen. :)

19. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Fijn dat ook bij jou alles goed is Moonie! :D

20. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

@ Lisab: Ik heb hem beloofd straks alle geleden 'schade' in te halen! ;)

En ook gezegd dat ie dan niet moet zeuren als het hem dan ineens teveel word he? ;)

:) :) :)

Deel Deze Pagina