Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Oei het wordt wel erg spannend nu, ben erg benieuwd wie de volgende is.

Geen idee nog wat betreft de vakantie, we zien wel tegen die tijd denk ik.

Wij kunnen de bakfiets ook alleen maar in de voortuin kwijt, niet ideaal maar we willen zo'n haak in de grond maken en hem daaraan vastmaken en dan een hoes erover tegen de regen.

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oo nou precies Mark vroeg wat ik dan voelde ik zei: alsof er 3 messen in mijn doos worden gestoken :)

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Busy fijn zeg! en rustig aan blijven doen he!

Anneliesje toch wel fijn dat ze het even vragen.. ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad dus denk dat ik me wel even zal generen als het moet, al moet ik zeggen dat ik me best op mijn gemak voel bij de vk..

Marieke ik had ook bijna de kerstboom weggedaan maar ik laat hem toch nog even tot nieuwjaarsdag staan denk ik.. heb alle andere kerstspullen al wel weer opgeruimd hihi

Lexie gefeliciteerd met je 37 weken!

4. Niet meer actief

Lexie, jij ook gefeliciteerd met je 37 weken!

Berna, grappig dat jij dat ook zo verwoord, hebben de mannen er meteen een beeld bij, hahaha ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Anita en lexie gefeli met jullie 37 weken!

Ben vanmiddag naar de vk geweest, alles prima met de baby. Ze ligt nu ook helemaal tot bovenaan. Werd meteen weer duizelig en moet dit wel een beetje in de gaten houden. Het mag niet in combinatie met tintelingen, sterretjes of dat bandgevoel voorkomen, anders moet ik meteen bellen.
    Bloedruk was nu 120/80, iets hoger dus maar nog wel netjes.

Ben daarna met de hond naar mijn moeder gegaan, even uitrazen! Hun hond was ook hyper, maar alleen knallen doen Sarah niet zoveel, idd ook door de jachttraining. Het zijn die knetters die ze niet kan plaatsen.

6. Hyacint

Hyacint Lid

25 jun 2007
    12
    0
    0
    Leerkracht
    Provincie Gelderland
    Hallo allemaal,
    Wat zijn jullie toch actief met schijven!
    Succes allemaal met de laatste lootjes! Maar.. hou wel een beetje in je achterhoofd dat het ook wel eens 42 weken kan worden.....
    Dat was het bij mij bij mijn dochter ook. Valt zoooo tegen als je echt de dagen aan het aftellen bent tot DE datum!
    Nogmaals succes! Enne, neem het er van! Nu heb je nog rust en tijd voor jezelf!

Hyacint

7. Niet meer actief

Guppie, mooi dat alles weer gaat was bij de controle!

Ik kijk nu kinderen dansen op het ijs, zo schattig, die kleintjes, er is toch geen flut op tv.

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    mooi zo guppie!

Hyacint ik hou zeker weten rekening met 42 weken.. we kunnen niet meer dan afwachten he
    en ach die extra onsjes die ze er nu bij krijgen is ook niet mis in de winter haha

9. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    He meiden,

jeetje wat een rotsituatie met je moeder zeg, Kroonj! Hoop dat je voor jezelf een beetje rust kunt vinden. Wat moet dat moeilijk zijn zeg. Ook van mij een dikke knuf! Denk goed aan jezelf nu he?!

Oeh wat rommelen overal zeg. Begint hier ook een beetje te kriebelen hoor. Mijn moeder maakte me een beetje zeneuwachtig vanmorgen. Ik ben niet echt superfit en houd echt steeds meer vocht vast. Ik zei nog tegen haar, het lijkt wel of ik grieperig word. Zegt mijn moeder "het kan ook wel eens wat anders zijn meid, dat had ik ook namelijk" He getsie. Ik was eigenlijk nog helemaal niet op ingesteld om al te bevallen. Heb het gevoel dat het nog wel even duurt, mar nu ga ik ineens twijfelen, Mijn moeder voelt dingen altijd behoorlijk goed aan, namelijk.

Linda, die klachten die bij mij dus voorweeen blijken te zijn is een zeurderig gevoel onderin de buik en rug, beetje vergelijkbaar met ongi-pijn. En die steken onderin inderdaad ook. Als ik opsta uit een stoel ofzo moet ik eerst even krom blijven staan anders ga ik zo van mijn stokkie. Verder heb ik veel harde buiken (bijna constant). Dit gevoel is voor mij hetzelfde als wanneer mijn darmen opspelen (heb een spastische darm). Voel me dan net een ballon.

Morgen gaan we hier de boom eruit gooien en is mijn mannetje lekker bij me thuis om van alles klaar te maken voor DE dag. Bij hem begint het namelijk ook te kriebelen geloof ik. Want eerder had hij steeds zoiets van... dat kan allemaal nog wel, en dat zeg ik nu tegen hem, hahahaha. Bed mocht bijvoorbeeld nog niet in de kamer van hem, dat kon nog wel. En nu wil hij dus morgen het bed neer gaan zetten en nu heb ik juist het gevoel dat dat allemaal nog wel kan.... We zien het wel.

"Rommelende meiden" heel veel succes en kom snel weer spieken!

Liefs Marije

10. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    LInda, ik heb hetzelfde als jij beschrijft. ik voel af en toe met mijn hand op mijn buik dat mijn buik hard is, maar inwendig voel ik er niks van. Ik denk daarom niet dat het echt harde buiken zijn? volgens mij zijn harde buiken al samentrekkingen van de baarmoeder, en dat zal denk ik wel anders voelen? (weet ik ook niet hoor, heb nog nooit harde buiken of weeen gehad).

KroonJ, wat naar, die situatie met je moeder. Ik hoop ook dat je het wat los kunt laten en even helemaal op jezelf kunt richten. vreselijk als mensen die dichtbij je staan zo kunnen doen! Dikke knuffel voor jou!

Mamalou, wat een nare situatie net nu! ik kan me voorstellen dat je je er vreselijk druk om maakt! zou ik ook hebben. een maand geen salaris, dan loopt hier de boel ook wel vast denk ik! kan je misschien bij je ouders ofzo iets lenen? zodat je straks als je bent bijgekomen van je bevalling achter van alles aan kan? en kan je man zich niet bij het UWV melden, er schijnen potjes te zijn voor bedrijven die hun personeel niet kunnen uitbetalen. misschien eens informeren? Sterkte meid!

Geraldine, hopelijk blijft je bloeddruk en de eiwitwaardes binnen de perken. wel fijn dat ze denken dat je meiske snel komt! spannend!

Berna, jeetje, jij bent ook al ver hoor he, 39 weken en 1 dag! dat schiet al op! spannend! binnen nu en 3 weken heb je zowiezo je kleintje!

nu ik weet dat 03 januari ons kleintje komt, heb ik het op mijn heupen. ineens moeten er allerlei dingen nog gedaan worden. Mijn moeder is vandaag geweest en heeft alsnog alle lakentjes en hydrofielluiers voor me gestreken (dat vond ik eerst niet nodig) en ik kan steeds maar niet kiezen wat voor kleertjes ik mee moet nemen voor de baby. zal hij maatje 44 aankunnen, of toch al 50? heb nu twee setjes in de tas, maar twijfel ook weer over welk setje. gut gut, wat een gedoe! haha. verder heb ik de luiers eindelijk uit de verpakking gehaald en in de lades gelegd. ik moet alleen nog flesvoeding kopen, maar dat doe ik als de kleine man geboren is, zodat ik weet welke voeding ik ga gebruiken. het wordt wel erg spannend nu hoor! nog maar een paar dagen! morgen 5! dat schiet lekker op! verder heb ik de traktaties van mijn dochter gemaakt, zodat ze de volgende dag kan gaan trakteren o phet KDV.

verder zit ik te piekeren over hoe mijn dochter wordt opgevangen als ik in het ziekenhuis lig en mijn man wel bij mij wil zijn.... Hoe doen jullie dat? (als je meerdere kindjes hebt?). de bevallingsdag is natuurlijk zo te regelen, maar hoe doen jullie dat daarna? wil mijn dochter ook niet helemaal uit de vertrouwde routine halen, en ze kan ook niet dagen lang in het ziekenhuis zitten met haar papa bij mij..... moeilijk hoor!

Marije, oeh, als je moeder dingen altijd zo goed aanvoelt, zou ik er maar zeker rekening mee houden! spannend!

liefs
    marij

11. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Goeienavond dames!

Ben ik ook weer even, vanmorgen weer enthousiast het 1 en ander schoongemaakt hier in huis, voelt goed!
    Voor de rest mijn zoontje achterna gezeten, hij klimt sinds een week overal op en kan nergens meer vanaf blijven echt verschrikkelijk vind ik dat! Zijn oren lijken ook niet te functioneren momenteel, echt joh, hoe lullig het nu ook klinkt, ik geniet nu gewoon extra als hij in zn bedje ligt!
    Want ik word echt een beetje gillend gek geloof ik! Moet je hem eens vertellen dat iets niet mag, nouuuuuuu dan heb je pas echt de poppen aan het dansen hoor! :evil: En hij heeft me toch een stemgeluid!
    Alleen kan mama dat veeeeeeeel beter! :)
    Gister is hij dan een dagje bij mijn schoonouders geweest en dat vond ik ff heerlijk! Mijn ouders zijn nog een week met vakantie andershad ik hem daar gebracht. Gelukkig zal mijn moeder met de kraamweek en ook de weken daarna voor de opvang zorgen.
    Manlief zou na de kraamweek een week opnemen maar ja, we weten nu niet hoe dat allemaal gaat lopen he?
    Maar goed, mijn zoontje is normaal echt een schatje hoor, maar nu lijkt het of hij hete pepers in zn kontje heeft!

@ Marij: Idd een kl*** situatie, maar ik maak me er niet al te druk om en heb vertrouwen dat het wel goedkomt!
    Het bedrijf gaat namelijk wel een doorstart maken en mijn mannetje is 1 van de groep die blijft.
    Vanmiddag heb ik geregeld met mijn hypotheekverstrekker dat ik een maand later betaal. Vind ik wel netjes van ze dat zo accoord zijn gegaan.
    Maar ach, zo vonden hun het netjes dat ik ze gebeld heb hierover!
    Ergens in Januari zullen we het salaris binnenkrijgen d.m.v. een soort lening via het bedrijf want als we moeten wachten op het uwv zijn we zo weer een kleine 6 weken verder want de boel zal naar alle waarschijnlijkheid medio Januari klappen. En pas daarna zal uwv gaan kijken hoe of wat, snap je? En het is de bedoeling dat straks met uwv geld de lening weer word ingelost, uiteraard rentevrij!
    Maar zo kunnen we iig onze rekenigen sneller betalen.

Van het geld dat ik nog had staan heb ik vanavond dus goed gehamstert!
    Ik heb voor de hele maand januari mijn boodschappen gedaan en de auto ook meteen weer volgetankt en nu is het zo'n beetje op!

Heb nog wel een klein buffertje maar daar blijven ze vanaf want dat is voor mn geboortekaartjes en wat ander papierregelwerk!

En voor de rest, tja, we kunnen alleen maar afwachten nu...

12. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0
    Pfff weer eens wakker.... nog meer nachtbrakers hier ?
    Buikje rustig, maar ben zelf wat onrustig. Onrustige benen! En ik word lekker verkouden. Dat wil ik dus niet! Nou we gaan maar even tv kijken!

13. Niet meer actief

Goeiemorgen deze vroege morgen!

Ik lig alweer een uur wakker, ben maar wat yoghurt gaan eten.
    Hopelijk kan ik zo nog even slapen....

Tot later 8)

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    haha hier hetzelfde lag vanaf 6 uur wakker.. begon Mark ook nog eens te snurken dus ik zit aan een lekker broodje vlokken met thee en hoop zo nog even terug te kunnen

15. Niet meer actief

Berna, ben je er nog?

Was helemaal druk met Hyves....

16. Niet meer actief

Trouwens, ben vandaag 37 weken zwanger!

Joepie! :D

17. Niet meer actief

Hihi, die ligt alweer te ronken denk ik! :baby:

Ga ik ook weer proberen, dag dag!

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Ik dacht ik meld mij ook weer eens even. Heb de laatste 4 dagen niks geschreven maar ik heb wel wat meegelezen. Is er al wat bekent over suus?
    Marij wat spannend nog 5 daagies! Ik zou het in dat geval ook op mijn heupen krijgen hoor!
    Wow Berna was mijn banner al maar zo ver hahaha!
    Marieke gefeliciteerd met je 37 weken meid!

Nou hier staat het bed inmiddels op klossen ik heb het idee dat ik zweef hahaha. Maar dat zullen jullie allemaal wel hebben. Veder krijg ik steeds meer last van mijn bi wil er nooit over klagen maar gaat toch wel erg veel pijn doen nu! Nou meiden ik blijf weer wat bij vandaag!

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Marieke ook gefeliciteerd met je 37 weken!

Vivian, vandaag gaat hier het bed op klossen als meneer Lex ook wakker is ;) Die heeft weer avonddienst gedraaid dus die mag nog ff lekker slapen...
    Dat je d eklossen al mee kreeg joh, van de thuiszorg! Toen ik er 14 dg geleden kwam kreeg ik ze niet mee omdat ik nog geen 37weekw as.
    Dus toen ik gister 37 wk was, wij heen en toen vroeg ze er niet eens naar.
    Dus blijkbaar doet de een er moeilijker over dan de ander....Nou ja het zij zo.

Vandaag rustig dagje. Ik denk dat ik zo even rustig aan naar de super ga om brood, vroeg op d eochtend is het vast nog rustig. En verder beetje wassen en rommelen in huis, denk ik maar.

20. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Lexie deze klossen zijn van een vriendin van mij die ik heb mogen lenen, dus niks geen thuiszorg haha. Maar hier mocht ik ze anders dan wel al ophalen, ik denk dat het indd verschilt. Zitten we al op 1100 blz!!??

Deel Deze Pagina