Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Marij bij ons wordt de kleine door familie opgevangen dus daar heb ik geluk mee. Maakt dus ook niet uit als ik er een paar dagen tussen uit ben, dus ik heb niet echt tips voor je..

2. 12309

12309 Niet meer actief

nieuwe mama's welkom!
    Wat gaat het snel he! Als je kijkt hoever de banners al staan, Emi is al 1 maand oud en Marij krijgt 3 jan haar kleintje!
    Manlief heeft hier ook last van de zwangerschap. Ik trek nl de laatste tijd het dekbed helemaal naar me toe en draai nog meer dan gewoonlijk. Hij wordt nu meerdere keren per nacht wakker en ligt koud! Waarsch leggen we een extra dekbed voor 'm erbij!
    Esther: babboe is ook erg mooi!
    Marieke: bij mij voelt het gerommel als een heftige kramp die na een paar minuten wegzakt. Mijn buik wordt dan keihard. Vandaag is het rustig, maar van de week liep ik buiten met de honden en stond gezellig te kletsen toen ik een voorwee kreeg. Even flink de tandjes op elkaar en snel naar huis....
    Ze zijn hier nu met vuurwerk bezig. Gelukkig hebben we 2 hondjes die het leuk vinden. Ze waren net kwispelend aan het hollen en als ze iets van licht zien, gaat voornl de oudste er echt naar zitten kijken. Siervuurwerk is zijn favoriet. Toen we nog op de flat woonden, gingen we met oud en nieuw gezellig vuurwerk kijken met 'm, vitrage aan de kant en zijn koppie gaat dan echt alle kanten op.
    Zelf vind ik vuurwerk 3x niks, dus in deze tijd loopt manlief met ze. Ik schrik nogal snel. Uit voorzorg hou ik ze nu wel aan de lijn, als ze echt een keer schrikken....
    Fijne avond allemaal!

3. Niet meer actief

Hallo nieuwe mama's!

Jaja, nog even en dan hebben we allemaal onze beebjes in onze armen!
    Vind het nog steeds een vaag/bijzonder idee 8)

Heb vannacht behoorlijke ongikrampjes gehad, dat is dus dan denk ik rommelen.... Hihi!
    Ik ben benieuwd!

Net een voorraadkast helemaal uitgeruimd en gestoft en opnieuw ingeruimd.
    Word soms helemaal iebelig van mezelf! Alles moet schoon!
    Bijna dwangmatig :confused: :oops:

Maar nu doe ik nix meer, lekker warme chocomelk met slagroom, mjammie! :p

4. Samama

Samama Niet meer actief

Hier ook een Januari mama die meeleest, schrijven en reageren gaat me ietwat te snel, en buiten dat... iedereen lijkt elkaar al zo goed te kennen! :) Vandaag wel wat gerommel gehad, last van mn buik wat ik niet echt thuis kan brengen onder honger of naar de wc moeten, ben benieuwd, van mij mag de beeb wel komen!

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    samama dat ken ik ja dat je niet weet of het nou van je darmen komt ja of nee lastig allemaal

maar goed ze zeggen als het echt zo ver is dan voel je het wel

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Marij, mijn zoontje heeft toen hij net geboren was nog rustig zo'n 3 weken maat 44 gedragen. Hij woog bij zijn geboorte 2,3 kilo. Maar ik zie zulke verschillen bij al die kledingmerken! Van Noppies valt alles sowieso superklein en kun je denk ik rustig maatje 50 meenemen. Prenatal en Hema is weer iets groter, en H&M valt altijd het grootste is mijn ervaring.
    Wat betreft de opvang van mijn zoontje: mijn ouders staan standby. Dus afhankelijk van hoe lang het nodig is, vangen zij hem op. We moeten maar even kijken hoe het allemaal gaat lopen!
    Marieke, oh zo lekker, chocolademelk met slagroom! Ben er ook lichtelijk aan verslaafd de laatste tijd.

Goh nog steeds geen nieuwe babyberichten? Ben zo benieuwd! Iemand nog iets van Suusje gehoord?

Ik ga zo lekker mijn bedje inrollen. Hopelijk een beetje goed slapen, ik begin nl. weer verkouden te worden (voor de tigste keer deze zwangerschap! :( ) dus alvast welterusten allemaal!

7. Niet meer actief

:evil:
    Grrrr, mijn mannetje kan soms zo enthousiast niet slim bezig zijn!
    Hij had nog wat plankjes liggen en dacht die even op te fikken in de tuin.
    We hebben daar zo'n kachelding staan.
    En hij dacht het plastic luchtbed, wat ik had uitgeruimd uit de kast, ook wel even te kunnen fikken. :confused:
    Ik hoop dat de buren hun ramen goed dicht hadden, wat een stank zeg!
    Zitten hier nu met de afzuigkap aan :rolleyes:
    Ik kon hem wel wat!
    Ben maar een wasje gaan draaien!
    Pyromanen, dat zijn het :evil: :x

(Zo, ben ik weer kwijt!)

8. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    EN PAK DIE RUST MARIEKE, hihihi Oh ja het is wat met die kerels af en toe he?

Ik ben er ook weer eens op het einde van de dag. Tjonge wat een productieve dag hebben we hier gehad, al heb ikzelf weinig bijzonders uitgespookt *schaam*...... Edwin heeft de kerstboom weggehaald en de hele vloer geboend en gedweild, mijn moeder heeft boven alles aan kant gemaakt en de was gedraaid en mijn vader heeft de trapleuning eraan gezet (een kant ontbrak nog steeds namelijk). Ik heb alle enveloppen nu klaar en postzegels geplakt (oh oh wat was ik druk....wel lastig om alles maar te laten gebeuren hoor). Oh ja, ik heb nog wel het ledikantje opgemaakt met de gewassen spullen samen met mams en de flessen gesterilliseerd. Het was wel een gezellig dagje zo samen met elkaar.

Wij betalen hier ook 200 euro in de maand aan gas en licht hoor. Tjee, 38 euro, zou willen dat we dat hier gingen redden......

Hoe gaat het nu met Micha en Iris? Hoop dat jullie volop kunnen genieten van jullie kruimels.....

hihihi mijn moeder heeft vannacht gedroomd dat ik bezig was met bevallen, maar mijn vader droomde juist weer dat ik volgend weekend ga bevallen. Nu hebben ze een wedje gelegd wie er gelijk zou krijgen, hahaha het is me ook zo'n lekker enthousiast stel bij elkaar. Op zich mag mijn moeder wel gelijk hebben, maar als ik dan denk wat het meest "practische" zal zijn, dan is dat toch wel volgend weekend. Dus ik hoop dat mijn vader gaat winnen. Ach, wat een gezeur he..... gewoon afwachten. Kruimeltje gaat het toch echt zelf bepalen uiteindelijk.

Marij, kan je helaas niet helpen wat betreft matje kleding en opvang van je dochtertje...... nog geen ervaring mee.

Meiden ik ga ff een spelletje doen. Kom morgen wel een keer weer kijken..... ben benieuwd of we nog wat van Suusje gaan horen. Spannend hoor....

Welterusten alvast!

Liefs Marije

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo Marije, dat heb je goed voor elkaar met die hulptroepen!

Hier was het de hele avond rustig. Baby heeft begrepen dat ze deze dagen nog even moet blijven zitten denk ik ;)
    Ze is wel sinds een kwartier heel hard tegen mijn ribben aan het schoppen, dus slapen gaat nog even niet lukken ben ik bang.

Ik hoop dat jullie allemaal goed kunnen slapen vanavond, niet weer zo vroeg morgen he!

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Marieke: ik ben de Lange niet ingeweest vandaag, helaas dus nietmogelijk dat ik je gezien heb ;)

Bah werd om half 5 wakker met buikloop, zo irritant.
    Dacht zelfs even dat dit het begin zou zijn, zeggen ze toch weleens dat je achteraf denkt Ohja was ook aan de diarree vooraf...
    Maar daar werd ik zo onrustig van dat ik het toch maar op een buikgriepje houd dat ik bij een vriendin heb opgelopen. BIj haar hebben ze tijdens de kerstdagen allemaal buikloop gehad, de een na de ander, dus daar zal ik het wel opgepikt hebben.

naar gevoel...
    Straks maar eens kijken of ik nog wat slaap pakken kan.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jeetje andere dagen zijn jullie zo lekker vroeg op.
    Nu ben ik eens vroeg, zit ik hier remi te wezen boehoe

12. vivianbraak

Haha Lexie er is weer iemand wakker hoor! Hoe gaat het met je buikloop? Of ben je alweer je bedje ingekropen?

13. vivianbraak

Gisteravond oefenweeen gehad ik vind die toch zo vermoeiend, dacht op een gegeven moment zou het nou zijn begonnen of... nee dus :) Veder heeft mijn mannetje nog nooit zo rustig liggen slapen ik denk omdat het bed nu op klossen staat, hij zegt ik voel me niet veilig hierboven hahahaha! Nou vandaag nog even de stad in wat kadotjes halen en o, ja ik ga vanmiddag een gipsbuik maken samen met een vriendin leuk, leuk! Dat wordt dus lekker kliederen.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    zo ik ben wakker... lekker geslapen weer eens.
    Heb ook zin om te shoppen eens kijken of er hier winkels in de buurt open zijn zal het niet lang volhouden maar toch.
    Lexie vervelend zeg beterschap ermee!

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nee ben nog op, was even aan het rondsurven.
    HEt laatste 3 kwartier ben ik neit weer geweest, dus het lijkt te stabiliseren gelukkig.

Slapen probeer ik later deze ochtend wel ff ofzo, nu geen zin meer...

Leuk dat je je buik gaat ingipsen, veel plezier bij het kliederen :D

16. vivianbraak

Wow Berna je banner! Ben je niet onwijs aan het wachten komt het, komt het al 8)

Nou Lex ik hoop voor je dat het wegblijft!

17. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ehm ja wordt nu wel spannend he hihi maar ik hoop dat we oud en nieuw nog even doorkomen zonder beeb

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Thnx Vivian!

Enneh idd Berna mooi zeg, nog 4 dagen wauw!

19. vivianbraak

Meiden gisteravond, vannacht en nu weer heb ik oefenweeen tenminste dat denk ik... Ik hou zo'n gek gevoel ik mijn buik. Gerommel of...? Ik ga bijna lopen twijfelen maar ja zal wel niks zijn. Ze is al helemaal ingedaald dus dat is het niet. Hhmm zal zo wel weer wegtrekken..

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    vivian bij mij op de zwangerschapscursus zeiden ze dat als je lekker gaat douchen of in bad gaat en het neemt af zijn het oefenweeën als het erger wordt zijn het echte weeën.. misschien iets om te proberen?

Zie nu net dat hier in de buurt winkelcentrum open is en die hebben hema en H&M ik wilde nog wat pakjes in maat 56 kopen want heb eigenlijk helemaal niet veel een stuk of 5 en ik hoor van iedereen dat de kleertjes die ze krijgen vaak wel grotere maten zijn.

Deel Deze Pagina