meliske werk jij maar 24 uur? Lijkt me echt heerlijk nu! Fulltime valt me zwaar hoor, nu ik zo vermoeid ben. Moet zeggen dat het overdag wel ietsje beter gaat, maar 's avonds doe ook ik helemaal niks meer! Stiertje gefeliciteerd en welkom! Ik heb bij de intake wel meteen een echo, nog even gebeld voor de zekerheid! Wij laten overigens geen verdere onderzoeken doen, ook geen nekplooimeting. Vandaag hadden we het over het nieuwe rooster van volgend jaar en het wordt wel flink anders! Ik kan de tegenslagen maar moeilijk incasseren en bij mijn argumentatie zat ik bijna te janken, zo erg! Ik heb nog steeds de tijd niet gevonden om het te vertellen, moet echt morgen dus. Ik dacht ook steeds, dan hebben jullie het perfect voor elkaar kom ik met m'n stomme kop even vertellen dat ik bijna een half jaar ga missen. Ik voel me zo oncollegiaal... in overleg met een andere collega die het al wel weet omdat ze het steeds vroeg, heb ik besloten om het wel aan collega's te vertellen (na de echo) omdat ik ontzettend tegen kamp opzie. Zij heeft dat ook een keer gehad op kamp en ze had er echt steun aan dat iedereen het wist...
@guppie: het fulltime werken valt mij ook zwaar hoor! Overdag gaat het idd wel, maar 's avonds komt er echt niets meer uit mn handen... Ik heb het op mn werk ook aan mijn naaste collega's verteld. De rest wacht ik tot de echo. En jouw collega's zien het echt niet als oncollegiaal hoor! Vrouwen worden zwanger zo is het nu eenmaal haha en ze vinden het vast allemaal hartstikke leuk voor je!
zo weer terug van de VK, hoop vragen hoop info bloeddruk was netjes 130/70 dus ik mag nog drop eten 26 juni 2de echo 28 juni gaan we proberen hartje te luisteren ze houden toch datum echo aan dus zou ik vandaag 9 weken zijn.. eigenwijs als ik ben laat ik mijn banner toch nog staan morgen bellen voor afspraak nekplooimeting .. we willen het gewoon van te voren weten als het kindje down heeft
Hallo allemaal, Gisteren mijn 1e echo gehad en het was echt SUPER..hartje klopte goed, alles zat er al op en aan. Beebje was erg beweeglijk en was flink aan het zwaaien en schoppen....dat wordt nog wat straks. Foto zet ik in mijn album, even kijken of me dat lukt. Er is heel wat geschreven over splitsen...ik denk dat het wel prettiger leest, je kunt altijd bij de 'andere helft' nog meelezen als je graag op de hoogte wil blijven. Groetjes
Stiertje van harte met je zwangerschap en welklom. citroentje wat geweldig. Lekker gevoel is dat he als je het hartje hoort kloppen. klein wonder
hallo dames, was de afgelopen week zo uitgeput dat ik de puf niet meer had om op het forum te komen. ben aan het nadenken over de nekplooimeting. mijn moeder zei; jullie zijn allebei jong, gezond en er komen geen gekke ziektes en je famillie voor.dan is de kans heel klein op een kindje met Down. wat vinden jullie?
guppie, ik werk nu idd nog 24 uur. Per 1 augustus ga ik 15 uur werken. Dat zou ik eigenlijk gaan doen na mijn zwangerschapsverlof, dat was ongeveer rond begin augustus, en nu heb ik de zekerheid van dat contract dus had ik zoiets van, laat ik dat maar aanhouden voor het geval ik weer snel aantel, en jaaaaaaaaaa hoor, nu ik weer zwanger ben vind ik het heerlijk, en straks als de kleine is is het helemaal fijn natuurlijk. berna, fijn joh dat je nog drop kan eten, hier helemaal verslaafd aan raketjes citroentje, fijn dat de echo goed was! Mooi he dat kloppend hartje! roxyrox, ik vind dat je moeder gelijk heeft. En mijn mening is dat het maar een kansbepaling is, dus je er weinig aan heb. en ook een kindje met het downsyndroom is hier welkom. marieke, lukt het met het lijstje?
Marieke, dat werkt prima, succes met alle verwerkingen! Ik word net weer wakker...plof echt neer op de bank na mijn werk en ben dan weg! Vallen me zwaar hele dagen werken, zou om uurtje of 14.00 wel lekker naar huis willen. Hoop dat het straks beter gaat. Ben nog steeds allergisch voor luchtjes, de koelkast open doen, de vuilinisbak, zware parfum etc. Dan speelt bij mij de misselijkheid op, loop ik goed te kokken even ademhalen en dan gaat ie weer! En af en toe tintelende armen en benen joh! Nou dat zijn toch wel mijn zwangerschapskwalen tot nu toe! Dinsdag de echo! Heb ik zin in. roxyrox, wij doen ook geen meting om dezelfde redenen die je moeder aandraagt. Het is een kansberekening, het zegt niets over die kleine. En de 20 weken echo geeft ook zoveel info.
hoi hoi! marieke, dat lijstje ziet er geweldig uit zeg! knap gedaan! ik ben er erg blij mee, en wie weet is splitsen nu niet nodig! dat zou super zijn, toch?! dank je wel meid! krijg je geen dagtaak aan het verwerken van de gegevens steeds? ik ben ontzettend gelukkig met jouw tic in elk geval 8) voor het lijstje dan nog.... ik heb 20 juni weer een echo (staat wel op het lijstje, maar zonder datum.. lekker slim van mij he). joh meiden, dat jullie ook zoveel last hebben van moeheid! fijn om te lezen! ik dacht dat ik de enige was... pfff, ben savonds echt op, en smiddags op mijn werk begin ik al onwijs moe te wordne, inderdaad ook om een uur of 2. Bij mij komt er savonds ook niks meer uit mijn vingers eerlijk gezegd. ik kom thuis, haal kindlief op van het KDV (2 dagen in de week), kook eten, doe haar in bad en naar bed, en val als een zoutzak op de bank... dat is het! ik werk wel 36 uur en ga na mijn verlof voor 2 kinderen gelijk ouderschapsverlof opnemen gedurende 2 jaar dan ga ik 27 uur werken per week. ik kijk er nu al zooooooo naar uit verder heb ik vandaag de DVD van moeders voor moeders binnen. gelijk gekeken en ik vond het supergaaf. leuk om te zien dat ons ukkie bijna klaar is en alleen nog maar hoeft te groeien! wij doen ws ook geen nekplooimeting, omdat we geen aanleiding hebben en ook omdat ik denk dat i khet kindje niet zou kunnen laten weghalen als het wel down heeft. MIjn man zegt dat we krijgen wat we aankunnen, dus daar probeer ik ook op te vertrouwen. zijn er meer mensen hier die een tweede (of 3e kan ook natuurlijk) kindje krijgen eigenlijk? stiertje gefeliciteerd met je zwangerschap meid, en van harte welkom!!! meiden, ik ga bankhangen 8) Tot morgen!
Marieke super van je. Dat heb je snel gedaan. EN nu nog is het nog overzichtelijk. Dus geen lange blz meer. klein wonder
Marieke dat ziet er top uit zeg! Complimenten en succes met bijhouden... Ik had net flinke buikpijn. Geen ongipijn, maar phoe,was niet mis. Bij het afvegen een minuscuul veegje bloed, meteen paniek in de tent. Buikpijn is alweer afgezakt en ws weer mijn darmen. Daarna nog 2 ienieminie veegjes bloed gehad. Ik ga het wel heel goed in de gaten houden. Moet ik nu morgen de VK bellen door dat hele kleine beetje?
Nou meiden, bedankt voor de complimenten! Lief! Ik ga morgen weer updaten.... Enne, wat mij betreft gaan we egniet splitsen hoor, gezellig toch zo! Guppie, doe je rustig aan? Je moet je vk niet bellen, maar als jij je daar beter door voelt: doen! Als ik jou was ging ik bellen, voor m'n eigen gemoedsrust. Welterusten vast, morgen nog 1 hele dag werken (bah bah bah) en dan weekend!
Hoi, Hier is alles ok. Vannavond met manlief, vriendin en haar mannetje gebbqt, erg gezellig! Ik heb sinds een paar dagen ontzettend gespannen borsten, ik lijk wel dolly parton..... Als ik tijdens het lopen of fietsen iets teveel hobbel doet het al zeer. Morgen een strandfeest van het werk. Als sportactiviteit zou ik gaan raften (is me afgeraden door vk), dus heb ik nu spontaan zware rugpijn...... Enkele collega's weten het maar de rest hoort het nog wel.....Ik ga dus lekker in de zon liggen met een boekje. Daarna een bbq en een bandje, gezellig dus!
Geen idee, zit een beetje met hetzelfde. Heb geen buikpijn gehad, maar wel een beetje rozig slijm met afvegen. Wordt je wel even bang van. Dus ben eigenlijk benieuwd wat anderen zouden doen, verloskundige bellen ja of nee? Nu niets meer gehad, dus gelukkig, maar het maakt je even bang. Hoe is het nu Guppie?
goeiemorgen meiden, marieke:super dat je die lijst gemaakt hebt.echt tof.scheelt ook een stuk hier op dit topic. stiertje:van harte meid,geniet er lekker van. marij:ik krijg mijn 2e kindje en van mijn man is het zijn 3e guppie: je mag altijd je VK bellen als je daar behoefte aan heb.ze begrijpen het echt wel. meiden ik ben eindelijk niet meer zo vreselijk moe,heb ondekt dat als ik de hele dag door iets eet dat dat helpt. mijn (.)(.)groeien als kool,heb gisteren ander ondergoed gehaald met mijn ventje.vind die meegroei bh's nog niet echt wat,zijn zo saai.en moet er anders nog zo lang mee lopen.wil ook BV gaan geven. vandaag komt een vriendin trouwfoto's kijken en dan zal ze ongetwijfeld zien dat ik zwanger ben.zo leuk om te vertellen! meiden nog een dag en dan is het weekend!\/ liefs kristy