Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleuntje

Pleuntje Lid

28 mei 2007
    15
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het allemaal veel te lang duren!
    A.s. zondag gaan we het tegen mijn broer en zusje vertellen, ik denk dat het dan makkelijker gaat worden, want dan kunnen we er gewoon vrijuit over praten (behalve in de vriendengroepen).
    Het is zo spannend allemaal, het liefste zou ik het uit willen schreeuwen van blijdschap, dat de heeeeeeele wereld weet dat wij een kleintje krijgen, maar aan de andere kant is het wel fijn om dit nog even van ons zelf te houden.
    Ik zal wel een stuk rustiger zijn als we 19 juni naar de VK geweest zijn denk ik. Want echt een koele kikker ben ik op het moment niet.
    Hormonen.....ze gieren als een idioot door mijn lijf, kort slapen, overdag heel moe, 's nachts heeel veel zweten, niet stil kunnen zitten, borsten waar ik trots op ben, al doen ze bij elke hobbel zeer, een voor mijn gevoel megabuik voor deze periode, puisten, duizeligheid, vage misselijkheid.
    Verder ken ik op dit moment zo onderhand alle internetsites over zwangerschap, heb ik in mijn hoofd heel de babyuitzet al uitgezocht, weet ik hoe een jongen gaat heten en maak ik mijn man gek met zeuren over meisjesnamen.
    Tussendoor nog werken, wat uitputtend is, 5 dagen per week mensen eten en drinken serveren...pfffff.
    Het sporten is, gelukkig, net klaar, begint in augustus weer en dan kan ik gelijk gaan vertellen dat ik voorlopig niet mee doe.
    En dan ook nog het opvoeden van onze pup, een goede training voor volgend jaar denk ik, en het huishouden, dat natuurlijk ook nog gedaan moet worden!

Zo, ik heb even alles van mij afgeschreven, verder alles goed met jullie?
    ;)

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik zou bellen Guppie je bent best onzeker en das ook niet goed voor je ik zou vragen of je een vroege echo mag om je gerust te stellen dik het gewoon ff aan dat je het niet trekt ofzo....

3. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik heb het ook, af en toe bruin slijm/bloed verlies. en ook ik maak me ineens vreselijke zorgen. ookal weet ik dati k er niks aan kan doen als het mis gaat..... en ik normaal gesproken erg goed mijn positiviteit kan vasthouden...

en afgelopen maandag heb ik nog een echo gehad, mét kloppend hartje! dus waarom zit ik nu in de zenuwen? bruin bloed is oud bloed, buikpijn links en rechts hoort erbij (banden) en zolang ik geen krampen en rood bloed verlies is er niks aan de hand...

maar vidn het wel moeilijk mezelf te overtuigen....

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    :idea: marieke, mooie duidelijke lijst zo!

:idea: marij, het is mijn 2de, alleen nu nog mama zonder ervering ;)

:idea: sterretjes, als je zo moe bent na het werken, moet je er ook lekker aan toegeven hoor, je lichaam vraagt erom.

:idea: guppie, ik zou ook even bellen, het zal niks ergs zijn, vermoed ik, maar een VK kan beter gerust stellen, en misschien mag je wel even een echo.

:idea: san, fijne dag vandaag!

:idea: kristy, veel plezier met je vriendin en het vertellen tegen haar! Altijd een leuk moment he!

:idea: pleuntje, lekker he, even van je afschrijven! het lucht vast op.

5. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0
    Meliske; Dat doe ik, reken maar! Als mijn dochter er om 19.30 uur in gaat lig ik er 10 minuten later ook in!

Marij; het is onze tweede.

Meiden met bloedverlies...wat is dat toch een stom kwaaltje! Lijkt me uitermate verontrustend, ook al weet je dat het soms kan voorkomen! Sterkte daarmee. (Wil trouwens niet suggereren dat het maar niets is hoor, met de term kwaaltje!!)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Pleuntje, jeetje als ik jouw verhaal lees, word ik een beetje kriebelig....
    Zal wel te maken hebben met mijn ervaringen, maar om met ruim 6 weken al er zo ver in te duiken.......Je gaat veels te snel meid, geniet er nu eerst eens van en wacht de eerste echo af. Er kan nog zoveel gebeuren!
    Sorry, ik kom misschien wat raar over, ik wil niet je blijheid beteugelen ofzo, maar blijf realistisch.

Ik heb zelf 3 miskramen achter de rug en bij 2 van die zwangerschappen was ik ook euforisch al in de 6e week. Des te harder viel ik toen bleek dat het misging...

Ach misschien ben ik ook wel wat te wantrouwig door mijn ervaringen, maar ik wil zo graag iedereen behoeden voor de ellende waar ik toen doorheen ben gegaan.

Natuurlijk wens ik jou een geweldige gezonde zwangerschap toe, begrijp me niet verkeerd hoor!
    Maar probeer een beetje realistisch te blijven.

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    owwwww ik krijg net zowat een hartverzakking!

ga ik naar de wc voor ontlasting...
    wil afvegen...bloed, helder rood bloed, heeel duidelijk....
    ik krijg echt hartkloppingen.
    ik meteen van voor afvegen, NIKS....
    kijk ik in de wc, lekker smerig allemaal... maar
    zie ik aan me ontlasting dat daar gewoon bloed bij zit... pfffff goddank!
    Iemand enig idee of dat normaal is? Kwam echt duidelijk niet van voor.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    oei Meliska, geen idee joh! Ik heb weleens dat een adertje springt in die hoek, maar dan ehb je idd ook alleen bij afvegen wat bloed

9. annika1985

annika1985 Niet meer actief

zo goedemorgen dames.

ik ben er ff een dagje niet haahaha kan behoorlijk bij lezen :p

hoe is het met jullie?

hier gaat het wel redelijk.

veel liefss Annika

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Goh ik ben vandaag 8 wk zwanger!
    Super! ben nog steeds bang dat het elk moment mis kan gaan, maar dit is toch wel een mijlpaal voro ons. Zo lang ben ik nog nooit zwanger geweest.
    We zijn zo blij met elke goede dag.

Aan uitzet ed denken doen we nog helemaal niet, we durven nog niet goed.
    Er moet een hele kamer voor verbouwd worden tegen die tijd, dus ik wil daarook rustig over nadenken hoe ik een en ander wil gaan doen.
    Als ik eenpaar maand verder ben is dat vroeg genoeg en dan hebben we nog ff net wat meer zekerheid wat de zwangerschap betreft.
    Tuulk hebben we goede hoop door het kloppende hartje, maar toch..... rustig aan.

Mijn vriendin zei dat als je in deze periode vd zwangerschap nog niet misselijk bent, dat het dan ook vaak neit meer komt.
    Ik hoop van harte dat dat waar is! Laat mij maar lekker veel moe zijn enzo, ik sla de misselijkheid het liefst helemaal over.
    De vlagen die ik nu heb, kan ik aan.

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb het idee dat alles veel gevoeliger is. heb ook meer last van bloedneus enzo. denk een adertje meis. niet schikken. en anders bel je de verloskundige even.

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nou in het begin schrok ik best, maar nu ik voor bijna 99% zeker weet dat het niet van voor was, ben ik ook niet bang meer. Zal wel een aambei-tje zijn misschien of een gesprongen adertje idd.

lexie, dat wat je vriendin zegt over de misselijkheid heb ik ook gehoord. Nou dan zijn we iig mooi gezegend dat we dat iig niet meer krijgen ;)

13. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    hoi meiden...

ik heb jullie met mn volle aand8 gevolgd en geweldig nieuws allemaal zeg...

ikzelf heb ook nieuws, dat ik jullie even wilde vertellen.. ik heb nl vanmiddag om 13.10 de echo om te kijken of t goed is of niet.... ik moest eigenlijk dinsdag maar ik hou t niet uit hier van de zenuwen...

ik hou jullie op de hoogte meiden...

knuffel little hope

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    little hope, heeeeeel veel sterkte/suc6 vanmiddag meis! Mijn duimen draaien voor jou!

15. Pleuntje

Pleuntje Lid

28 mei 2007
    15
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lexie74
    ik besef dat er nu nog niets zeker is en dat er vanalles mis kan gaan, maar dat ik alles al heb uitgeplozen en nagekeken (niets besteld ofzo hoor) dat zit in mijn karakter. Toen wij gingen trouwen, had ik ook binnen een paar dagen in mijn hoofd alles al geregeld, wist ik precies wat ik wilde en kende ik elke trouwsite van binnen en buiten.
    Het is dus in mijn geval de aard van het beestje. Realistisch blijven is zeker heel belangrijk en dat ben ik ook en ik ben me er ook bewust van, maar op deze manier geniet ik zelf het meest van dit wondertje dat er hopelijk eind januari uit komt.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    toch mijn banner maar aangepast naar 10 januari als uitgerekende datum.. 26 juni nekplooimeting

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    berna, ik heb ook heel lang getijwfeld wat ik ermee moest.
    Volgens mijn laatste menstruatie en eigen berekening was ik 3 januari uitgetelt, dus vandaag iegenlijk 10 weken en 1 dag.
    Volgens de echo ben ik 9 januari uitgetelt dus nu 9 weken en 2 dagen.

ik wist ook niet goed wat ik moest doen, en heb uiteindelijk gekozen voor de datum die de echo aangaf, maar nou las ik gister ergens dat VK toch de datum van je laatste menstruatie aanhouden tenzij een echo een groter verschil geeft dan een week.... dus nou weet ik het ook niet meer.

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    LittleHope spannend voor je zeg! Laat je nog even weten hoe het gegaan is? Sterkte hoor!

Pleuntje fijn dat je het niet al te negatief hebt opgevat, ik vond het zelf achteraf misschien wat cru overkomen van mezelf. Was ook echt de bedoeling niet.
    Fijn dat je wel realistisch bent voor jezelf.
    En natuurlijk krijgen wij allemaal gewoon een gezonde zwangerschap en een wolk van een kind!

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Marieke, wat goed gedaan dat lijstje zeg! Netjes hoor. Heb trouwens 29 aug. afspraak voor 20 wk echo, moest nu al een afspraak maken omdat het zo druk was!

Meliske, ik heb dat ook weleens bij de ontlasting, heb nu ook laxeermiddel gekregen van VK, want mijn darmen waren out of order. De vk zei dat het kon komen door te hard persen!

Guppie, hoop dat je je niet te veel zorgen meer maakt! En ik zou het zsm vertellen aan collega's, dan weet iedereen in wat voor situatie je zit en kunnen ze rekening met je houden

Stiertje, gefeliciteerd en welkom hier

Little hope ik duim voor je! Zal aan je denk en vanmiddag.

Ik weet niet meer wie het schreef over de moeheid, maar dat heb ik ook. Doe 's avonds echt niets en moet uit mijn werk even tukkie doen!
    Gisteren avond heerlijk opgepast, wat lijkt het me fantastisch om over een tijdje zelf voor zo'n frummeltje te zorgen!
    Hebben jullie ook zo'n last van het warme weer? Er komt niets uit mijn handen vandaag.

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    anneliesje, ik ben vanaf net ook weer begonnen met het drinken van roosvisee laxo, dat is lekker en werkt ook goed, dus hopelijk lost dat de harde ontlasting wat op.
    Dat is al vlug ja dat je nu een afspraak moet maken voor de 20 weken echo! Hier kan het makkelijk een week of 3 a 4 van te voren.
    Ook ik heb behoorlijk last van de warmte. Ik kan er nooit niet goed tegen, dus mij zie je vandaag niet buiten, ik zit lekker binnen met de rolluiken dicht, geen zon binnen, dus blijft het lekker fris hier ;)

Deel Deze Pagina