Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Marij, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Casper! Super dat je zo snel al naar huis mocht.

2. Marije78

Marije78 Bekend lid

3 jun 2007
    548
    0
    0
    Overijssel
    he meiden, gaat hier prima met schoonloeder hoor. Mijn mams is er ook! Kwam me even uit de brand helpen, schattig he?! Ben zo gek op haar!

Nou ik ga ff geboortekaartjes voor de kinderen op school printen (buitenkant kan al wel, binnenkant nog niet natuurlijk)

Lief zijn!
    X mij

3. Niet meer actief

Hmm mlekker rox!
    die van mij is nu 2 dagen vrij en as weekend ook, dus zei al gister dan moet er vandaag of morgen iets gebeuren of dit weekend! haha

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nou, heb niet echt het idee dat hij snel komt hoor. ik denk dat ik overtijd zal gaan lopen. laat hem eerst maar lekker indalen!

Houd je TROUWMA zich rustig Marij? Lekker dat je moeder er ook is!

tot strakkies meiden!

5. Niet meer actief

Wie weet! kan snel gaan hoor, misschien daalt ie de komende dagen wel, bij mij was ook op een paar dagen zag je bijna mijn buik zakken!

6. Niet meer actief

Hallo meiden,

Ben weer terug van de controle bij de gynaecoloog!
    Bloeddruk was aardig hoog, 130/90, maar daar doen ze niks mee.
    Zolang ik de adertjes/bloedvaatjes nog kon zien in mijn handen en voeten was het goed. Nou, oke dan :( .
    Met de baby was alles nog prima. Lag nog steeds in goede positie, lekker diep ingedaald.
    Over mijn baarmoederhals/mond kon ie niks zeggen, inwendig echo vond hij niet nodig op dit moment.
    Mijn baarmoeder was wel volledig vol, zat absoluut geen rek meer in.
    De gynaecoloog wil wel dat ik snel beval, maar ze gaan er absoluut NIET bij helpen (met inleiden o.i.d), ik moet perse met eigen weeen bevallen.
    Omdat ik al een zwakke baarmoeder heb zijn de medicijnen die ze geven bij inleiden nog eens extra schadelijk voor mijn baarmoeder. :confused:
    Ik vroeg of ze me 2 weken laten overlopen, en dat doen ze gerust :cry: .
    Verder zag ie dat het vruchtwater iets verminderd was (waar zou het dan gebleven zijn, vroeg ik me eigenlijk af?).

14 januari 9,15 uur CTG en 10,00 uur controle

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Sterretjes succes bij de vk straks!

Ben me hier net rot geschrokken, nog steeds trouwens! Schijnt dat al vanaf vorig jaar Maart vraag me niet hoe of wat want ik weet het fijne er nog niet van dat er legionella op mijn werk aanwezig is :confused: Goed ik kan er een heel lang verhaal van maken waar het dus op neer komt dat ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap eraan bloot gesteld ben :evil: Ik ben zo kwaad zo kwaad en dit krijgt zeker nog een staartje dit verhaal maar goed dat is voor latere zorg. Mijn eerste zorg de kleine! Heb net gelijk de vk gebeld die weet ook niet precies hoe het zit, ze gaat het in ieder geval uitzoeken en dan laat ze het me weten. Ben zo bang dat het gevolgen heeft voor de kleine :cry: :cry: Hebben jullie enig idee of het gevolgen kan hebben voor de kleine?

8. vivianbraak

Anita begrijp dat je nu nog niet echt gerustgesteld bent, kan ik me helemaal voorstellen! Raar verhaal dat ze wel willen dat je snel bevalt maar je alleen niet helpen..? En je bloeddruk vind ik ook hoog meis.

9. Niet meer actief

ja best wel hoog he, bij de vk moet je dan urine inleveren etc. en snel weer meten, maar ik mag gewoon over 1 week pas weer terug komen.
    Wat dat betreft zijn ze in het ziekenhuis best wel laks.

10. Niet meer actief

he verdorie, nu zit ik weer te janken op de bank, iedereen is ook weer aan het werk....

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Anita je bloeddruk is wel hoog maar niet te hoog, vaak gaan ze pas wat doen bij een onderdruk van 100. Ze hebben mijn vriendin ook een paar weken door laten lopen met een onderdruk van 95... maar goed kan me voorstellen dat je het ff gehad hebt meis.. sterkte en ik hoop dat het snel gaat gebeuren voor je

Vivian lekker dan zeg! Ik hoop dat de vk je straks meer kan vertellen!

12. Niet meer actief

ah gos anitadejong! Komt wel goed hoor, denk dat ze wel weten wat ze doen! hou het in de gaten vertrouw je het niet ga je toch gewoon terug, vraag je of ze het ff extra willen checken voor je gemoedsrust! gewoon doen dan...maar snap het wel hoor! komt goed!

En jee Vivian! kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent zeg jezus! Ik heb geen idee of dat gevolgen kan hebben, denk het niet als je het zelf niet hebt, maar weet het niet. ben benieuwd wat de VK hierover zegt..bah

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    heb dit voor je kunnen vinden

Legionella en zwangerschap:
    Hoewel er de laatste jaren veel aandacht is geweest voor de legionella-bacterie is het risico van besmetting niet geweken. In Nederland wordt het waterleidingssysteem gecontroleerd door De Inspectie Gezondheidsbescherming, Waren en Veterinaire Zaken. Maar in het buitenland is de controle lang niet overal even goed. Lees de algemene informatie over legionella op de site goed door.
    Een legionella-besmetting kan ontaarden in de veteranenziekte. Een zeer gevaarlijk ziektebeeld voor iedereen, maar zeker als je zwanger bent kan de veteranenziekte verstrekkende gevolgen hebben. In het ergste geval kan er zelfs een verlies van de baby optreden door een placenta-loslating, maar ook vroeggeboorte ten gevolge van de hoge koorts is beschreven.

Het is verstandig om douches en kranen op campings en in hotels altijd geruime tijd met alleen heet water te laten doorlopen. Laat de deur bij dit doorlopen open staan en blijf gedurende die tijd ook uit de douche, dit omdat de legionella-bacterie in de waterdamp voorkomt. Ziet u op een camping dat de waterleiding boven de grond loopt, dan is het oppassen geblazen, door de hoge temperatuur wordt het water dan opgewarmd tot ideale condities voor de legionella-bacterie. Het gebruik van een eigen waterzak met daaraan een douchekop wordt afgeraden. Boilers in caravans of campers moeten het water tot minimaal 60 graden verhitten, lukt dit niet neem dan contact op met de leverancier. Als de boiler langere tijd niet is gebruikt is het verstandig de boiler en leidingen goed door te spoelen, eventueel met een ontsmettingsmiddel die bestemd is om privé zwembaden te reinigen. Erna uiteraard wel goed spoelen met schoon water.

Ook als je weer thuis komt, is het verstandig om alle leidingen een tijdje te laten doorlopen met alleen heet water. Ook de pomp en filters van een bubbelbad moeten ontsmet worden als het enkele weken niet gebruikt is.

Bij de volgende klachten moet je onmiddellijk contact opnemen met een arts:

hoge koorts
    snel opkomende hoofdpijn
    spierpijn
    hoesten/kortademigheid
    braken en diarree.
    Hoe sneller je erbij bent, hoe groter de kans op genezing zonder restverschijnselen bij moeder of kind.

14. Niet meer actief

ik ga even een "feel good" movie kijken
    "Music and lyrics'met hugh grant en drew barrymore.

15. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

1 sep 2006
    138
    0
    0
    Wat zijn er al veel baby's geboren zeg! Allemaal van harte!

Ik ben nog steeds een trouwe meelezer maar dat op iedereen reageren is niks voor mij.(ben veel te chaotisch daarvoor, vergeet alles) Vind het ontzettend leuk om mee te lezen en herken erg veel.

Hier nog een januari-mama die het goed zat is..... wil nu zo graag mn kleintje vast houden en vind het behoorlijk zwaar worden. Omdraaien in bed is een drama en zelfs lopen doet pijn. Maar we moeten er wat voor over hebben he dames!

Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes en hopelijk hebben we allemaal aan het einde van de maand onze mooie kindjes in onze armen.

Liefs Bloemetje

16. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0
    Hey kop op!
    Ik zit al weken op zo'n bloeddruk en wordt er juist gek van, die overbezorgdheid bij vk. Zolang je geen andere klachten hebt of krijgt, probeer je dan over je bloeddruk niet druk te maken.

En zo gek klinkt het verhaal niet...ze willen het je graag zelf laten doen. Je wilt je baarmoeder toch 'sparen'. Geloof me helpen is niet alles, ik heb daar vervelende klachten aan over gehouden. En het is bij jou al bijzonder genoeg ;)

Het is misschien niet de peptalk die je wilt horen nu. En.....je wordt door alle geboortes hier op het forum een beetje gek gemaakt. Je wilt ook! (Ik ook!) Maar he....tegen alle verwachtingen in, loop jij een normale zwangerschap! Dat is geweldig! :D

Dikke knuffel!

17. vivianbraak

Thanks Berna weet je ik heb 2x lange griep gehad.. Maar ja dat is giswerk.. Ben ook benieuwd wat de vk gaat zeggen bah :cry:

18. Niet meer actief

Sterretjes, je hebt ook helemaal gelijk hoor! wat zeur ik nou, er zijn ook meiden die hebben nergens last van (qua baarmoeder) en het veel lastiger hebben dan ik. Tuurlijk, ik ben al 38,5 week zwanger, moet eigenlijk trots zijn op mijn lichaam ;) .

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Marij, gefeliciteerd!!!
    Wat heerlijk dat jullie al zo snel naar huis mochten! Geniet maar lekker hoor!

Linda, wat goed dat je gebeld hebt! Ik heb dat ook nog regelmatig hoor, dat ik denk het zal toch niet in die laatste weken nog misgaan...
    Hoge bloeddruk idd, misschien is het wel een voorteken!

Berna, ik hoop echt voor je dat het een keer doorzet! Hoe voelt dat nou, zo overtijd lopen? Ik ben er echt zoooo bang voor... Volgens mij wordt ik een depri wrak dan.

mamasu, dat heb ik nou ook altijd! Word ik wakker omdat ik pijn heb, is het gewoon mijn blaas. Ook overdag hoor, gaat de baby er even op drukken en dat doet me echt pijn!

roxy, die serie keek ik ook altijd! Vind ik echt een goede serie, vooral het begin!

vivian, wat naar! Ik heb geen idee of dat gevolgen heeft. Als het zo zou zijn zou de vk dat wel weten toch...

sterretjes, ik ben het wel met je eens, dat je door al die geboortes hier echt een beetje gek word. Maar ik wil ook wel weten wie er al geboren is natuurlijk...

Anitadejong, ik begrijp echt wel hoe je je voelt hoor. Maar je kan er niet echt iets aan veranderen he. Als je het nuchter bekijkt is het nog max een week of 4, dat is eigenlijk super kort! Ik vind het ook veel langer lijken dan het is, maar je kunt er nu eenmaal niks aan doen!
    Misschien maar niks meer verwachten van het ziekenhuis. Ik heb hier al zo vaak gelezen dat de 1 met 37 weken al wordt geholpen en de ander tot ruim 42 weken moet blijven lopen.
    Het is veel makkelijker voor je lichaam om te bevallen als jij daaraan toe bent, en achteraf zal je er blij om zijn!

Rinaldo hoeft vandaag gelukkig nog niet te werken, maar alles wat jullie omschrijven gaat hier ook zo hoor! Ook zijn telefoon gaat steeds op de lader en hij controleert steeds of alles wel klaar ligt. Het lijkt me voor die kerels ook niet makkelijk.

Ik had vanmorgen eigenlijk wel weer zin om aan het werk te gaan, haha! Heb ik normaal ook altijd na de zomervakantie, veel te lang!

20. Niet meer actief

Anitadejong: kan me voorstellen dat je met zo'n gevoel van de gyn afkomt met: wat moet ik hier nou mee?! Ze zijn soms ook zo lekker vaag... Maar het is maar net wat Sterretjes zegt... Maar je was natuurlijk ingesteld op een vroeggeboorte en dadelijk ga je nog overtijd lopen... :( En met al die geboortes hier... Dikke knuffel meis!

Vivian: jeetje kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent van die legionella! Ben je gebeld door je werk of zo? Je hebt gelukkig geen klachten toch of wel? Belt de vk je zo terug?

Ik vind het helemaal niets dat Roy weer is werken! Gelukkig is ie vroeg thuis vandaag, omdat ie straks meegaat naar de gyn.

Net ff een stukje wezen lopen met de hond, viel niet tegen, was best lekker ff een stukje lopen!

Deel Deze Pagina