Januari 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door berna1981, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    fijne dag Kristy
    wij zouden naar het strand gaan maar ik wacht nog even de weersverwachting af....

2. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    dank je berna,
    het weer ziet er hier ook niet echt vrolijk uit.
    ik had een korte broek voor mijn zoontje klaar gelegd maar denk dat het een lange broek gaat worden.
    een beetje zonneschijn zou wel welkom zijn...

hoop dat je dagje strand doorgaat

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    marieke en sterretjes ik heb ook dinsdag de echo, maar dan 's ochtends! Spannend hé!

Kristy veel plezier, aaltjesdag is leuk!

Berna, het schijnt dat het westen aardig noodweer gehad heeft. Wij helemaal niks, geen spatje regen.

Het is hier ook flink warm, maar wel bewolkt.
    Ik krijg tussen half 12 en half 3 een pakketje en daar moet ik voor thuis blijven, kan niet echt wat leuks doen dus...

Wij hebben overigens besloten dat we na de echo (als ie goed is) het wel gaan vertellen aan iedereen, behalve de leeringen bij mij op school.

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    goedemorgen meiden!
    hier lekker geslapen, heb alleen smorgens last van me rug, ik wordt dan wakker van de pijn, dus dan ga ik er meteen uit, dan is het over.

Ik ga nu naar de baby dump, even kijken voor een zwangerschapsbroek voor mij.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Apart dat er dames zijn die savonds een echo krijgen. Ik verwacht zoiets eik alleen onder kantooruren.

Wat het geslacht van ons kindje betreft, wij zouden het eik ook wel graag willen weten vante voren.

6. sterretjes

sterretjes Actief lid

24 aug 2006
    199
    0
    0

En om 20.30 uur pas! Dan lig ik er tegenwoordig al in! :)
    Je krijgt het tegenwoordig als maar meer, ik heb gisteren avond ook een avonduren programma gedraaid op een mri scan.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik vind dat alleen maar handig. Vind het zelf niet fijn als ik vrij moet nemen voor een onderzoek, huisarts, tandarts... ik doe het allemaal in mijn eigen tijd.
    Ik kan wel kiezen uit een aantal VK praktijken, maar deze sprak ons het meest aan. en kan helaas alleen overdag. Gelukkig mag het gewoon onder werktijd.

Het is heel warm hier! Gelukkig een plaatselijk briesje van de ventilator :)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    komt net mijn pakketje, krijg ik het niet omdat ik mijn voorletters niet volledig heb ingevuld. Dat mijn identificatie wel klopt is dan blijkbaar niet belangrijk. Wat is dit toch een wacko wereld af en toe!

Heb ik nog geen mobiele telefoon :(

9. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Dat meen je niet... Om moe van te worden hee! Ze doen tegenwoordig echt moeilijk vind ik...

10. 12309

12309 Niet meer actief

Hoi!

Meliske: het was geweldig op het strand! Ik heb onwijs genoten! Normaal drink ik altijd een wijntje, maar ik heb namens 'mijn rugpijn'medicijnen en dat werkt verkeerd met alcohol. Enkele collega's weten het.
    Een collegaatje van me is paranormaal begaafd ze keek me aan en zegt opeens wat leuk je bent zwanger.... Gelukkig luisterde er niemand mee en heb ik haar de mond kunnen snoeren.... Ze had me ooit wel eens verteld dat ze vaker ziet dat iem zwanger is.
    Guppie: op wat voor school werk je, ik ben juf op een vmbo.
    Pleuntje: wij hebben de naaste fam, mijn 3 beste vriendinnen met 6 weken ingelicht. Ook op mijn werk weten enkele collega's het. Dit i.v.m. planning volgend schooljaar en we gaan schapen scheren de komende twee weken. Dat mag ik niet van de Vk, dus hebben we de lln verteld dat ik een blessure aan mijn rug heb en daarom alleen maar aanstuur en niet help. Ik blijf wel realistisch, maar ook positief. Het gaat ook vaak wel goed. Mocht het nu niet goed gaan (daar ga je niet van uit) zijn mijn vriendinnen en fam er om ons te steunen en ben je niet alleen in je verdriet of natuurlijk de vreugde!
    Ik ben 1 kg aangekomen, valt mee.
    Vannochtend BBB gedaan, er liep een meisje mee dat al 5,5 maand zwanger was en het ging bij haar nog steeds lekker.
    Ik probeer nu 1x in de week weer te sporten. Normaal kwam ik er 5x in de week. Er is nog niet gevraagd waar ik de afgelopen weken uithing, maar ik krijg af en toe vragende blikken, die ik dus niet zie hahahaha.
    Meiden, fijne dag nog en ik ga een broodje eten. Doei!

11. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    he mamasu, jouw zoontje dus ook prematuur! mijn dochter was ook prematuur, maar vooral dysmatuur. ze woog maar 1250 gram en heeft een maand in het ziekenhuis gelegen (3 weken in de couveuse). er is nu niks meer van te merken dat ze zo'n slechte start heeft gehad.

heeft jouw zoontje ook in de couveuse gelegen? en weten ze waarom hij te vroeg geboren is? ben je daar nu weer bang voor, dat je kindje te vroeg kan komen? en krijg je nu extra begeleiding tijdens de zwangerschap?

Litle hope, ik ga zo gelijk bij je echo kijken! ik vind het wel altijd erg lastig zoeken in dat fotoalbum. ik klik op fotoalbum, en dan op albums van gebruikers en dan ga ik op zoek naar de betreffende naam. Is er geen makkelijkere manier om te zoeken naar foto's van gebruikers? weet iemand dat?

Nou, hier is het nog steeds mooi weer. even twee donders gehad maar het zette niet door. nu schijnt de zon weer volop. vanmiddag lekker in het zwembad met mijn gat! :D

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi meiden nou ik heb mijn middagdutje er al weer op zitten.... Had vanochtend rijles en toen was ik alweer helemaal uitgeput, haha! Ging op zich best goed gelukkig. Ik was bang voor vlagen misselijkheid maar ik was blijkbaar zo geconcentreerd bezig dat ik er helemaal niet aan heb gedacht.
    Ik ben vastbesloten om dit weekend zo weinig mogelijk te doen! Mijn zoontje ligt nu ook lekker te slapen. Straks even wat huishoudelijke klusjes en dan maar weer gestrekt op de bank!

13. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    marieke, je mag bij mij de lijst wel aanpassen :)

Ik DENK nl dat wij een jongetje krijgen... en ben inmiddels al ruim 1 kilo aangekomen :O en dat terwijl ik helemaal niet veel eet :S

kan ook mijn broeken niet meer dicht krijgen, dus draag n buikband haha wel enorm leuk, maar met broeken kopen minder leuk hehe

14. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    He Marij,

Pfoe dat is wel heel klein zeg, 1250 gram! Nee gelukkig was ons meneertje wel prematuur maar voor premature begrippen nog vrij groot (2385 gram). Hij heeft in zo'n warmtebedje gelegen (couveuse zonder dakje zeg maar) en mocht na ruim 2 weken mee naar huis.
    Je ziet er bij hem ook helemaal niks meer van dat hij te vroeg geboren was, het is echt een flinke beer geworden!
    Het enige is dat hij nogal langzaam in zijn fysieke ontwikkeling is. Hij loopt nog niet los bijvoorbeeld (wel langs de bank/tafel). Maar daarvoor gaat hij naar de fysiotherapeut en af en toe nog naar de neonatoloog.
    Het is niet helemaal duidelijk waarom hij te vroeg kwam, maar waarschijnlijk (mede) doordat het met mij niet lekker meer ging. Hoge bloeddruk en megaveel vocht vasthouden. Eerst namen ze mijn weeen niet serieus in het zkh die dag (ze checkten niet eens of ik al ontsluiting had) en riepen dat het oefenweeen waren. Maar toen kreeg ik thuis een bloeding. Terug in het zkh bleek ik al 3cm ontsluiting te hebben en had ons zoontje het tijdens elke wee heel benauwd. Daarom werd het dus een spoedks.
    En bij jou? Wel schrikken hoor, zo'n heel klein wurmpje. Gelukkig gaat alles nu goed met haar!

15. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    @ Marij: onderaan elk geplaatst bericht zie je een aantal knoppen, waaronder album. Als je hierop klikt kom je in het album van de persoon die het bericht geplaatst heeft terecht.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    san ik ben docent AVO op het praktijkonderwijs, hoewel ik volgend jaar ook praktijk ga geven, maar goed... Wat voor vak geef jij?

Marij, het kan idd veel makkelijker, gewoon op album klikken onder de banner!

17. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Zie je wel! ik wist wel dat er een makkelijkere manier moest zijn hahaha. THANKS! ik kan nu veeeel makkelijker van iedereen foto's kijken grijns!

Mamasu, zo dat klinkt heftig zeg! wat naar dat ze je niet serieus namen! en wat fijn dat je kindje het heeft gered en zo'n bikkeltje is geworden. Had je pre-eclampsie dan? vanwege je hoge bloeddruk?

Ik heb een stofwisselingsafwijking waardoor ik risico loop op complicaties. Bij mijn dochter bleek de placenta niet goed ontwikkeld te zijn (was erg klein). ik ben met 29 weken in het ziekenhuis opgenomen omdat een grote groeiachterstand had. uiteindelijk kreeg ik pre-eclampsie erbij (hoge bloeddruk, veel eiwitten in urine). toch heeft het nog tot 36 weken geduurd voor mijn dochter werd gehaald. Tijdens een ctg (3x per dag kreeg ik die) viel haar hartslag weg. ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Toen ze werd geboren huilde ze wel gelijk gelukkig (ik had een ruggeprik) en eigenlijk deed ze het gelijk super. alleen haar gewicht was ontzettend laag, daarvoor moest ze in de couveuse. Ik denk dat haar geluk is geweest dat ze ondanks alles tot 36 weken in mijn buik heeft kunnen blijven zitten. al haar organen hebben toch door kunnen rijpen daardoor....

ik vind deze zwangerschap wel spannend wat dat betreft hoor. maar heb wel vertrouwen dat het nu beter gaat. de strenge controle bij de gyn zal ook meehelpen aan dat vertrouwde gevoel ;) Ik moet elke 2 weken voor echo's komen (goh, vervelend) en er zal ook regelmatig naar de doorbloeding van de placenta worden gekeken. Verder slik ik nu al preventief bloedverdunners, in de hoop dat de placenta beter wordt aangelegd!

Litlle hope, ik ga nu naar je echo klikken! :D ;)

18. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Little hope, wat een mooie echo! een heel mooi garnaaltje! :D wees er maar trots op meid!

echt super handig ,dat je zo onderaan in ieders album kan komen..... fijn om te weten! 8)

19. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    Meliske, ik heb de foto van je prachtige meiske in je album gezien! wat is ze mooi! ik denk dat ze ongeveer net zo groot is als mijn dochter was bij haar geboorte.

En ik vind je tatoo ook supermooi!
    heb je die bewust op je buik laten zetten? wat zal dat mooi zijn straks als je buik nu met je tweede kindje gevuld is en straks groter groeit!

liefs
    Marij

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    san, fijn dat het zo leuk was geweest op het strand! goeie smoes van je rugpijn, zwangere vrouwen zijn opeens goede leugenaars he ;)

marij, jeetje 1250 gr, dat is idd niet veel nee! Mijn moppie woog 810 gr, dus ik kan me ongeveer wel een voorsteling maken hoe kleintjes je dochtertje was. Gelukkig gaat alles goed nu met je dochtertje en wordt het nu allemaal goed in de gaten gehouden!

Deel Deze Pagina