@ Marij, Ik ben blij dat het zo goed gaat met je meid! Ik had dat trouwens ook hoor na Mike zijn geboorte, eerst is er de kraamhulp.....en als ze weg is......heb je ineens geen tijd meer voor jezelf, zeker niet als je kleintje blijft huilen! Ik liep de eerste 2 weken de hele dag in pyama, tenzij mn moeder er was en ik vergat zelfs mijn tanden te poetsen en eten vergat ik ook! Maar na een paar weken kwam er langzaam aan een regelmaat in het slapen huilen en eten en toen ging het ineens stukken vooruit! Maar die periode zul jij je vast ook nog wel herinneren met je dochtertje of niet? Dan weet je dat het allemaal weer goedkomt! Kan ook niet zo tegen dat constante gehuil hoor! Meid, geniet van je kindertjes en leuk dat je er weer bent!
Marij dat zal vreselijk voor je geweest zijn die huilmomenten gelukkig dat het nu beter gaat. Joyce fijn weer van je te horen meid! Ik heb veel harde buiken maar ze zijn niet pijnlijk.. zal wel weer een rustige nacht worden. Mark baalt ook dat ie morgen gewoon weer naar zijn werk moet haha. Ik hoop dat de vk morgen wat voor me kan doen
@ Berna, ik hoop het ook meid want de tijd begint wel wat te dringen nu voor je he? Ik kan me voorstellen dat je liever op 'eigen' kracht bevalt dan dat je moet worden ingeleid! Ik duim voor je!
ja heb vannacht morgen en dinsdag nog en misschien woensdag.. van de gyn mag ik kiezen woensdag of donderdag inleiden denk dat ik kies voor donderdag heb ik nog een dag extra om het vanzelf te laten komen.. die ene dag maakt dan ook niet meer uit
ik ook... we wachten maar weer af wie weet vannacht wel of morgen na evt strippen van de verloskundige. Ben wel heel benieuwd of ik al enige ontsluiting hebnu.. gelukkig kan ik morgen al om half 12 terecht
@ Berna, Oke, laat je even weten hoe het gegaan is bij de v.k. morgenochtend als je in de gelegenheid bent? Dan ga ik nu mn bed in, ben kapot en die druk die ik blijf voelen is ook echt niet prettig! Wie weet gebeurt er hier nog wel iets vannacht...! (ik mag iig hopen toch? ) Tot morgen dames, allemaal een fijne avond gewenst!
Ik heb een paar mooie foto's voorbij zien komen van schattige kindjes! Ik ben blij te lezen dat het bij jullie ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel last heb van de baby blues. Ik heb het gevoel dat ik nergens anders meer aan toe kom en dat ons hele leven op zijn kop staat. Het zwanger zijn mis ik ook. Ik hoop dat dit over een paar dagen over is, want ik zou niet graag in een postnatale depressie terecht komen. Waar ik vooral last van heb is een extreme bezorgdheid. Ik hou zo veel van mijn kleine meisje dat het pijn doet. In het ziekenhuis heb ik niet geslapen, en toen ik thuis kwam na 5 dagen stond ik er meteen alleen voor, samen met Albert wel, maar zonder kraamhulp. En dat is me toch wel zwaar gevallen. Hopelijk vind ik ook snel een soort regelmaat. groetjes
Ik heb een paar mooie foto's voorbij zien komen van schattige kindjes! Ik ben blij te lezen dat het bij jullie ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel last heb van de baby blues. Ik heb het gevoel dat ik nergens anders meer aan toe kom en dat ons hele leven op zijn kop staat. Het zwanger zijn mis ik ook. Ik hoop dat dit over een paar dagen over is, want ik zou niet graag in een postnatale depressie terecht komen. Waar ik vooral last van heb is een extreme bezorgdheid. Ik hou zo veel van mijn kleine meisje dat het pijn doet. In het ziekenhuis heb ik niet geslapen, en toen ik thuis kwam na 5 dagen stond ik er meteen alleen voor, samen met Albert wel, maar zonder kraamhulp. En dat is me toch wel zwaar gevallen. Hopelijk vind ik ook snel een soort regelmaat. groetjes
Marij, wat leuk om weer van je te horen. Kan me voorstellen dat je wanhopig wordt van dat contstante gehuil. Ik moet zeggen dat ik daar nog het meest bang voor ben.... raar he? Ik ben erg ongeduldig wat dat betreft. Ik ben volgens mij niet echt een baby-moeder, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik vind baby's erg schattig en leuk, maar heb liever iets oudere kinderen. Zoals de kleine van mijn vriendin, die is nu net 1 jaar..... Maar goed, ik weet ook wel dat als het je eigen kind is het dan helemaal anders zal zijn, en ook die babytijd wil je dan niet missen.... Fijn dat jullie nu weer iets meer ritme te pakken hebben Marij! Lekker genieten nu. Wel raar he, als alles ineens weer "gewoon" doorgaat. Oh Joyce, wat een prachtig kereltje is Jayden zeg! Nou "rommelkonten" zet 'm op he, morgen is wel weer een dag voor nieuwe beebjes dacht ik zo. Hier gaat dat niet gebeuren denk ik.... alhoewel... het kan supersnel gaan he... die kennis die vanmorgen is bevallen, had vannacht wat krampen gehad, om half 7 naar het ziekenhuis gegaan, had ze 5 cm ontsluiting en om half 9 is de kleine al geboren.....onvoorstelbaar toch. Terwijl haar man dus gisteravond nog uitgebreid zat te verkondigen dat hij het gevoel had dat ik eerder ging bevallen dan zijn vrouw, hahaha Later!
Mamalou wat een verhaal zeg van die ruzie. Maar was het nou opzet dan? Of toch wel echt ruzie? Niet leuk in ieder geval.... Juni, meid, hoop dat je snel een nieuw ritme kunt vinden hoor. Kan me voorstellen dat je wereld ineens op de kop staat. Het is ook je eerste en zal je dan behoorlijk aan moeten passen. Waar je eerder lekker je eigen gangetje kon gaan moet je nu constant rekening houden met je meisie. Maar dat gaat vast snel beter hoor. ZOu ook raar zijn als je er helemaal niet aan hoefde te wennen, toch? Moet je mij nou horen praten... heb geeneens ervaring, maar dat wat jij beschrijft is zo'n herkenbaar gevoel waar ik nu bijna dagelijks mee loop. "laat ik nog maar even dit...want straks kan dat niet meer" Alsof je straks niets meer mag doen. Maar ja, we zullen ons aan moeten passen, en dat kost nou eenmaal tijd. Probeer niet te veel van jezelf te eisen hoor. Het kan bijna niet allemaal ineens zo gaan zoals je het zou willen... Kop op meid!
Nou meiden, ga ff niet reageren op iedereen. Volgens mij is het hier echt begonnen! (pijn is fijn) Ik zal jullie zo snel mogelijk berichten over hoe en wat!
Jee Marieke, spannend! Zet hem op! Heel veel succes, komt allemaal goed! 00Marij, goed om van je te horen en wat fijn dat de keizersnede jou zo is meegevallen. Hoe is het nu met het herstel? Kun je al weer veel? (dochter optillen bijvoorbeeld?) En zo niet, hoe doe je dat dan? Heb je veel hulp? Wat is Casper trouwens een liefie om te zien zeg. En gelukkig is het huilen nu wat minder, want ik weet hoe heftig dat kan zijn! Het ventje moet natuurlijk ook zijn ritme zien te vinden en dat duurt soms eventjes... Juni, vervelend dat het je zo zwaar valt af en toe. Ik durf wel te zeggen dat iedereen die voor het eerst moeder wordt, dit zal herkennen. Je leven staat ineens op zijn kop en wordt bepaald door dat kleine wurmpje. Dat is zo anders dan je je van te voren kunt voorstellen! Maar echt, je zult zien dat je er vanzelf in groeit en dat je over een tijdje helemaal gewend bent! Sterkte hoor! Mamalou, wat vervelend zeg, die ruzie. Kan ik me trouwens niets bij voorstellen, een ruzie over een gele kaart? Maar goed, de meeste ruzies gaan uiteindelijk nergens over natuurlijk... Komt hopelijk gauw weer goed!
Marieke zet hem op! (ben echt heel jaloers op je....) Berna, wat ontzettend jammer dat het vandaag NOG niet begonnen is! Morgen weer nieuwe kansen he! Hier ook helemaal rustig. We zouden alleen vanmidaag koffie drinken bij mn ouders, maar het was weer veel te gezellig en we zijn net pas thuis.
hey meiden, hier weer even een berichtje van mij...oeps sorry ons! Wij zijn bevallen van een zoon, Loek! 4450 gram en 53 cm, 9 januari 12.30 uur. Ik heb een hele snelle bevalling gehad, 3 uur 32 min. Reageerde super heftig op het infuus. Heb het in tegenstelling tot vorige bevalling goed ervaren. Kan zowaar spreken van een mooie bevalling. Daarna is het allemaal wat spannender geworden. In eerste instantie moesten we een nachtje blijven omdat zware kindjes problemen met hun bloedsuikergehalte kunnen hebben dus controleren ze dat gedurende 12 uur na bevalling dmv hielprikjes. De kinderarts die Loek daarna nog erg uitvoerig onderzoek hoorde een ruisje in het hart. (Nou is dit voor een pasgeborene niet raar, gebeurd vaker, gaatje dat sluit binnen paar weken/dagen) Maar ze vond het nodig om een ECG te maken en die bleek afwijkend, dus moest Loek blijven. Daags erna de ECG gemaakt en die bleek juist prima....en het ruisje was inmiddels ook minder. Storm in een glas water! Maar voldoende voor drie dagen stress en onzekerheid. Vrijdagavond zijn we thuis gekomen. GEZOND EN WEL! Ik ga snel een keer bijlezen, succes nog voor alle meiden! Groetjes Tamara