Hoi dames, ik kom me weer even melden hier! Vanmiddag even liggen dommelen want slapen gaat niet echt haha! De rugweeen worden wel heviger maar komen nog steeds om het kwartier of 10 minuten. Vind ik niet erg want het geeft mij de gelegenheid om op mn gemak nog wat dingetjes te doen. Het verdrijft de tijd ook een beetje he? Ik heb stiekum het idee dat het pas echt gaat beginnen als vanavond mijn zoontje rustig in zijn bedje ligt te slapen. Ik denk dat mijn lijf zich daar onbewust was op instelt omdat ik het eigenlijk echt niet prettig vind om de 'zorg' uit handen te geven al weet ik dat er goed voor hem gezorgd word hoor! Maar ja, hij is net 19 maanden dus je kunt hem moelijk uitleggen wat er aan de hand is he? Ik heb manlief nog even richting Hema gestuurd want ik wil toch nog een extra aankleedkussen in huis hebben, heb dr nu maar eentje. Bovendien houdt dat hem ook weer even bezig want van het thuiszitten word hij ook maar nerveus. De pest is dat het zo'n lange zit word he, haha, daarom ben ik op mn dooie akkertje met van alles en nog wat bezig hier in huis, hopelijk gaat zo de tijd wat sneller! Er ligt ook nog een berg wasgoed op me te wachten, vanaf zondag al, dus die ga ik zo even wegvouwen en dan nog een beetje schoonmaken......... En voor de rest heb ik er heel veel zin in! Kom maar op met die bevalling ik heb nou lang genoeg gewacht!
Het is hier echt spannend vandaag, Berna en Mamalou succes en ik hoop dat het snel doorzet. Vandaag ook bij de verloskundige geweest. Mijn buik was nog erg soepel en ik heb nog niet echt gerommel dus ze denkt dat het bij mij nog wel even gaat duren.
@ Pacific, tot gisteren was ik er stellig van overtuigd dat ik overtijd zou gaan lopen maar het kan dus heel vlug gaan, zo zie je maar... Maar voor jou komt het einde ook al in zicht zo langzamerhand! Succes met de laatste loodjes. Ik ga nog ff wat doen hier, ff de tijd doden haha! Tot later dames!
kwam even kijken hoe het ging met de rommelende meiden...... ga weer lekker terug de bank op, dvdtje kijken en DS spelen
he meiden! anneliesje, meid herkenbaar hoor! ik snap je twijfels wel. bij de eerste hongersignalen aanleggen, wil niet zeggen dat je bovenop je kindje moet zitten inafwachting van hoor meid. dus je mag gerust wachten tot ze begint met huilen, ze huilt echt wel als ze honger krijgt! misschien moet je het boekje regelmaat en inbakeren eens lezen van ria blom (het lijkt wel alsof ik aandelen heb, is niet zo, maar met name die regelmaat is geweldig. geen klokketijden hoor, maar gewoon voeden op vraag. en dan kijken naar de signalen van je kindje (staat ook goed in uitgelegd welke signalen er zijn enzo). door de voorspelbaarheid van je dagritme (wakker worden is voeding krijgen, daarna knuffelen, daarna (later) zelf in de box en bij eerste moesignalen weer naar bed etc) leer je je kindje erg goed kennen. ik vind het een verademing! dus een echte aanrader (en prima toe te passen zónder inbakeren). Anyway, wacht maar gewoon af wat je kindje doet. Ik maak Casper elke 3 uur wakker voor een voeding, want anders draait hij dag en nacht om (kwam overdag elke 4 uur en snachts elke 2 uur, vond ik niet handig). meestal komt hij zelf wel voor de voeding na 3 uurtjes, maar dus niet altijd en dan maak ik hem wakker. snachts laat ik hem zelf komen en vanacht heeft hij dus 6 uur aan 1 stuk geslapen! hoera! heerlijk was dat! 8) mamalou, grappig hoe jij nog aan de schoonmaak bent. had mijn moeder ook toen ze ging bevallen! sterkte meid en zet em op! mamasu, wat een rotnieuws! MISSCHIEN je keizersnede morgen, jeetje, dat schiet echt niet op! kan me voorstellen dat je erg verdrietig werd hiervan! kan je niet bij een ander ziekenhuis terecht? ik zou maar wat leesvoer meenemen (en stiekum wat drinken grijns) en een spelletje kaarten ofzo, want je zou dus eventueel lang moetne kunnen wachten. maar als het morgen niet zou lukken, ze kunnen je toch niet door laten lopen? je krijgt niet voor niets nu een keizersnede toch? en heeft de gyn dit tegen je gezegd of het planningsbureau? bij ons wilde het planningsbureau ons ook op 21 januari zetten ipv de 3e. dat is 3 weken later! haha, dat ging dus mooi niet door. onze gyn had besloten dat het de 3e moest worden, en de planning moest ons er dus gewoon tussen zetten.... misschien toch nog even bellen? dikke knuffel meid! Berna, hoe was het bij de gyn? alle andere rommelende dames, zet em op! ik wil baby's zien!
@ Marij, haha, tja aan de schoonmaak! Puur alleen om iets om handen te hebben hoor! Wilde de was gaan doen maar manlief is even plat gegaan dus dan ga ik eerste wel ff achter de pc! Ja, het lijkt allemaal zo langzaam te gaan nu dat ik wat afleiding zoek nu, in de hoop wat tijd te kunnen doden! Kennen jullie dat.....? Heb je 9 lange maanden gewacht, moet je ook nog eens wachten op goeie weeen......! Ach, ik hou me maar vast aan de gedachten dat ik vannacht of iig morgenochtend mn kindje in mn armen mag houden!
Nou hier gebeuren ook vreemde dingen, ik weet niet hoor, misschien wel voorbodes.... Ik lag op de bank te relaxen, wilde slapen, ineens helemaal naar in mijn lijf. Dus ik naar de wc weer flink mn darmen geleegd. (4e keer vandaag) Harde buiken ook, maar beeb is ook zeer aanwezig tussendoor. Ik weet niet wat ik hier van moet denken hoor... Afwachten maar, verder geen weeen ofzo... maar heb wel het gevoel dat er van alles gaande is, voel me vreemd in ieder geval... Mamalou succes hoor meid!
zo ben ik weer pff wat een tijd ben je er mee kwijt nou 45 min aan de ctg hartslag was heel mooi en ik had 3 weeën en hij registreerde er geen een whahah Ik vroeg of je tijdens een wee een harde buik moest hebben nee dat hoefde niet. vruchtwater was nog zelfde als vorige keer dus mag thuisbevallen tot donderdag 7.30. Dan moet ik me melden op de verloskamer om ingeleid te worden. Vertelde dat ik slijmprop was verloren en weeën had af en toe en hij heeft inwendig gekeken. Ik vond het best meevallen voelde wel eventjes naar maar ik voelde me niet heel erg opgelaten gelukkig heb ook de andere kant op gekeken. Baarmoeder is iets verkort en verweekt en een vingertopje ontsluiting ( 1cm?) het is iig wat aan het doen zeker voor een eerste bevalling waarbij de baarmoedermond eerst flink werk moet verzetten om te verweken en te kunnen ontsluiten. HIj zei dit is serieus rommelen zoek wat afleiding tot ze om de 5 min komen. HIj verwachtte nog wel dat ik voor donderdag zou bevallen dus wie weet! Ik denk zelf ook dat vanavond de weeën wel heftiger zullen worden. Met dat ziekenhuisbezoek enzo ben je niet meer ontspannen en dat helpt ook niet echt natuurlijk. Guppie bij jou ook echt gerommel dus? spannend Mamalou succes en de rest lees ik later bij ik ga ff op de bank
Lexie spannend dat had ik gisteren dus... mamalou ik geef je een hand inderdaad waar blijven de goede weeën
Nou Lexie, klinkt toch als gerommel bij jou! Hopelijk zet het gauw echt door. Zal voor je duimen! Mamalou en Berna, wat spannend voor jullie! 00Marij, ja ik baal idd dat ze me in het zkh niet wat meer zekerheid konden geven. Dat zou nu juist het prettige van een geplande ks moeten zijn, dat je alles heel ontspannen en rustig kunt regelen (oa opvang zoontje en werk man, dat soort dingen). We wachten even af wat er morgen gaat gebeuren en komt het morgen niet, dan idd misschien een ander ziekenhuis? Maar ja, die zitten net zo goed met volle planningen natuurlijk. Nieuwe moeders, kom op met die foto's en verhalen! Ik ben benieuwd!
Mike moet vanavond voetballen en het regent pijpestelen hier! hoop dat ze het afgelasten....anders komt ie weer met een tas vol modder thuis......
het miezert hier de hele dag al een beetje, nog niet echt veel regen, gelukkig! wel somber... Berna, gelukkig is er wel wat aan de gang, nu lekker ontspannen en misschien gaat het dan wat sneller (en gelukkig viel je inwendige onderzoek mee) bij mijn CTG's registreerde hij trouwens ook niet alle harde buiken, terwijl ik ze wel had! mamalou, jij vanavond ook ontspannen en dan komt je baby vast snel! Lexie, hier zijn mijn darmen ook van streek (3 x al vandaag! sorry hoor!), terwijl ik me wel goed voel, raar.... marij, ik vind het top dat je iedereen de tip van het boekje geeft hoor, zo kunnen we elkaar helpen Mamasu, ik hoop zo dat je morgen wel mag hoor!
Ik herken dit hoor, Tim kan af en toe zo'n keel opzetten en ontzettend zoeken naar zijn handjes om te sabbelen enz gewoon honger signalen maar dan heeft hij net 2 uur daarvoor gegeten. Ik geef flesvoeding maar doe dit wel op verzoek, volgens de thuiszorg mag hij niet meer dan 6 voedingen overdag hebben omdat andere babies van zijn leeftijd al met 5 voedingen doen.......nou hij krijgt er van mij gewoon 6x 120/4 hoor hij hoeft geen honger te hebben. Maar bij mij slaan de twijfels af en toe ook hard toe......................
vraag aan de ervaren mama's: volgens mij heeft hij spruw, zijn hele mondje zit onder de witte stipjes......hij drinkt wel goed maar normaal wil hij na de voeding nog wel sabbelen op mijn pink (voor zijn darmpjes) maar die wil hij nu niet, ook zijn speentje wil hij niet.......gaat dit vanzelf over of zal ik morgen ochtend de huisarts maar bellen....?
auw auw rugweeën zijn niet fijn zucht..... Citroentje ik ben geen ervaren mama maar zou zeker bellen! Ik weetniet of je bv geeft maar als dat zo is kan jij het ook krijgen he